Şimdi Ara

İşte dünyanın en büyük rüzgar tahrikli gemisi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
358
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • İşte dünyanın en büyük rüzgar tahrikli gemisi
    Sohar Max, 400.000 DWT (detveyt) kapasitesindeki devasa bir cevher taşıma gemisi (VLOC), rüzgar enerjisi teknolojisini en büyük ölçekte kullanan gemi olarak tarihe geçti. İngiltere merkezli Anemoi Marine Technologies tarafından sağlanan bu yenilikçi teknoloji, Sohar Max’a beş adet dev rotor yelkeninin kurulmasıyla hayata geçirildi.



    Yenilikçi yelkenler gemilerde daha fazla yer ediniyor



    Rotor yelkenlerinin kurulumu, Çin’in COSCO Zhoushan tersanesinde Ekim 2024'te tamamlandı. Sohar Max’a yerleştirilen her biri yaklaşık 35 metre uzunluğunda ve yaklaşık 5 metre çapında olan rotor yelkenleri, geminin enerji verimliliğini artırmaya yönelik önemli bir adım olarak öne çıkıyor. Bu yelkenler, geminin gücünü rüzgarla artırarak yakıt tüketimini yüzde 6 oranında azaltmayı ve karbon salınımını yılda 3.000 ton kadar düşürmeyi hedefliyor.



    İşte dünyanın en büyük rüzgar tahrikli gemisi
    Anemoi Marine Technologies, bu teknolojiye ek olarak, yelkenlerin yatay konumdan dikey konuma katlanarak geminin yükleme-boşaltma işlemlerine herhangi bir olumsuz etki yapmamasını sağlayacak özel katlanabilir dağıtım sistemini de kurdu.



    Ayrıca Bkz.Türkiye’den AB ve NATO üyesi bir ülkeye ilk askeri gemi ihracatı gerçekleşti!



    Sohar Max, bu yenilikçi sistemin testlerine başladığı ilk seferini Brezilya'nın Tubarao limanına yaparak test sürecini başlattı ancak testler gelecekteki seferlerle devam edecek. Projede Brezilyalı madencilik devi Vale S.A., Ummanlı armatör Asyad ve İngiltere merkezli rotor yelken sağlayıcısı Anemoi yer alıyor.



    Rotor yelkenleri, gemi sahiplerinin net sıfır emisyon hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olan bir teknoloji olarak giderek daha fazla benimseniyor. Bu teknoloji, kompakt yapısının yanında gemilere büyük bir itiş gücü sağlayarak, CII (Karbon Yoğunluğu Göstergesi) ve EEDI/EEXI gibi uluslararası emisyon azaltma standartlarına uyum sağlamalarına olanak tanıyor. Bu arada Vale, benzer bir sistemi farklı VLOC gemisine daha uygulayacağını, bu projenin de 2025 sonlarına doğru tamamlayacağını açıkladı.




    Kaynak:https://interestingengineering.com/transportation/largest-ship-wind-propulsion-sohar-max







  • Yelkenli olacak sanmıştım başlığı okuyunca.

  • Yüzde 6 nedir? maliyetini kurtarıyorsa iyi :)

  • %6 hakikaten utanç verici olmuş.

    Bunla dünya kurtulmaz yeşil yıkama olur anca.

    Mecbur bu gemiler kısa sürede önce ethanol sonra amonyağa geçmek zorunda başka türlü olmaz.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Haber içeriğine Rotor yelken nedir linki de konulsaymıs keske...
    Norsepoweryoutube
    Rotor sails, how do they work?
    https://www.youtube.com/watch?v=FUCShEXkpL8

  • %6'yı beğenmeyenler; bahse konu aracın yüzlerce metrelik yük gemisi olduğunu ve harcadığı devasa yakıt miktarını hesaba katmıyorlar galiba.

    Ufak bir hesaplama yaparsak; ChatGPT'ye göre 400.000 DWT (deadweight tonnage) kapasitesindeki devasa bir cevher taşıma gemisi tam yükte günde 100-150 ton(TON) yakıt tüketiyormuş. Yıllık toplam yakıt tüketimi yaklaşık 30.000 ila 50.000 ton arasındaymış. Günde 6 ton, yılda 2400 ton(bak, litre değil TON diyor) yakıt tasarrufu sağlıyor.

  • Güçlü Türkiye güçlü rüzgar enerjisi savunma sanayimizi devlet politikası yapmaliyiz ASELSAN havelsani TUSAŞ çok uluslu şirket yapmaliyiz

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.