Şimdi Ara

...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
396
Cevap
4
Favori
279.044
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 1.9.2024)
Giriş
Mesaj
  • bu da benden

    http://img160.imageshack.us/img160/9009/octaviahs6.jpg


    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    SERKES,

    OCTAVİA İÇİN Bİ KAÇ SEÇENEK...

     ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


     ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


     ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...





  • sizce hangi jant daha güzel. benim 350z arabam yok tabi. sadece sordum.

     ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...
  • ve öbürküleri beğenmediyseniz bunlar.
    quote:

    Orjinalden alıntı: *yow*

    sizce hangi jant daha güzel. benim 350z arabam yok tabi. sadece sordum.

     ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...




     ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...




  • olmamış
  • aracı ağırlaştırmanın büyük bir avantaj olduğunu söylemiyorum. yanlızca aracın ağırlığının artışı, aracın yol tutuşuna katkısı olacağını söylüyorum.

    ayrıca Downforce konusundab yazdıklarını defalarca bizde ilettik şimdi burda sana katılmayıp tam tersini yazacak değilim.

    alaşımlı jantlardan bahsedilirken her halükarda iyi olmasından bahsediliyor bana görede iyidir fakat senelerdei kullanılan çelik jantın yani halk tabiri ile kapaklı jantın iki adet avantajınıda unutmamak lazım.

    1. maliyeti düşük; alaşımlı janta göre daha daha uygun fiyata sahip
    2. deformasyonlarda tadilatlara daha çabuk cevap vermesi. alaşımlı jantlar yapıları gereği darbelerde (kompozit) sünek kırılmaya maruz kalırlar. ama normal çelik(kapaklı) jantlar ise sünek kırılmaya maruz kalırlar yani çelik jant darbede esneyerek deforme olacaktır ama belki aynı deformasyona maruz kalan alaşımlı jant kırılma eğilimi gösterecektir veyahut deforme olan yüzeylerde çatlamalar başlayacak ve kullanımı sakıncalı hale ghelcektir. alaşımlı jantlar normal çelik jantlar gibi gerektiği yerde ısıl işlem ile kolayca tadilat edilemez. çünkü metallerin metalagrafik yapısı gibi tanecik sınırları olmayıp kompozit bileşenleri vardır.

    yani kısacası darbe sonucu eğilen alaşımlı jantınızın sonradan yapılan tadilatına pek güvenmeyin.

    bu bilgileri yazmamdaki amaç elinizdeki kapaklı jantlarında öyle çöpe atılacak adi jantlar olmadığını bilmeniz içindi.
    sonuçta performans açısından bakarsak heryönüyle alaşımlı jantı bende tercih ederim.







    quote:

    Orjinalden alıntı: ferhaterdem

    Arkadaşım bunlar benim fikirlerim değil yıllardır oluşan tecrübelerle ortaya çıkmış bazı kesin avantajlar . Aracından yüksek performans almak isteyen sürücülerin kabul edip uyguladığı kurallar .

    Downforce a gelince , bu tamamen ayrı bir konu , her araç tipine göre özel downforce arttırımı yöntemleri vardır ama jantı ağırlaştırmak ne yazıkki bu yöntemlerden biri değildir , bunun yerine en yaygını spoiler ve body kitlerden oluşan daha estetik ve akılcı çözümler bulunmaktadır .
    Burada bahsedilen A.V.A. jantları 17" de 6.9 ile 7.4 Kilogram gelmektedir ve aynı ölçüde sıaradan bir janta göre % 40-50 daha hafiftir jant kolları 590-690 Kilogram strese dayanıklı imal edilmiştir . Farkını kullananlar hemen hisseder . Son dönemlerdere aracın yol tutuşunu arttırarak toplam agırlığını azaltmak bütün otomobil üreticilerinin hedefi haline gelmiştir , hatta bazı metal kaporta parcaları yerini plastik parçalara bırakmıştır . Bunun sonucu olarak yakıt tüketimi azalmış ve performans artışı sağlanmıştır .

    iyi sürüşler

    FERHAT ERDEM
    ferhat@mutlulastik.com.tr

    www.mutlulastik.com.tr




  • ne dersiniz bu daha güzel değil mi?

    iyi sürüşler

    FERHAT ERDEM
    ferhat@mutlulastik.com.tr

    www.mutlulastik.com.tr


    quote:

    Orjinalden alıntı: *yow*

    ve öbürküleri beğenmediyseniz bunlar.
    quote:

    Orjinalden alıntı: *yow*

    sizce hangi jant daha güzel. benim 350z arabam yok tabi. sadece sordum.

     ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...




     ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...




     ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


     ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TrAstorm -- 28 Ağustos 2006; 14:42:12 >




  • bir sitede her arabaya istediğin jantı takabiliyordun. evet benim koyduklarım pek güzel değildi çünkü başka jant yoktu orada
    quote:

    Orjinalden alıntı: ferhaterdem

    ne dersiniz bu daha güzel değil mi?

    iyi sürüşler

    FERHAT ERDEM
    ferhat@mutlulastik.com.tr

    www.mutlulastik.com.tr


    quote:

    Orjinalden alıntı: *yow*

    ve öbürküleri beğenmediyseniz bunlar.
    quote:

    Orjinalden alıntı: *yow*

    sizce hangi jant daha güzel. benim 350z arabam yok tabi. sadece sordum.

     ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...




     ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...




     ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


     ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...





  • eger ticari arac varsa cok rahat 17 18 jant girer ben starexe 18 inc ssw jant 255 45 ZR 18 taktım araba arabanin yol tutus ferrari gibi oldu
  • ben octavianın cantlarından öyle memnunumki harika bir modeli var
    collection modeli bence en güzel cantı
    quote:

    Orjinalden alıntı: ferhaterdem

    bu da benden

    http://img160.imageshack.us/img160/9009/octaviahs6.jpg


    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    SERKES,

    OCTAVİA İÇİN Bİ KAÇ SEÇENEK...

     ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


     ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


     ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...







  • yaaa arkadaşlar bende leona jant takmak istiyorm. Benim lastikler şu anda 205 / 55 R16 , 17" yada 18" düşünüyorm ama bilemiyorm . araç 18" kaldırır gibi geliyo hatta 19 ama çok ince yanak istemiyorm malum yollar. 17 de kasaya göre biraz ufak kalıyo gibi en iisi bana 18 geliyo ama yanak ne olur bilemiyorm, tavsiyeniz ne olur acep?
  • 215 / 50 R 18 olsa 50 kalınmı kaçr acaba 18" e? sürtermi sağa sola?
  • leon kaç motor kaç beygir ve standart kaç inç aldın ?
  • 2.0 TFSI ---- 18 inc
    2.0 FSI ----- 18 inc
    2.0 TDI----- 18 inc
    1.9 TDI----- 17 inc
    1.6 ----------17 inc

    bunlar maksimum takabileceğin jantlar .
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ferhaterdem

    2.0 TFSI ---- 18 inc
    2.0 FSI ----- 18 inc
    2.0 TDI----- 18 inc
    1.9 TDI----- 17 inc
    1.6 ----------17 inc

    bunlar maksimum takabileceğin jantlar .

    Hocam bnde Laguna war 01 model 2.0 16v 140 hp motoruda

    195/65/15 lastıkler war bu araca en uygun yavaslatmıcak sekılde kalkıslarda 17 jant olcusu nedır?
  • 17" jantla beraber 195/45/17 takabilirsin rahatlıkla. tavsiye edeceğim jant A.V.A. MTL09


    quote:

    Orjinalden alıntı: Rockford Fosgate


    quote:

    Orjinalden alıntı: ferhaterdem

    2.0 TFSI ---- 18 inc
    2.0 FSI ----- 18 inc
    2.0 TDI----- 18 inc
    1.9 TDI----- 17 inc
    1.6 ----------17 inc

    bunlar maksimum takabileceğin jantlar .

    Hocam bnde Laguna war 01 model 2.0 16v 140 hp motoruda

    195/65/15 lastıkler war bu araca en uygun yavaslatmıcak sekılde kalkıslarda 17 jant olcusu nedır?



     ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


     ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


     ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TrAstorm -- 29 Ağustos 2006; 22:53:43 >




  • yuvarlanma daıresı artıyormu yoksa azalıyormu???

    bn daha kolay bulunabılır olan 205/45/17 dusunmustum bunu takarsam bı zararı olurmu?
  • dediğim ebat lastik takarsan 4 mm lastik yükselmiş olur fakat konfor ve performans optimize edilmiş olur , geniş taban lastikte , 195 veya 205 lastik genişliği senin tercihine kalmış , fakat dikkat edilmesi gereken jantın offseti , çok yüksek offsetli veya tersi jantla beraber, geniş tabanlı lastik iç veya dış sürtme yapabilir .
  • arkadaşlar bu jant hakkında fikirlerinizi alabilirmiyim ,



     ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...
  • Arkadaşlar Merhabalar;

    Öncelikle verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. Bu türdeki paylaşım ortamları bilgi paylaşımı gerçekten çok faydalı oluyor. VW CADDY bir aracım var ve orjinal janları değiştirmek istiyorum. Jant kapakları dahi yok :(

    Aliminyum alaşımlı jantlardan almak istiyorum. Şu an marka ve model seçmiş degilim bir çeşit ön araştırma yapıyorum aslında . Mevcut lastikleri kullanacağım için jant ölçüm değişmeyecek sanırım. Ama kafama takılan bazı noktalar var mevcut lastikler 195/65 R15 95T ET47 olarak geçiyor. Sadece jantları değiştirecegim fakat konfordan taviz vermek istemiyorum. Araç içerisine fazla titreşim ses vs gibi yani :))

    Aynı lastikleri kullanarak alim. alaş jant ile bu mevcut jant lar arasında ileride yaşayabileceğim + - performans ve konfor ne olabilir. Bu konuda tecrubeli arkadaşların fikirlerini almak isterim. Birde bu işin yaklaşık maliyeti ne olabilir acaba ?

    Çok teşekkürler.


    Bülent Yavuz




  • sadece jantları değiştirmek istiyorsan zaten eskisi sürüş durumunun aynısına sahip olacaksın , jantları büyütürsen lastik de değiştirmek zorundasın , ama lastiklerin yeniyse değerlendirebilirsin .
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.