|
Bildirim
Şu alana bak ve giden ormana ağla. Atatürk Havaalanı'nın bir pistle genişletilmesi ve modernize edilmesiyle çözülebilecek sorunu sen git, milletin açlıktan nefesi kokarken böyle bir hale getirerek çözdüm de...
|
Rahatlıkla bunun tam tersini söyleyebiirim.Ormanlık alan bataklık sazlık en önemlisi taş ocaklarının tarumar ettiği alanın yanında eser miktardaydı. (Bağlantı yollarını katmıyorum.Havaalanının kendi alanı).
İkincisi Atatürk Havalimanına nasıl pist eklenecekti çok merak ettim?Zamanında TSK'ya ait bölüm bile devredildiği halde yer sıkıntısı bitmedi.Değil ek pist yapmak bina yapmaya yer yoktu.Hatta bir iki firma bakım merkezi için Atatürk Havalimanını düşünmesine rağmen istenilen konumda büyüklükte yer bulunamadı bildiğim kadarı ile. Havaalanının gereksizliği neye hangi fizibilite raporuna dayanıyor merak ettim.THY'nin büyümesi ve operasyonlarını daha rahat yapılması buna ek olarak hub merkezi olma hedefini karşılamıyordu Atatürk Havalimanı.Limitlerine yaklaşmıştı ve daha fazla büyümesi mümkün değildi. Atatürk Havalimanını büyütmenin tek yolu kamulaştırma idi.Çevredeki binalar kamulaştırıp yıkılmadan büyümesi mümkün değildi.Hatta florya yolu tarafı kod farkından dolayı kamulaştırma istesende işe yaramayacağı için çok büyük bedeller ödeyerek diğer tarafları kamulaştırmak gerekirdi ki sadece mahkemeler on yıllar sürerdi. Ayrıca bilmediğimden soruyorum.Transit geçiş yolcusu arttığı halde havalimanını zarar mı ediyor? |
Kan ölümler göz yaşı, haksızlık, adaletsizlik, vurgun, usülsüzlük 3 havalimanı ancak böyle açıklanabilir.
|
Zamanında yolları daha geniş yapsalardı trafik biraz daha rahat edecektik. Zamanında havaalanını daha büyük yapsalardı buna gerek olmayacaktı. Açıkcası olay şu zamanında ilerisi düşülmeden yapıldığı için herşey, şuan ne ticaret geliri olarak ne kullanım olarak yeterli olmuyor malesef.
Bazıları tutturmuş bir ormandır gidiyor. Kardeşim bu şehir 16 milyonluk kayıtlı nüfusa sahip dünyanın en büyük şehirlerinden ve dünya tarihinin en önde şehirlerinden birisi. Buraya 3. havalimanı gibi büyük bir havalimanına ihtiyacı var hem ticaret hem ulaşım bakımından. Böyle birşeyi zamanında yapsalardı şuan yok ormandı yok bilmem neydi konuşulmayacaktı. İşinize gelmeyen şeyleri gezi parkında da ağacı bahane ederek başka şeylere yöneltenler bu tip ülke ve toplum yararına olan şeylerde algı değiştirmeye çalışması cidden gülünç. Biri çok güzel açıklamış yukarı da bulunan arazinin durumunu. Bugün sana fazla gelen gelecekte nesillerine az gelebilir bile... O nedenle birşey konuşurken sonrasını da düşünün biraz... |
Kim bu şehrin 16 milyonluk bir nüfusa ulaşacağını tahayyül edebilirdi bundan 50 sene önce? Hata, yine politikacıların hatasıdır. Sanayi yığılımını İstanbul yerine Anadolu'nun sathına yayarak ve bu bölgeleri de demiryollarıyla birbirine bağlayarak pek tabii bu sorun, sorun olmadan çözülebilirdi.
Bizi kıskandığından dem vurulan Almanya da sonuçta aptal değil memleketin sathını demiryoluyla örsün. Dolayısıyla geleceği gören biri o kadar büyük havaalanı kurmak yerine memleketin pek tabii demiryolu ağı geliştirilerek fabrika kurulumlarının, başka deyişle sanayiinin Anadolu'ya naklinin önünü açardı. Ayrıca; 'İşinize gelmeyince' şeklinde ikilik oluşturma ağzı artık insanların kabul etmediği bir ağız. 'Bunlaaaar, onlaaaar' çıkışları hatta artık bir siyasi görüşü tasvir ediyor memlekette, ki son İstanbul seçimlerinde ne kadar kabul gördüğünü herkes gördü. Bu dili kullanan kişi dahil. Yanısıra, Gezi Parkı'nda olan olaylar iki ağaçla sınırlı değil. Sen de çok iyi biliyorsun ki konu Tayyip Erdoğan'ın topçu kışlası inadından ileri geliyor. 'İsteseler de istemeseler de yapılacak' cümlesi, gerçekten toplumsal birliğin en ufak bir şekilde önemsenmediğinin en açık örneği ki Gezi olaylarının asıl nedeni de bu. https://www.youtube.com/watch?v=Hl5frdcaz1c 'Ben yaptım, oldu!'cu akıl, memleketin kaderini belirlememeli demokrasilerde. Bu aklın, senin çok zeki bir girişim sandığın ve geleceği kurtaran bir şeymiş gibi gördüğün havaalanının aslında yeni rantlara açılan bir kapı araladığını dahi göremez olmuşsun. Anlaşılmadıysa tekrarlayayım: Amaç ticaretin, sanayiinin gelişmesi falan değil. Rant. Rantiyesi olmayan devlet hazinesinin ranta açılması. Yandaşların zengin edilmesi. |
İnsanlar ev'de peynir ekmek yesin, hükümet "daha fazla yatırım daha fazla para" derdine girsin...
|
havalimanının yapılması gereklimiydi gereksizmiydi o konu hakkında yorum yapamam. anladığım yada uzman olduğum bir konu degil. şuan gereksiz görünebilir 10 yıl sonra iyikide yapılmış denilebilir.yada 5 yıl sonra kapatılabilir. bunu bilmiyorum. onu zaman gösterecek. sonuçta sabiha gökçen havalimanı yapıldığında da çok büyük eleştiriler yapılmıştı. ''o havalimanını kim kullanacak, oraya kim gidecek, oraya havalimanımı yapılır, bir sürü para çöpe atıldı, orası istanbul degil gebze,bu havalimanı ölü yatırım, vs.vs. bir sürü eleştiri yapıldı. ama şuan saw a bakıyorsunuz istanbul hava trafiğinin nerdeyse %40 kapasitesini tek başına karşılıyor. o yüzden bu tarz yatırımların nasıl sonuçlar verecegini zaman gösterir. benim konuştuğum veya yorum yaptığım konuda bu degildi. ben 3.havalimanın yapıldığı yerde ormanlık alan yoktu bölgenin %80'ınden fazlası bataklık sazlık ve toprak alandı. ben bundan bahsetmek istemiştim :)
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Aktfoskta -- 12 Temmuz 2019; 18:31:24 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
|
|
|
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|