Şimdi Ara

Jakobenizm?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
0
Favori
860
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kısaca "tepeden inmecilik" demektir, ama bu kadar basit değil, arkasında koca bir siyaset felsefesi, hatta bilim felsefesi vardır.
    Ünlü siyaset filozofu Roger Scruton'un "A Dictionary of Political Thought"ta anlattığına göre, Jakobenizmin bariz özellikleri şunlardır:
    * "İnandığı görüş, eylem için yeterli meşruiyet sebebidir." Meşruiyetin birincil kaynağı hukuk değil, ideolojisi ve ilkeleridir. Karşıt görüşler ise, yok edilmesi gereken ihanetler ve sapmalardır!
    * "Jakobenizm, güç kullanarak kendi görüşlerini dayatır." Metodu, ne pahasına olursa olsun 'devrim'dir, şiddettir, baskıdır.
    * "Gaye için her vasıta meşrudur." Devrim, devlet, dava veya 'cihad' için hak ve hürriyetler, evrensel hukuk kuralları çiğnenebilir!
    * "Cahil halk, 'doğru'yu ve çıkarlarını bilmez.." Öyleyse zorla 'aydanlatılmalı', sıkı bir "merkeziyetçilik"le yönetilmelidir.


    'Ödünsüz' ideoloji!

    Fransız İhtilali'nde, Jakoben tarikatından kalma eski bir manastır binasında toplanan devrimcilere 'Jakobenler' denilmiştir. Devrimin en radikal ve terör uygulayan takımı oldukları için de, Fransız İhtilali ile özdeşleşmişlerdir.
    Benzer özelliklere sahip başka akımlara da 'Jakoben' denilmiştir. Mesela Rus ve İran devrimleri de 'Jakoben'dir.
    Jakobenlerin temel felsefesi, aklın (ideolojinin) yanılmazlığıdır. Liberal filozof Friedrich von Hayek, bu 'yanılmaz akıl' anlayışını eleştirmiş, hem deneysel bilim felsefesine ters, hem anti demokratik olduğunu göstermiştir. (Kanun Yasama Faaliyeti ve Özgürlük, sf. 38 - 51)
    Muhafazakar İngiliz ve Liberal Amerikan demokrasilerinin aksine, Fransız tarihinde "doğaları gereği farklı olan siyasal toplum ile dinsel toplumu benzer ilkelere göre düzenlemenin mümkün olmadığını iki taraf da anlayamamıştır." (A. de Tocqueville, Eski Rejim ve Devrim, sf. 200)
    Ve hiç ödün vermemişler, hep çarpışmışlardır!
    İngiltere ve Amerika'da Aydınlanma felsefesi dini###### inançları bir özgürlük alanı olarak algılarken, Fransa'da Aydınlanma ve din birbirlerini ezmeye çalışmışlardır! (Roy Porter, The Englightenment, sf. 33 - 40
    Fransa'da Jakoben gelenek Katolikleri okullardan, memuriyetten, ordudan atmış, onlara "Cumhuriyet'in paryaları" muamelesini yapmıştır! (Bkz. Maurice Larkin, Religion Politics and Preferment in France, özellikle sf. 81 - 100)
    "İrtica" lafı da Jakoben markalıdır.


    İki demokrasi

    'ÖDÜNSÜZ' ve "yanılmaz doğru"cu Jakoben demokrasi, bu ideolojik, liberal demokrasinin "kuvvetler ayrılığı" ilkesini reddeder, "sivil topluma egemen bir ve bölünmez kamu otoritesi" ve "soyut bir milli egemenlik" kavramını benimser. Böyle bir "Devlet", topluma istediği şekli vermeyi, tek tip adam yetiştirmeyi görev sayar. (Francis Furet, Jacobinism, A Crtical Distionary of The French Revolution, sf. 710 - 711)
    Bu Jakoben egemenlik anlayışının bizim devrim tarihimizdeki karşılığı "tevhid - i kuva" (kuvvetler birliği)'dir.
    Jakoben demokraside, "genel irade", liberal demokrasideki sandıkta belirlenen "çoğunluk iradesi"ne benzemez. Jakoben liderlerden Saint - Juste diyor ki:
    "Genel irade, çoğunluğun iradesi değil, milleti gerçek arzuları ve gerçek mutluğu hakkında aydınlatmakla görevli temiz insanların iradesidir." (P. Gaxotte, Fransız İhtilali Tarihi, sf. 255.)
    Ve işte, 'mutlak doğru'yu, 'yanılmaz akıl'ı, 'devrim'i, soyut 'millet'i temsil ettiği içindir ki, Jakoben gelenekte "devlet hukukun üstündedir" ve "yargı ve hukuk, devlet çıkarlarına tabidir" (S.Hazareesingh, Political Traditions in Modern France, sf. 170 - 173)
    Devletin kendisi radikalizme esin kaynağı olduğu içindir ki, Fransa, sağ ve sol radikalizmlerin elinde iki asır çalkalanmıştır!
    Fransa, son 50 yılda devletin de siyasi akımların da liberalleşmesi sayesinde eski 'radikal' ve 'ödünsüz' çatışmalardan kurtulmuş ve gelişmesini hızlandırmıştır.
    'Devlet'e, ve radikallere arz olunur!


    http://www.milliyet.com.tr/1998/01/18/yazar/akyol.html

    Sayın Taha Akyol un açıklamasını tatmin edici bulduğum için bu link i yazdım.

    Jakobenizm in şuan ki din söylemi ve resmi ideoloji söylemi ile çakıştığı düşüncesindeyim.Mutlak doğru dan bahsedenler ve buna mutlak katılım olması gerektiğine inananlar var.Ben doğrunu göreceli olduğu;yer,zaman ve kişiye göre değiştiği inancındayım.
    Eğer ben düşünmekte özgürsem :) böyle düşünüyorum.Başkalarının düşüncelerine saygım var...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Steinberger_2 -- 5 Nisan 2007; 21:22:25 >







  • Jakobinist olmayan düşünce akımı var mı?
    Demokratik Jakobinizm de hiç değilse düşünce özgürlüğü var ve düşünebiliyoruz. Fundamental Jakobinizm buna da izin vermez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest

    Jakobinist olmayan düşünce akımı var mı?
    Demokratik Jakobinizm de hiç değilse düşünce özgürlüğü var ve düşünebiliyoruz. Fundamental Jakobinizm buna da izin vermez.
    quote:

    Orjinalden alıntı: lehrer35

    Jakobinist olmayan düşünce akımı var mı?
    Demokratik Jakobinizm de hiç değilse düşünce özgürlüğü var ve düşünebiliyoruz. Fundamental Jakobinizm buna da izin vermez.




    Demokrasi nin jakobenizm le bağdaştığı düşüncesinde değilim.Demokrasi halkın iradesinin tecellisi dir.Bu görece doğru veya yanlış olabilir.Doğru ve yanlıştan siz sorumlusunuzdur.Demokrasi adına karar veren ler eğer parlementer sisteme dahilseler söylebileceğim birşey olamaz.Değilseler demokrasi ile alakaları yoktur.Demokrasi de çare tükenmez, ve tek doğrudan bahsedilemez, eğer tercihler yer zaman ve insan göre değişiyorsa;demokrasi asla Jakobenizm le bağdaşmaz.


    Saygılarımla,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Steinberger_2

    quote:

    Orjinalden alıntı: lehrer35

    Jakobinist olmayan düşünce akımı var mı?
    Demokratik Jakobinizm de hiç değilse düşünce özgürlüğü var ve düşünebiliyoruz. Fundamental Jakobinizm buna da izin vermez.




    Demokrasi nin jakobenizm le bağdaştığı düşüncesinde değilim.Demokrasi halkın iradesinin tecellisi dir.Bu görece doğru veya yanlış olabilir.Doğru ve yanlıştan siz sorumlusunuzdur.Demokrasi adına karar veren ler eğer parlementer sisteme dahilseler söylebileceğim birşey olamaz.Değilseler demokrasi ile alakaları yoktur.Demokrasi de çare tükenmez, ve tek doğrudan bahsedilemez, eğer tercihler yer zaman ve insan göre değişiyorsa;demokrasi asla Jakobenizm le bağdaşmaz.


    Saygılarımla,

    Alıntıları Göster
    Katılıyorum. Ancak Demokrasi, savunması zayıf bir sistemdir. Yaşamak için Laisizmin desteğine gereksinim duyar. Laisizm demokrasinin Jakobinist veziridir.

    Çivi çiviyi söker diyen özdeyişimiz konuyu açıklamaya yardımcı olur mu acaba?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest

    Katılıyorum. Ancak Demokrasi, savunması zayıf bir sistemdir. Yaşamak için Laisizmin desteğine gereksinim duyar. Laisizm demokrasinin Jakobinist veziridir.

    Çivi çiviyi söker diyen özdeyişimiz konuyu açıklamaya yardımcı olur mu acaba?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: lehrer35

    Katılıyorum. Ancak Demokrasi, savunması zayıf bir sistemdir. Yaşamak için Laisizmin desteğine gereksinim duyar. Laisizm demokrasinin Jakobinist veziridir.

    Çivi çiviyi söker diyen özdeyişimiz konuyu açıklamaya yardımcı olur mu acaba?





    Aksine Demokrasi savunması güçlü bir sistem dir ...Yeter ki siz insanlara hak ve özgürlüklerinin ne olduğu öğretiniz.Eğer öğretemezseniz elbette yanlış yapabilecektir.Laiklik veya Laisizm bunun sadece bir yönüdür...

    "Çivi çivi yi söker" özdeyişinize , "tatlı dil yılanı deliğinden çıkarır " özdeyişi ile cevap vermek isterim.


    Saygılarımla,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Steinberger_2

    quote:

    Orjinalden alıntı: lehrer35

    Katılıyorum. Ancak Demokrasi, savunması zayıf bir sistemdir. Yaşamak için Laisizmin desteğine gereksinim duyar. Laisizm demokrasinin Jakobinist veziridir.

    Çivi çiviyi söker diyen özdeyişimiz konuyu açıklamaya yardımcı olur mu acaba?





    Aksine Demokrasi savunması güçlü bir sistem dir ...Yeter ki siz insanlara hak ve özgürlüklerinin ne olduğu öğretiniz.Eğer öğretemezseniz elbette yanlış yapabilecektir.Laiklik veya Laisizm bunun sadece bir yönüdür...

    "Çivi çivi yi söker" özdeyişinize , "tatlı dil yılanı deliğinden çıkarır " özdeyişi ile cevap vermek isterim.


    Saygılarımla,

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Steinberger_2
    Aksine Demokrasi savunması güçlü bir sistem dir ...Yeter ki siz insanlara hak ve özgürlüklerinin ne olduğu öğretiniz.


    İnsanımızın demokrasiyi öğrenmesi ve benimsemesi için gereken uzun süreçte Afrodit çoktan binlerce kez iğidiş edilmiş olur. Hele de feodal teokrasi kapaması yaparsa ömrü billah elinden kurtulamaz. Kaldı ki Laisizm sadece kızkardeşini korumaya çalışan iyi niyetli bir mahalle ağabeyi.

    İnsanımız gelişinceye kadar varsın korusun Afrodit'i.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest

    quote:

    Orjinalden alıntı: Steinberger_2
    Aksine Demokrasi savunması güçlü bir sistem dir ...Yeter ki siz insanlara hak ve özgürlüklerinin ne olduğu öğretiniz.


    İnsanımızın demokrasiyi öğrenmesi ve benimsemesi için gereken uzun süreçte Afrodit çoktan binlerce kez iğidiş edilmiş olur. Hele de feodal teokrasi kapaması yaparsa ömrü billah elinden kurtulamaz. Kaldı ki Laisizm sadece kızkardeşini korumaya çalışan iyi niyetli bir mahalle ağabeyi.

    İnsanımız gelişinceye kadar varsın korusun Afrodit'i.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: lehrer35


    quote:

    Orjinalden alıntı: Steinberger_2
    Aksine Demokrasi savunması güçlü bir sistem dir ...Yeter ki siz insanlara hak ve özgürlüklerinin ne olduğu öğretiniz.


    İnsanımızın demokrasiyi öğrenmesi ve benimsemesi için gereken uzun süreçte Afrodit çoktan binlerce kez iğidiş edilmiş olur. Hele de feodal teokrasi kapaması yaparsa ömrü billah elinden kurtulamaz. Kaldı ki Laisizm sadece kızkardeşini korumaya çalışan iyi niyetli bir mahalle ağabeyi.

    İnsanımız gelişinceye kadar varsın korusun Afrodit'i.




    Afroditi iğdiş etmekten kurtarmak;siz kendinizi iğdiş edilmekten kurtarabilecekmisiniz ki?Bilinçsizlezmiş, eğitimsiz bırakılmış bir toplum ben inanıyorum ki sizi daha kötülerine layık görecektir.Denemek size kalmış , zaman umarım sizi haklı çıkarır.Ben öyle olacağını düşünmüyorum.

    Saygılarımla,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Steinberger_2 -- 5 Nisan 2007; 22:29:48 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest

    Katılıyorum. Ancak Demokrasi, savunması zayıf bir sistemdir. Yaşamak için Laisizmin desteğine gereksinim duyar. Laisizm demokrasinin Jakobinist veziridir.

    Çivi çiviyi söker diyen özdeyişimiz konuyu açıklamaya yardımcı olur mu acaba?

    Alıntıları Göster
    açamyı istedigim ama üşendigim için açamadıgım bi konu daha.jakobenizm güzel anlatılmış ama şurda bi itrazım var

    quote:

    Meşruiyetin birincil kaynağı hukuk değil, ideolojisi ve ilkeleridir.


    jakobenizimde halk sıkı ve hızlı ilerliyen hukuk sistemiyle denetlenir.zaten hukugu oluşturan "ideoleji ve ilkeler"dir


    kapitalizmin jakobene eleştirisi bana göre saçama ve yersizdir."halk gerçegi görür" mantgı çıkarcı bir popilizm anlayışıdır.hem jokaben halkı gerçegi görmeleri için eyitmeyi amaçlar.kapitalizmde ise halk gerçegi umursamıyacak kadar aptallaştırılır( bunun en iyi örneyi günümüz medyasının yayınlarıdır)yinede jokaben yanılıyordu sebebi görecelik deil üstünde yasalar kurarak kesinleştirebilecegimiz ahlak anlayışına ulaşmamızın imkansız olmasıdır.

    mesela "suçlu yoktur .kişiyi suça iten toplum ve doga koşulları vardır"hadi bu sözden sonra birilerini yargılayıp hapse tıkın bakalım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kargaşa -- 5 Nisan 2007; 22:33:49 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Steinberger_2

    quote:

    Orjinalden alıntı: lehrer35


    quote:

    Orjinalden alıntı: Steinberger_2
    Aksine Demokrasi savunması güçlü bir sistem dir ...Yeter ki siz insanlara hak ve özgürlüklerinin ne olduğu öğretiniz.


    İnsanımızın demokrasiyi öğrenmesi ve benimsemesi için gereken uzun süreçte Afrodit çoktan binlerce kez iğidiş edilmiş olur. Hele de feodal teokrasi kapaması yaparsa ömrü billah elinden kurtulamaz. Kaldı ki Laisizm sadece kızkardeşini korumaya çalışan iyi niyetli bir mahalle ağabeyi.

    İnsanımız gelişinceye kadar varsın korusun Afrodit'i.




    Afroditi iğdiş etmekten kurtarmak;siz kendinizi iğdiş edilmekten kurtarabilecekmisiniz ki?Bilinçsizlezmiş, eğitimsiz bırakılmış bir toplum ben inanıyorum ki sizi daha kötülerine layık görecektir.Denemek size kalmış , zaman umarım sizi haklı çıkarır.Ben öyle olacağını düşünmüyorum.

    Saygılarımla,

    Alıntıları Göster
    Avrupa demokrasisinin en gelişmiş demokrasi tipi olduğu herkesçe kabul gören bir yaklaşımdır. 90 lı yılların sonlarında Avusturya'da sanırım adı Heider olan bir ırkçı lider, halk iradesi ile en yüksek oyu alarak iktidar olmaya hak kazandı. Tüm Avrupa ayağa kalkarak Heider'e (yanlışsa özür!) iktidarı vermedi.

    Demokrasi bazen kendini savunamayan bir sistem. O'na kendini savunmak için gerekli olan vezirler her yerde var. Yani bu demokrasinin doğasında var. Ayrıca Jakobenist olmayan bir sistem de yok demokrasi dışında.

    Bende saygılarımı sunarım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kargaşa

    açamyı istedigim ama üşendigim için açamadıgım bi konu daha.jakobenizm güzel anlatılmış ama şurda bi itrazım var

    quote:

    Meşruiyetin birincil kaynağı hukuk değil, ideolojisi ve ilkeleridir.


    jakobenizimde halk sıkı ve hızlı ilerliyen hukuk sistemiyle denetlenir.zaten hukugu oluşturan "ideoleji ve ilkeler"dir


    kapitalizmin jakobene eleştirisi bana göre saçama ve yersizdir."halk gerçegi görür" mantgı çıkarcı bir popilizm anlayışıdır.hem jokaben halkı gerçegi görmeleri için eyitmeyi amaçlar.kapitalizmde ise halk gerçegi umursamıyacak kadar aptallaştırılır( bunun en iyi örneyi günümüz medyasının yayınlarıdır)yinede jokaben yanılıyordu sebebi görecelik deil üstünde yasalar kurarak kesinleştirebilecegimiz ahlak anlayışına ulaşmamızın imkansız olmasıdır.

    mesela "suçlu yoktur .kişiyi suça iten toplum ve doga koşulları vardır"hadi bu sözden sonra birilerini yargılayıp hapse tıkın bakalım

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: kargaşa


    mesela "suçlu yoktur .kişiyi suça iten toplum ve doga koşulları vardır"hadi bu sözden sonra birilerini yargılayıp hapse tıkın bakalım






    Yazdıklarınızdan alıntı yaptım kusuruma bakmayın ama özellikle dikkatimi çeken konu buydu.Bence de suçlu yoktur ,kişiyi suça iten toplum ve doğa koşulları vardır.Ama bu demek değilki onu yargılamayalım veya cezalandırmayalım...Eğer yargılayıp cezalandırmazsanız ,topluma iyi örnek oluşturamazsınız.Aksine yapacağınız, suçun oluşumunu engelleyebilecek düzeni sağlamak olmalıdır.Eğer suç u legalleştirirseniz , doğru ile yanlış arasındaki farkı sıfırlarsınız.Doğru ile yanlış arasındaki farkı bilmek ve buna göre önelem almak başka bişey, suçun oluşumunu engellemek bambaşka birşey...Eğer fiili olarak suç oluştuysa bunu cezalandırmalısınız...eğer cezalandırmazsanız teşvik edersiniz.Görece doğruyu yapanları yanlışa teşvik edersiniz.Oysa amacımız yanlış yapılmasını (günün doğruları ve etiği bağlamında) engellemekse , yanlışı cezalandırmalı , doğruyu ödüllendirmelisiniz.Bu söylediklerim,Suç ve suçun oluşumunda eteken olan parametreleri araştırmamızı ve bunun önüne geçmemizi engellemez.

    Saygılarımla,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest

    Avrupa demokrasisinin en gelişmiş demokrasi tipi olduğu herkesçe kabul gören bir yaklaşımdır. 90 lı yılların sonlarında Avusturya'da sanırım adı Heider olan bir ırkçı lider, halk iradesi ile en yüksek oyu alarak iktidar olmaya hak kazandı. Tüm Avrupa ayağa kalkarak Heider'e (yanlışsa özür!) iktidarı vermedi.

    Demokrasi bazen kendini savunamayan bir sistem. O'na kendini savunmak için gerekli olan vezirler her yerde var. Yani bu demokrasinin doğasında var. Ayrıca Jakobenist olmayan bir sistem de yok demokrasi dışında.

    Bende saygılarımı sunarım.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: lehrer35

    Avrupa demokrasisinin en gelişmiş demokrasi tipi olduğu herkesçe kabul gören bir yaklaşımdır. 90 lı yılların sonlarında Avusturya'da sanırım adı Heider olan bir ırkçı lider, halk iradesi ile en yüksek oyu alarak iktidar olmaya hak kazandı. Tüm Avrupa ayağa kalkarak Heider'e (yanlışsa özür!) iktidarı vermedi.

    Demokrasi bazen kendini savunamayan bir sistem. O'na kendini savunmak için gerekli olan vezirler her yerde var. Yani bu demokrasinin doğasında var. Ayrıca Jakobenist olmayan bir sistem de yok demokrasi dışında.

    Bende saygılarımı sunarım.




    Herkesçe kabul gören yaklaşım doğru yaklaşım mıdır?Demokrasinin Avrupadan çıkması onların herzaman doğruyu düşündüğünü ve gördüğünü mü gösterir.HEider in demokratik yoldan iktidar olması demokratik tir.Tüm Avrupa nın Heider e karşı çıkması Jakobenizm dir.


    Demokrasi her zaman kendini savunabilen sistemdir.Ben vezirlere inanmam.Aksine piyonlara inanırım.Demokrasinin doğasında ve temelinde halk veya satrançta piyon tabir ettiğimiz sıradan insanlar var.Bunlar kimi zaman vezir kimi zaman ölümü göze alan piyondurlar.Kendilerine özel bir yer biçmek isteyenler kendilerini bu toplumun veya halkın üstünde görmek isteyebilir.Ama ne yazık ki hiç kimseden bir farkı yoktur.Sonuçta o da bir insandır.Eğer bir fark istiyorsanız onu bunu öldürenleri kahraman ilan edeceğimize bilim insanlarını kahraman ilan edelim derim.Tabi benim fikrim.

    Saygılarımla,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Steinberger_2

    quote:

    Orjinalden alıntı: kargaşa


    mesela "suçlu yoktur .kişiyi suça iten toplum ve doga koşulları vardır"hadi bu sözden sonra birilerini yargılayıp hapse tıkın bakalım






    Yazdıklarınızdan alıntı yaptım kusuruma bakmayın ama özellikle dikkatimi çeken konu buydu.Bence de suçlu yoktur ,kişiyi suça iten toplum ve doğa koşulları vardır.Ama bu demek değilki onu yargılamayalım veya cezalandırmayalım...Eğer yargılayıp cezalandırmazsanız ,topluma iyi örnek oluşturamazsınız.Aksine yapacağınız, suçun oluşumunu engelleyebilecek düzeni sağlamak olmalıdır.Eğer suç u legalleştirirseniz , doğru ile yanlış arasındaki farkı sıfırlarsınız.Doğru ile yanlış arasındaki farkı bilmek ve buna göre önelem almak başka bişey, suçun oluşumunu engellemek bambaşka birşey...Eğer fiili olarak suç oluştuysa bunu cezalandırmalısınız...eğer cezalandırmazsanız teşvik edersiniz.Görece doğruyu yapanları yanlışa teşvik edersiniz.Oysa amacımız yanlış yapılmasını (günün doğruları ve etiği bağlamında) engellemekse , yanlışı cezalandırmalı , doğruyu ödüllendirmelisiniz.Bu söylediklerim,Suç ve suçun oluşumunda eteken olan parametreleri araştırmamızı ve bunun önüne geçmemizi engellemez.

    Saygılarımla,

    Alıntıları Göster
    yani durum şu:kişiyi gerçekte suçun sahibi olup olmadıgına bakmazsızın "toplumun refahı"adına kurban etmeliyiz(ki bence suç işleyecek kadar insanlıga ve iyilige inancını yitirmiş kişi yasal olarak cezalandırılmasada aslında yasalarınkinin yanında çok daha agır biçimde yaşam tarafından cezalandırlmıştır)

    bu yaraının görünen kısmını kazımak gibi.yarayı oluşturan vücüdun kendisyken vücüdu korumak için yarayı kazımak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Steinberger_2

    quote:

    Orjinalden alıntı: lehrer35

    Avrupa demokrasisinin en gelişmiş demokrasi tipi olduğu herkesçe kabul gören bir yaklaşımdır. 90 lı yılların sonlarında Avusturya'da sanırım adı Heider olan bir ırkçı lider, halk iradesi ile en yüksek oyu alarak iktidar olmaya hak kazandı. Tüm Avrupa ayağa kalkarak Heider'e (yanlışsa özür!) iktidarı vermedi.

    Demokrasi bazen kendini savunamayan bir sistem. O'na kendini savunmak için gerekli olan vezirler her yerde var. Yani bu demokrasinin doğasında var. Ayrıca Jakobenist olmayan bir sistem de yok demokrasi dışında.

    Bende saygılarımı sunarım.




    Herkesçe kabul gören yaklaşım doğru yaklaşım mıdır?Demokrasinin Avrupadan çıkması onların herzaman doğruyu düşündüğünü ve gördüğünü mü gösterir.HEider in demokratik yoldan iktidar olması demokratik tir.Tüm Avrupa nın Heider e karşı çıkması Jakobenizm dir.


    Demokrasi her zaman kendini savunabilen sistemdir.Ben vezirlere inanmam.Aksine piyonlara inanırım.Demokrasinin doğasında ve temelinde halk veya satrançta piyon tabir ettiğimiz sıradan insanlar var.Bunlar kimi zaman vezir kimi zaman ölümü göze alan piyondurlar.Kendilerine özel bir yer biçmek isteyenler kendilerini bu toplumun veya halkın üstünde görmek isteyebilir.Ama ne yazık ki hiç kimseden bir farkı yoktur.Sonuçta o da bir insandır.Eğer bir fark istiyorsanız onu bunu öldürenleri kahraman ilan edeceğimize bilim insanlarını kahraman ilan edelim derim.Tabi benim fikrim.

    Saygılarımla,

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Steinberger_2


    quote:

    Orjinalden alıntı: lehrer35

    Avrupa demokrasisinin en gelişmiş demokrasi tipi olduğu herkesçe kabul gören bir yaklaşımdır. 90 lı yılların sonlarında Avusturya'da sanırım adı Heider olan bir ırkçı lider, halk iradesi ile en yüksek oyu alarak iktidar olmaya hak kazandı. Tüm Avrupa ayağa kalkarak Heider'e (yanlışsa özür!) iktidarı vermedi.

    Demokrasi bazen kendini savunamayan bir sistem. O'na kendini savunmak için gerekli olan vezirler her yerde var. Yani bu demokrasinin doğasında var. Ayrıca Jakobenist olmayan bir sistem de yok demokrasi dışında.

    Bende saygılarımı sunarım.




    Herkesçe kabul gören yaklaşım doğru yaklaşım mıdır?Demokrasinin Avrupadan çıkması onların herzaman doğruyu düşündüğünü ve gördüğünü mü gösterir.HEider in demokratik yoldan iktidar olması demokratik tir.Tüm Avrupa nın Heider e karşı çıkması Jakobenizm dir.


    Demokrasi her zaman kendini savunabilen sistemdir.Ben vezirlere inanmam.Aksine piyonlara inanırım.Demokrasinin doğasında ve temelinde halk veya satrançta piyon tabir ettiğimiz sıradan insanlar var.Bunlar kimi zaman vezir kimi zaman ölümü göze alan piyondurlar.Kendilerine özel bir yer biçmek isteyenler kendilerini bu toplumun veya halkın üstünde görmek isteyebilir.Ama ne yazık ki hiç kimseden bir farkı yoktur.Sonuçta o da bir insandır.Eğer bir fark istiyorsanız onu bunu öldürenleri kahraman ilan edeceğimize bilim insanlarını kahraman ilan edelim derim.Tabi benim fikrim.

    Saygılarımla,



    Söylediklerimin bir kısmı ,Atatürk ü kapsıyor olabilir.Ben kendisine saygı duysam da!Dönemin şartları içinde .Şuan için insan öldürmenin ve savaşın karşısında biri olarak bu alandaki başarıları görmezden geliyorum.Mustafa Kemal Atatürk ün ülkemiz için sağladığı diğer açılımların ise sonuna dek arkasındayım.Özellikle yurtta sulh,dünya da sulh cümlesine sonuna dek bağlıyım.

    Yazdıklarıma kimileri korku bağlamında bakabilir, veya kimileri günah çıkartma.İsteyen istediği gibi bakabilir...

    Saygılarımla,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kargaşa

    yani durum şu:kişiyi gerçekte suçun sahibi olup olmadıgına bakmazsızın "toplumun refahı"adına kurban etmeliyiz(ki bence suç işleyecek kadar insanlıga ve iyilige inancını yitirmiş kişi yasal olarak cezalandırılmasada aslında yasalarınkinin yanında çok daha agır biçimde yaşam tarafından cezalandırlmıştır)

    bu yaraının görünen kısmını kazımak gibi.yarayı oluşturan vücüdun kendisyken vücüdu korumak için yarayı kazımak.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: kargaşa

    yani durum şu:kişiyi gerçekte suçun sahibi olup olmadıgına bakmazsızın "toplumun refahı"adına kurban etmeliyiz(ki bence suç işleyecek kadar insanlıga ve iyilige inancını yitirmiş kişi yasal olarak cezalandırılmasada aslında yasalarınkinin yanında çok daha agır biçimde yaşam tarafından cezalandırlmıştır)

    bu yaraının görünen kısmını kazımak gibi.yarayı oluşturan vücüdun kendisyken vücüdu korumak için yarayı kazımak.



    Toplumun refahı , görece doğru yaşayanla ilgilidir.eğer düşünme kabiliyetine sahipseniz günün doğrularını ve yanlışlarını tespit edebilirsiniz.Eğer siz bunu idrak içindeyseniz ,kabul ettiğiniz doğruların yanlış olabileceğini!!! ve bunun toplumca cezalandırılabiceğini de bilmelisiniz.Eğer bunu bilmeden yapıyorsanız diyeceiğim bişey olamaz.Bile bile yapıyorsanız tercih hakkı size aittir.Sonuçlarına katlanmak ta.Ama sizi suça teşvik eden sebepler apayrı konular..Burada suçu işleyen kadar suça teşvik eden de önemlidir.Ben soyut kavramlara bu kadar takılıp kalmamak gerektiği inancındayım, çözüme gelmek gerektiğini düşünüyorum.Çözümün ise adil gelir dağılımı ve doğru eğitim sisteminde saklı olduğunu düşünüyorum.

    Saygılarımla,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Steinberger_2 -- 5 Nisan 2007; 23:24:17 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Steinberger_2

    quote:

    Orjinalden alıntı: lehrer35

    Avrupa demokrasisinin en gelişmiş demokrasi tipi olduğu herkesçe kabul gören bir yaklaşımdır. 90 lı yılların sonlarında Avusturya'da sanırım adı Heider olan bir ırkçı lider, halk iradesi ile en yüksek oyu alarak iktidar olmaya hak kazandı. Tüm Avrupa ayağa kalkarak Heider'e (yanlışsa özür!) iktidarı vermedi.

    Demokrasi bazen kendini savunamayan bir sistem. O'na kendini savunmak için gerekli olan vezirler her yerde var. Yani bu demokrasinin doğasında var. Ayrıca Jakobenist olmayan bir sistem de yok demokrasi dışında.

    Bende saygılarımı sunarım.




    Herkesçe kabul gören yaklaşım doğru yaklaşım mıdır?Demokrasinin Avrupadan çıkması onların herzaman doğruyu düşündüğünü ve gördüğünü mü gösterir.HEider in demokratik yoldan iktidar olması demokratik tir.Tüm Avrupa nın Heider e karşı çıkması Jakobenizm dir.


    Demokrasi her zaman kendini savunabilen sistemdir.Ben vezirlere inanmam.Aksine piyonlara inanırım.Demokrasinin doğasında ve temelinde halk veya satrançta piyon tabir ettiğimiz sıradan insanlar var.Bunlar kimi zaman vezir kimi zaman ölümü göze alan piyondurlar.Kendilerine özel bir yer biçmek isteyenler kendilerini bu toplumun veya halkın üstünde görmek isteyebilir.Ama ne yazık ki hiç kimseden bir farkı yoktur.Sonuçta o da bir insandır.Eğer bir fark istiyorsanız onu bunu öldürenleri kahraman ilan edeceğimize bilim insanlarını kahraman ilan edelim derim.Tabi benim fikrim.

    Saygılarımla,

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Steinberger_2
    Herkesçe kabul gören yaklaşım doğru yaklaşım mıdır?


    Değildir. İşte bu nedenle ülkemizde demokrasi mutlaka korunmalıdır. Cumhur'umuz, şimdi yaşadığımız süreçte olduğu gibi büyük yanlışlar yapabilmektedir. Demokrasi söylemini kullanan teokratlarca karanlık ortaçağ sistemlerine gidebilir.

    Bin yıl sonra belki haklı olabilirsiniz. Ama günümüz koşullarında Demokrasi mutlaka korunmalıdır. Koruyan Militer, Jakoben veya her kim olursa olsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Steinberger_2

    quote:

    Orjinalden alıntı: kargaşa

    yani durum şu:kişiyi gerçekte suçun sahibi olup olmadıgına bakmazsızın "toplumun refahı"adına kurban etmeliyiz(ki bence suç işleyecek kadar insanlıga ve iyilige inancını yitirmiş kişi yasal olarak cezalandırılmasada aslında yasalarınkinin yanında çok daha agır biçimde yaşam tarafından cezalandırlmıştır)

    bu yaraının görünen kısmını kazımak gibi.yarayı oluşturan vücüdun kendisyken vücüdu korumak için yarayı kazımak.



    Toplumun refahı , görece doğru yaşayanla ilgilidir.eğer düşünme kabiliyetine sahipseniz günün doğrularını ve yanlışlarını tespit edebilirsiniz.Eğer siz bunu idrak içindeyseniz ,kabul ettiğiniz doğruların yanlış olabileceğini!!! ve bunun toplumca cezalandırılabiceğini de bilmelisiniz.Eğer bunu bilmeden yapıyorsanız diyeceiğim bişey olamaz.Bile bile yapıyorsanız tercih hakkı size aittir.Sonuçlarına katlanmak ta.Ama sizi suça teşvik eden sebepler apayrı konular..Burada suçu işleyen kadar suça teşvik eden de önemlidir.Ben soyut kavramlara bu kadar takılıp kalmamak gerektiği inancındayım, çözüme gelmek gerektiğini düşünüyorum.Çözümün ise adil gelir dağılımı ve doğru eğitim sisteminde saklı olduğunu düşünüyorum.

    Saygılarımla,

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Steinberger_2
    Ben soyut kavramlara bu kadar takılıp kalmamak gerektiği inancındayım,


    Jakobinizm de soyut bir kavramdır sn. Steinberger.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest

    quote:

    Orjinalden alıntı: Steinberger_2
    Herkesçe kabul gören yaklaşım doğru yaklaşım mıdır?


    Değildir. İşte bu nedenle ülkemizde demokrasi mutlaka korunmalıdır. Cumhur'umuz, şimdi yaşadığımız süreçte olduğu gibi büyük yanlışlar yapabilmektedir. Demokrasi söylemini kullanan teokratlarca karanlık ortaçağ sistemlerine gidebilir.

    Bin yıl sonra belki haklı olabilirsiniz. Ama günümüz koşullarında Demokrasi mutlaka korunmalıdır. Koruyan Militer, Jakoben veya her kim olursa olsun.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: lehrer35


    quote:

    Orjinalden alıntı: Steinberger_2
    Herkesçe kabul gören yaklaşım doğru yaklaşım mıdır?


    Değildir. İşte bu nedenle ülkemizde demokrasi mutlaka korunmalıdır. Cumhur'umuz, şimdi yaşadığımız süreçte olduğu gibi büyük yanlışlar yapabilmektedir. Demokrasi söylemini kullanan teokratlarca karanlık ortaçağ sistemlerine gidebilir.

    Bin yıl sonra belki haklı olabilirsiniz. Ama günümüz koşullarında Demokrasi mutlaka korunmalıdır. Koruyan Militer, Jakoben veya her kim olursa olsun.





    Demokrasi yi halk korur, halktan başkasının koruyabileceğini düşünmek hayaldir.Siz başkasının koruyabileceiğini düşünebilirsiniz, belki de koruyordurlar...15-16 yıldır teokratik korkudan bahsedilir kimilerince.Kendilerince çöüzüm yoluda bulmuşlardır, öngördüğünüz şekilde demokrasi ve Cumhuriyeti korumak adına...Geldiğimiz nokta belli!!Ben onlardan bir farkınız olmadığı düşüncesindeyim, beni mazur görün...

    Saygılarımla,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest

    quote:

    Orjinalden alıntı: Steinberger_2
    Ben soyut kavramlara bu kadar takılıp kalmamak gerektiği inancındayım,


    Jakobinizm de soyut bir kavramdır sn. Steinberger.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: lehrer35


    quote:

    Orjinalden alıntı: Steinberger_2
    Ben soyut kavramlara bu kadar takılıp kalmamak gerektiği inancındayım,


    Jakobinizm de soyut bir kavramdır sn. Steinberger.




    Elbette soyut kavramdır.Zaten benim anlatmak istediğimde buydu,doğru göreceli,yer ,zaman ve kişiye göre değişir.İnsani olan halkın tercihlerine teveccüü göstermektir diyorum yani somut olana...


    saygılarımla,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Steinberger_2

    quote:

    Orjinalden alıntı: lehrer35


    quote:

    Orjinalden alıntı: Steinberger_2
    Herkesçe kabul gören yaklaşım doğru yaklaşım mıdır?


    Değildir. İşte bu nedenle ülkemizde demokrasi mutlaka korunmalıdır. Cumhur'umuz, şimdi yaşadığımız süreçte olduğu gibi büyük yanlışlar yapabilmektedir. Demokrasi söylemini kullanan teokratlarca karanlık ortaçağ sistemlerine gidebilir.

    Bin yıl sonra belki haklı olabilirsiniz. Ama günümüz koşullarında Demokrasi mutlaka korunmalıdır. Koruyan Militer, Jakoben veya her kim olursa olsun.





    Demokrasi yi halk korur, halktan başkasının koruyabileceğini düşünmek hayaldir.Siz başkasının koruyabileceiğini düşünebilirsiniz, belki de koruyordurlar...15-16 yıldır teokratik korkudan bahsedilir kimilerince.Kendilerince çöüzüm yoluda bulmuşlardır, öngördüğünüz şekilde demokrasi ve Cumhuriyeti korumak adına...Geldiğimiz nokta belli!!Ben onlardan bir farkınız olmadığı düşüncesindeyim, beni mazur görün...

    Saygılarımla,

    Alıntıları Göster
    Demokrasi'yi Avrupa toplumlarında olduğu gibi halk tırnakları ile kazıyarak kazanmış olsaydı haklı olabilirdiniz. Demokrasi Türk halkına altın tepsi içinde ATATÜRK tarafından sunuldu. Avrupa halkı elbette demokrasiyi korur. Oysa Türk halkı mirasyedi çocuğun servetin değerini bilmediği gibi demokrasinin değerini bilmemektedir. Nereye gideceğini bilmeden daha iyi olacağı düşüncesiyle karanlık düzenleri talep edebilir.

    Bende uzatmak niyetinde değilim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest -- 5 Nisan 2007; 23:40:29 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest

    Demokrasi'yi Avrupa toplumlarında olduğu gibi halk tırnakları ile kazıyarak kazanmış olsaydı haklı olabilirdiniz. Demokrasi Türk halkına altın tepsi içinde ATATÜRK tarafından sunuldu. Avrupa halkı elbette demokrasiyi korur. Oysa Türk halkı mirasyedi çocuğun servetin değerini bilmediği gibi demokrasinin değerini bilmemektedir. Nereye gideceğini bilmeden daha iyi olacağı düşüncesiyle karanlık düzenleri talep edebilir.

    Bende uzatmak niyetinde değilim.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: lehrer35

    Demokrasi'yi Avrupa toplumlarında olduğu gibi halk tırnakları ile kazıyarak kazanmış olsaydı haklı olabilirdiniz. Demokrasi Türk halkına altın tepsi içinde ATATÜRK tarafından sunuldu. Avrupa halkı elbette demokrasiyi korur. Bu nedenle mirasyedi çocuğun servetin değerini bilmediği gibi demokrasinin değerini bilmemektedir. Nereye gideceğini bilmeden daha iyi olacağı düşüncesiyle karanlık düzenleri talep edebilir.

    Bende uzatmak niyetinde değilim. Görüyorum ki kavramlar arkasında, kafadaki doğruya altyapı hazırlanmak isteniyor.




    Başka halkaların tırnaklarıyla kazıyarak bu hakları elde etmesi, bunun bizler tarafından öğrenmesine engel teşkil edermi?Siz öğretemiyorsanız halkın ne suçu var ki?Eğer öğretemiyorsanız Pavlov un köpekleri gibi (Teşbihte hata olmaz) deneyerek öğrenecektir.

    Saygılarımla,




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.