Şimdi Ara

İzmir Yükseliş Hyundai servisinin rezaleti

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
0
Favori
2.002
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle herkese merhaba. Konuyu doğru yere mi açtım bilmiyorum. Yanlışsa affola. Hyundai Yükseliş servisinde yaşadığım bir mağduriyeti anlatmak istiyorum. Sabredip okursanız sevinirim.
    Geçtiğimiz hafta 2012 model, dizel Hyundai Accent Blue Mode markalı, otomatik vitesli aracımı, Yükseliş Hyundai Yetkili periyodik bakım için götürdüm. (Aracımı servise götürmeden bir hafta öncesinden randevu almıştım.) Yetkili serviste kaydımı oluşturan görevli bayan bütün bilgileri kayda geçirdikten sonra aracımda bir sıkıntı olup olmadığını sordu. Ben samimi olarak; aracımın yakıt sarfiyatının biraz fazla olduğunu ve otomatik vitesi geriye aldığımda nadir olarak hafif bir vuruntu hissettiğimi, bunun dışında herhangi bir problem olmadığını beyan ettim. Saat 11.00 sıralarında bakıma alınan aracım saat 13.00 sıralarında bakımdan çıktı. Bakımda aracın yağ ve fitrelerinin değiştiği, ayrıca otomatik şanzıman adaptasyonunun yapıldığı söylendi ve bana verilen evrakta bunun belirtilmiş olduğunu gördüm. Ben, bu işlemin niçin yapıldığını sorduğumda; bunun genel bir uygulama olduğu ve bakıma gelen bütün araçlara ücretsiz olarak yapıldığı söylendi. Ancak bu uygulamayı yapmadan önce ne bana bilgi verdiler ne onayımı aldılar. Tamamen benden habersiz yapılmış. Neyse ben aracımı alıp ikametime gitmek üzere yola çıktığımda bir süre sonra aracımın vites geçişlerinde bir gariplik olduğunu fark ettim. Vites değişim devir aralıkları eskisi gibi değildi. Sonrasında otomatik olarak 4. Vitese geçerken vitesin boşa düştüğünü ve aracın boş viteste gaza basıldığı gibi devrinin yukarı çıktığını gördüm. Ancak aracım ilerlemiyordu. Sonrasında ayağımı gazdan çekip 3. Vitese düşürdüğümde araç kendini toparladı ve normal seyrine döndü. Bu aksaklığın sürekli 4. Viteslere geçişinde olduğunu bir kaç deneyimden sonra farkettim. Hemen aracımı sağa çekip Yükseliş yetkili servisini arayıp durumu anlattım. Bana aracımı getirmemi söylediler. Ben geri dönüp tekrar Yükseliş servisine gittim. Aracımı test ettiklerinde dediğim arızanın var olduğunu bana söyleyip teyit ettiler. Ancak bilgisayara bağladıklarında bir hata kodu vermediğini ve şanzımanın açılıp bakılması gerektiğini, bu işlemin İzmir'de yapılamadığını ve şanzımanın sökülüp İstanbul'a gönderileceğini, masrafın 10 bin TL'ye kadar varabileceğini ve bu masrafın şahsım tarafından karşılanması gerektiğini söylediler. Ben, "şanzımanımda bu tür sorunlar yoktu" dediğimde, "Hayır, aracın şanzımanının arızalı olduğunu kendiniz beyan etmişsiniz zaten. Bu araç arızalıymış geri viteslerde vuruntu yapıyormuş" dediler. Ben, "şanzımanım çok nadir bunu yapıyordu. Bunun dışında vites geçişlerinde hiç bir problem yoktu. Sizin yaptığınız otomatik şanzıman adaptasyonundan sonra oldu" dememe rağmen bunu hiçbir şekilde kabul etmek istemediler. Bu konuşmalar atölye şefi ve onun yanındaki bir servis çalışanı beyle aramızda geçti. Ben böyle bir arızanın daha önce olmadığını yeminler ederek anlatmama rağmen hiç bir şekilde üstlerine alınmadılar ve seslerini yükselterek durumu reddettiler. Ben sonuç alamadan oradan ayrıldım. Sonraki günlerde aracı kullanırken geri viteste nadiren olan vuruntunun da sürekli hale geldiğini farkettim. Sonrasında özel bir otomatik şanzıman tamircisine gidip durumu anlattığımda bana; otomatik şanzıman adaptasyonunun gerekli olmayan hallerde yapılmaması gerektiğini, adaptasyon sonrası bu tür problemlerin yaşanabileceğini, servisin yaptığı işlemin yanlış olduğunu söyledi.

    2012 yılından beri otomatik şanzımanlı araç kullanmaktayım ve otomatik şanzımanın kullanım koşullarına riayet ederek titizlikle kullanan bir sürücüyüm. İlk kez başıma böyle bir şey geldi. Hukuki olarak hakkımı arayacağım mutlaka. Buna benzer bir problem yaşayan arkadaşımız varsa tecrübelerinden yararlanmak isterim. Ayrıca başka tavsiyesi olan arkadaşlar olursa yazsın lütfen. Şimdiden teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sanfiyto -- 24 Eylül 2018; 2:5:5 >







  • Sonuç ne oldu acaba? Bir gelişme oldu mu yoksa halen sorun devam ediyor mu?
  • Problem devam ediyor. Hakem heyetine başvurdum. Üç-dört ay sonucunu bekledikten sonra araç eşimin üzerine olduğu ancak başvuruyu benim yapmam gerekçesiyle red kararı geldi. Ben de bir daha uğraşmak istemedim.

    Şanzıman ustasi yaptığı inceleme sonrasında şanzımanın içindeki hidrolik beyinde arıza olduğunu söyledi. şu anda çıkma bir hidrolik beyin arayışı içerisindeyim, bulamazsam sıfırına yöneleceğim.

    Yükseliş hyundai servisi için de Allah'tan bulsunlar demekten başka yapacak birşey gelmiyor elimden.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.