Ayrıca şunu da belirtmek isterim ki İstanbul'daki büyük ve köklü firmaların genel müdürlerine, direktörlere baktığınızda büyük çoğunluğu İTÜ ve Boğaziçi mezunlarıdır. Hatta özellikle İTÜ mezunlarıdır. İnanmayan google'a Türkiyedeki en büyük şirketler yazsın, genel müdürlerine sırasıyla baksın. İstanbul'dakiler İTÜ ve Boğaziçi, Ankara'dakiler de ODTÜ mezunudur. Bu büyük firmalar eğer İTÜ mezunlarını genel müdür yapıyorlarsa bir bildikleri vardır demek ki. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ravn -- 13 Ocak 2021; 21:10:19 > |
İTÜ FORUMDA SÖYLENDİĞİ GİBİ KÖTÜ MÜ ? (11. sayfa)
-
-
İTÜ'deki hiçbir hocamın ingilizcesi kötü değil. İTÜ mühendislik demektir ülkenin her yerindeki çoğu yönetici üst düzey pozisyondaki insanlar İTÜ'den çıkmadır gelip burda 20 25 senelik okulla kıyasmalamaya bile kalkma istersen, senin okulun daha ortada yokken 100 200 sene önce mühendis yetiştiriyordu bu okul. Ve arkadaşların dediği doğru liseli kafasıyla devam etmeyin bütün gelişmiş ülkeler kendi anadilinde eğitim verir (büyük çoğunluğu ve büyük oranda) ayrıyeten ingilizce eğitim verilmesi terminoloji için iyidir ben daha okulumda ingilizcesi orta seviye olan bir öğrenci görmedim öğrenebilecek kapasitede insanlar var aynı bölüme 3binden de 140 binden de adam almıyolar çünkü belli standart bir kalite var para basarak giremezsin :D.
-
Sabancı'yı oraya koymasaydınız belki derdim ama Sabancı bu okulların seviyesinde değil.Sabancı,Bilgi Uni,Marmara Üni gibi okullarla ancak rekabet eder.Orta seviye bir okul işte
Sende Sabancı'nın yanındaki fabrikalarin kokusu kafa yapmış hocam,biraz temiz hava al
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: HelbramSabancı'yı oraya koymasaydınız belki derdim ama Sabancı bu okulların seviyesinde değil.Sabancı,Bilgi Uni,Marmara Üni gibi okullarla ancak rekabet eder.Orta seviye bir okul işte
Sende Sabancı'nın yanındaki fabrikalarin kokusu kafa yapmış hocam,biraz temiz hava al
Aynen kanka
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Kareem Said'Sabancıda bursluyum yüksek falan alma yok özellikle eede zaten 30 kişi falan oluyor ve çoğu tam burslu öğrenci , birde 4 yıllık burs ve çok sınırlı açılan dersler millette baskı yapıyor rekabet fazla malesef
Edit: bu arada arkadaşım itüde data structure sorularını atmıştı çok bilindik ve orta seviye sorulardı hiç kasmamışlardı, bende itü sadece marka ama içi boş bir okul izlenimi uyandırmıştı
Alıntıları GösterSabancı'da iyi sıralamaya sahip öğrenciler tam burslu ya da yüzde 50 bursludur. Bu dilimdeki öğrenci sayısı 130 (ilk 15kdakiler işte), diğerleri çoğunluk 300 kişi(120k taban sıralama). Bu örneklemdeki insanlar arasından not ortalaması yapman İtü'ye göre daha kolay olacak. İtü'de tutulan mühendisliklere başarılı öğrenciler geliyor hala ve sayıları az değil. Elektrik elektroniği burssuzlar tercih etmiyordur belki orasını bilemem.
-
Programı ingilizce gösterip dersi türkçe anlatmak yanlış evet. Aslında biz de aynen o okullar gibi yabancılar için ingilizce programlar açabiliriz. Ama kendi vatandaşlarımız için anadilde eğitim vermek (tıpkı tüm gelişmiş ülkelerdeki gibi) daha doğru olur diye düşünüyorum.
Dediğim okullar neden kıstas değil anlamadım. Her yerde uluslararası sıralamalardan dem vururuz. Yükselmek için sıralamalardaki yüksek okulları örnek almamız sence de gerekmez mi?
Ayrıca ingilizce eğitim vermeyerek ayıp ediyorlar demişsin. Neden ayıp olsun ki? Kendi vatandaşına anadilde eğitim veriyorlar. Gelişmiş ülkelerde durum bu, yani sen ayıp olduğunu düşünüyorsan bilemem ama bence o adamların da bir bildikleri olsa gerek.
-
Bunun asıl sebebi okulların eski olmasından ziyade sağladıkları mezun ağı, network. Zaten iyi bir yerde yönetici olmak için en önemli şey network. Yoksa bilkent 1984 yılında kurulmuş. 25-30 yıllık mezunları da var demek ki. Oradan yeteri kadar yönetici çıkmıyorsa sorun sadece zaman değildir. Ama sabancı biraz daha yeni olduğu için belki sabancıdan yönetici çıkan yok demek biraz haksızlık olabilir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brdkn -- 13 Ocak 2021; 20:37:42 > -
Burslu ve burssuz öğrencilere aynı sınıfta ders vermek mantıklı değil bence. Eğitim bilimleri açısından ne kadar doğru olur bilmiyorum ama.
-
Tamam pandemi nedeniyle üniversiteli kişileri görüp soramıyorsunuz da, öğrenci forumlarına falan da sormayıp, gelip büyük çoğunluğu aylak adamlarla dolu foruma sormak da ne bileyim...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
"Bu ana dil eğitiminin sanırım amacı kendi milletine daha özel eğitim vermek."
Tam anlatmak istediğim bu zaten. Bizde de böyle olmalı. Okullar iyi ingilizce eğitim verebilir ama eğitim en iyi ana dille yapılabilir ve bunu sadece ben değil benden çok daha önemli, bu işe yıllarını vermiş adamlar da söylüyorlar.
Diğer okulları bilmiyorum ama itü ehb özelinde konuşacaksam hiç öyle yukardaki arkadaşın yazdığı gibi türkçe anlatma durumu yok. Geçen sene bölümdeki ilk üç arkadaşın üçü de arnavuttu. Bu adamlar türkçe bilmiyorlar bile :) Ama çok başarılılar. Birinciyle ikinci zaten eth zürich te şu an. Üçüncü nerede bilmiyorum :)
Bence biz de ülke olarak böyle başarılı arkadaşlara ingilizce eğitim veren programlar açmalıyız. Ama türk öğrenciye türkçe eğitim vermek daha doğrudur.
Son yazdıkların da tamamen doğru. Bizim ülkedeki üniversitelerin kendi vatandaşına yabancı dilde eğitim vermekle veya hocalarını yabancı dilde ders anlatmaya zorlamakla uğraşmadan önce ilgilenmeleri gereken çok başka şeyler var.
-
Bu mesajın bakis acisi her cumlesinde o kadar yanlis ki
Okulun tarihinin olmasi guzel bir sey eyvallah, ama bu tarih sadece bizim okul 200 yildir muhendis yetistiriyor muhabbetine yariyorsa orada sikinti var demektir. Evet tarihinizin olmasi guzel bir sey, ama o 200 yasindaki adam mezardan kalkip ders mi veriyor, okul 200 yil once de var oldugu icin bir anda hocalarin anlatma, ogrencilerin anlama kapasitesi mi artiyor? En fazla iki konuda katkisi olur bu kadar eski olmanin, birincisi mezun agi, ikincisi de bu okuldan bunlar cikti diye motive olma olayi. 25 30 yillik okullarin bile belli bir mezun agi oluyor doğal olarak, 1. madde cok önemli bir avantaj degil yani, 2.nin de onemi tartisilir, kisiden kisiye gore etkisi degisen bir madde o yuzden yorum yapmayacagim.
Ve inanin yks siralamasi ile ogrenci kitlesi hicbir sey ifade etmiyor. Aslinda uzun uzun yazardim ama hic halim yok suan. Burslu olduklarını bilmeme ragmen sacma hareketlerinden gecilmeyen o kadar cok insan var ki. Hadi burslu burssuz oldugunu gectim, bolumun paralisi bile 19k ile kapatmis, görece bir seviye var sozde, hissettirdigi öyle mi, hayir. Univeriste sinavinda akilli çocuklar onde, evet ancak onlar haricinde onları yok göstericek kadar çok vasat ogrenci dolu. Okul ister 3k dan alsin ister 30k, bu hep gecerli bir durum
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X