Şimdi Ara

İŞTE YENİ OPEL ASTRA! (775. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15.642
Cevap
36
Favori
1.787.906
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 773774775776777
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rapBiTT

    Sirket araci olarak Opel Astra Sedan 1.6 CDTi Edition modeli kullanacagim yaklasik 10 gun sonra.

    Ford Focus Trend X modeliyle arasinda kalmistim,bunu tercih ettim.
    Kullanan arkadaslarin yorumlarini alabilir miyim?

    110 mu 136 mı ? az çok önceki sayfalarda arakadaşlar az çok yorumlarını yapmışlar, merak ettiğin bişey varsa cevaplayalım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dreamofice

    ArkadaslaR aracimi sattim yeni astrayi bekliyecegim 2015de kesin cikar mi bilgisi olan var mi?

    satış temsilcisi kesin olarak 2015 te gelmeyecek dedi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkaydj

    quote:

    Orijinalden alıntı: rapBiTT

    Sirket araci olarak Opel Astra Sedan 1.6 CDTi Edition modeli kullanacagim yaklasik 10 gun sonra.

    Ford Focus Trend X modeliyle arasinda kalmistim,bunu tercih ettim.
    Kullanan arkadaslarin yorumlarini alabilir miyim?

    110 mu 136 mı ? az çok önceki sayfalarda arakadaşlar az çok yorumlarını yapmışlar, merak ettiğin bişey varsa cevaplayalım

    110'luk model.

    Focus ile kiyas yapacak olursak dogru bi secim midir mesela?
    Zaman zaman focus da kullaniyorum sirkette,iceri ses almamasi (suan kullandigim corsadan sonra huzur evi gibi geliyor bana focus),performans,rahatlik vb konularda bilgi almak istiyorum.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • benim bir tanıdığımda focusu vardı onu satıp astra aldı, ben focus kullanmadım, araç gayet sessiz bende sport 136 lık olan var 225 50 17 lastik ve yumuşak continental lastiklerle konforu çok iyi yol tutuşuda watts bağlantısıyla gayet muazzam, 110 luk edition da aynı lastiklermi vardır bilemiyorum birde watts yoktu sanırım editionda, 110 luk performansı focus dizele yakındır diye tahmin ediyorum.
  • Cevaplayan herkese tesekkurler araci ankaradan alacagim icin mavi denizlerde brc taktirmak istiyorum acaba aranizda 115 lik astraya brc taktiran varmi tavsiye eder mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1000 km once mocanda lpg taktirdim simdilik sorun yok memnunum

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gzlmmr

    Cevaplayan herkese tesekkurler araci ankaradan alacagim icin mavi denizlerde brc taktirmak istiyorum acaba aranizda 115 lik astraya brc taktiran varmi tavsiye eder mi?

    aynı araca sahibim,brc lpg kitini taktıralı 16000 km oldu bi sıkıntı yaşamadım,tek sıkıntı araç lpgli diye üzerinden inmiyorum,benzinli iken ayda 150 tllik benzin yeterken,şindi 200 tllik lpg tüketiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ajf39 -- 29 Ağustos 2014; 21:50:36 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gzlmmr

    Cevaplayan herkese tesekkurler araci ankaradan alacagim icin mavi denizlerde brc taktirmak istiyorum acaba aranizda 115 lik astraya brc taktiran varmi tavsiye eder mi?

    Fiyat ne aldnz hocam, bn landirenzo kullnyrm eğer fiyat farkı yoksa landirenzo taktırın 2 yıl-100bin km garantisi oluyr

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herkese Hayırlı Akşamlar Hayırlı Forumlar...
    2014 nisan ayında aldığımız Opel Astra Sport Sedan 1.6 cdti 136 hp aracımızda bir kaç defa 2. viteste 1500 devirden sonra gaz kesme sanırım turbo açamama sorunu ile karşılaştım.Bu gibi sorunla karşılaşan var mı?Herhangi bir uyarı da vermiyor yol bilgisayarı ne yapacağımı bilemedim.
    Servise götürdüm fakat servisin ilgisizliğine kafam bozuldu.Bu gibi sorunlardan anlayan karşılaşan varsa bilgilendirirse sevinirim...Şimdiden herkese çok teşekkürler...Rabbime emanet olun arkadaşlar...Kazasız, belasız, cezasız, keyifli sürüşler diliyorum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasin90


    quote:

    Orijinalden alıntı: gzlmmr

    Cevaplayan herkese tesekkurler araci ankaradan alacagim icin mavi denizlerde brc taktirmak istiyorum acaba aranizda 115 lik astraya brc taktiran varmi tavsiye eder mi?

    Fiyat ne aldnz hocam, bn landirenzo kullnyrm eğer fiyat farkı yoksa landirenzo taktırın 2 yıl-100bin km garantisi oluyr

    Henuz fiyat almadim arastirdigim kadariyla brc yi ariza lambasi yakmadan takabiliyorlar.Landirenzoda ariza lambasi yananda var yanmayanda.Garantiye gelince bildigim kadariyla landirenzoda olsa brc de olsa sigorta sirketleri ustunden sigortalayip garanti verdikleri icin ikisinde de fark olmaz diye dusunuyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gzlmmr


    quote:

    Orijinalden alıntı: yasin90


    quote:

    Orijinalden alıntı: gzlmmr

    Cevaplayan herkese tesekkurler araci ankaradan alacagim icin mavi denizlerde brc taktirmak istiyorum acaba aranizda 115 lik astraya brc taktiran varmi tavsiye eder mi?

    Fiyat ne aldnz hocam, bn landirenzo kullnyrm eğer fiyat farkı yoksa landirenzo taktırın 2 yıl-100bin km garantisi oluyr

    Henuz fiyat almadim arastirdigim kadariyla brc yi ariza lambasi yakmadan takabiliyorlar.Landirenzoda ariza lambasi yananda var yanmayanda.Garantiye gelince bildigim kadariyla landirenzoda olsa brc de olsa sigorta sirketleri ustunden sigortalayip garanti verdikleri icin ikisinde de fark olmaz diye dusunuyorum.

    Brc de garanti verdgne göre ozaman hangsinin fiyatı uygnsa ona yaptırabilirsiniz, ayrca landirenzoda da arıza ışığı yanmıyor.Bu arada landirenzo son sistemde mesela arabayı stop ettnz 5 dk sonra tekrar calıstrdnz motor sıcsk oldugu için direkt olarak gazla calısıyor yani benznle calısıp saniyesnde gaza gecmiyor direkt gazla calısıyor bu da kısa duraklamalarda tekrar calıstrnca direkt gazla cüzzi bir karda olsa iyidir :)

    Bi fiyat alın derim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 1.4 Turbo 140hp otomatik vites kullanıcısıyım.
    Araca geçen hafta çarşamba günü Landirenzo LPG taktırdım.
    Şu an 1250 km yi devirdik lpg ile. Bir sıkıntı yok.
    Bu aracın LPG dönüşümü ile ilgili bir sorusu olan varsa bana da sorabilir.
    Soru sormadan önce sıkça sorulan sorulara cevap vereyim (vereceğim cevaplar için kaynak kendi gözlem ve tecrübelerimdir. Kişiden kişiye farklı durumlar söz konusu olabilir bilemem)

    Soru: Araç lpg taktıktan sonra arıza ışığı yaktı mı?
    Cevap : Yakmadı, yakmaması lazım. Konuştuğum ustalar kit montajı sonrası arıza ışığı yanmasının normal olduğunu söyleyen ustaların varlığından bahsetti ve uyardı: lpg montajı düzgün yapılmış hiç bir araç arıza ışığı yakmaz. Arıza ışığı genelde fakir karışımdan dolayı yanar. Böylek kullanmaya devam ederseniz motoru kısa zamanda elinize alırsınız.

    Soru: Landirenzo taktırırsam OPEL'de garantim devam ediyormuş diyorlar işin aslı nedir?
    Cevap : Servis dışında yaptıracağınız her müdahale aracın müdahale edilen ilgili bölümünü garanti dışı bırakır. Opel garanti veriyormuş, landirenzo takılan her kit için bilmemkaç euro opele ödüyormuş hurafeleri hikaye.Yurtdışında mevzuat nasıl bilmiyorum. Ama Türkiye'de böyle bir şey söz konusu değil. Aracınızın sadece ve sadece motoru garanti dışı kalıyor. Diğer parçalarla ilgili opel garantisi devam ediyor elbette. Aynısını toyota'da da yaşadım. Garanti konusunda OPEL türkiye ve aracı aldığım bayi bu şekilde konuştu. Landirenzo için konuşacak olursam; sıfır aldığınız bir aracı anında kit taktırmaya götürürseniz kendileri kafadan 2 yıl garanti veriyor zaten. 177 lira fark ile garantiyi ve kapsamını uzatıyorsunuz. 177 lira ekstra verdiğinizde motorun a dan z ye bütün parçalarını (gömlek, piston, subap vs vs vs) garanti altına alıyorlar. Tek şart lpg yi 1 ay içinde ruhsata işletmeniz. Garanti sözleşmesi yazılı yapılıyor yani bayinin lafta söylediği bir şey değil. Landirenzo markası opel in turbo araçlarında en çok tercih edilen, en sorunsuz marka sadece.

    Soru: Lpg taktıktan sonra aracın çekişi düştü mü?
    Cevap : Şu ana kadar (1250 km) henüz bir kayıp yok. Dün av dönüşü zaman zaman düz yolda klima açık 170 km ye çıktım. Herhangi bir kayıp görmedim. Dur-kalk, yokuşta hareket gibi atraksiyonlara hem benzinle hem lpg ile girişiyorum. Bir fark göremiyorum. Ha düşen bir şey var mı? Evet. Aracın tüketimi Çoğu zaman yüksek devirli kullanıyorum şu an karışık 28 kuruş yakıyor araç. Şehir dışı bir depo (42 lt, 38 lt doluyor) ile çok rahat istanbul - çanakkale gidip üstüne 140 - 150 km yol yapabiliyorum. Klima açık, araç yüklü bir şekilde bu değerler.

    Soru: LPG taktırınca subap eriyormuş doğru mu?
    Cevap : Doğru. Magnezyum alaşım subaplar aracı benzinle kullansanız bile aten 150-160.000 km lere geldiğinizde turşu olmaya başlıyor. Varsın LPG de yarı yarıya düşsün bu değer. Yaptığınız tasarruf ile değil subap, yeni motor yaptırırsınız. Bir de o açıdan düşünün. Yukarda garanti olayını söyledim zaten.. Ha subap eridi, o zaman magnezyum değil çok az bir farkla çelik subap taktırırsın bu sıkıntı da ortadan kalkar diye düşünüyorum. Kaldı ki bir çok kişinin takılmasını gereksiz gördüğü yağlamalı sistem var landirenzo da. Yüksek devirde devreye girip pistonları yağlayan bir mekanizma. Ben taktırdım. Ekstra bir ücret ödemedim. Bu sistem subap erimesi muhabbetini biraz daha öteliyor. Faydası bu.

    Soru: A14NET motorlu araçlarda lpg dönüşümü için yerler hazır geliyormuş doğru mu?
    Cevap : Doğru değil benim anladığım kadarı ile. Opel J kasanın şasesi Chevrolet Cruze ile aynı. Aynı şasede delik yerleri, montaj yerleri falan da aynı haliyle. Cruze'da parça takılmış yerler Astra'da boş veya farklı değerlendirilmiş. Ha şu var; A14NET motorun yakıt cinsi LPG / BENZIN diye geçer kitapçıkta.Diğer motor tiplerinde sadece benzin veya dizel yazıyor. Açıp bakabilirsiniz. Almanya ve İtalya'da bu kodlu motorların olduğu araçları fabrika çıkışlı LPG 'li sattıklarını duydum. Motor LPG 'ye yatkın bir motor olabilir. Ama montaj yerleri hazır mevzusu da hikaye.

    Soru : LPG dönüşümü sonrası araçta koku falan olmaya başladı mı?
    Cevap : Hayır kesinlikle olmadı. Olmaması gerekiyor zaten. Olursa bir problem var demektir.

    Soru : Simit tank sonrası bagajın akibeti ne oldu?
    Cevap : Tank montajı sonucu flexfloor döşemeyi mecburen üst seviyeye aldım. Alt tarafta tankın etrafındaki boşluğu kullanabiliyorum Fakat depo yukarı doğru yükseldiği için üstüne bir şey koyamaz oldum. Flexfloor üst kısımdayken hiç bir problem yok, bagajda şişkinlik vs yok. Sıkıntı bölmenin alt tarafı. O da aslında sıkıntı değil. Tankın etrafını rahat kullanbiliyorsunuz. Gözünüzde canladırmanız için şöyle diyeyim; Stepne lastiğinizin ince değil de kalın bir lastik olduğunu hayal edin. Hah şimdi o lastiğin üzerine flexfloor un altında kalan diğer ince döşeme parçasını oturtun. Öyle bir şey işte. Ha daha ufak litreli bir simit takılabilir. Ama yükseltisi aynı kalıyor. Bunun için yayvan simitler varmış dikey değil de yatay olarak geniş olanlarından.. Ben araştırmadım açıkçası. Bagajda gözüme batan hiç bir şey yok.


    Şimdilik bunlar aklıma gelenler. Siz sordukça cevaplarım. Saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bozo Luluk -- 5 Eylül 2014; 14:08:23 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: captain_sparrow

    Herkese Hayırlı Akşamlar Hayırlı Forumlar...
    2014 nisan ayında aldığımız Opel Astra Sport Sedan 1.6 cdti 136 hp aracımızda bir kaç defa 2. viteste 1500 devirden sonra gaz kesme sanırım turbo açamama sorunu ile karşılaştım.Bu gibi sorunla karşılaşan var mı?Herhangi bir uyarı da vermiyor yol bilgisayarı ne yapacağımı bilemedim.
    Servise götürdüm fakat servisin ilgisizliğine kafam bozuldu.Bu gibi sorunlardan anlayan karşılaşan varsa bilgilendirirse sevinirim...Şimdiden herkese çok teşekkürler...Rabbime emanet olun arkadaşlar...Kazasız, belasız, cezasız, keyifli sürüşler diliyorum...

    Arkadaşlar soruma yanıt gelmedi sanıyorum hiçkimse bu veya benzeri bir problemle karşılaşmadı?İnşallah da öyledir fakat sorunum ne olabilir yardımcı olursanız sevinirim.Belli bir devirde aracın gaz kesmesi neye işarettir?Saygılar herkese şimdiden teşekkürler...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: captain_sparrow


    quote:

    Orijinalden alıntı: captain_sparrow

    Herkese Hayırlı Akşamlar Hayırlı Forumlar...
    2014 nisan ayında aldığımız Opel Astra Sport Sedan 1.6 cdti 136 hp aracımızda bir kaç defa 2. viteste 1500 devirden sonra gaz kesme sanırım turbo açamama sorunu ile karşılaştım.Bu gibi sorunla karşılaşan var mı?Herhangi bir uyarı da vermiyor yol bilgisayarı ne yapacağımı bilemedim.
    Servise götürdüm fakat servisin ilgisizliğine kafam bozuldu.Bu gibi sorunlardan anlayan karşılaşan varsa bilgilendirirse sevinirim...Şimdiden herkese çok teşekkürler...Rabbime emanet olun arkadaşlar...Kazasız, belasız, cezasız, keyifli sürüşler diliyorum...

    Arkadaşlar soruma yanıt gelmedi sanıyorum hiçkimse bu veya benzeri bir problemle karşılaşmadı?İnşallah da öyledir fakat sorunum ne olabilir yardımcı olursanız sevinirim.Belli bir devirde aracın gaz kesmesi neye işarettir?Saygılar herkese şimdiden teşekkürler...

    Corsa'da oldu bana. Bakım zamanı gelip eğer bakıma gitmezsen, motor kendini korumaya alıyor. Sizin araçta da aynısı olmuştur. Servise gidip bakım ikazını sildirdim araç kendine geldi. Herhangi bir problem olduğunu düşünmüyorum, sadece bir nedenden ötürü motor kendini korumaya almıştır. Basit bir şey olması yüksek ihtimal. Servise uğrayın 5 dk sürmez.

    Turbo açmama diye birşey olamaz, turbo her devirde çalışır. Sadece turbo basıncını yükseltmiyordur, bu da çekişi düşürür. Aracı dip gaz bile yapsanız belirli bir devrin üstüne çıkmaz korumada olduğu için.

    Eğer araç yeni ise muhtemelen 3 bin km bakımında yol bilgisayarını sıfırlamayı unutmuştur servis.




  • Yakın zamanda astra için fiyat alan oldu mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hectortroy

    Yakın zamanda astra için fiyat alan oldu mu?

    Hb 1.4 140 hp enjoy active 54000
    Hb 1.6 115 hp 48000
    Sedan " " 49000
    8. Ay nakit alındı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • RSteel kullanıcısına yanıt
    Cevap için teşekkür ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba,

    Hangi bayiden aldınız acaba ?
    Bir tanesine gidip test sürüşü yapacagim ama çok fazla çıktı, bunları hepsi bayi mi emin olamadim. Anadolu yakasında en büyükleri hangileri bilginiz var mi ?
    https://www.opel.com.tr/tools/opel-saticisi-bulma.html
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bozo Luluk

    1.4 Turbo 140hp otomatik vites kullanıcısıyım.
    Araca geçen hafta çarşamba günü Landirenzo LPG taktırdım.
    Şu an 1250 km yi devirdik lpg ile. Bir sıkıntı yok.
    Bu aracın LPG dönüşümü ile ilgili bir sorusu olan varsa bana da sorabilir.
    Soru sormadan önce sıkça sorulan sorulara cevap vereyim (vereceğim cevaplar için kaynak kendi gözlem ve tecrübelerimdir. Kişiden kişiye farklı durumlar söz konusu olabilir bilemem)

    Soru: Araç lpg taktıktan sonra arıza ışığı yaktı mı?
    Cevap : Yakmadı, yakmaması lazım. Konuştuğum ustalar kit montajı sonrası arıza ışığı yanmasının normal olduğunu söyleyen ustaların varlığından bahsetti ve uyardı: lpg montajı düzgün yapılmış hiç bir araç arıza ışığı yakmaz. Arıza ışığı genelde fakir karışımdan dolayı yanar. Böylek kullanmaya devam ederseniz motoru kısa zamanda elinize alırsınız.

    Soru: Landirenzo taktırırsam OPEL'de garantim devam ediyormuş diyorlar işin aslı nedir?
    Cevap : Servis dışında yaptıracağınız her müdahale aracın müdahale edilen ilgili bölümünü garanti dışı bırakır. Opel garanti veriyormuş, landirenzo takılan her kit için bilmemkaç euro opele ödüyormuş hurafeleri hikaye.Yurtdışında mevzuat nasıl bilmiyorum. Ama Türkiye'de böyle bir şey söz konusu değil. Aracınızın sadece ve sadece motoru garanti dışı kalıyor. Diğer parçalarla ilgili opel garantisi devam ediyor elbette. Aynısını toyota'da da yaşadım. Garanti konusunda OPEL türkiye ve aracı aldığım bayi bu şekilde konuştu. Landirenzo için konuşacak olursam; sıfır aldığınız bir aracı anında kit taktırmaya götürürseniz kendileri kafadan 2 yıl garanti veriyor zaten. 177 lira fark ile garantiyi ve kapsamını uzatıyorsunuz. 177 lira ekstra verdiğinizde motorun a dan z ye bütün parçalarını (gömlek, piston, subap vs vs vs) garanti altına alıyorlar. Tek şart lpg yi 1 ay içinde ruhsata işletmeniz. Garanti sözleşmesi yazılı yapılıyor yani bayinin lafta söylediği bir şey değil. Landirenzo markası opel in turbo araçlarında en çok tercih edilen, en sorunsuz marka sadece.

    Soru: Lpg taktıktan sonra aracın çekişi düştü mü?
    Cevap : Şu ana kadar (1250 km) henüz bir kayıp yok. Dün av dönüşü zaman zaman düz yolda klima açık 170 km ye çıktım. Herhangi bir kayıp görmedim. Dur-kalk, yokuşta hareket gibi atraksiyonlara hem benzinle hem lpg ile girişiyorum. Bir fark göremiyorum. Ha düşen bir şey var mı? Evet. Aracın tüketimi Çoğu zaman yüksek devirli kullanıyorum şu an karışık 28 kuruş yakıyor araç. Şehir dışı bir depo (42 lt, 38 lt doluyor) ile çok rahat istanbul - çanakkale gidip üstüne 140 - 150 km yol yapabiliyorum. Klima açık, araç yüklü bir şekilde bu değerler.

    Soru: LPG taktırınca subap eriyormuş doğru mu?
    Cevap : Doğru. Magnezyum alaşım subaplar aracı benzinle kullansanız bile aten 150-160.000 km lere geldiğinizde turşu olmaya başlıyor. Varsın LPG de yarı yarıya düşsün bu değer. Yaptığınız tasarruf ile değil subap, yeni motor yaptırırsınız. Bir de o açıdan düşünün. Yukarda garanti olayını söyledim zaten.. Ha subap eridi, o zaman magnezyum değil çok az bir farkla çelik subap taktırırsın bu sıkıntı da ortadan kalkar diye düşünüyorum. Kaldı ki bir çok kişinin takılmasını gereksiz gördüğü yağlamalı sistem var landirenzo da. Yüksek devirde devreye girip pistonları yağlayan bir mekanizma. Ben taktırdım. Ekstra bir ücret ödemedim. Bu sistem subap erimesi muhabbetini biraz daha öteliyor. Faydası bu.

    Soru: A14NET motorlu araçlarda lpg dönüşümü için yerler hazır geliyormuş doğru mu?
    Cevap : Doğru değil benim anladığım kadarı ile. Opel J kasanın şasesi Chevrolet Cruze ile aynı. Aynı şasede delik yerleri, montaj yerleri falan da aynı haliyle. Cruze'da parça takılmış yerler Astra'da boş veya farklı değerlendirilmiş. Ha şu var; A14NET motorun yakıt cinsi LPG / BENZIN diye geçer kitapçıkta.Diğer motor tiplerinde sadece benzin veya dizel yazıyor. Açıp bakabilirsiniz. Almanya ve İtalya'da bu kodlu motorların olduğu araçları fabrika çıkışlı LPG 'li sattıklarını duydum. Motor LPG 'ye yatkın bir motor olabilir. Ama montaj yerleri hazır mevzusu da hikaye.

    Soru : LPG dönüşümü sonrası araçta koku falan olmaya başladı mı?
    Cevap : Hayır kesinlikle olmadı. Olmaması gerekiyor zaten. Olursa bir problem var demektir.

    Soru : Simit tank sonrası bagajın akibeti ne oldu?
    Cevap : Tank montajı sonucu flexfloor döşemeyi mecburen üst seviyeye aldım. Alt tarafta tankın etrafındaki boşluğu kullanabiliyorum Fakat depo yukarı doğru yükseldiği için üstüne bir şey koyamaz oldum. Flexfloor üst kısımdayken hiç bir problem yok, bagajda şişkinlik vs yok. Sıkıntı bölmenin alt tarafı. O da aslında sıkıntı değil. Tankın etrafını rahat kullanbiliyorsunuz. Gözünüzde canladırmanız için şöyle diyeyim; Stepne lastiğinizin ince değil de kalın bir lastik olduğunu hayal edin. Hah şimdi o lastiğin üzerine flexfloor un altında kalan diğer ince döşeme parçasını oturtun. Öyle bir şey işte. Ha daha ufak litreli bir simit takılabilir. Ama yükseltisi aynı kalıyor. Bunun için yayvan simitler varmış dikey değil de yatay olarak geniş olanlarından.. Ben araştırmadım açıkçası. Bagajda gözüme batan hiç bir şey yok.


    Şimdilik bunlar aklıma gelenler. Siz sordukça cevaplarım. Saygılar.



    Merhaba,
    bende de 1.4 t otomatik araç mevcut,
    Temmuz ayında almıştım
    5000km'lerde

    Lpg'yi ne kadara taktırdınız
    Nereden taktırdınız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: b_sevki


    quote:

    Orijinalden alıntı: Bozo Luluk

    1.4 Turbo 140hp otomatik vites kullanıcısıyım.
    Araca geçen hafta çarşamba günü Landirenzo LPG taktırdım.
    Şu an 1250 km yi devirdik lpg ile. Bir sıkıntı yok.
    Bu aracın LPG dönüşümü ile ilgili bir sorusu olan varsa bana da sorabilir.
    Soru sormadan önce sıkça sorulan sorulara cevap vereyim (vereceğim cevaplar için kaynak kendi gözlem ve tecrübelerimdir. Kişiden kişiye farklı durumlar söz konusu olabilir bilemem)

    Soru: Araç lpg taktıktan sonra arıza ışığı yaktı mı?
    Cevap : Yakmadı, yakmaması lazım. Konuştuğum ustalar kit montajı sonrası arıza ışığı yanmasının normal olduğunu söyleyen ustaların varlığından bahsetti ve uyardı: lpg montajı düzgün yapılmış hiç bir araç arıza ışığı yakmaz. Arıza ışığı genelde fakir karışımdan dolayı yanar. Böylek kullanmaya devam ederseniz motoru kısa zamanda elinize alırsınız.

    Soru: Landirenzo taktırırsam OPEL'de garantim devam ediyormuş diyorlar işin aslı nedir?
    Cevap : Servis dışında yaptıracağınız her müdahale aracın müdahale edilen ilgili bölümünü garanti dışı bırakır. Opel garanti veriyormuş, landirenzo takılan her kit için bilmemkaç euro opele ödüyormuş hurafeleri hikaye.Yurtdışında mevzuat nasıl bilmiyorum. Ama Türkiye'de böyle bir şey söz konusu değil. Aracınızın sadece ve sadece motoru garanti dışı kalıyor. Diğer parçalarla ilgili opel garantisi devam ediyor elbette. Aynısını toyota'da da yaşadım. Garanti konusunda OPEL türkiye ve aracı aldığım bayi bu şekilde konuştu. Landirenzo için konuşacak olursam; sıfır aldığınız bir aracı anında kit taktırmaya götürürseniz kendileri kafadan 2 yıl garanti veriyor zaten. 177 lira fark ile garantiyi ve kapsamını uzatıyorsunuz. 177 lira ekstra verdiğinizde motorun a dan z ye bütün parçalarını (gömlek, piston, subap vs vs vs) garanti altına alıyorlar. Tek şart lpg yi 1 ay içinde ruhsata işletmeniz. Garanti sözleşmesi yazılı yapılıyor yani bayinin lafta söylediği bir şey değil. Landirenzo markası opel in turbo araçlarında en çok tercih edilen, en sorunsuz marka sadece.

    Soru: Lpg taktıktan sonra aracın çekişi düştü mü?
    Cevap : Şu ana kadar (1250 km) henüz bir kayıp yok. Dün av dönüşü zaman zaman düz yolda klima açık 170 km ye çıktım. Herhangi bir kayıp görmedim. Dur-kalk, yokuşta hareket gibi atraksiyonlara hem benzinle hem lpg ile girişiyorum. Bir fark göremiyorum. Ha düşen bir şey var mı? Evet. Aracın tüketimi Çoğu zaman yüksek devirli kullanıyorum şu an karışık 28 kuruş yakıyor araç. Şehir dışı bir depo (42 lt, 38 lt doluyor) ile çok rahat istanbul - çanakkale gidip üstüne 140 - 150 km yol yapabiliyorum. Klima açık, araç yüklü bir şekilde bu değerler.

    Soru: LPG taktırınca subap eriyormuş doğru mu?
    Cevap : Doğru. Magnezyum alaşım subaplar aracı benzinle kullansanız bile aten 150-160.000 km lere geldiğinizde turşu olmaya başlıyor. Varsın LPG de yarı yarıya düşsün bu değer. Yaptığınız tasarruf ile değil subap, yeni motor yaptırırsınız. Bir de o açıdan düşünün. Yukarda garanti olayını söyledim zaten.. Ha subap eridi, o zaman magnezyum değil çok az bir farkla çelik subap taktırırsın bu sıkıntı da ortadan kalkar diye düşünüyorum. Kaldı ki bir çok kişinin takılmasını gereksiz gördüğü yağlamalı sistem var landirenzo da. Yüksek devirde devreye girip pistonları yağlayan bir mekanizma. Ben taktırdım. Ekstra bir ücret ödemedim. Bu sistem subap erimesi muhabbetini biraz daha öteliyor. Faydası bu.

    Soru: A14NET motorlu araçlarda lpg dönüşümü için yerler hazır geliyormuş doğru mu?
    Cevap : Doğru değil benim anladığım kadarı ile. Opel J kasanın şasesi Chevrolet Cruze ile aynı. Aynı şasede delik yerleri, montaj yerleri falan da aynı haliyle. Cruze'da parça takılmış yerler Astra'da boş veya farklı değerlendirilmiş. Ha şu var; A14NET motorun yakıt cinsi LPG / BENZIN diye geçer kitapçıkta.Diğer motor tiplerinde sadece benzin veya dizel yazıyor. Açıp bakabilirsiniz. Almanya ve İtalya'da bu kodlu motorların olduğu araçları fabrika çıkışlı LPG 'li sattıklarını duydum. Motor LPG 'ye yatkın bir motor olabilir. Ama montaj yerleri hazır mevzusu da hikaye.

    Soru : LPG dönüşümü sonrası araçta koku falan olmaya başladı mı?
    Cevap : Hayır kesinlikle olmadı. Olmaması gerekiyor zaten. Olursa bir problem var demektir.

    Soru : Simit tank sonrası bagajın akibeti ne oldu?
    Cevap : Tank montajı sonucu flexfloor döşemeyi mecburen üst seviyeye aldım. Alt tarafta tankın etrafındaki boşluğu kullanabiliyorum Fakat depo yukarı doğru yükseldiği için üstüne bir şey koyamaz oldum. Flexfloor üst kısımdayken hiç bir problem yok, bagajda şişkinlik vs yok. Sıkıntı bölmenin alt tarafı. O da aslında sıkıntı değil. Tankın etrafını rahat kullanbiliyorsunuz. Gözünüzde canladırmanız için şöyle diyeyim; Stepne lastiğinizin ince değil de kalın bir lastik olduğunu hayal edin. Hah şimdi o lastiğin üzerine flexfloor un altında kalan diğer ince döşeme parçasını oturtun. Öyle bir şey işte. Ha daha ufak litreli bir simit takılabilir. Ama yükseltisi aynı kalıyor. Bunun için yayvan simitler varmış dikey değil de yatay olarak geniş olanlarından.. Ben araştırmadım açıkçası. Bagajda gözüme batan hiç bir şey yok.


    Şimdilik bunlar aklıma gelenler. Siz sordukça cevaplarım. Saygılar.



    Merhaba,
    bende de 1.4 t otomatik araç mevcut,
    Temmuz ayında almıştım
    5000km'lerde

    Lpg'yi ne kadara taktırdınız
    Nereden taktırdınız

    Selamlar,
    LPG 'yi nakit 2200 liraya İstanbul / Beykent Ayotogaz'da taktırdım. Kendileri Prins ve Landi Renzo yetkili bayisi. Önceki aracımın kitini (prins) aynı yerde taktırmıştım. Adamların işçiliği gayet iyi. Landi Renzo 'da da bir şikayetim yok.




  • 
Sayfa: önceki 773774775776777
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.