Şimdi Ara

JETTA TSİ SEÇENEĞİ (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
100
Cevap
0
Favori
5.972
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • yazıım hemen istiosan kullandığım aracın yol tutuşu çok mükemmel değildir ön takımlarında bazılarında sorun çıkar bide bobinler sorunludr 90 ytl ye halledilir sorun kökten işçliği biraz zayftr aa liste öle çokda uzamadı sanırsam dmi bnm aracı bana anlatıoda sanki ne alakaysa megane la tsi 80 sensör yalan olmasa kaldırmazlardı dmi
    quote:

    Orjinalden alıntı: mulligun

    hocam önce kullandığın aracın kusurlarını objektif olarak buraya yazda ondan sonra seksen küsür sensörle dalga geç bence.

    aynısından bir tane bende de varda.sen yazmazsan ben yazarım istersen daha önce defalarcada yazdım ama yorulmam yine yazarım.problem listesi o kadar uzunki yazacaklarımı unutuyorum.


    quote:

    Orjinalden alıntı: |_-0zZie-_|


    quote:

    Orjinalden alıntı: vwgolf5

    Bugün vw alman sitesinde konfiguratore baktım jettada 140 ve 170 tsi motor seçenekleri kaldırılmış acaba tsi motorlarda bi sorunmu var
    http://cc5.volkswagen.de/cc5/configurator/fs_base.aspx?context=default&app=ICC-DE

    o zmn 80 sensör olayı fln hikae mi oldu acabaa





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi |_-0zZie-_| -- 6 Haziran 2008; 23:58:03 >




  • bildiğim kadarıyla;

    bu motorların önceden kalkacağı belliydi(birkaç ay öncesi)

    bu 2 motor(140-170 hp) yerine şu an 3. tsi olan 122/125 hp lik olan ve ayriyetten 1.4 150 hp tsi ile devam edilecek
  • Bakın arkadaşlar TSI motorların seçenek olarak kaldırılması diye bir şey yok. Sadece motor gücü 140 ve 170 HP olanlar kaldırılmış. Ama 122 ve 160 TSI lar hala devam ediyor. Lütfen ortalığı boşuna karıştırmayalım.

    http://www.volkswagen.de/vwcms_publish/vwcms/master_public/virtualmaster/de3/modelle/jetta/zahlen___fakten/technische_daten.detail.0.4.html
  • Forum katılan DH kullanıcıları,

    Bir otomobil üreticisinin bir motoru üretimden kaldırması onun "kötü", "sorunlu" veya "problemli" olduğunu göstermez. Maden foruma katılıyorsunuz ve fikir beyaz ediyorsunuz, lütfen önce uzun bir süre arştırın ondan sonra burada yazın. Gazete başlığı gibi forum topikleri ne sizin işinize yarar, ne de diğer kullanıcıların bilgi hazinesini zenginleştirir.

    Volkswagen teknolojik ilerlemenin sonucu olarak şimdiye kadar yüzlerce motor geliştirdi, elektroniğin motor kontrolüne de entegre olması neticesinde gelişrilen motorların sayısı daha da arttı.

    Dünyada çevre kirliliği nedeni ile fosil yakıt kullanan içten patlamalı motorların emisyon gazlarındaki karbondiyoksit (CO2) serpintisinin önemi şu anda motorun gücü ile beraber anılmakta, hükümetler otomobil üreticilerine sürekli yeni emisyon değerlerine uyma zorunluluğu getirmektedir (EURO I, II, III, IV, V gibi).

    Ayrıca daha az yakıt tüketen, daha fazla güç üreten, daha hafif ve sessiz, sorunsuz ve kusursuz motorlar geliştirmek tüketicilerin beklentisi olduğundan bu iki şartı beraber aynı anda bir motorda gerçekleştirmek için sürekli araştırma, deneme, ayar. ölçüm ve prototip yapılmakta, günün şartlarına uygun motorlar geliştirmektedir.

    1.4 TwinCharger 140 ve 170 HP seçenekleri 160 HP'lik tek bir seçeneğe düşürülmüştür. Daha güçlü motor isteyenler 2.0 TSI 200 HP alabilirler, daha güçsüz motor isteyenler de 1.4 TSI 122 HP ile yetineceklerdir. Motorlar tamamen günün koşulları, tüketici beklentileri ve araçların hükümetlerin zorunlu kıldıkları emisyon değerlerine uyum sağlamaları nedeni ile değiştirilebilir, kaldırılabilir, geliştirilebilir, zayıflatılabilir veya güçlendirilebilir.

    Mesela 16 Valfli 1.6 motoru üretmiyor, yerine başka motorlar üretiyor da ondan, ama bu 16 valfi motor kötü müydü? Hayır, süper güzel bir motordu, zamanında görevini yerine getirdi, şimdi satılanlar başka motorlarla satılıyor.

    Sanırım yeterince tatmin edici bir açıklama oldu.

    LÜTFEN GAZETE BAŞLIĞI GİBİ HİÇBİR DAYANAĞI OLMAYAN SÖZLERLE KONULARA GİRMEYİNİZ.

    Teşekkür ederim,

    Saygılarımla,

    Taner Göde




  • Demek ki 140 ve 170 artık ömrünü doldurmuş.

    quote:

    Orjinalden alıntı: dikmenibo


    quote:

    Orjinalden alıntı: yuci


    quote:

    Orjinalden alıntı: dikmenibo

    belki hacmi dahada küçültmüşlerdir


    1.0 TSI 170 beygir felan olsa


    ben beklemedeyim

    1.2 TSI 105 varmış. Yakında Golf'te kullanırlar.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz

    Demek ki 140 ve 170 artık ömrünü doldurmuş.

    quote:

    Orjinalden alıntı: dikmenibo


    quote:

    Orjinalden alıntı: yuci


    quote:

    Orjinalden alıntı: dikmenibo

    belki hacmi dahada küçültmüşlerdir


    1.0 TSI 170 beygir felan olsa


    ben beklemedeyim

    1.2 TSI 105 varmış. Yakında Golf'te kullanırlar.





  • 140 ve 170 lik tsi lar için erken değil mi ömrünü doldurması.
    bu motorlar 2 yıl veya biraz daha fazla zamandır piyasada diye biliyorum ben..

    tam olarak bilen varsa yazabilir mi acaba bu motorların kaç senedir üretildiğini?
  • Bu şekilde başlık açılmış olması beni ileri derecede rahatsız etti... Fevkalade üzgünüm!!!

    "acaba tsi motorlarda bi sorunmu var"

    Bu soru aklınıza nereden ve nasıl geldi, anlamak mümkün değil. Sizce bir motorun üretimden kaldırılması onun "bir sorununun olduğuna" mı işaret...???

    Peki FSI motorlarsa sorun mu vardı kaldırıldı? Hayır, hiçbir sorun yoktu. Teknolojik gelişme ile FSI motorlara turbo uygulandı ve 1.6 ile 2.0 hacimleri 1.4 ve 1.8 litreye indirildi, turbo beslemesi yapıldı ve daha az yakıt tüketimine, daha yüksek tork ve güce kavuştu.

    TSI'ler Turbolu / Turbo-Kompresörlü (TwinCharger) FSI'lerdir.

    Peki siz kendi GOLF FSI aracınızdan memnun değil misiniz? Yoksa "TSI olsaydı daha iyi olurdu" demek mi istiyorsunuz.

    Taner Göde



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Taner Göde -- 7 Haziran 2008; 0:21:24 >
  • ben fsi den çok memlunum fakat fsi motor kalkınca insanların gözünden bayağı düştü yani vw böyle sürekli motor kaldırırsa tüketiciler zarar eder çünkü fsi kalkmadan önce daha değerliydi kalktıktan sonra değeri düştü tsi de böyle olacak demekki en iyisi 2.0 tdi almak hiç bişey olmuyo kaldırmıyolarda
  • Hollanda'da doğdum ve 20 yaşıma kadar kaldım, 20 yıldır da Türkiye'deyim. Otomobil konusunda hem teknoloji, hem gelişmeler hakkında geniş bilgi sahibiyim. Ayrıca Alman sitelerine, bilhassawww.motor-talk.de sitesine üyeyim ve en doğru bilgilere birinci kaynaktan ulaşabiliyorum, ileri derecede Hollandaca-Almanca-İngilizce biliyorum (www.guventercume.com.tr tıklayın, bana ait).

    BİLGİ GÜÇTÜR.

    YOU ARE WHAT YOU KNOW - NE BİLİYORSAN O'SUN!

    Almanca bilenler buyurun 1. kaynaktan okuyun. Amaçsızca saldıracak ve dalga geçecek, "benim motorum seni motorunu döver" muhabbeti yapacaksanız hem zamanınıza hem kişisel yeteneklerinizin israfına yazık.

    http://de.wikipedia.org/wiki/TSI_%28Motorentechnik%29

    TSI (Motorentechnik)

    TSI (ausgeschrieben: Twincharged bzw. Turbocharged Stratified Injection) ist die Markenbezeichnung für eine Motorentechnik des Automobilherstellers Volkswagen, deren Ziel es ist, den Verbrauchsvorteil eines kleinen Hubraums mit Leistung und Drehmomentverlauf eines großen zu kombinieren. Ein direkteinspritzender Ottomotor (Benzinmotor) wird dabei mit zwei verschiedenen Ladern aufgeladen.

    Der Erste ist ein mechanischer Drehkolbenlader (Kompressor) im Roots-Prinzip, der im unteren Drehzahlbereich (bereits ab Standgas) die angesaugte Luft durchschiebt. Ab einer Drehzahl von etwa 2.000 min-1 steuert dann eine Regelklappe die Beteiligung des Kompressors an der Aufladung. Zusätzlich beginnt hier die Verdichtung durch den zweiten Lader, einen Abgasturbolader, der ab etwa 3.500 min-1 alleine die Aufladung des Motors übernimmt. Der Kompressor wird dann über eine Magnetkupplung abgetrennt.

    Mit dieser Technik entfallen die größten Nachteile der beiden Lader:

    Das „Turboloch“ des Abgasturboladers in den unteren Drehzahlen wird durch den Einsatz des Kompressors überbrückt.
    Der Kompressor wird bei höheren Drehzahlen von der Kurbelwelle getrennt und entzieht dem Motor somit keine Leistung mehr.
    In ähnlicher Form wurde die kombinierte Aufladung eines Benzinmotors durch Kompressor und Turbolader bereits in den 80er Jahren in den 200 Serienfahrzeugen des Gruppe B Rallyefahrzeuges Lancia Delta S4 eingesetzt.

    Die TSI-Aggregate von Volkswagen entwickeln aus einem Liter Hubraum bis zu 90 kW (122 PS). Zum Einsatz kommen derzeit (Stand 2008) neun Versionen für verschiedene Modelle der Marken VW, Skoda und Seat:

    1,4 l 90 kW (122 PS, Turbocharged, u. a. im VW Golf, geplant für VW Scirocco)
    1,4 l 92 kW (125 PS, Turbocharged, im Seat Leon)
    1,4 l 103 kW (140 PS, Twincharged, im VW Golf)
    1,4 l 110 kW (150 PS, Twincharged, im VW Tiguan)
    1,4 l 118 kW (160 PS, im VW Golf Plus, geplant für VW Scirocco)
    1,4 l 125 kW (170 PS, Twincharged, im VW Golf)
    1,8 l 118 kW (160 PS, Turbocharged, bei Seat, VW Passat und Skoda Octavia)
    2,0 l 125 kW (170 PS, im VW Tiguan)
    2,0 l 147 kW (200 PS, Turbocharged, im VW Passat, VW Tiguan und Skoda Octavia RS, geplant für VW Scirocco)

    Ab dem Modeljahr 2008 wird kontinuierlich die Motorenbezeichung TSI auch für die bisherigen TFSI-Motoren eingeführt. Der 2.0 TSI ist von seinem Prinzip her noch immer ein TFSI (jedoch jetzt basierend auf der neuen Grundmotorkonstruktion, der auch schon der 1.8 TFSI im Audi A3 und im Passat (3C) angehört). Der weiterentwickelte 2.0 TSI verfügt nun über eine Steuerkette anstatt des Zahnriemens.

    Die kleinste Ausbaustufe mit 90/92 kW und der 1.8 mit 118 kW verfügt nur über einen Turbolader und verzichtet auf den Kompressor. Eine Besonderheit stellt der in das Saugrohr integrierte Ladeluftkühler dar. Ebenso wurde der Motorblock den Verhältnissen angepasst und im Gewicht optimiert.




  • 1.4 TSi 122 piyasanın talep ettiği motordu. 140 ile 170 lik versiyonlara bu versiyon çıkınca Golf gamında pekte gerek kalmadı. Zaten Golf gibi bir halk tipi arabanın normal versiyonlarına çift besleme bir benzinli motor konması gereksizdi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi asilx -- 7 Haziran 2008; 0:28:55 >
  • Sayın Taner Göde hocam açıklamaların gayet yerinde ve mantıklı olmuş.her zaman bir kullanıcının yorumu daha önemli tabi.

    ama benim de dikaktimi çeken husus şu;misal,170 hp'lik motoru niçin kaldırdılar?
    senin anlattığından benim anladığım emisyon kuralalrı vb. sebepler nedeniyle yeni tsi 160 hp olmuş.bunu 10 hp düşürmek yerine normal 170'e modifikasyonlar yaparak emisyon koşullarını yeni standartları karşılaması için üretmek daha kolay değil midir..?

    gerçi mühendisler onu kaldırıp bunu koyduysa kolay değil demek ki..

    ama ilk başta nerdeyse davul-zurna ile şâşâlı bir şekilde duyurulan;piyasaya giren tsi 140-170'in böyle sessiz sedasız çekilmesi garip oluyor.
    sorun orda.

    millet te bir sorun var vs. zannediyor.

    belki de gerçekten öyle(dir)..?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bucakli -- 7 Haziran 2008; 0:41:13 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vwgolf5

    ben fsi den çok memlunum fakat fsi motor kalkınca insanların gözünden bayağı düştü yani vw böyle sürekli motor kaldırırsa tüketiciler zarar eder çünkü fsi kalkmadan önce daha değerliydi kalktıktan sonra değeri düştü tsi de böyle olacak demekki en iyisi 2.0 tdi almak hiç bişey olmuyo kaldırmıyolarda


    Bence gözden düşmedi. 2. el benzinli bir golf alsam, 1.6 normal yerine FSI tercih ederim.
  • taner bey kimsenin sizin bilgilerinizden şüphe ettiği yok zaten belli çok bilgili bi insan olduğunuz açıklamarınızla herkse yardımcı oluyorsunuz
  • Bence kaldırmalarının nedeni insanların o fiyata Gt varken gidipte GTI almak istememelerini önlemek olabilir.

    En azından 170lık için böle bir tezim varç 140lık idealdi bence..
  • Sevgili Taner, otomobilinize gereğinden fazla bağlı olduğunuz için belki söylediğimi anlamayacaksınız ama TSI'a sorunlu demek bir hakaret değildir. Aksine bana kalsa sorunludur. Çünkü hatırlıyorsanız size TSI ile ilgili sorunsuzluk konusunda bir şey sormuştum. İlginçtir ki vw grubunun tsi kullanmayan modelleri sorunsuzlukta hep üst sıradaydı. Ben buna dayanarak TSI'ın sorunlu bir motor olduğu kanısına varabilirim. Testlerde, VW fabrikalarında milletin ne söylediği de beni çok ilgilendirmez. Ama dediğimin arkasındayım.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vwgolf5

    ben fsi den çok memlunum fakat fsi motor kalkınca insanların gözünden bayağı düştü yani vw böyle sürekli motor kaldırırsa tüketiciler zarar eder çünkü fsi kalkmadan önce daha değerliydi kalktıktan sonra değeri düştü tsi de böyle olacak demekki en iyisi 2.0 tdi almak hiç bişey olmuyo kaldırmıyolarda


    Tekrar ve çok basit sözcüklerle yazıyorum:

    1. FSI MOTOR KALDIRILMADI
    2. FSI MOTORA TURBO VE/VEYA KOMPRESÖR UYGULANDI
    3. BÖYLECE FSI'LER T-FSI OLDU
    4. T-FSI İLE VOLKSWAGEN ÇOK DAHA FAZLA SATIŞ YAPTI.

    ŞU ANDA TÜM PASSAT TSI'LER SATILMIŞ DURUMDA. HİÇBİR OTOMOBİL ÜRETİCİSİ MOTOR TEKNOLOJİSİNE VOLKSWAGEN KADAR PARA YATIRMIYOR. FSI, T-FSI VE TSI İÇİN 2 MİLYAR EURO ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME HARCAMASI YAPILDI. MOTORLAR TÜM ŞARTLARDA TEST EDİLDİ.

    a) AŞIRI SICAK
    b) AŞIRI SOĞUK
    c) NEMLİ
    d) TOZLU
    e) YAĞSIZ
    f) DÜŞÜK OKTANLI BENZİNLİ İLE
    g) TURBO VE/VEYA KOMPRESÖZ DEVRE DIŞI İKEN
    h) PATLAYANA KADAR (KIRMIZI BÖLGE)
    i) 72 SAAT ÖLÜM TESTİ (SÜREKLİ YÜKSEK DEVİR)
    j) SOĞUTMA SUYU EKSİK İKEN VE MOTOR SUDAYKEN

    VOLKSWAGEN MOTORLAR PARANIZ KARŞILIĞI İLE SATIN ALABİLECEĞİNİZ EN KALİTELİ MOTORLARDIR.

    FSI'LER KALDIRILMADI. FSI'LER KALDIRILMADI

    TSI'LER TURBOLU VE/VEYA KOMPRESÖRLÜ FSI MOTORLARDIR.

    Bilmiyorsanız FSI'nin anlamını da yazayım: FUEL STRATIFIED INJECTION.
    Silindire 6 delikli enjektörle (BOSCH) püskürtülür (dar açı) ve 200 BAR BASINÇ ALDINDA.

    1 saat daha burada bu konunun kapanması için bekleyeceğim. Hâlâ sorularınız varsa cevaplamaya hazırım.

    Saygılarımla,

    Taner Göde




  • benim üstte yazdığımı cevaplayabilirsiniz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: night_33


    quote:

    Orjinalden alıntı: AuToBaN

    motor dediğin atmosferik olur ipek gibi çalışır her devirde aynı uysallık turbonun yarattığı ani güç patlamalarını turbo boşluklarını yaratmaz , hacimde büyük olmalı motor kendini rahat hissetmeli nefes almalı boğulmamalı 170 hp 1.4 litrenin içinde en az 2000cc nin içinde rahat rahat dört nala koşmalı pistonlar





    bu nasıl bir yorumdur !!! Tamam atmosferik bir Honda fanatiğisin ancak gel gelelim bu Tsi verdiği zevki ve performansı ipeksi motorun vermesi için bir tarafını yırtıp ipeksiliğinden vazgeçmesi gerekiyor...!!!




  • Pek değerli arkadaşlarım,

    Güzel ve destekleyici (çok önemli) cevaplar için teşekkürler. VOLKSWAGEN bana ait değil, Doğuş Otomotivin de bana hiçbir maddi veya manevi faydası yok.

    Sizleri üzmek ve kendim üzülmek en son istediğim şey.

    VOLKSWAGEN GOLF 80 HP'den 300 HP'ye kadar gücü olan benzinli ve dizel motorlarla üretiliyor. ALmanya'nın toplumun her kesimine hitap edebilmesi için çok fazla sayıda motor seçeneği var. Bir o kadarda TUNING ile motorlar değiştiriliyor. GOLF Almanlarla eşdeğer bir otomobil olmuştur.

    1 yaşındaki kızım uyandı, hemen geliyorum. Ayrılmayın.

    Değerli insanlarla birlikte olmak çok iyi.

    Taner Göde
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.