Şimdi Ara

jazz alınır mı (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
76
Cevap
1
Favori
21.190
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • çok iyi tüplü araçtan fazla farkı yok o zaman. Teşekkürler.
    quote:

    Orjinalden alıntı: devrimkaratas

    Şehir içi 6,5 - 6,6 lt
    Şehir dışı 4,6 - 4,8 lt

    Farklılıklar donanım ve şanzıman dan kaynaklanıyor.


    quote:

    Orjinalden alıntı: yüksel75

    Jazz'ın şehir dışı ve şehir içi yakıt tüketimi ne kadar?


  • quote:

    Orjinalden alıntı: yüksel75

    çok iyi tüplü araçtan fazla farkı yok o zaman. Teşekkürler.
    quote:

    Orjinalden alıntı: devrimkaratas

    Şehir içi 6,5 - 6,6 lt
    Şehir dışı 4,6 - 4,8 lt

    Farklılıklar donanım ve şanzıman dan kaynaklanıyor.


    quote:

    Orjinalden alıntı: yüksel75

    Jazz'ın şehir dışı ve şehir içi yakıt tüketimi ne kadar?





    Yakıt açısından o kadar da iddialı konuşmasak daha iyi olur bence. Evet az yaktığı doğrudur. Ama Yaris'e ait değerler aşağıdadır.
    Birleşik 5,3 lt/100km
    Şehir dışı 4,9 lt/100km
    Şehir içi 6 lt/100km .
    Diğer yandan Jazz evet bu özellikleriyle sınıfında en iyi konumdadır şuan. Hatta bir Yaris kullanıcısı olarak yeni Jazz'ı bekliyordum. Ama otomatiği benim için hayal kırıklığı oldu. CVT'deki başarısına yenisini eklemesi beklernirken herkesin terk etmeye çalıştığı tiptronik getirdi. Umarım tutar. Ama dediğiniz gibi düz vites için biraz daha fiyat ucuzlarsa piyasada baya talep görür.




  • TIPTRONIKTEKI İKİ ŞİKAYETTEN BİRİ OLAN YOKUŞLARDA GERİ KAÇIRMA YENİ JAZZ DA YOK .DİĞER SİLKELEME MESELESİNE İSE GELİNCE BAKCAZ
  • jazzdaki cvt yi biliyorum, çok güzeldi evet, ama mahsurları görülmüş demekki. belki aşınma belki yakıt. ishifti civic hb de kullandı ilk honda, pek başarılı olmadığını söylüyorlardı ama yeni nesilde o aksaklıkları muhakkak giderecektir, kullanmadan önyargılı olmayın derim.
  • jazz donanım olarak harika
    yokuşta kaymayı önleyici sistem
    esp hangi arabada var bunlar
  • Tiptronik herkesin terketmeye çalıştığı değil, tam tersine keşfetmeye çalıştığı bir sistemdir, otomobil firmaları arasında giderek yaygınlaşmaktadır..

    Yeni jazz İ-shift ( yarı-otomaik) test araçları bayilere gelmiş bulunmaktadır..Diğer topikte belirttim burda da söyleyeyim; test ettim ve son derece başarılı buldum..Toyota'nın MMT'sinden de Opel'in easytroniğinden daha başarılı ve daha sarsıntısız..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 30 Aralık 2008; 1:51:23 >
  • Hocam yaris için bahsettiğiniz yakıt tüketim değerleri jazz'a göre düşük.
    Fakat bahsettiğiniz
    yaris 1,0 - jazz 1,4 lt motor
    yaris 69 beygir - jazz 100 beygir
    yaris otomatik 0-100 km hızanma 16,9 sn - jazz 13,9 sn
    yaris düz 0-100 km hızanma 15,7 sn - jazz 11,9 sn

    Bu kadar farka rağmen yaris şehir dışında jazz dan daha fazla yakıt tüketiyor. (not: malum 1,0 motor şehir dışında yavaş kalıyor)
    Bu iki arabayı alan vatandaşında, arabayı alırken ilk baktığı şey performans değil. Fakat aradaki fark ciddi tercih sebebi oluyor.

    quote:

    Orjinalden alıntı: oanayurt


    quote:

    Orjinalden alıntı: yüksel75

    çok iyi tüplü araçtan fazla farkı yok o zaman. Teşekkürler.
    quote:

    Orjinalden alıntı: devrimkaratas

    Şehir içi 6,5 - 6,6 lt
    Şehir dışı 4,6 - 4,8 lt

    Farklılıklar donanım ve şanzıman dan kaynaklanıyor.


    quote:

    Orjinalden alıntı: yüksel75

    Jazz'ın şehir dışı ve şehir içi yakıt tüketimi ne kadar?





    Yakıt açısından o kadar da iddialı konuşmasak daha iyi olur bence. Evet az yaktığı doğrudur. Ama Yaris'e ait değerler aşağıdadır.
    Birleşik 5,3 lt/100km
    Şehir dışı 4,9 lt/100km
    Şehir içi 6 lt/100km .
    Diğer yandan Jazz evet bu özellikleriyle sınıfında en iyi konumdadır şuan. Hatta bir Yaris kullanıcısı olarak yeni Jazz'ı bekliyordum. Ama otomatiği benim için hayal kırıklığı oldu. CVT'deki başarısına yenisini eklemesi beklernirken herkesin terk etmeye çalıştığı tiptronik getirdi. Umarım tutar. Ama dediğiniz gibi düz vites için biraz daha fiyat ucuzlarsa piyasada baya talep görür.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi devrimkaratas -- 30 Aralık 2008; 14:19:41 >




  • bende jazz almadan önce bu forum sayfasından değerli görüşlerinizi okudum.dışardan edinmiş olduğum bilgileride sizlerle paylaştım.ve jazz joy otomatiği dün aldım.öncelikle almadan önce vites konusunu bu forumda en çok bahsedenlerden birisi bendim.acaba nasıl çıkacak yeni şanzıman diye insan merak ediyor.dün aracı almaya giderken 2006 jazz ls ile gittik.ben dönerken yeni aracı kullandım.açık ve net olarak iki arabayı karşılaştırdım.cvt kesinlikle diğer markalardaki muadillerine göre çok gelişmiş bir şanzıman.opel,fiesta ve yaris le uzaktan yakından alakası yok.ikinci el düşünenler için kesinlikle tavsiye edilebilecek bir araba.yenilerinde ise vites geçişlerinde cvt gibi değil.ama ben easytronic ve fiesta kullandım.bu araçlarda hem vites geçişlerinde arabanın hızı kesiliyor hemde sallanma oluyo.yeni hondalarda ise yine vites geçişinde yavaşlamayı hissediyorsun ama sallanma yok.cvt de ise hem yavaşlama yok hemde araba sürücüyü sallamıyo.euro ncap ten 4 yıldız almış olabilir.ama 5 yıldız alanda 4 yıldız alanda sactan yapılmış kaportalı araçlar.dikkatli olunmazsa yıldızın dereceside kurtaramaz insanı diye düşünüyorum.açıkçası ben aracın elektronik donanımının yanında vites geçişini düşünmedim bile.hissettirmedi yani.ama kullanım şeklide önemli.ilk 1000 kilometrede her arabada olduğu gibi 70-80 i geçmeyecek devirde kullanmak gerekiyo.sonuçta fabrikasyon insan yapımı bu araçlar.ama B segmentinde kesinlikle bu kadar donanım olması güzel bir şey.özelliklede VSA nın olması...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mekteplioglu

    bende jazz almadan önce bu forum sayfasından değerli görüşlerinizi okudum.dışardan edinmiş olduğum bilgileride sizlerle paylaştım.ve jazz joy otomatiği dün aldım.öncelikle almadan önce vites konusunu bu forumda en çok bahsedenlerden birisi bendim.acaba nasıl çıkacak yeni şanzıman diye insan merak ediyor.dün aracı almaya giderken 2006 jazz ls ile gittik.ben dönerken yeni aracı kullandım.açık ve net olarak iki arabayı karşılaştırdım.cvt kesinlikle diğer markalardaki muadillerine göre çok gelişmiş bir şanzıman.opel,fiesta ve yaris le uzaktan yakından alakası yok.ikinci el düşünenler için kesinlikle tavsiye edilebilecek bir araba.yenilerinde ise vites geçişlerinde cvt gibi değil.ama ben easytronic ve fiesta kullandım.bu araçlarda hem vites geçişlerinde arabanın hızı kesiliyor hemde sallanma oluyo.yeni hondalarda ise yine vites geçişinde yavaşlamayı hissediyorsun ama sallanma yok.cvt de ise hem yavaşlama yok hemde araba sürücüyü sallamıyo.euro ncap ten 4 yıldız almış olabilir.ama 5 yıldız alanda 4 yıldız alanda sactan yapılmış kaportalı araçlar.dikkatli olunmazsa yıldızın dereceside kurtaramaz insanı diye düşünüyorum.açıkçası ben aracın elektronik donanımının yanında vites geçişini düşünmedim bile.hissettirmedi yani.ama kullanım şeklide önemli.ilk 1000 kilometrede her arabada olduğu gibi 70-80 i geçmeyecek devirde kullanmak gerekiyo.sonuçta fabrikasyon insan yapımı bu araçlar.ama B segmentinde kesinlikle bu kadar donanım olması güzel bir şey.özelliklede VSA nın olması...


    Hayırlı olsun, iyi günlerde kullanın. Fiyat konusunda bilgi vermeniz mümkün mü?




  • hayırlı olsun hocam, i-shift hakkında detaya girerseniz çok memnun olacağız, bizde almayı düşünüyoruz görüşlerinizi dikkate alacağız tşk.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: devrimkaratas

    Hocam yaris için bahsettiğiniz yakıt tüketim değerleri jazz'a göre düşük.
    Fakat bahsettiğiniz
    yaris 1,0 - jazz 1,4 lt motor
    yaris 69 beygir - jazz 100 beygir
    yaris otomatik 0-100 km hızanma 16,9 sn - jazz 13,9 sn
    yaris düz 0-100 km hızanma 15,7 sn - jazz 11,9 sn

    Bu kadar farka rağmen yaris şehir dışında jazz dan daha fazla yakıt tüketiyor. (not: malum 1,0 motor şehir dışında yavaş kalıyor)
    Bu iki arabayı alan vatandaşında, arabayı alırken ilk baktığı şey performans değil. Fakat aradaki fark ciddi tercih sebebi oluyor.

    quote:

    Orjinalden alıntı: oanayurt


    quote:

    Orjinalden alıntı: yüksel75

    çok iyi tüplü araçtan fazla farkı yok o zaman. Teşekkürler.
    quote:

    Orjinalden alıntı: devrimkaratas

    Şehir içi 6,5 - 6,6 lt
    Şehir dışı 4,6 - 4,8 lt

    Farklılıklar donanım ve şanzıman dan kaynaklanıyor.


    quote:

    Orjinalden alıntı: yüksel75

    Jazz'ın şehir dışı ve şehir içi yakıt tüketimi ne kadar?





    Yakıt açısından o kadar da iddialı konuşmasak daha iyi olur bence. Evet az yaktığı doğrudur. Ama Yaris'e ait değerler aşağıdadır.
    Birleşik 5,3 lt/100km
    Şehir dışı 4,9 lt/100km
    Şehir içi 6 lt/100km .
    Diğer yandan Jazz evet bu özellikleriyle sınıfında en iyi konumdadır şuan. Hatta bir Yaris kullanıcısı olarak yeni Jazz'ı bekliyordum. Ama otomatiği benim için hayal kırıklığı oldu. CVT'deki başarısına yenisini eklemesi beklernirken herkesin terk etmeye çalıştığı tiptronik getirdi. Umarım tutar. Ama dediğiniz gibi düz vites için biraz daha fiyat ucuzlarsa piyasada baya talep görür.




    karataş kardeş
    Yaris 1.3 düz vites (87 BG) yakıt değerleri
    Birleşik 6 lt/100km
    Şehir dışı 5,3 lt/100km
    Şehir içi 7,2 lt/100km
    0-100 km hızlanma : 11,5 sn.
    Yaris 1.3 MMT (87 BG) yakıt verileri aşağıdaki gibidir:
    Birleşik 5,8 lt/100km
    Şehir dışı 5,3 lt/100km
    Şehir içi 6,7 lt/100km
    100 km hızlanması : 13.5 sn.
    100 Km hızda fren durma mesafesi 39 m.
    Veriler itibarıyla hakkını yememek lazım.
    Amacım polemik değil. Doğrularda buluşabilmek güzeli yakalayabilmek. Ne yaris ne jazz benim umurumda da değil. Propagandası için de para almıyoruz. Jazz çok beğendiğim araba. Her ne kadar yaris kullansam da. Ben tam otomatik yaris kullanmaktayım ve gerçekten tork konventörlü olması nedeniyle şahane bir vites. Ne vites geçişleri ne sarsıntı, ne başkaca sorun. D'ye alıyorum başka da hiçbir şey yapmıyorum zaten. MMT'yi biliyorum. Easytronicle veya diğer tiptorniklerle asla karşılaştırılmaz. Kullanmaya alışabilenler için elbette iyi ama ilk defa kullanacaklar için bence kolay ve pratik değil. Ayrıca bahsedildiği gibi yokuşlarda geri kayabilme tüm tiptronikerlin hastalığı. Tam otomatiklerde bu yok. Şimdi Jazz bunu gidermiş yokuş destek ünitesi koyarak. Bence Jazz'ın artısı. Ancak şunu da belirteyim ki yokuş işi o kadar abartılabilecek bir eksiklik de değil. Kullanımla alışılabilen birşey. Araca alışmak gibi birşey. Ama yinede yokuş destek ünitesi olması daha iyi. Bence toy yarisçi arkadaşın belirttiği gibi eğer vites geçişleri hissedilmeyecek şekilde ise ve aralıkları da iyi programlanmışsa ve sarsıcı özelliği de yoksa işi çzmüş demektir. Çünkü diğer özellikleri kendi kategorisinde çok çok iyi. ESP büyük avantaj. Dört yıldız düşündürücü. Ama yıldıza da pek bel bağlamamak lazım. En büyük güvence kişinin ayakları arasındadır. Belli bir hızdan sonra isterse on yıldız olsun ne yazar.




  • Devrim Karataş kardeş
    Mesele yaris ile jazzı karşılaştırmak filan değil. sadece Jazz için yakıt konusunda en ...denilmiş de buna bir açıklama getirmek idi. Aşağıya resmi sitesindeki verilerini aktardım.
    Yaris 1.3 düz vites (87 BG) yakıt değerleri
    Birleşik 6 lt/100km
    Şehir dışı 5,3 lt/100km
    Şehir içi 7,2 lt/100km
    0-100 km hızlanma : 11,5 sn.
    Yaris 1.3 MMT (87 BG) yakıt verileri aşağıdaki gibidir:
    Birleşik 5,8 lt/100km
    Şehir dışı 5,3 lt/100km
    Şehir içi 6,7 lt/100km
    100 km hızlanması : 13.5 sn.
    100 Km hızda fren durma mesafesi 39 m.
    Amacım polemik değil. Doğrularda buluşabilmek güzeli yakalayabilmek. Ne yaris ne jazz benim umurumda da değil. Propagandası için de para almıyoruz. Jazz çok beğendiğim araba. Her ne kadar yaris kullansam da. Ben tam otomatik yaris kullanmaktayım ve gerçekten tork konventörlü olması nedeniyle şahane bir vites. Ne vites geçişleri ne sarsıntı, ne başkaca sorun. D'ye alıyorum başka da hiçbir şey yapmıyorum zaten. MMT'yi biliyorum. Easytronicle veya diğer tiptorniklerle asla karşılaştırılmaz. Kullanmaya alışabilenler için elbette iyi ama ilk defa kullanacaklar için bence kolay ve pratik değil. Ayrıca bahsedildiği gibi yokuşlarda geri kayabilme tüm tiptronikerlin hastalığı. Tam otomatiklerde bu yok. Şimdi Jazz bunu gidermiş yokuş destek ünitesi koyarak. Bence Jazz'ın artısı. Ancak şunu da belirteyim ki yokuş işi o kadar abartılabilecek bir eksiklik de değil. Kullanımla alışılabilen birşey. Araca alışmak gibi birşey. Ama yinede yokuş destek ünitesi olması daha iyi. Bence toy yarisçi arkadaşın belirttiği gibi eğer vites geçişleri hissedilmeyecek şekilde ise ve aralıkları da iyi programlanmışsa ve sarsıcı özelliği de yoksa işi çzmüş demektir. Çünkü diğer özellikleri kendi kategorisinde çok çok iyi. ESP büyük avantaj. Dört yıldız düşündürücü. Ama yıldıza da pek bel bağlamamak lazım. En büyük güvence kişinin ayakları arasındadır. Belli bir hızdan sonra isterse on yıldız olsun ne yazar.

    Çok haklısınız. Otomatiğini test etmek lazım. Eğer sarsıntı sorunu yoksa, vites geçişleri seri ve sallamasızsa yani tam otomatiğin keyfini bir de manuel oynama imkanıyla donatıp düşük yakıtla da keyfi veriyorsa bu donanımla biraz da indirime giderlerse ben de hemen alırım. Çünkü zaten şimdilik önümde bir alternatif de yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oanayurt -- 31 Aralık 2008; 0:16:55 >




  • oanayurt; beni yanlış anlamışsın. Benim derdim asla elin japon arabasının propagandasını yapmak değil.
    Şu anda bindiğim otomobil LPG de km de 32 Ykr yakıyor. Ben de yakıt tüketimine önem veriyorum.
    Alacağım arabanın 8 sn de 0-100 km yapmasını tabiki beklemiyorum. Fakat performansı çok düşük bi arabanın zamanla beni huzursuz edeceğini düşünüyorum. Jazz'ı yaristen daha iyi bulmamım bazı sebepleri var. diğer otomobilerde paket satın alarak donanımını jazz'a yükseltebiliyoruz. Fakat bagaj hacmini ve düşük yakıt tüketimi satın alınabilen bi şey değil. Jazz yaris daha az yakıt tüketiyor derken bunu direkt anlamda söylemedim. Performans - yakıt tüketimi değerlendirmesinde jazz'dan daha iyisi olduğunu düşünmüyorum. Yani demek istediğim toyota 1.0 motor otomobilde kullandığı motor teknolojisi 6,0 lt yakıt tüketiyor. Aynı teknoloji jazz'daki motor performasını veren bi motor üretseydi, jazz'ın motoru kadar az yakarmıydı. Dolayısıyla yakıt tüketimi karşılaştırması yapacaksak denk motorlarda bunu ancak direkt olarak karşılaştırabiliriz. 1,4 motor ile 1,0 motorun yakıt tüketim değerlerini karşılaştırmayı doğru bulmuyorum. 1,4 - 1,3 motor belki karşılaştırılabilir. Bundada jazz'ın daha az yaktığı aşikar. İkimizde japon otomobil firmalarında çalışmıyoruz.

    Sadece fikir. Sadece iyiyi ucuza almak.

    quote:

    Orjinalden alıntı: oanayurt

    Devrim Karataş kardeş
    Mesele yaris ile jazzı karşılaştırmak filan değil. sadece Jazz için yakıt konusunda en ...denilmiş de buna bir açıklama getirmek idi. Aşağıya resmi sitesindeki verilerini aktardım.
    Yaris 1.3 düz vites (87 BG) yakıt değerleri
    Birleşik 6 lt/100km
    Şehir dışı 5,3 lt/100km
    Şehir içi 7,2 lt/100km
    0-100 km hızlanma : 11,5 sn.
    Yaris 1.3 MMT (87 BG) yakıt verileri aşağıdaki gibidir:
    Birleşik 5,8 lt/100km
    Şehir dışı 5,3 lt/100km
    Şehir içi 6,7 lt/100km
    100 km hızlanması : 13.5 sn.
    100 Km hızda fren durma mesafesi 39 m.
    Amacım polemik değil. Doğrularda buluşabilmek güzeli yakalayabilmek. Ne yaris ne jazz benim umurumda da değil. Propagandası için de para almıyoruz. Jazz çok beğendiğim araba. Her ne kadar yaris kullansam da. Ben tam otomatik yaris kullanmaktayım ve gerçekten tork konventörlü olması nedeniyle şahane bir vites. Ne vites geçişleri ne sarsıntı, ne başkaca sorun. D'ye alıyorum başka da hiçbir şey yapmıyorum zaten. MMT'yi biliyorum. Easytronicle veya diğer tiptorniklerle asla karşılaştırılmaz. Kullanmaya alışabilenler için elbette iyi ama ilk defa kullanacaklar için bence kolay ve pratik değil. Ayrıca bahsedildiği gibi yokuşlarda geri kayabilme tüm tiptronikerlin hastalığı. Tam otomatiklerde bu yok. Şimdi Jazz bunu gidermiş yokuş destek ünitesi koyarak. Bence Jazz'ın artısı. Ancak şunu da belirteyim ki yokuş işi o kadar abartılabilecek bir eksiklik de değil. Kullanımla alışılabilen birşey. Araca alışmak gibi birşey. Ama yinede yokuş destek ünitesi olması daha iyi. Bence toy yarisçi arkadaşın belirttiği gibi eğer vites geçişleri hissedilmeyecek şekilde ise ve aralıkları da iyi programlanmışsa ve sarsıcı özelliği de yoksa işi çzmüş demektir. Çünkü diğer özellikleri kendi kategorisinde çok çok iyi. ESP büyük avantaj. Dört yıldız düşündürücü. Ama yıldıza da pek bel bağlamamak lazım. En büyük güvence kişinin ayakları arasındadır. Belli bir hızdan sonra isterse on yıldız olsun ne yazar.

    Çok haklısınız. Otomatiğini test etmek lazım. Eğer sarsıntı sorunu yoksa, vites geçişleri seri ve sallamasızsa yani tam otomatiğin keyfini bir de manuel oynama imkanıyla donatıp düşük yakıtla da keyfi veriyorsa bu donanımla biraz da indirime giderlerse ben de hemen alırım. Çünkü zaten şimdilik önümde bir alternatif de yok.





  • Devrimkarataş bey,
    yaklaşımınız son derece yerinde. Ama ben yukarıdaki verileri dikkatle okursanız 1.3 motor için vermiştim. Bir önceki versiyon Jazz verileriyle kıyaslarsanız Yaris'in biraz daha az yaktığını görürsünüz. Üstelik önceki Jazz 1.4 ve sanırım 80 BG. Yaris 1.3 87 BG.
    Elbette yeni Jazz'ın tüketim değerleri yarisin önüne geçmiştir. Bu konuyu düzeltmek istedim. Jazz kesinlikle tercih edilebilecek araçtır. Sınıfında bence yakıt ve performansı, standart donanımı ile açık ara fark atmış durumdadır. İ shift başarılı bulunursa (ki yakın zamanda İ shift üzerine ayrı bir topic bile açılır) elbette otomatik vites kullanıcıları için gözde araç olur.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oanayurt

    Devrimkarataş bey,
    yaklaşımınız son derece yerinde. Ama ben yukarıdaki verileri dikkatle okursanız 1.3 motor için vermiştim. Bir önceki versiyon Jazz verileriyle kıyaslarsanız Yaris'in biraz daha az yaktığını görürsünüz. Üstelik önceki Jazz 1.4 ve sanırım 80 BG. Yaris 1.3 87 BG.
    Elbette yeni Jazz'ın tüketim değerleri yarisin önüne geçmiştir. Bu konuyu düzeltmek istedim. Jazz kesinlikle tercih edilebilecek araçtır. Sınıfında bence yakıt ve performansı, standart donanımı ile açık ara fark atmış durumdadır. İ shift başarılı bulunursa (ki yakın zamanda İ shift üzerine ayrı bir topic bile açılır) elbette otomatik vites kullanıcıları için gözde araç olur.


    önceki kasa jazz'ın tüketimi de yaris ten daha düşük,

    yarisin mmt şanzımanla ki ona şanzıman denilebilirse, jazz dan az tüketiyor.

    yeni jazz daki motor yarisinkinden 2 gömlek üstün bir motorudur, hem yüzde 15 daha performanslı, hem yüzde 10 daha az tüketir.

    diğer taraftana toyotanın yen,i 1.33 hp lik motoru jazz'ın 100 hp llik motorundan bile daha iyi değerler sunuyor.




  • Doğru söylüyorsunuz. Ben 2009 jazz dan önce jazz ile hiç ilgilenmedim. O yüzden yeterli bilgiye sahip değilim. Yeni jazz ı görünce gerçekten etkilendim. Fakat dünhttp://www.sikayetvar.com/bc-sikayet_oku-co-Detial-0-124-0-0.html adresinden honda ile ilgili şikayetleri okudum. Midem bulandı diyebilirim.
    Sıfır aldığı arabayı, hiç çarpmadığı ve sürtmediği halde 1-2 sene sonra satarken honda bayisinin 3 parça boyalı dediğini iddia edenler bile var. "En iyi honda servisi" topic inde honda kullanıcılarının memnun olduğu servisleride görebiliyoruz. Servis konusunda toyotanın hondadan dahi iyi olduğunu düşünüyorum. Fakat jazz yine de bende ağır basıyor. Bildiğim kadarıyla honda Türkiyede aracı kullanmadan direkt honda olarak varlık gösteriyor. Fordun yaptığı gibi yapmıyor. Çünkü ford Türkiyede tamamen Koç vasıtasıyla varlık gösteriyor. Eğer jazz ı alırsam ve servis saçma sapan problemler çıkarırsa direkt japonya'ya şikayet etmeyi düşünüyorum. Abim 12 yıldır japonyada yaşıyor. Yaşayabileceğim probleme Honda-Türkiyeden daha çok Honda-Japonya ilgi gösterir diye düşünüyorum. Bunların yanında honda kullanıpta yıllardır bakım haricinde servise uğramayan bir çok arkadaşım da var.
    I-shift olayı bi yandan yakıt tüketimini artırmamasından dolayı bana cazip geliyor. Ayrıca direksiyondan kumandalı vites butonlarını çok havalı buluyorum. Bu otomobil kendimi porche kullanıyor gibi hissedirebilir. Fakat civic hatcback de yaşanan I-shift problemlerini ise kesinlikle yaşamak istemiyorum.
    Honda fiyatları düşürmemekte ısrar ediyor. Jazz için yaptığı en büyük indirim 1000 YTL. Hatta honda efe yi arayıp fiyat istedim. Jazz fun+ I-shift için 34500 YTL dediler. Kısaca bir kuruş indirmem dedi. Zaten bu fiyattan sıra yazıyoruz dediler. Honda jazz'ı 15 kasımda bayilere gönderek satışa sundu. Fakat halen I-shift Türkiyeye tam gelmedi. Demekki bu araba şimdi değilde bir kaç ay sonra ancak alınabilir. Hem I-shift hakkında daha net bilgi edinebiliriz. Hemde 15 kasımdan şimdiye kadar biriken talep karşılanır ve talebin azalması ile fiyatlar daha esnek olmaya başlar. Diye düşünüyorum.

    quote:

    Orjinalden alıntı: oanayurt

    Devrimkarataş bey,
    yaklaşımınız son derece yerinde. Ama ben yukarıdaki verileri dikkatle okursanız 1.3 motor için vermiştim. Bir önceki versiyon Jazz verileriyle kıyaslarsanız Yaris'in biraz daha az yaktığını görürsünüz. Üstelik önceki Jazz 1.4 ve sanırım 80 BG. Yaris 1.3 87 BG.
    Elbette yeni Jazz'ın tüketim değerleri yarisin önüne geçmiştir. Bu konuyu düzeltmek istedim. Jazz kesinlikle tercih edilebilecek araçtır. Sınıfında bence yakıt ve performansı, standart donanımı ile açık ara fark atmış durumdadır. İ shift başarılı bulunursa (ki yakın zamanda İ shift üzerine ayrı bir topic bile açılır) elbette otomatik vites kullanıcıları için gözde araç olur.




  • Toyotanın yeni 1.33 lük motorundan bahsediyorsunuz,bu bilgiye nerden ulaştınız link yada detay verebilirmisiniz tşk.
    quote:

    Orjinalden alıntı: 19can84


    quote:

    Orjinalden alıntı: oanayurt

    Devrimkarataş bey,
    yaklaşımınız son derece yerinde. Ama ben yukarıdaki verileri dikkatle okursanız 1.3 motor için vermiştim. Bir önceki versiyon Jazz verileriyle kıyaslarsanız Yaris'in biraz daha az yaktığını görürsünüz. Üstelik önceki Jazz 1.4 ve sanırım 80 BG. Yaris 1.3 87 BG.
    Elbette yeni Jazz'ın tüketim değerleri yarisin önüne geçmiştir. Bu konuyu düzeltmek istedim. Jazz kesinlikle tercih edilebilecek araçtır. Sınıfında bence yakıt ve performansı, standart donanımı ile açık ara fark atmış durumdadır. İ shift başarılı bulunursa (ki yakın zamanda İ shift üzerine ayrı bir topic bile açılır) elbette otomatik vites kullanıcıları için gözde araç olur.


    önceki kasa jazz'ın tüketimi de yaris ten daha düşük,

    yarisin mmt şanzımanla ki ona şanzıman denilebilirse, jazz dan az tüketiyor.

    yeni jazz daki motor yarisinkinden 2 gömlek üstün bir motorudur, hem yüzde 15 daha performanslı, hem yüzde 10 daha az tüketir.

    diğer taraftana toyotanın yen,i 1.33 hp lik motoru jazz'ın 100 hp llik motorundan bile daha iyi değerler sunuyor.




  • http://www.toyotasa.com.tr/cars/new_cars/yaris/fullspecs.aspx
    quote:

    Orjinalden alıntı: toyyarisçi

    Toyotanın yeni 1.33 lük motorundan bahsediyorsunuz,bu bilgiye nerden ulaştınız link yada detay verebilirmisiniz tşk.
    quote:

    Orjinalden alıntı: 19can84


    quote:

    Orjinalden alıntı: oanayurt

    Devrimkarataş bey,
    yaklaşımınız son derece yerinde. Ama ben yukarıdaki verileri dikkatle okursanız 1.3 motor için vermiştim. Bir önceki versiyon Jazz verileriyle kıyaslarsanız Yaris'in biraz daha az yaktığını görürsünüz. Üstelik önceki Jazz 1.4 ve sanırım 80 BG. Yaris 1.3 87 BG.
    Elbette yeni Jazz'ın tüketim değerleri yarisin önüne geçmiştir. Bu konuyu düzeltmek istedim. Jazz kesinlikle tercih edilebilecek araçtır. Sınıfında bence yakıt ve performansı, standart donanımı ile açık ara fark atmış durumdadır. İ shift başarılı bulunursa (ki yakın zamanda İ shift üzerine ayrı bir topic bile açılır) elbette otomatik vites kullanıcıları için gözde araç olur.


    önceki kasa jazz'ın tüketimi de yaris ten daha düşük,

    yarisin mmt şanzımanla ki ona şanzıman denilebilirse, jazz dan az tüketiyor.

    yeni jazz daki motor yarisinkinden 2 gömlek üstün bir motorudur, hem yüzde 15 daha performanslı, hem yüzde 10 daha az tüketir.

    diğer taraftana toyotanın yen,i 1.33 hp lik motoru jazz'ın 100 hp llik motorundan bile daha iyi değerler sunuyor.






  • quote:

    Orjinalden alıntı: devrimkaratas

    http://www.toyotasa.com.tr/cars/new_cars/yaris/fullspecs.aspx


    Verdiğiniz linkte Yaris'in bildiğimiz 1.3 hacimli 87 hp ve 1000 cc hacimli 69 hp'lik 2 motor seçeneği var, yeni bir şey yok ki..Umarım 1364 cc'lik dizel motordan bahsetmiyorsunuzdur ??



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 2 Ocak 2009; 22:25:43 >
  • 19can84 adlı arkadaş bu bilgiyi vermiş ama piyasada yok. Sanırım devrimkarataş da yanlış anlamış. Oysa toyyarisçi arkadaş yeni çıkacak yarise ait bilginin kaynağını sormaktadır. Ben de aynı yönde bilgiye sahibim ama henüz teyit edilmiş bir bilgi değil benimkisi. Sadece bazı sitelerde 2010 sonu itibarıyla piyasaya çıkacağı söylenen yaris için bir bilgidir. Bu yarisin motorunun 1.33 olacağı, 105-110 BG rasında olacağı söylenmekte. Galiba toy yarisçi arkadaşın da istediği böyle bir bilginin doğruluğunu ortaya koyabilecek kaynak. Yoksa şu andaki yeni yaris diye geçen motor 1.000 (69 BG)ve 1.298 benzinli (87 BG) ve 1.4 dizel motorlar.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.