Şimdi Ara

İstanbul Havalimanı'nda taksi sürelerini yüzde 50 azaltacak 3'üncü pist için tarih verildi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
0
Favori
2.030
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: smart1978

    Deniz seviyesinde ve gereken yükseklik te sağlanmamış tabiat ana affetmeyecek su içinde göl olacak :/ .


    Sonbahar ve kış dönemi belli olacak...
    Helikopterle dolanırken 'şuraya yapıla' diyerek edilen mühendislik dehası yer tayiniyle bundan daha iyisi yapılamazdı elbette.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nerzhul80

    havalimanının yapılması gereklimiydi gereksizmiydi o konu hakkında yorum yapamam. anladığım yada uzman olduğum bir konu degil. şuan gereksiz görünebilir 10 yıl sonra iyikide yapılmış denilebilir.yada 5 yıl sonra kapatılabilir. bunu bilmiyorum. onu zaman gösterecek. sonuçta sabiha gökçen havalimanı yapıldığında da çok büyük eleştiriler yapılmıştı. ''o havalimanını kim kullanacak, oraya kim gidecek, oraya havalimanımı yapılır, bir sürü para çöpe atıldı, orası istanbul degil gebze,bu havalimanı ölü yatırım, vs.vs. bir sürü eleştiri yapıldı. ama şuan saw a bakıyorsunuz istanbul hava trafiğinin nerdeyse %40 kapasitesini tek başına karşılıyor. o yüzden bu tarz yatırımların nasıl sonuçlar verecegini zaman gösterir. benim konuştuğum veya yorum yaptığım konuda bu degildi. ben 3.havalimanın yapıldığı yerde ormanlık alan yoktu bölgenin %80'ınden fazlası bataklık sazlık ve toprak alandı. ben bundan bahsetmek istemiştim :)

    Alıntıları Göster
    Sonucunu zamanın göstereceği yatırımlar büyük risk içerir ki kayıpların geri dönüşü de olmaz. Sabiha Gökçen yapılırken çocuktum daha. Açıldığında üniversiteye yeni başlamıştım. Havaalanı yapıldıktan sonra çevresinde yerleşim patlaması oldu resmen birkaç yıl içinde.

    Burada da aynısı olacak ki amaç da o. Tek fark, Atatürk Havaalanı Avrupa Yakası'ndaydı. Sabiha Gökçen'in Anadolu Yakası'na kurulmasının, direk Anadolu'ya ve İstanbul'dan Anadolu'ya gidecek transit yolcularını o bölgeye transfer ederek köprü trafiğini azaltması anlamında olumlu etkileri oldu.

    Bu manada 3. havaalanının ne gibi bir faydası var? Hiç. Köprüleri daha da sıkıştıracak.


    Kim bilir? Bu mantıkla bir dördüncü köprü de mi yapmalı acaba?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Serdar -- 12 Temmuz 2019; 18:59:11 >




  • Serdar kullanıcısına yanıt
    istanbul da köprü trafiği 35 yıldır var. sabiha gökçen havalimanı yapıltdıktan sonra köprü trafigi azaltmamış aksine arttırmıştır çünkü saw charter uçuş yapılan bir havalimanıydı charter uçuşlarda çok ucuza yapılabilliyordu.ucuza uçmak isteyen istabullular da bu havalimanına akın ediyodu. dolayısı ile köprü trafiği yine felç oluyordu. saw ın yapıldıktan ve aktif olarak kullanılmaya başlandıktan sonra köprü trafiğine falan hiç bir artısı olmamıştır aksine ucuza uçmak isteyenler yüzünden tercih edildiği için trafik dahada yogunlaşmıştır. mantıksal olarak bakıdldığında dünyadaki tüm havalimanları şehir merkezlerinden 30-40 km uzak bölgelere yapılmıştır. he havalimanı şehirdışına yapılıyor ama 10 yıl sonra etrafı yerleşim patlamasına uğruyor derseniz ben o konu hakkında da yorum yapamam. ona şehir planlamacıları ve belediye karar verir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nerzhul80

    istanbul da köprü trafiği 35 yıldır var. sabiha gökçen havalimanı yapıltdıktan sonra köprü trafigi azaltmamış aksine arttırmıştır çünkü saw charter uçuş yapılan bir havalimanıydı charter uçuşlarda çok ucuza yapılabilliyordu.ucuza uçmak isteyen istabullular da bu havalimanına akın ediyodu. dolayısı ile köprü trafiği yine felç oluyordu. saw ın yapıldıktan ve aktif olarak kullanılmaya başlandıktan sonra köprü trafiğine falan hiç bir artısı olmamıştır aksine ucuza uçmak isteyenler yüzünden tercih edildiği için trafik dahada yogunlaşmıştır. mantıksal olarak bakıdldığında dünyadaki tüm havalimanları şehir merkezlerinden 30-40 km uzak bölgelere yapılmıştır. he havalimanı şehirdışına yapılıyor ama 10 yıl sonra etrafı yerleşim patlamasına uğruyor derseniz ben o konu hakkında da yorum yapamam. ona şehir planlamacıları ve belediye karar verir.
    Buram buram cahillik kokan 0 bilgiyle yazılmış bir yorum. Yazık.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erwin

    Buram buram cahillik kokan 0 bilgiyle yazılmış bir yorum. Yazık.

    Alıntıları Göster
    evet ben cahilim. lütfen yazdığım konular hakkında nerelerde cahillik yaptığımı o '' ÜSTÜN ZEKANIZ'' ile bana anlatırsanız çok memnun olacağım. aksi taktirde burda insanlara '' CAHİL '' deyip cevap vermeden kaçıyorsanız en büyük ultra devasa ''CAHİL'' sizsiniz. zira bu memleketin sağcı çomarından da solcu çomarından da gına geldi. yazdıklarını analiz ettim sen % 99 solcu çomarsın. ama sağcı çomarlarından senden aşşağı kalır tarafı yok merak etme. liderlikte birbirinizle yarışıyorsunuz. sizin gibi düşünmeyen herkes cahil aptal akılsız vatan haini vs.vs. verecek cevabınız yok. cahil demiş kaçmış gitmiş :) bi bitmediniz be kardeşim. şu memleketin yakasından bi düşmediniz be kardeşim. her yerden siz çıkıyosunuz arkadaş. sağıma donuyorum sağcı çomar soluma donuyorum solcu çomar. ne bir fikir var ne adam gibi tartışma var. ne bir adam gibi karşı argüman var. siz kendinizi ne sanıyosun vallahi çok merak ediyorum ya. kimsiniz siz. size insanlara cahil vs. deme hakkını kim veriyor.




  • Serdar kullanıcısına yanıt
    Rahatlıkla bunun tam tersini söyleyebiirim.Ormanlık alan bataklık sazlık en önemlisi taş ocaklarının tarumar ettiği alanın yanında eser miktardaydı. (Bağlantı yollarını katmıyorum.Havaalanının kendi alanı).
    İkincisi Atatürk Havalimanına nasıl pist eklenecekti çok merak ettim?Zamanında TSK'ya ait bölüm bile devredildiği halde yer sıkıntısı bitmedi.Değil ek pist yapmak bina yapmaya yer yoktu.Hatta bir iki firma bakım merkezi için Atatürk Havalimanını düşünmesine rağmen istenilen konumda büyüklükte yer bulunamadı bildiğim kadarı ile.
    Havaalanının gereksizliği neye hangi fizibilite raporuna dayanıyor merak ettim.THY'nin büyümesi ve operasyonlarını daha rahat yapılması buna ek olarak hub merkezi olma hedefini karşılamıyordu Atatürk Havalimanı.Limitlerine yaklaşmıştı ve daha fazla büyümesi mümkün değildi.
    Atatürk Havalimanını büyütmenin tek yolu kamulaştırma idi.Çevredeki binalar kamulaştırıp yıkılmadan büyümesi mümkün değildi.Hatta florya yolu tarafı kod farkından dolayı kamulaştırma istesende işe yaramayacağı için çok büyük bedeller ödeyerek diğer tarafları kamulaştırmak gerekirdi ki sadece mahkemeler on yıllar sürerdi.
    Ayrıca bilmediğimden soruyorum.Transit geçiş yolcusu arttığı halde havalimanını zarar mı ediyor?





  • Nerzhul80 kullanıcısına yanıt
    Metro hatti bile yok. Havalimani icinde bile metro hatti yok.

    Buyuk havalimani lakin yoklari BOL!

    Aceleyle de acilmistir. Ulasim tamamlanmamis. Zaten daha acilmamis kisimlari da var! ...


    Takis sureleri bu kadar uzatacak kadar nasilda ellerine yuzlerine bulastirmislar ayrica enteresan !

    Yolsuzluk var gibi ...
  • Bi zahmet. İzmir - İstanbul arası uçuş süresinden çok taksi yapıyor uçak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ulaşımı planlamadan yandaşa rant olsun diye havaalanını yaptılar. 3-5 salak youtuber oynatıp güya mordern cool imajı çizdiler ama rezillik dizboyu...havaalanı ne zaman açılır tıpkı rockstar firmasının gta 5 yapması gibi
    her gün toplantı yaparak bugun oyuna ne ekleyebiliriz diye konuşurduk
    ta ki ekleyecek bir yenilik bulamayıncaya kadar işte o zaman oyunu tamamladık
  • Atalarımız ne demiş "Ayranı yok içmeye, tahtıravanla gider sıçmaya"

  • Havalimanı uzmanları toplanmış yine :D

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • smart1978 kullanıcısına yanıt
    Sabiha gökçen havalinınada metro yoktu, yeni yeni yapılıyor

  • havalimanı tam bitmeden açıp yolcu garantisini kaptılar. devletten alınan para ile pist yapıyorlar.

    bizim enayilerde böm böm bakıyor...

    açın biraz haber okuyun geçen seneki atatürk havalimanı yolcu sayılarına daha bu havalimanı yetişemedi.

    millet sabiha gökçene kayıyor. onuda geçtim yurtdışından uçak gelicek transfer merkezi olacaktı hani

    hepsi hava civa. biz dedik bu havalimanı ölü yatırım olarak kalacak.

    atatürk havalimanına bir pist daha ekleselerdi bu kadar boşa para harcamaya gerek kalmazdı

    tabiatında bozmazlardı
  • AKTeknisyen A kullanıcısına yanıt
    Zarar eden vatandaş yine. Yeni havaalanına taşınan THYnin giderleri 5 kat arttı diye haber var, yalanlayan olmadı. Bilet fiyatına yansıyor masraflar. Yolcular Sabiha Gökçen & Pegasus'u tercih etmeye başladılar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Orada durum daha da vahim. Lakin Turkiye in goz bebegi ise herseyi temelden dusunmesi gerekirdi ...
    SAbiha Gokcen zaten ufak bir havalimani ama elbette metro da olmasi sartti...
  • En son ucusumda abartmıyorum 30 dk taksi yaptı ki ucus gece 3.15teydi. Gun icindeki yogunlugu hayal edemiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.