Şimdi Ara

Jant değişimi ile ilgili yardım lütfen

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
1.062
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar araç imzada. Aracımın jantları 15 inç, 16 inç yapmak istiyorum. Bu durumda

    1) Lastik ölçüleri ne olacaktır?
    2) Bir de jantların araca uygun bijon ölçüsü falan varmış, o kaç olmalı?
    3) Yay değişimi gerekli olur mu?

    Teşekkürler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakan.izgi -- 2 Şubat 2012; 20:50:50 >



  • Ne oldu bu forum sitesine? 2-3 gün oldu vevap yok. Çok mu soru sordum acaba?
  • işin zor dayi batman da bu isler zor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BanaMıDediniz -- 31 Ocak 2012; 0:45:25 >
  • Resim filanda koyarsan belki daha fazla yardımcı olabiliriz
  • Önceki konuda hiç cevap alamadım. Yukarıdaki iki mesajı saymıyorum. O sorular için fotoyu neden istediğiniz hakkında hiçbir fikrim yok. Sorularımı değiştirdim yeni başlık açmamak için. Umarım sağlıklı bir bilgi paylaşımı olur. Cevaplarınızı bekliyorum arkadaşlar. Teşekkürler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakan.izgi

    Önceki konuda hiç cevap alamadım. Yukarıdaki iki mesajı saymıyorum. O sorular için fotoyu neden istediğiniz hakkında hiçbir fikrim yok. Sorularımı değiştirdim yeni başlık açmamak için. Umarım sağlıklı bir bilgi paylaşımı olur. Cevaplarınızı bekliyorum arkadaşlar. Teşekkürler...

    değiştirdinizi?
  • 1- Lastik ölçülerini aracınızın sport ya da comfort olarak hangi tipte istediğinize göre kendiniz karar verebilirsiniz yeter ki 16" olsun. (Örneğin benim lastiklerim 205/40/17 bu ölçülerdeki; 205: Lastiğin taban genişliği yani asfalta değen yüzünün karşıdan baktığınızdaki en genişliği. 40: Jant ile taban arasındaki genişlik. 17: Jant ölçüsü. Bu ince yanak diye tabir edilen sport bir lastiktir. Geniş taban olması yol tutuşunu biraz daha arttırırken, ince yanak olması ise konforu düşürecek yoldaki her ayrıntıyı daha fazla hissedeceksiniz. )

    2- Jant bijon ölçüleri araç modellerine göre çok değişkendir. Aracınızın markasını söylerseniz yardımcı olabilirim. (Ya da daha kolayı siz google'a Örn: Ford Fiesta Jant Bijon Aralığı şeklinde yazarak aratıp aynı saniye sonuca ulaşabilirsiniz.)

    3- Yay değişimi tamamen keyfi bir harekettir asla bir zorunluluk değildir. Lastiği ince yanak aldınız diyelim, davlumbazınız geniş lastik çok küçük kalırsa orada gereksiz bir boşluk oluşur. Sport bir yay takarak aracın yüksekliğini düşürebilir o boşluğu kapatabilirsiniz. Bunun da yine lastik seçiminde olduğu gibi + ve - leri vardır. Sport ve Comfort olayı gibi.

    Sanırım yeterince açıklayıcı olmuştur. Ayrıca 17" Jant düşünürseniz elimde çıkma güzel bir takım var ;)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -ShadowSong-

    1- Lastik ölçülerini aracınızın sport ya da comfort olarak hangi tipte istediğinize göre kendiniz karar verebilirsiniz yeter ki 16" olsun. (Örneğin benim lastiklerim 205/40/17 bu ölçülerdeki; 205: Lastiğin taban genişliği yani asfalta değen yüzünün karşıdan baktığınızdaki en genişliği. 40: Jant ile taban arasındaki genişlik. 17: Jant ölçüsü. Bu ince yanak diye tabir edilen sport bir lastiktir. Geniş taban olması yol tutuşunu biraz daha arttırırken, ince yanak olması ise konforu düşürecek yoldaki her ayrıntıyı daha fazla hissedeceksiniz. )

    2- Jant bijon ölçüleri araç modellerine göre çok değişkendir. Aracınızın markasını söylerseniz yardımcı olabilirim. (Ya da daha kolayı siz google'a Örn: Ford Fiesta Jant Bijon Aralığı şeklinde yazarak aratıp aynı saniye sonuca ulaşabilirsiniz.)

    3- Yay değişimi tamamen keyfi bir harekettir asla bir zorunluluk değildir. Lastiği ince yanak aldınız diyelim, davlumbazınız geniş lastik çok küçük kalırsa orada gereksiz bir boşluk oluşur. Sport bir yay takarak aracın yüksekliğini düşürebilir o boşluğu kapatabilirsiniz. Bunun da yine lastik seçiminde olduğu gibi + ve - leri vardır. Sport ve Comfort olayı gibi.

    Sanırım yeterince açıklayıcı olmuştur. Ayrıca 17" Jant düşünürseniz elimde çıkma güzel bir takım var ;)

    Hocam yay değişimi keyfi bir hareketse, jantın büyüklüğünü arttırınca, zıplamalarda jantın davlumbaza değme olayını önlemek için, davlumbazı biraz daha açtırıp(halk tabiriyle) yayları değiştirme fikri yanlış mıdır o zaman? Genelde tavsiye edilen bu yönde oluyor çünki.




  • Eski model araçlarda yaşanıyor genelde o sorun. Yeni model araçlarda davlumbaz alanı geniş tutuluyor o yüzden sürtme olayı olmuyor. -ki eski model araçlarda çok fazla jant büyütme olayına gidilmemeli çünkü davlumbazı açtırmakla bitmiyor, sonrasında amortisör takozları, kuleleri, yaylar vs. kadar sorun çıkartabiliyor ve masraf artıyor.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.