Jabra ve Microsoft Kamuya Birleşik İletişim'i anlattı
Çağrı merkezi ve ofis kulaklıkları alanında dünya lideri Jabra ve Microsoft, Ankara'da kamu kurumlarına iş dünyasında hızla yaygınlaşan Birleşik İletişim teknolojisini ve bu teknolojinin sunduğu avantajları anlattı.
Kurumların gelişen teknolojiyle birlikte sayısı artan farklı iletişim kanallarını zaman ve maliyet tasarrufu sağlayarak bir arada yönetebilmesinin önemi gün geçtikçe daha da artıyor. Son dönemde hızla yayılan Birleşik İletişim, verimlilik artışı ve zaman tasarrufu açısından kamu kurumlarına da önemli avantajlar sağlıyor. Jabra ve Microsoft, 3 Ağustos'ta Ankara'da düzenledikleri ?Kamu Kurumları İçin Birleşik İletişim Platformu? adlı etkinlikte Birleşik İletişim hakkında geniş bilgiler verdi.
Teknolojik gelişmelerin günümüz iş dünyasında e-posta, cep telefonu, sosyal ağlar, hızlı mesajlaşma ve video konferans gibi çok sayıda yeni iletişim kanalından yararlanma ihtiyacını beraberinde getirdiğini hatırlatan Microsoft Türkiye Satış Çözümleri Uzmanı Tuğbay Aşkın, bu kanalların birbirinden bağımsız yönetilmeye çalışılmasının kurumlara depolama, yönetim, güvenlik ve uyum açısından büyük zorluklar getirdiğini belirtti. Kurumların birbirlerinden bağımsız olduklarında bu iletişim kanallarının iş ve devlet regülasyonları ile uyumlu olmasını sağlamakta büyük zorluk çektiğini, farklı kanallardan iletişimin çalışanların verimliliğini de olumsuz etkilediğini anlatan Aşkın, Birleşik İletişim'in karmaşıklığı en aza indirdiğini vurguladı. Aşkın, ?Birleşik İletişim tek bir kimlikle kullanıcıların iletişimde olduğu tüm kanalları tek bir ortamda birleştirerek kurumlara maliyet avantajı sunuyor, çalışanların farklı iletişim kanallarından çok daha hızlı ve etkin yararlanarak verimliliklerini artırmalarını sağlıyor? diye konuştu. Forrester'ın yaptığı bir araştırmaya göre Birleşik İletişim'e yapılan yatırımların geri dönüşünün iki ay içinde alınmaya başladığını, 3 yıl içinde kurumlara yatırımlarının yüzde 500 geri dönüşü olduğunu kaydeden Aşkın, Microsoft'un da kendi bünyesinde Birleşik İletişim'e geçerek 1 yıl içinde yatırımını yüzde 240 oranında geri kazandığını anlattı.
Jabra Orta Doğu ve Afrika Bölge Müdürü Hanny Hanna da kullanıcıların ergonomi, eller serbest çalışma, mobilite, yazılım tabanlı telefon görüşmesi yapma gibi ihtiyaçları nedeniyle Birleşik İletişim'in kurumlar için her geçen gün daha da vazgeçilmez bir araç haline geldiğini kaydetti. Hanna, Jabra profesyonel kulaklıkların Microsoft Office Communicator ile kullanıcı deneyimini daha da güçlendirdiğini, kristal netliğinde güçlü ses kalitesi, ergonomi, masa başında ya da masasından uzakta eller serbest görüşme olanağı, kurulum ve kullanım kolaylığı ve mükemmel fiyat/performans oranı gibi özellikleri ile kullanıcılara büyük avantajlar sağladığını kaydetti. Microsoft ile işbirlikleri kapsamında halihazırda 14 farklı Microsoft sertifikalı kulaklık modelini kurumların hizmetine sunduklarını kaydeden Hanna, bugün Microsoft'un kendi operasyonu içindeki Office Communicator uygulamalarında da 100 binin üzerinde Jabra kulaklık kullanıldığını hatırlattı.
Jabra'nın Türkiye'deki distribütörü Tesan İletişim'in Yönetim Kurulu Başkanı Bekir Erdoğan da, Tesan'ın mobil, kablolu, kablosuz, ses, veri, görüntü, güvenlik ağları altında çalışan 3 bine yakın ürün çeşidini Türkiye'nin 81 ilinde 10 binin üzerinde satış noktasına ulaştırdığını belirtti. Erdoğan, Birleşik İletişim hizmetlerinin kurumlarda en iyi şekilde uygulanmasına yönelik olarak, distribütörlüğünü üstlendikleri Jabra ile, Microsoft iş ortaklığı konseptini güçlendirmeye özel bir önem verdiklerini ifade etti.