Şimdi Ara

Jant büyüyünce yol tutuşu artmaz (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
1
Favori
1.901
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Merhaba tamda benlik konu 16 dan 17 ye geçeceğim 205 55 16 orjinal ebat 205 50 17 çok fark olustururmu araç megan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Suyunu çıkarmak yol tutuşu kötü etkiler. Mantıklı işler ise olumlu etkiler.


    Ancak, elinizde zaten gitmeyen ve gittiğine göre hiç de fena yol tutmayan bir araç varsa bızıkladığınıza da değmez. Bugün çoğu arabada orjinalden hak ettiğinden büyük jant lastik görüyorum. 130 beygir arabada 225/45-17 var mesela. O lastiği bana tak, ben de yol tutarım. Şaka bir yana, o bile gereksiz aslında (çoğu araba için).


    • Taban genişletme sürtünmeyi arttırdığından performansı düşürür. Ancak, kalkışta fena patinaja kalan bir aracınız varsa ve lastik tabanı çok geniş değilse büyütmek fayda sağlar. Ancak yakıt tüketimini de arttırır. Patinaja kalma gecikeceği için performans artar; ancak patinaja kalamayacağınız viteslerde taban genişletme gene performansınızı düşürecektir.
    • Jant büyütme de akıllıca yapılırsa işe yarar. Hafif jantlar mevcuttur. Bazı araçların orjinal jantları da acayip ağırdır. Bunu hafifleterek jant büyütmeyi başarırsanız, performans düşmez. Artar. Bu işi de suyunu çıkarmadan yaparsanız, yol tutuşa olumlu etkisi olur. Virajda lastiğin katlanması azalacaktır. Bu da yol tutuşu arttıracaktır. Karşılığında daha sert bir aracınız olur. Bazıları bunu sever. Ama konfor arayanın uzak durması gerekir. Artılar, eksiler... Ancak C sınıfı aracınıza 19" jant saplarsanız, bunun hiçbir anlamı yok. Faydadan çok zararı olur. Herşeyi makul yapmak elzem.
    • Aracın orjinal yuvarlanma çapı ile %3'den fazla oynamak sakıncalıdır. Ancak, yapacak olursanız: yuvarlanma çapını düşürürseniz araç yere yaklaşacaktır. Bu yol tutuşunu arttıracaktır. Hızlanmayı olumlu etkiler. Teorik maksimum hızı azaltır. Aracınızın takometresi de km sayacı da aslında olduğundan daha fazla okuma yapar.


    Özetle, bu işleri illaha yapacaksanız dikkatli ve suyunu çıkarmadan yapmalısınız. Alacağınız jantın ağırlığını da mutlaka öğrenin. Elinizdeki janttan hafif jantlara yönelmenizde fayda vardır.


    Tavsiyem de oyuncak arabalara boşa masraf yapmamanız yönünde olacaktır.


    Mesela, 94 model saab 900 hala elimde olsa kesinlikle jant değiştirirdim. 185 beygir, kafam kadar turbolu araç. 205/55-16 lastik... O aracın hakkı 225/45-17 spor lastikti. Ama C sınıfında 130-140 beygir bir arabada bana 205/55-16 yeter aga. Araba iyi tasarlanmışsa o lastikle gayet iyi yol tutar. Tutamıyorsa araba maldır. Kusura bakmayın.


    2008 Focus HB 195/65-15 lastikle o sınıfa göre gayet iyi yol tutuyordu. Bana kalsa 205/55-16 isterdim. Ama olmasa da olur. O yüzden çok da büyütmeyin. Aracın yol tutuşla ilgili bir problemi varsa, genelde bu aracın kendisindendir.  Satın, yol tutuşu iyi bişiy alın. Bendeki Mini'de cücük kadar lastik var. Tipik bir BMW kazmalığı olarak durmuyor. Ama hayvanlar gibi yol tutuyor. 195 taban 15" jantlı araba.


    ------------------


    Son olarak: Runflat lastikler... Zulüm lan. Zulüm. Zorunda değilseniz almayın. Uzak durun. Aracınıza minik bir stepne atın. İlk fırsatta normal lastiğe geçin. Uzun yola çok çıkmıyorsanız stepneye de gerek yok. Tamir kiti koyun geçin. Çok ciddiyim. Runflat tam manası ile zulüm. Arabaya da zulüm. Size de zulüm. Cebinize de zulüm. Ben Z4 ve mini'de kullandım. Lanet gelsin. Sert amortisörlü araba severim. Ama Mini Runflat ile tahta gibi idi. Aracı kışlık lastikle almıştım. Runflat. At arabası gibi. Yazın normal yazlık lastik aldım. Rahata erdim.


    Z4 3 yıllığına kiralıktı. İlk lastik değişimi zamanı geldiğinde kiralama firmasını arayıp rica ettim. "Aga allah adı verdim normal lastik takalım rica ederim." Onlar da tabii ki anında "olur" dediler. Zira zaten 245/35-18 gibi bir lastik vardı Z4'de. Bir de Runflat olunca fiyat iyice uçuyor. İşlerine geldi. Benim de işime geldi. Lan gencecik adamım. Uzun yoldan sonra beli ağrır mı insanın? Babam da rahat etti. Z4 ile Ürgüp Göreme gezip geldiler. Canları çıktı. Lastiği değiştirince rahat ettiler. Arabayı bir daha göremedim zaten. Sürekli alıp alıp gezdiler.   




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 2 Mayıs 2021; 23:23:23 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: echomaniac

    Merhaba tamda benlik konu 16 dan 17 ye geçeceğim 205 55 16 orjinal ebat 205 50 17 çok fark olustururmu araç megan

    Ciddi fark yok. Uyar. Biraz km saati yanlış gösterir.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.