Şimdi Ara

İstanbul Havalimanı'nda taksi sürelerini yüzde 50 azaltacak 3'üncü pist için tarih verildi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
0
Favori
2.030
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İstanbul Havalimanı'nda taksi sürelerini yüzde 50 azaltacak 3'üncü pist için tarih verildi

    Hizmete açıldığından bu yana uzun taksi sürelerinden şikayet edilen İstanbul Havalimanı’nda 3. pist çalışmaları devam ediyor. 2020 yılının ilk yarısında hizmete alınacağı açıklanan 3. bağımsız pist ile İstanbul Havalimanı’ndaki mevcut taksi sürelerinin %50 azalacağı belirtiliyor.
     

    İstanbul Havalimanı işletmecisi İGA’dan yapılan açıklamaya göre, yapımında sona yaklaşılan 3. pist ile yalnızca taksi süreleri azalmayacak. Söz konusu pistin hizmete alınmasıyla birlikte İstanbul Havalimanı, bu sayıda pist ile bağımsız paralel operasyon yapabilen Türkiye’de ilk, Avrupa’da ise ikinci havalimanı olacak. Bu konuda Avrupa’da ilk olan havalimanı ise Amsterdam’da bulunuyor.

    İstanbul Havalimanı'nda taksi sürelerini yüzde 50 azaltacak 3'üncü pist için tarih verildi

    Saatte 80 uçak olan kalkış-iniş sayısı 120'ye çıkacak 

    İstanbul Havalimanı, üçüncü pistin faaliyete geçmesiyle birlikte 3 bağımsız pist ve yedek pistlerle birlikte toplam 5 adet operasyonel piste sahip olacak. Yeni pist sayesinde, saatte 80 uçak olan kalkış-iniş sayısı 120’ye çıkmış olacak. Ayrıca, üçüncü pistin iç hat uçuşlarının gerçekleştirildiği piere (iskele) yakın olması sayesinde mevcut taksi süreleri de %50 azalacak. Şimdiki taksi süreleri, uçağın park edeceği yere bağlı olarak 40 dakikaya kadar uzayabiliyor.

     
     

    Öte yandan İstanbul Havalimanı’nda uçak taksi sürelerini azaltmak için loop sensörleri ve kumanda kontrol panelleri gibi başka çalışmalar da yürütülüyor. İstanbul Havalimanı’nda 6 Nisan 2019 tarihinden bu yana 17 milyon 500 bin yolcu ağırlandığı belirtiliyor.

     







  • Rahatlıkla bunun tam tersini söyleyebiirim.Ormanlık alan bataklık sazlık en önemlisi taş ocaklarının tarumar ettiği alanın yanında eser miktardaydı. (Bağlantı yollarını katmıyorum.Havaalanının kendi alanı).
    İkincisi Atatürk Havalimanına nasıl pist eklenecekti çok merak ettim?Zamanında TSK'ya ait bölüm bile devredildiği halde yer sıkıntısı bitmedi.Değil ek pist yapmak bina yapmaya yer yoktu.Hatta bir iki firma bakım merkezi için Atatürk Havalimanını düşünmesine rağmen istenilen konumda büyüklükte yer bulunamadı bildiğim kadarı ile.
    Havaalanının gereksizliği neye hangi fizibilite raporuna dayanıyor merak ettim.THY'nin büyümesi ve operasyonlarını daha rahat yapılması buna ek olarak hub merkezi olma hedefini karşılamıyordu Atatürk Havalimanı.Limitlerine yaklaşmıştı ve daha fazla büyümesi mümkün değildi.
    Atatürk Havalimanını büyütmenin tek yolu kamulaştırma idi.Çevredeki binalar kamulaştırıp yıkılmadan büyümesi mümkün değildi.Hatta florya yolu tarafı kod farkından dolayı kamulaştırma istesende işe yaramayacağı için çok büyük bedeller ödeyerek diğer tarafları kamulaştırmak gerekirdi ki sadece mahkemeler on yıllar sürerdi.
    Ayrıca bilmediğimden soruyorum.Transit geçiş yolcusu arttığı halde havalimanını zarar mı ediyor?
    Zamanında yolları daha geniş yapsalardı trafik biraz daha rahat edecektik. Zamanında havaalanını daha büyük yapsalardı buna gerek olmayacaktı. Açıkcası olay şu zamanında ilerisi düşülmeden yapıldığı için herşey, şuan ne ticaret geliri olarak ne kullanım olarak yeterli olmuyor malesef.

    Bazıları tutturmuş bir ormandır gidiyor. Kardeşim bu şehir 16 milyonluk kayıtlı nüfusa sahip dünyanın en büyük şehirlerinden ve dünya tarihinin en önde şehirlerinden birisi. Buraya 3. havalimanı gibi büyük bir havalimanına ihtiyacı var hem ticaret hem ulaşım bakımından.

    Böyle birşeyi zamanında yapsalardı şuan yok ormandı yok bilmem neydi konuşulmayacaktı. İşinize gelmeyen şeyleri gezi parkında da ağacı bahane ederek başka şeylere yöneltenler bu tip ülke ve toplum yararına olan şeylerde algı değiştirmeye çalışması cidden gülünç.

    Biri çok güzel açıklamış yukarı da bulunan arazinin durumunu. Bugün sana fazla gelen gelecekte nesillerine az gelebilir bile... O nedenle birşey konuşurken sonrasını da düşünün biraz...
    Kim bu şehrin 16 milyonluk bir nüfusa ulaşacağını tahayyül edebilirdi bundan 50 sene önce? Hata, yine politikacıların hatasıdır. Sanayi yığılımını İstanbul yerine Anadolu'nun sathına yayarak ve bu bölgeleri de demiryollarıyla birbirine bağlayarak pek tabii bu sorun, sorun olmadan çözülebilirdi.

    Bizi kıskandığından dem vurulan Almanya da sonuçta aptal değil memleketin sathını demiryoluyla örsün. Dolayısıyla geleceği gören biri o kadar büyük havaalanı kurmak yerine memleketin pek tabii demiryolu ağı geliştirilerek fabrika kurulumlarının, başka deyişle sanayiinin Anadolu'ya naklinin önünü açardı.

    Ayrıca;


    'İşinize gelmeyince' şeklinde ikilik oluşturma ağzı artık insanların kabul etmediği bir ağız. 'Bunlaaaar, onlaaaar' çıkışları hatta artık bir siyasi görüşü tasvir ediyor memlekette, ki son İstanbul seçimlerinde ne kadar kabul gördüğünü herkes gördü. Bu dili kullanan kişi dahil.

    Yanısıra, Gezi Parkı'nda olan olaylar iki ağaçla sınırlı değil. Sen de çok iyi biliyorsun ki konu Tayyip Erdoğan'ın topçu kışlası inadından ileri geliyor. 'İsteseler de istemeseler de yapılacak' cümlesi, gerçekten toplumsal birliğin en ufak bir şekilde önemsenmediğinin en açık örneği ki Gezi olaylarının asıl nedeni de bu.
    https://www.youtube.com/watch?v=Hl5frdcaz1c


    'Ben yaptım, oldu!'cu akıl, memleketin kaderini belirlememeli demokrasilerde. Bu aklın, senin çok zeki bir girişim sandığın ve geleceği kurtaran bir şeymiş gibi gördüğün havaalanının aslında yeni rantlara açılan bir kapı araladığını dahi göremez olmuşsun.

    Anlaşılmadıysa tekrarlayayım:

    Amaç ticaretin, sanayiinin gelişmesi falan değil. Rant. Rantiyesi olmayan devlet hazinesinin ranta açılması. Yandaşların zengin edilmesi.
    havalimanının yapılması gereklimiydi gereksizmiydi o konu hakkında yorum yapamam. anladığım yada uzman olduğum bir konu degil. şuan gereksiz görünebilir 10 yıl sonra iyikide yapılmış denilebilir.yada 5 yıl sonra kapatılabilir. bunu bilmiyorum. onu zaman gösterecek. sonuçta sabiha gökçen havalimanı yapıldığında da çok büyük eleştiriler yapılmıştı. ''o havalimanını kim kullanacak, oraya kim gidecek, oraya havalimanımı yapılır, bir sürü para çöpe atıldı, orası istanbul degil gebze,bu havalimanı ölü yatırım, vs.vs. bir sürü eleştiri yapıldı. ama şuan saw a bakıyorsunuz istanbul hava trafiğinin nerdeyse %40 kapasitesini tek başına karşılıyor. o yüzden bu tarz yatırımların nasıl sonuçlar verecegini zaman gösterir. benim konuştuğum veya yorum yaptığım konuda bu degildi. ben 3.havalimanın yapıldığı yerde ormanlık alan yoktu bölgenin %80'ınden fazlası bataklık sazlık ve toprak alandı. ben bundan bahsetmek istemiştim :)
  • Kabaca 12 ay sonra!... Erken haber ...

  • "İstanbul Havalimanı'nda hem uçak taksi sürelerini hem de tava trafiğini rahatlatması planlanan 3. pist için çalışmalar sürüyor. İGA'dan yapılan açıklamaya göre 3. pist 2020'nin ilk yarısında açılacak."

    Tava trafiği ne yaw :)

  • İnsanlar ev'de peynir ekmek yesin, hükümet "daha fazla yatırım daha fazla para" derdine girsin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Aktfoskta -- 12 Temmuz 2019; 18:31:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şu alana bak ve giden ormana ağla. Atatürk Havaalanı'nın bir pistle genişletilmesi ve modernize edilmesiyle çözülebilecek sorunu sen git, milletin açlıktan nefesi kokarken böyle bir hale getirerek çözdüm de...
  • % 50 ye %50

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bravo !! uçakların apronla pist arası geçişlerine taksi yapmak denir . Yeni pist açıldığında daha yakında bir pist olacağı için pistlere gidiş mesafesi de yarı yarıya kısalacak. bunu taksicilere nasıl bağladın nasıl okuyorsunuz arkadaş az dikkat

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar

    Şu alana bak ve giden ormana ağla. Atatürk Havaalanı'nın bir pistle genişletilmesi ve modernize edilmesiyle çözülebilecek sorunu sen git, milletin açlıktan nefesi kokarken böyle bir hale getirerek çözdüm de...
    işim gereği uzun yıllar once o bolgede çok bulundum. havalimanının yapıldığı yerin yarısı bataklık yarısı da sazlık ve toprak alandı.sizin bahsettiğiniz yoğun ormanlık alan havalimanının kuzey batı yönünde kalıyor. havalimanı oraya yapılmadı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aktfoskta

    Bu mesaj silindi.
    Troll olup olmadığına karar veremedim ama havacılıkta "taksi yapmak" diye bir terim var. Sarı taksilerle alakası yok cidden

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nerzhul80

    işim gereği uzun yıllar once o bolgede çok bulundum. havalimanının yapıldığı yerin yarısı bataklık yarısı da sazlık ve toprak alandı.sizin bahsettiğiniz yoğun ormanlık alan havalimanının kuzey batı yönünde kalıyor. havalimanı oraya yapılmadı.

    Alıntıları Göster
    Ben de çok bulundum o bölgede. Bataklık ve sazlık alan ormanın yanında eser miktardaydı. Orman kaybının çokluğu yaban domuzlarının şehre inmelerinden dahi gözlemlenebilir durumdayken söyleminiz durumu masumlaştırmıyor.

    Sadece gereksizce yapılan bu havaalanının, memleketin ekonomik sıkıntı içindeyken altına soktuğu maddi yük dahi affedilemeyecek düzeyde.




  • Ne zaman şu havalimanıyla alakalı bi haber okusam içim cız ediyor. Of ulan..

  • Kan ölümler göz yaşı, haksızlık, adaletsizlik, vurgun, usülsüzlük 3 havalimanı ancak böyle açıklanabilir.
  • başlık ile alakalı olarak bende pist ile taksi ne alaka dedim merak ettim ve girdim okudum. ama Havacılık terimi olan "taksi" ile normal taksileri karıştırmak olabilir gibi herkes havacılık merak etmek zorunda değil.

    ama benim içerik okunmadan yada yanlış anlaşılarak bir yere laf atılması veya ön yargılı olunmasına cevap vermek istedim.

    ayrıca diğer arkadaşa da katılıyorum "erken haber" yorumu yapmıştı. zaten 6 adet pist olacak ve zamanla bitirilecek tümü. her pistin ne kadar kolaylık sağlayacağından cok erken acılması ve olmayan her pistin ne kadar zorluk getirdiği daha doğru bir yorum olabilir haber acısından.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar

    Ben de çok bulundum o bölgede. Bataklık ve sazlık alan ormanın yanında eser miktardaydı. Orman kaybının çokluğu yaban domuzlarının şehre inmelerinden dahi gözlemlenebilir durumdayken söyleminiz durumu masumlaştırmıyor.

    Sadece gereksizce yapılan bu havaalanının, memleketin ekonomik sıkıntı içindeyken altına soktuğu maddi yük dahi affedilemeyecek düzeyde.

    Alıntıları Göster
    havalimanının yapılması gereklimiydi gereksizmiydi o konu hakkında yorum yapamam. anladığım yada uzman olduğum bir konu degil. şuan gereksiz görünebilir 10 yıl sonra iyikide yapılmış denilebilir.yada 5 yıl sonra kapatılabilir. bunu bilmiyorum. onu zaman gösterecek. sonuçta sabiha gökçen havalimanı yapıldığında da çok büyük eleştiriler yapılmıştı. ''o havalimanını kim kullanacak, oraya kim gidecek, oraya havalimanımı yapılır, bir sürü para çöpe atıldı, orası istanbul degil gebze,bu havalimanı ölü yatırım, vs.vs. bir sürü eleştiri yapıldı. ama şuan saw a bakıyorsunuz istanbul hava trafiğinin nerdeyse %40 kapasitesini tek başına karşılıyor. o yüzden bu tarz yatırımların nasıl sonuçlar verecegini zaman gösterir. benim konuştuğum veya yorum yaptığım konuda bu degildi. ben 3.havalimanın yapıldığı yerde ormanlık alan yoktu bölgenin %80'ınden fazlası bataklık sazlık ve toprak alandı. ben bundan bahsetmek istemiştim :)




  • çar çur edilen milletin parası nasıl olsa. ankarada da bir ankapark varki maliyetinin nerdeyse 100de 1i fiyatına kiraya verildi. peki millete bu kazığı atanlara ne oldu sizce. hiçbirşey tabiki
  • İstanbul havalimanındaki taksi süresi sayesinde içhat uçuş süreleri 2 katına çıktı...hadi sağ salim körüğe ulaştınız diyelim bir de şehre gidiş kısmı var...oldu sana 3 kat.
  • Serdar kullanıcısına yanıt
    Zamanında yolları daha geniş yapsalardı trafik biraz daha rahat edecektik. Zamanında havaalanını daha büyük yapsalardı buna gerek olmayacaktı. Açıkcası olay şu zamanında ilerisi düşülmeden yapıldığı için herşey, şuan ne ticaret geliri olarak ne kullanım olarak yeterli olmuyor malesef.

    Bazıları tutturmuş bir ormandır gidiyor. Kardeşim bu şehir 16 milyonluk kayıtlı nüfusa sahip dünyanın en büyük şehirlerinden ve dünya tarihinin en önde şehirlerinden birisi. Buraya 3. havalimanı gibi büyük bir havalimanına ihtiyacı var hem ticaret hem ulaşım bakımından.

    Böyle birşeyi zamanında yapsalardı şuan yok ormandı yok bilmem neydi konuşulmayacaktı. İşinize gelmeyen şeyleri gezi parkında da ağacı bahane ederek başka şeylere yöneltenler bu tip ülke ve toplum yararına olan şeylerde algı değiştirmeye çalışması cidden gülünç.

    Biri çok güzel açıklamış yukarı da bulunan arazinin durumunu. Bugün sana fazla gelen gelecekte nesillerine az gelebilir bile... O nedenle birşey konuşurken sonrasını da düşünün biraz...





  • Serdar kullanıcısına yanıt
    Deniz seviyesinde ve gereken yükseklik te sağlanmamış tabiat ana affetmeyecek su içinde göl olacak :/ .


    Sonbahar ve kış dönemi belli olacak...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kraix

    Zamanında yolları daha geniş yapsalardı trafik biraz daha rahat edecektik. Zamanında havaalanını daha büyük yapsalardı buna gerek olmayacaktı. Açıkcası olay şu zamanında ilerisi düşülmeden yapıldığı için herşey, şuan ne ticaret geliri olarak ne kullanım olarak yeterli olmuyor malesef.

    Bazıları tutturmuş bir ormandır gidiyor. Kardeşim bu şehir 16 milyonluk kayıtlı nüfusa sahip dünyanın en büyük şehirlerinden ve dünya tarihinin en önde şehirlerinden birisi. Buraya 3. havalimanı gibi büyük bir havalimanına ihtiyacı var hem ticaret hem ulaşım bakımından.

    Böyle birşeyi zamanında yapsalardı şuan yok ormandı yok bilmem neydi konuşulmayacaktı. İşinize gelmeyen şeyleri gezi parkında da ağacı bahane ederek başka şeylere yöneltenler bu tip ülke ve toplum yararına olan şeylerde algı değiştirmeye çalışması cidden gülünç.

    Biri çok güzel açıklamış yukarı da bulunan arazinin durumunu. Bugün sana fazla gelen gelecekte nesillerine az gelebilir bile... O nedenle birşey konuşurken sonrasını da düşünün biraz...
    Kim bu şehrin 16 milyonluk bir nüfusa ulaşacağını tahayyül edebilirdi bundan 50 sene önce? Hata, yine politikacıların hatasıdır. Sanayi yığılımını İstanbul yerine Anadolu'nun sathına yayarak ve bu bölgeleri de demiryollarıyla birbirine bağlayarak pek tabii bu sorun, sorun olmadan çözülebilirdi.

    Bizi kıskandığından dem vurulan Almanya da sonuçta aptal değil memleketin sathını demiryoluyla örsün. Dolayısıyla geleceği gören biri o kadar büyük havaalanı kurmak yerine memleketin pek tabii demiryolu ağı geliştirilerek fabrika kurulumlarının, başka deyişle sanayiinin Anadolu'ya naklinin önünü açardı.

    Ayrıca;


    'İşinize gelmeyince' şeklinde ikilik oluşturma ağzı artık insanların kabul etmediği bir ağız. 'Bunlaaaar, onlaaaar' çıkışları hatta artık bir siyasi görüşü tasvir ediyor memlekette, ki son İstanbul seçimlerinde ne kadar kabul gördüğünü herkes gördü. Bu dili kullanan kişi dahil.

    Yanısıra, Gezi Parkı'nda olan olaylar iki ağaçla sınırlı değil. Sen de çok iyi biliyorsun ki konu Tayyip Erdoğan'ın topçu kışlası inadından ileri geliyor. 'İsteseler de istemeseler de yapılacak' cümlesi, gerçekten toplumsal birliğin en ufak bir şekilde önemsenmediğinin en açık örneği ki Gezi olaylarının asıl nedeni de bu.
    Hayatın Sesi - Videoyoutube
    Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan Topçu Kışlası yorumu
    https://www.youtube.com/watch?v=Hl5frdcaz1c



    'Ben yaptım, oldu!'cu akıl, memleketin kaderini belirlememeli demokrasilerde. Bu aklın, senin çok zeki bir girişim sandığın ve geleceği kurtaran bir şeymiş gibi gördüğün havaalanının aslında yeni rantlara açılan bir kapı araladığını dahi göremez olmuşsun.

    Anlaşılmadıysa tekrarlayayım:

    Amaç ticaretin, sanayiinin gelişmesi falan değil. Rant. Rantiyesi olmayan devlet hazinesinin ranta açılması. Yandaşların zengin edilmesi.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.