Şimdi Ara

Jetta 1.6 tdi mi yoksa Focus 1.6 tdci mi? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
65
Cevap
0
Favori
14.141
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Focus 1.6 tdci.
  • yaklaşık 2 yıldır ford focus collection 1.6 tdci kullanıyorum araç aldığımda 40 bin km de idi şuan 112ooo km de bu zamana
    kadar sadece turbo sensörü bir arıza yaptı yaklaşık 150 lira falan ödedim o gün bu gün bir arıza çıkarmadı, aracın artıları
    düşük yakıt harcaması, benzinli gibi bir performans sağlaması şu şekilde izah edeyim bu konuyu araç dizel olmasına rağmen
    yüksek devirlerde dahi çok güzel performans veriyor 1900 altı devirlerde tam bir enkaz hafif inişlerde otobanda 220 230
    km hızlara çıkıyorum ne kadar doğru bilmiyorum ama ibre 230 gösteriyor bagajı çok geniş aracın eksileri
    içeri lastik sesiniçok alıyor ayrıca amortisörler çok sert çukurları falan içeride epey hissediyorsunuz ses yalıtımı pek iyi değil
    direksiyonu hidrolik ama konformoduna aldığımda dahi kullandığım şirket aracı olan vw caddy den daha sert spor moda
    aldğınızda ise durmamak için dua edin inanılmaz ağırlaşıyor, görüş arata gayet iyi ne bilim 4 cam elektirikli abs klima 6 airbag
    hız sabitleyici el gazı yol bilgisayarı benimiçin donanım olarak yeterli, aracın yol tutuşu konusunda ben süperolduğunu
    düşünmüyorum fakat bir çok arabadan da iyi ama abartılacak bir yok tutuşu da yok




  • hocam ford ticaride iyidir binekte zayıf bu benim için değişmez kuraldır
    ama iş genede binek oto olunca bence C sınıfı lideri satış rakamı falan beni ilgilendirmez JETTADIR bazıları fluance demiş ama geçenlerde 2011 model fluance vardı serviste daha 5.000 kmde privilige adam nerdeyse ağlıycaktı arabanın tam 4 kez cam krikosu değişmiş ve ön kolsol sol kapıdan gelen ses hala deavm ediyor eski aracı ise 2007 model 1.9 tdı midline jetta ben ne büyük yanlış yaptım jetta satıp bu fluance adım diye bana dert yandı yarım saat ben olsam hiç düşünmem jetta alırım hele otomatik alcaksan bir dj düşünme ford için yorum ise
    FORD = KAMYON TIR
    aklıma başka birşey gelmedi
  • 2 ayda 2011 sifir focus dizel ile 13.000km yaptim..

    1. yol tutus konusunda lastikleriniz de yeni ise arac cok basarili.
    2. malzeme kalitesi ic kisimda kapilarda sert plastik kullanilmis onun disinda yeterli.
    3. volvo s40 ile focus "teknik olarak" (teknik olarak diyorum tekrar) ayni araclar tek farklari ic malzemesi ve isciligi..
    4. vw arac almak zenginseniz mantikli. eger benim gibi araci is gormek ve sorun yasamadan uzun yol yapmak icin kullaniyorsaniz vw israftir. vw kotu demedim israf dedim..
    5. arac 190km/h hizda giderken ortalama 10litre 90 ile giderseniz ise ortalama 3.6 lt /100km yakiyor. bu da hizli giderseniz depo 800 km de 90 la giderseniz 1070 km yol yapmaniza olanak taniyor. 13.000km sonunda ki tecrubem.
    6. renault grubu uzun yol icin ve is amacli kullanimda tatminkar degildir. nasilki vw israftir dedim renault ise bu konuda sknti kaynagidir. yine tecrube ile sabittir. buna megane ve fluence dahildir.
    7. focus ekonomik yedek parca, yaygin servis KOC guvencesi gibi durumlar ile saglam motor ve yuruyen aksam konusunda tatmin edecek bir aractir
    8. jetta normalin biraz( cok degil birazz :) ) uzerinde konfor ve iscilik isteyenler icin guzel bir aractir. ancak yine soyluyorum: imkanim olsa jettaya degismem focusu.. cunku focus tatmin ediyor beni..
    9. hiza duyarli direksiyon: elektro hidrolik direksiyon var focusta: standart sport ve comfort secenekleri ile de elektrik motorunun direksiyona katkisini ayarlayabiliyorsunuz.. ben sehir ici comfortta uzun yolda ve hizli giderken sportta kullaniyorum.. bilgisizce yapilan yorumlar zaten siritiyor cok uzerinde durmuyorum bu konunun..

    10.FORD FOCUS> MERCEDES S600 en iyisi böyle avutun siz kendinizi hadi size iyi forumlar... diyen arkadas a da lunaparkta eglenmesini carpisan otolara binmesini sonra facebookta gezinip vakit oldurmesini ve bunun gibi zaman oldurucu faaliyetlerle yasayip gitmesini tavsiye ediyorum...

    11.Jetta kıyası yapmak şu forumda imkansız hale geldi sözüm ona bazı arkadaşlar yüzünden. Karşısına hangi araba gelse itin .ötüne sokmaktan zevk alıyorlar. Üslubunuza biraz daha dikkat ederseniz sevinirim. diyen arkadasa kaatiliyorum... kendisi arac uretmis super uzman sanan kisilerin bu sekildeki elestirilerinden ben yoruldum onlar yorulmadi.. artik okumadan geciyoruz... :)

    12.vw servisleri konusunda soyguncu olduklari asikar.. ondan diyorum ya zenginseniz gidin vw audi bmw benz araclarina binin.. ha ford yolmuyormu? evet yoluyor.. 1 cift silecek lastigi 75tl :) ama yine de azcik daha insaflilar..

    13..az yakiyor cok yakiyor tamamen sizin kullanim karakteristiginize bagli.. fabrika verileri 100km de belli standarta gore yapilan testlerin sonucudur.. testlerin altinda ve ustunde aractan yakis verisi gorebilirsiniz.. benim bi depoyla 1070 km ve yine ayni depoyla 800 hatta bazen 700km gitmem gibi...

    14. focusun konforu kotu denilmis... "" aracin yol tutusunu iyilestirmek icin suspansiyon vw ve renaulta gore daha sert" taviz bir yerden vermelisiniz.. konfor derseniz 100le viraj donerken odunuz patlar... sert derseniz 160 la islik calarak ritm tutarak virajlara girersiniz;)

    15.Jetta comfortline da esp-asr-msr-hill holder-lastik basınç göstergesi, sürüşe duyarlı farlar, park mesafe sensörü ve birkaç donanım daha standart. aman aman ne lazim seyler.. bir de bunlarin ariza yapmasini ve tamirini ve tamir ucretini dusunelim... ne kadar cok ozellik o kadar cok ariza ve o kadar cok masraf demek... elektronik aksam ve sensorler ne kadar fazlaysa bir aracta, mikroislemci ve kullanilan yazilim da o kadar gelismis demek ve gelismislik hata oranini da artirir demek... herkese tavsiyem baz donanimli araclari tercih etmek az ariza gormenize sebep olur.. mesela fiat brava amanin ne ozellikler ne ozellikler... ama arac? i ih... trend focus yada basic golf full fiat bravoya tercihimdir...

    16.ikisinide bırak daha yeni kasa değiştirmiş ikisindende ekonomik ve konforlu olan fluence yi tercih et
    tabi fluence tercih ediyim de basim beladan kurtulmasin... yok ben almiyim.. tercih edenede Allahtan sabir, yakinlarina da biranonce huzur dileyim...

    Vesselam: mukemmel arac yoktur.. Sizin isteginize cevap verecek ( fiyat, butce, saglamlik, donanim......diye giden uzun liste) arac vardir.. herkesin istegi de farkli olacagi icin her aracin alicisi vardir..

    saygilarimla...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Product Engineer

    2 ayda 2011 sifir focus dizel ile 13.000km yaptim..

    1. yol tutus konusunda lastikleriniz de yeni ise arac cok basarili.
    2. malzeme kalitesi ic kisimda kapilarda sert plastik kullanilmis onun disinda yeterli.
    3. volvo s40 ile focus "teknik olarak" (teknik olarak diyorum tekrar) ayni araclar tek farklari ic malzemesi ve isciligi..
    4. vw arac almak zenginseniz mantikli. eger benim gibi araci is gormek ve sorun yasamadan uzun yol yapmak icin kullaniyorsaniz vw israftir. vw kotu demedim israf dedim..
    5. arac 190km/h hizda giderken ortalama 10litre 90 ile giderseniz ise ortalama 3.6 lt /100km yakiyor. bu da hizli giderseniz depo 800 km de 90 la giderseniz 1070 km yol yapmaniza olanak taniyor. 13.000km sonunda ki tecrubem.
    6. renault grubu uzun yol icin ve is amacli kullanimda tatminkar degildir. nasilki vw israftir dedim renault ise bu konuda sknti kaynagidir. yine tecrube ile sabittir. buna megane ve fluence dahildir.
    7. focus ekonomik yedek parca, yaygin servis KOC guvencesi gibi durumlar ile saglam motor ve yuruyen aksam konusunda tatmin edecek bir aractir
    8. jetta normalin biraz( cok degil birazz :) ) uzerinde konfor ve iscilik isteyenler icin guzel bir aractir. ancak yine soyluyorum: imkanim olsa jettaya degismem focusu.. cunku focus tatmin ediyor beni..
    9. hiza duyarli direksiyon: elektro hidrolik direksiyon var focusta: standart sport ve comfort secenekleri ile de elektrik motorunun direksiyona katkisini ayarlayabiliyorsunuz.. ben sehir ici comfortta uzun yolda ve hizli giderken sportta kullaniyorum.. bilgisizce yapilan yorumlar zaten siritiyor cok uzerinde durmuyorum bu konunun..

    10.FORD FOCUS> MERCEDES S600 en iyisi böyle avutun siz kendinizi hadi size iyi forumlar... diyen arkadas a da lunaparkta eglenmesini carpisan otolara binmesini sonra facebookta gezinip vakit oldurmesini ve bunun gibi zaman oldurucu faaliyetlerle yasayip gitmesini tavsiye ediyorum...

    11.Jetta kıyası yapmak şu forumda imkansız hale geldi sözüm ona bazı arkadaşlar yüzünden. Karşısına hangi araba gelse itin .ötüne sokmaktan zevk alıyorlar. Üslubunuza biraz daha dikkat ederseniz sevinirim. diyen arkadasa kaatiliyorum... kendisi arac uretmis super uzman sanan kisilerin bu sekildeki elestirilerinden ben yoruldum onlar yorulmadi.. artik okumadan geciyoruz... :)

    12.vw servisleri konusunda soyguncu olduklari asikar.. ondan diyorum ya zenginseniz gidin vw audi bmw benz araclarina binin.. ha ford yolmuyormu? evet yoluyor.. 1 cift silecek lastigi 75tl :) ama yine de azcik daha insaflilar..

    13..az yakiyor cok yakiyor tamamen sizin kullanim karakteristiginize bagli.. fabrika verileri 100km de belli standarta gore yapilan testlerin sonucudur.. testlerin altinda ve ustunde aractan yakis verisi gorebilirsiniz.. benim bi depoyla 1070 km ve yine ayni depoyla 800 hatta bazen 700km gitmem gibi...

    14. focusun konforu kotu denilmis... "" aracin yol tutusunu iyilestirmek icin suspansiyon vw ve renaulta gore daha sert" taviz bir yerden vermelisiniz.. konfor derseniz 100le viraj donerken odunuz patlar... sert derseniz 160 la islik calarak ritm tutarak virajlara girersiniz;)

    15.Jetta comfortline da esp-asr-msr-hill holder-lastik basınç göstergesi, sürüşe duyarlı farlar, park mesafe sensörü ve birkaç donanım daha standart. aman aman ne lazim seyler.. bir de bunlarin ariza yapmasini ve tamirini ve tamir ucretini dusunelim... ne kadar cok ozellik o kadar cok ariza ve o kadar cok masraf demek... elektronik aksam ve sensorler ne kadar fazlaysa bir aracta, mikroislemci ve kullanilan yazilim da o kadar gelismis demek ve gelismislik hata oranini da artirir demek... herkese tavsiyem baz donanimli araclari tercih etmek az ariza gormenize sebep olur.. mesela fiat brava amanin ne ozellikler ne ozellikler... ama arac? i ih... trend focus yada basic golf full fiat bravoya tercihimdir...

    16.ikisinide bırak daha yeni kasa değiştirmiş ikisindende ekonomik ve konforlu olan fluence yi tercih et
    tabi fluence tercih ediyim de basim beladan kurtulmasin... yok ben almiyim.. tercih edenede Allahtan sabir, yakinlarina da biranonce huzur dileyim...

    Vesselam: mukemmel arac yoktur.. Sizin isteginize cevap verecek ( fiyat, butce, saglamlik, donanim......diye giden uzun liste) arac vardir.. herkesin istegi de farkli olacagi icin her aracin alicisi vardir..

    saygilarimla...




    Arkadaş kendi tecrübesini güzelce anlatmış. Fakat şurada bir sorun var yani 15. madde deki neme lazım denilen donanımlar arasındaki ESP-ASR, herşeye kadirdir. Neden? Şöyle bir söylenti var focus esp ye en az ihtiyaç duyan otomobildir belki doğrudur ama bakın en az ihtiyaç duyandır.Profesyonel bir sürücü değilseniz şimdi bahsedeceğim durumlarda focus değil ferrari bile işe yaramaz. Yanlış bilinen bir şey var ESP sadece hızlı girilen virajda işe yaramaz. Yüksek hızlardaki lastik patlamalarında, gene 90km ve üzeri hızlarda yada daha düşük hızlarda karşımıza çıkan ani durumlarda, ani manevralarda, kar ve buzlu yollardaki hakimiyeti sağlamada(internette esp videolarını izleyin) vs. gibi durumlarda insanın hayatını kurtaran emniyet kemeri kadar ihtiyaç olan ve avrupada artık esp si olmayan araç kullanılmayan bir sistemdir.
    Diyeceğim arkadaş kendi düşüncelerini ifade etmiş kesinlikle doğrudur ama görecelidir. En iyi seçim detaylı bir şekilde gerçeğini incelemek ve kullanmak. Kimse burada ileri sürüş teknikleri uzmanı değil. Ben seçimimi jettadan yana yaptım son derece de memnunum.ilk aracım 2004 focus 2 yıl kullandım. Bu iki yıl süresince ara ara ve birkaç kere uzun yolda kayınbiraderimin 2009 focusunu da kullandım. Jetta yı sadece bir kaç kere kullandım ve seçimim oldu . Bu da göreceli bir durum fakat göreceli olmayanı jettanın malzeme kalitesi, sağlamlığı ve işçilik kalitesi daha üstündür. Ayrıca piyasada birçok focus kadar bir çok jetta da vardır son 5 yılın satış grafiğine ve çevrenize bakabilirsiniz. Yedek parçaları jettanın biraz daha pahalı olabilir fakat bariz değil ve cebi çok da yakacak kadar değil. Örneğin benim gibi bir öğretmeni üzmeyecek bir araç ikiside. Şunu da söylemek istiyorum focus mu jetta mı yani başkaları elendiğine göre (bende de öyle durum oldu) ikisi de sınıfında üst seviyelerdeki araç yani ikside sahibini üzmeyen bir araç.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi garaser -- 25 Haziran 2011; 15:23:38 >




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.