Şimdi Ara

...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
396
Cevap
4
Favori
279.044
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 1.9.2024)
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: UZATTİ

    YENİ ALDIĞIM OPEL OTONUN JANTLARINI ÇELİK CANT İLE DEĞİŞTİRMEM NEDENİYLE AÇIĞA ÇIKAN, HİÇ KULLANILMAMIŞ İTHAL JANTLAR VE METALİK RENKTE, OPEL ARMALI ORİJİNAL JANT KAPAKLARI EDERİNİN YARISINDAN DAHA AZ BİR FİYATA SATIKTIR. JANTLAR 6J X 15 EBADINDA, 4 BİJONLUDUR. (Bijon delik mesafeleri 10 cm.) HERHANGİR MARKA BİNEK ARAÇTA KULLANILMASI MÜMKÜNDÜR.JANT KAPAKLARI DA SON DERECE ŞIK OLUP BU ÖLÇÜDEKİ JANTLARA UYUMLU, ANCAK OPEL ARMALIDIR. JANT KAPAĞI ESKİYEN,PASLANAN, KIRILAN, ÇİZİLEN VEYA KIŞ LASTİĞİ TAKMAK İÇİN JANTA İHTİYACI OLAN OTO SAHİPLERİ KAÇIRMASIN. JANTLARIN TANESİ SERVİSDE 80 YTL, KAPAKLARIN TANESİ 35 YTL.OLMAK ÜZERE KOMPLE TAKIM 460 YTL.YE SATILMAKTADIR. KONTROL EDEBİLİRSİNİZ. JANTLARLA BİRLİKTE 16 ADET ORİJİNAL PİRİNÇ ALAŞIMLI PASLANMAZ İTHAL BİJON VE 4 ADET ORİJİNAL SÜBAP DA HEDİYE EDİLECEKTİR.
    4 adet ithal jant + 4 adet orijinal opel jant kapağı+ 16 adet bijon + 4 adet sübap: HEPSİ BERABER: 230 YTL.




    yazını tam okumadım ama bişi dicem bence orjinal cantları satacağına. Onlara bi kar lastii al kışın bis gibi kullan hem zırt pırt lastik sök lastik tak derdi de olmaz




  • ZATEN ALICI YOK.
    DEDİĞİN GİBİ YAPACAĞIM.
    ŞİMDİLİK YEDEKDE DURUYORLAR.
    HERKESE İYİ GÜNLER.
  •  ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...

    almak istedigim jantlar bide fiyatın bilsem gzl olcak
  • quote:

    Orjinalden alıntı: playmaker

    quote:

    Orjinalden alıntı: OtoTurk

    Arkadaşlar BSA jantı nasıl bilirsiniz? 2000 YTL edermi jantları?


    bsa kaliteli bir marka değil, krom jantların kromları patır patır dökülüyor... fiyat olarakta 2000 ytl nin yanından geçmez, ellerinde kalan krom 18'' ler için 1200, getirtecekleri için 1400 civarı fiyat veriyorlar... ama bazı dengesiz yerlerin 1800 civarı fiyat verdiğinin bende gördüm


    Sevgili arkadaşlar,

    TR piyasasına Ocak 2006 dan bu yana bir çok farklı marka adı altında tekrar tekrar markalaşmış bir sürü jant girdi. BSA da bunlardan biri;

    Öncelikle şunun çok iyi bilinmesi gerekir, BSA, SEYEN, AVA vs. bunlar sadece ithalatcıların gerek ürettirdikleri mala yeni bir isim takmasıyla gerekse mevcut ismini kullanmaları ile piyasada bulunan markalardır.

    Burada iyiyi yada kötüyü nasıl ayırd edebileceğinizi söyleyebilirim, yoksa rakamsal yorum yapmak alıcı olan sizler içinde pek doğru değil sanırım, Türkiye serbest piyasa ekonomisinin şartlarıyla yürüyen bir ülke kısacası herkes siz dahi, istediğiniz malı istediğiniz yerden getirebilir ve istediğiniz fiyata satabilir siniz (aklınız varsa iyi malı piyasa koşullarında satarsınız)

    Takip edebildiğiniz markaların % 90 ı Uzak doğu da üretilmektedir. Buna bilindik markalar da dahildir. Sıradışı olan markalar ki onlarda bu geri kalan % 10 luk kısmı teşkil eder, bir tek bu markalar orjinal menşeilerinde üretilirler.

    Bir çok sorular sormuşsunuz elimden geldiğince cevaplamaya çalışacağım.

    BSA- Kötü bir ürün değil fabrika sı Malezya da. Uluslararası kalite belgelerine sahip. Bir çok dünya çapındaki jant markasına fason üretim yapmakta. BSA kendi markaları. Bir arkadaşımız Krom jantları için pul pul dökülüyor demiş. Krom Jant konusunu ayrı bir konu olarak açmak istiyorum. Çünkü Krom jant çok farklı.

    Allesio - Tamamen İtalyan Menşeilidir ve kalitesiyle dünyaca tanınan bir janttır. yukarıda bahsettiğim % 10 luk gruba girer.

    o kadar çok marka varki şu anda piyasada bazen ben bile şaşırıyorum. Sorularınız olursa bundan sonra elimden geldiğince burayı takip edip cevaplıyacağım.

    Saygılarımla

    SAĞLAM LASTİK
    Ali SAĞLAM

    www.saglamotomotiv.com




  • KROM JANT lar ile ilgili bazı ufak bilgiler.

    Jant lar Ham halde korozyon boyasından çıktıktan sonra, ısıl işleme tutulurlar, eğer içlerinde krom alaşımla kaplanmak üzere ayrılmış olanlar var ise aşağıda yazılı belli şartlar dahilinde ancak krom kaplanabilir ler.

    Krom Kaplama izni dünyada sayılı haddehanelere (sıcak metal işleme tesisleri) verilir. Bunun sebebi de krom kaplamanın kaplama esnasında açığa çıkan bazı gaz ve maddesel atıkların çevre için korkunç kirletici olmasından kaynaklanmaktadır.

    Bu yüzden de nedense bu izinlerin çoğu uzak doğu ülkelerine verilmekte, USA da ki toplam tesis sayısı bir elin parmaklarını geçmez, avrupa da 2 adet tesis vardır.

    Üstelik bu tesisler ürettikler Krom kaplama lı mamulleri istatiksel ve miktarsal olarak ilgili Ülkelerin bağlı bulundukları ilgili mercilerine rapor etmekle yükümlüdürler ve bu raporlar sonucu yapılan denetlemeler neticesinde sadece ürettikleri bu krom kaplamalı ürünler için inanılmaz bir çevre atık vergisi ödemektedir ler. Bu vergi miktarları ülke bazında değişiklik göstersede Uluslararası Çevre konsorsiyumu tarafınca belirlenmiş şartnameleri bile vardır.

    Evet öncelikle Krom jant ların neden normal jantlardan bu derece farklı fiyatları olduğu konusunda artık bir fikir sahibi olmuşsunuzdur.

    Krom jantlar, kaplama olarak hem ısıl hemde basınçlı hava işlemlerinden geçerler, her ne kadar güzel gözükselerde hiç bir jant % 100 olarak krom ile tam anlamı ile kaplanamaz, bu yüzden de normal jantlara oranla daha hassastırlar ve hava koşulları, zemin koşulları, fiziki temaslar dan çok kolay etkilenirler.

    Krom Jantınız var ise

    Çukurlara yavaş girin, Yağmurlu Soğuk havalarda jantı kullanmayın, sadece su ile temizleyin, normal tuz, yol tuzu, herhangi parlatıcı yada temizleme maksatlı kimyasallar kesinlikle değdirmeyin.

    Sonuç olarak; Bir çok marka nın Krom jantı piyasa da, unutmayın % 90 ı Uzakdoğu, % 10 u diğer olmak üzere varlar.

    Hangisi iyi; güneşteyken bile diğer alüminyum yada krom jantlardan hangisi daha soğuksa o iyi bir krom janttır.

    Ağırlık yada hafiflik konusu olur sa diye söylüyorum; geçenlerde böyle bir tecrübe yaşadım;

    Jant ağır ise iyidir hafif ise kötüdür yada tam tersi diye; Öncelikle şunu ifade edeyim, jantın fiziki ağırlığı tamamen yapımında kullanılan madenlerle ve jantın hangi tip yada segment araçlar için üretildiği ile doğru orantılıdır.

    Bu yüzden, hafiflik yada ağırlık diye bakmayınız, bir çok jant gördüm 22" jeep jantı olup 15" - 16" hafif ticari araç jantından daha hafif yada aynı olan.

    Saygılarımla




  • Arkadaşlar yeri değilse özür diliyorum ama bir türlü satmam gerekiyor..

    SATILIK 1 TK JANT

    Ford focus c-max ghia araçtan modifiye amaçlı çıkarılmış kullanılmış orijinal ghia ford göbekli
    5 bijon 16 inch jant satılıktır. sac jantlı trend modellere ve normal focuslara orjinalliği bozmak istemeyenlere , kışlık lastik takıp yedekleyeceklere…
    derinavci@hotmail.com resim koymayı beceremedim
  • Ford focus c-max ghia araçtan modifiye amaçlı çıkarılmış kullanılmış orijinal ghia ford göbekli
    5 bijon 16 inch jant satılıktır. sac jantlı trend modellere ve normal focuslara orjinalliği bozmak istemeyenlere , kışlık lastik takıp yedekleyeceklere…
    derinavci@hotmail.com







     ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...
  • opel corsa c serisine en uygun jant olarak hangisini tavsiye edersiniz?15 inch mi? 16 inch mi?
  • quote:

    Gümüş Renk Citroen C5 im var.... Sizin önerceğinz Jantlar nelerdir arkdşlarım???


    Çok saygı duyduğum bir büyüğüm dezent.in MTL 705 modelini aracımıza hediye etti. Bu durumda fiyatını sormam mümkün olmadı ancak araca inanılmaz yakıştı. Fotoğraf yükleyemiyorum lakin tatildeyim ve internet kafelerden bağlanıyorum.

    C5 ağır ve oturaklı bir araç. Çok spor jantlar bence hiç yakışmıyor. Sade jantların hepsi çok güzel duracaktır. dezent.te sanırım Alman malı ve kalitesi belli. Ben tavsiye ederim.
  • arkadaşlar jantlarımı satıyorum
    aklınızda olsun daha 1000 km anca yaptım ısrarlarınıza dayanamayarak krom jant koyma kararı aldım

     ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...

     ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


    LAstik hariç sadece jant fiyatı 900 YTL 4*98 işte Tofaş fiat Reno oluyor hepsine aslında 8 delik war pelki pejolara filan da olur
    benim gözümde çok cici bir jant ama yaptıgımız az abartı dış modifiyeden sonra kromlara ihtiyaç war




  • alüminyum jantı tercih sebebi öncelikle hafif olması ikinci sebep ise hızlı iken bir çukura girildiğinde eğer jant eğilmezse şasi eğilir ve buda büyük hasar oluşturur diye biliyorum yani çelik jant eğilmiyormuş eğer bu doğruysa bu da seçenek olarak konulabilir

    saygılar
  •  ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...

     ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


    Bende arabamı cantladım. Bir model beğenip taktırması zor oldu ama bence bu hali hiçte fena olmadı.
  • slm,

    bende arabamı alır almaz jant taktırdım, tam istediğim model değildi ama yinede fena değil.
    araba vw polo 1.4 2004 model, orjinal lastikleri 185/60/14'dü ben 185/55/15 pirelli p7 lastik ve BBS jant taktırdım.
    --
    --

     ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...

    --
    --

     ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...




  •  ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...



     ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...





    bu da benim cantlar fabrika dan böyle geldi hiç de fena diil yani ii



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi konyalı alli -- 15 Temmuz 2006; 19:22:24 >




  • http://www.alessiowheels.com/prestige.html

     ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


    Volkswagen caddy için 18" Olarak kullanmak istiyorum düşünceleriniz nedir?
  • Öncelikle Ali Sağlam kardeşimizin belirttigi bircok noktanın doğru olduğunu söylemek lazım. Ancak jantların ağırlıklarının sürüş güvenliği ve kalitesine etkisi konusunda bazı bilğilerinin eksik olduğunu görüyoruz .

    1- Hafif jant sürüş güvenliğini pozitif yönde etkiler :
    Bunun sebebi virjlarda ve sert dönüşlü ani manevralarda tüm tekerlek agırlıklarının aracın toplam ağırlığını azaltmasıdır . Hafif jant takılmış bir araç virajda daha az merkezkaç kuvvetine maruz kalır ve daha stabil davranır bunun sonucu olarak sürüş güvenligi artar. Bu avantajdan faydalanmak için iyi bir jant-lastik kombinasyonu oluşturulması gerekir .

    2- Alüminyum alaşımlı jantların kimyasal formülleri vardır :
    Günümüzde teknoloji o kadar hızlı gelişiyor ki , hergecen gün heyecan verici yeni gelişmeler oluyor . Jantların hafiflik ve sağlamlık derecesi tamamen kullanılan formüle ve teknolojiye bağlıdır . Profesyonel yarış pilotlarının tercihleri her zaman en hafif ve güvenli jantlardan yanadır .
    A.V.A. ( ADVANCED VEICLE ALLOYS ) jantları üstün Japon teknolojisi ile bütün bu şartları sağlayacak şekilde üretilmiştir ve sanılanın aksine marka türevi değildir , sibobundan logosuna kadar orjinaldir. Bügüne kadar sadece Japonya da ve Kore de satılan A.V.A. jant ürünleri Mutlu Performans tecrübesi ve bilgisiyle ülkemizde satışa sunulmuştur .

    3- Hafif jant yakıt tüketimini azaltır ve araç performansını arttırır.
    Hafif jantlar aracın toplam agırlıgını azaltır ve yakıt tüketimi de bunun sonucu olarak azalır . İlk kalkışlarda ve güç yüklemelerinde hafif bir jant aynı ebatlarda ağır bir janta kıyasla motoru daha az zorlar . Yanı sıra sert kasislerde süspansiyon sistemini daha az zorlar .


    iyi sürüşler

    FERHAT ERDEM
    ferhat@mutlulastik.com.tr

    www.mutlulastik.com.tr



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TrAstorm -- 26 Ağustos 2006; 11:36:59 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: processor

    http://www.alessiowheels.com/prestige.html

     ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


    Volkswagen caddy için 18" Olarak kullanmak istiyorum düşünceleriniz nedir?


    A.V.A. MTL 11 -17" tavsiye ederim.

    http://img132.imageshack.us/img132/4286/vwcaddyava11oi3.jpg

    www.mutlulastik.com.tr




  • 1.maddedeki merkezkaç kuvvetinde haklısın belki ama daha ağır bir aracın (cantlardan dolayı) yere daha fazla basacağını ve sürtünme kuvvetinide fazlalaştıracağını untmamak lazım. olayı yabnlızca merkez kaç kuvveti olarak düşünmemek lazım tekerlek altı sürtünme kuvvetinide hesaba katmak lazım.
    böyle düşünürsek daha doğru.


    quote:

    Orjinalden alıntı: ferhaterdem

    Öncelikle Ali Sağlam kardeşimizin belirttigi bircok noktanın doğru olduğunu söylemek lazım. Ancak jantların ağırlıklarının sürüş güvenliği ve kalitesine etkisi konusunda bazı bilğilerinin eksik olduğunu görüyoruz .

    1- Hafif jant sürüş güvenliğini pozitif yönde etkiler :
    Bunun sebebi virjlarda ve sert dönüşlü ani manevralarda tüm tekerlek agırlıklarının aracın toplam ağırlığını azaltmasıdır . Hafif jant takılmış bir araç virajda daha az merkezkaç kuvvetine maruz kalır ve daha stabil davranır bunun sonucu olarak sürüş güvenligi artar. Bu avantajdan faydalanmak için iyi bir jant-lastik kombinasyonu oluşturulması gerekir .


    2- Alüminyum alaşımlı jantların kimyasal formülleri vardır :
    Günümüzde teknoloji o kadar hızlı gelişiyor ki , hergecen gün heyecan verici yeni gelişmeler oluyor . Jantların hafiflik ve sağlamlık derecesi tamamen kullanılan formüle ve teknolojiye bağlıdır . Profesyonel yarış pilotlarının tercihleri her zaman en hafif ve güvenli jantlardan yanadır .
    A.V.A. ( ADVANCED VEICLE ALLOYS ) jantları üstün Japon teknolojisi ile bütün bu şartları sağlayacak şekilde üretilmiştir ve sanılanın aksine marka türevi değildir , sibobundan logosuna kadar orjinaldir. Bügüne kadar sadece Japonya da ve Kore de satılan A.V.A. jant ürünleri Mutlu Performans tecrübesi ve bilgisiyle ülkemizde satışa sunulmuştur .

    3- Hafif jant yakıt tüketimini azaltır ve araç performansını arttırır.
    Hafif jantlar aracın toplam agırlıgını azaltır ve yakıt tüketimi de bunun sonucu olarak azalır . İlk kalkışlarda ve güç yüklemelerinde hafif bir jant aynı ebatlarda ağır bir janta kıyasla motoru daha az zorlar . Yanı sıra sert kasislerde süspansiyon sistemini daha az zorlar .


    iyi sürüşler

    FERHAT ERDEM
    ferhat@mutlulastik.com.tr

    www.mutlulastik.com.tr








  • quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    1.maddedeki merkezkaç kuvvetinde haklısın belki ama daha ağır bir aracın (cantlardan dolayı) yere daha fazla basacağını ve sürtünme kuvvetinide fazlalaştıracağını untmamak lazım. olayı yabnlızca merkez kaç kuvveti olarak düşünmemek lazım tekerlek altı sürtünme kuvvetinide hesaba katmak lazım.
    böyle düşünürsek daha doğru.


    quote:

    Orjinalden alıntı: ferhaterdem

    Öncelikle Ali Sağlam kardeşimizin belirttigi bircok noktanın doğru olduğunu söylemek lazım. Ancak jantların ağırlıklarının sürüş güvenliği ve kalitesine etkisi konusunda bazı bilğilerinin eksik olduğunu görüyoruz .

    1- Hafif jant sürüş güvenliğini pozitif yönde etkiler :
    Bunun sebebi virjlarda ve sert dönüşlü ani manevralarda tüm tekerlek agırlıklarının aracın toplam ağırlığını azaltmasıdır . Hafif jant takılmış bir araç virajda daha az merkezkaç kuvvetine maruz kalır ve daha stabil davranır bunun sonucu olarak sürüş güvenligi artar. Bu avantajdan faydalanmak için iyi bir jant-lastik kombinasyonu oluşturulması gerekir .


    2- Alüminyum alaşımlı jantların kimyasal formülleri vardır :
    Günümüzde teknoloji o kadar hızlı gelişiyor ki , hergecen gün heyecan verici yeni gelişmeler oluyor . Jantların hafiflik ve sağlamlık derecesi tamamen kullanılan formüle ve teknolojiye bağlıdır . Profesyonel yarış pilotlarının tercihleri her zaman en hafif ve güvenli jantlardan yanadır .
    A.V.A. ( ADVANCED VEICLE ALLOYS ) jantları üstün Japon teknolojisi ile bütün bu şartları sağlayacak şekilde üretilmiştir ve sanılanın aksine marka türevi değildir , sibobundan logosuna kadar orjinaldir. Bügüne kadar sadece Japonya da ve Kore de satılan A.V.A. jant ürünleri Mutlu Performans tecrübesi ve bilgisiyle ülkemizde satışa sunulmuştur .

    3- Hafif jant yakıt tüketimini azaltır ve araç performansını arttırır.
    Hafif jantlar aracın toplam agırlıgını azaltır ve yakıt tüketimi de bunun sonucu olarak azalır . İlk kalkışlarda ve güç yüklemelerinde hafif bir jant aynı ebatlarda ağır bir janta kıyasla motoru daha az zorlar . Yanı sıra sert kasislerde süspansiyon sistemini daha az zorlar .


    iyi sürüşler

    FERHAT ERDEM
    ferhat@mutlulastik.com.tr

    www.mutlulastik.com.tr







    Arkadaşım bunlar benim fikirlerim değil yıllardır oluşan tecrübelerle ortaya çıkmış bazı kesin avantajlar . Aracından yüksek performans almak isteyen sürücülerin kabul edip uyguladığı kurallar .

    Downforce a gelince , bu tamamen ayrı bir konu , her araç tipine göre özel downforce arttırımı yöntemleri vardır ama jantı ağırlaştırmak ne yazıkki bu yöntemlerden biri değildir , bunun yerine en yaygını spoiler ve body kitlerden oluşan daha estetik ve akılcı çözümler bulunmaktadır .
    Burada bahsedilen A.V.A. jantları 17" de 6.9 ile 7.4 Kilogram gelmektedir ve aynı ölçüde sıaradan bir janta göre % 40-50 daha hafiftir jant kolları 590-690 Kilogram strese dayanıklı imal edilmiştir . Farkını kullananlar hemen hisseder . Son dönemlerdere aracın yol tutuşunu arttırarak toplam agırlığını azaltmak bütün otomobil üreticilerinin hedefi haline gelmiştir , hatta bazı metal kaporta parcaları yerini plastik parçalara bırakmıştır . Bunun sonucu olarak yakıt tüketimi azalmış ve performans artışı sağlanmıştır .

    iyi sürüşler

    FERHAT ERDEM
    ferhat@mutlulastik.com.tr

    www.mutlulastik.com.tr



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TrAstorm -- 26 Ağustos 2006; 13:05:41 >




  • benim için jant ve yay yol tutusu için önemlidir arabanin kontrolü gerçekten artiyor...
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.