Şimdi Ara

JETTA TSİ SEÇENEĞİ (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
100
Cevap
0
Favori
5.974
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode
    Mesajınızı şikayet etme ihtiyacı duymuyorum, aklıma bile gelmedi. ELektronik/Elektrik Teknisyeniyim, ayrıca İngilizce Öğretmeni ve Yeminli Tercümanım. Sizin da Akademik Makine Mühendisi derecenizi kutlar, başarınızın devamını, ünvanınızın önüne en kısa zamanda "Yüksek" derecesini koymanızı dilerim. Buradaki herkes DH forumun zenginliğine katkıda bulunuyor. Hiçbir karşılık beklemeden hem de. Takdir ediyorum.

    Aracımı seviyorum, hem de çok, tamamen alın teri ve geceli gündüzlü çalışmanın mükafatı. Sokağa atacak değilm paramı, uzun araştırmalar neticesinde ama fırsat tespit edilip anidan alınmış bir otomobildir. Elenen tüm otmobillerden sonra sadece 3 marka kaldı. VOLKSWAGEN, HONDA veya TOYOTA, FORD.

    Saygılarımla,

    Taner Göde



    ben çalışan mekanik parçaların titreşimlerini izlemeyi çok severim.
    hani hasta oluruz da doktorlar nefes alış verişlerimizi dinler ya aynı onun gibi.
    örneğin bu arızalı ve sağlam iki otomobil enjektörlerinin hiç içinin açılmadan üzerlerine bağlanan ivmemetreler sayesinde alınan titreşim ölçümleri.
    ve ben bu titreşimleri inceleyerek arızalı enjektörün içinde neresinde arıza olduğunu ve deformasyon miktarını tespit ettim.

    titreşim demek,arızaya zemin demektir.
    yüksek frekanslı titreşim demek,uzun vadede fazla arıza demektir.
    ve maalesef tsi motorlar normal motorlara göre daha yüksek frekansta titreşim yaratmaktadırlar.
    bu da daha fazla arızaya sebebiyet verebilme anlamına gelir.

    eğer bana inanmazsanız,vw group'un motor ekipmanlarında kullanılan rulmanları üreten şirkete (tam olarak bilemiyorum ancak fag markalı olabilir)
    bir mail atıp tsi motorlarda titreşim ve yuvarlanma elemanlarındaki arızaları sorabilirsiniz.
    umarım yardımcı olacaklardır..
    saygılar..

    EDİT:titreşim diyagramını kendi açımdan bir araştırma projem olduğundan kaldırıyorum ve
    diyagramın linkini size pm atıyorum taner bey..
    iyi akşamlar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi helisel -- 7 Haziran 2008; 1:53:00 >




  • Tartışmalarınızı okudum, konuya yorum yazacak kadar değil belki ama bilgiler de edindim.

    Taner Göde ve @funkmaster, seviyeli tartışmalarınız için sizi kutlarım. Keşke herkeste bu saygı olsa.
  • Evet evet sizi hatırladım...

    Tablo hakkındaki yorumumu o zaman da belirtmiştim. Yüzlerce otomobili buraya sığdırmak imkansız. Çok fazla sayıda otomobil ve bir o kadar da çeşidi var. Değerlendirme UNITED KINGDOM ile sınırlıydı hatırladığım kadarı ile. Almanya'da da AUDI, MERCEDES, PORSCHE, VOLKSWAGEN hep üst sırada.

    JD'de yapılan değerlendirmede satılan araç sayısına göre yorumlamak da mümkün. Daha fazla satılan araçlar daha üst sıralarda. Fakat bu tabloya bakarak otomobil satın almazdım. Araştırmalarımı araçların piyasadaki tanınmışlığı, 2. el bilinirliliği, yedek parça ve servis, değer kaybı/artışı gibi hususlara yoğunlaştırırdım.

    Aslında ikimiz da aynı noktaya varacağız gibi geliyor ama farklı yollardan gidiyoruz. Sağlık olsun. profesyonelliğinizi takdir ediyorum. Katkılarınız elbette çok değerli.

    Saygılarımla,

    Taner Göde
  • vw bir tane iyi motor yapti oda 20 yildir falan kullaniyor herhalde 1.6lt 8valfli 102 bg motoru bu motoru zaten hangi arabaya koyucagını sasırdı yakında tourege falanda koyucak
  • Tanıdığım 2 kişide 1.4 140lık jetta var 1.4 150 bg bravo sportu almadan önce adamlar resmen bana ağladı alma diye şimdi bakıyorumda demekki adamların bi bildiği varmış. Ben tjet motorumdan inanılmaz derecede memnunum spor şanzımanla araba resmen şaha kalkıyo 0dan 180e sport seçeneği açıkken 20 snde çıkıyo ama tabi hiç 1.4 motor gibi yakmıyo anca sport düğmesi kapalıyken normal benzinli 1.6 motor gibi yakıyo.
  • Diğer motomobil üreticileri de aynı motoru ürün gamındaki bürçok araçta kullanmaktadır. RENAULT da, OPEL de, BMW de aynı motorları küçükten büyüğe birçok araç modellerinde kullanmaktadır.

    VW ise motor yatırımını daha fazla yapan, bu konuda MERCEDES ve BMW ile büyük başarılara imza atmış bulunmaktadır. VR ve W motorlarını VW geliştirmiştir, FSI, T-FSI, TSI teknolojisini VW geliştirmiştir. BLUEMOTION ile 1 depo dizelle 1.9 TDI Golf 1400 km yol yapmıştır. VW her ülkede satılacak araç konfigürasyonu yapmakta, 1.6 102 HP 8V dediğiniz motor (blok kodu EA111) 20 yıldır üretilmektedir, LPG'ye uyumu mükemmel ve iyi ki de üretilmektedir.

    TOUAREG'e de konulmayacaktır.

    Saygılarımla,

    Taner Göde



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Taner Göde -- 7 Haziran 2008; 11:44:33 >
  • Benim görüşüm ea111 kodlu 1.6 8v 102hplik motorun çıkarılması yönündeydi.1.6fsi durmalıydı(bence)

    8v az yakan bir motor olsa kalması taraftarı olurdum onu da belirteyim.


    Seviyenizden dolayı ayrıca size teşekkür ederim tanergode Ama sizin vw motorları paranız karşılığını alabileceğiniz en iyi motorlar sözüne katılmıyorum.Sanırım turbolu motorları sevmememden kaynaklanmakta.

    Helisel şuan en fazla istediğim mesleğin sahibisiniz.Size de teşekkür ederim bilgiler için
  • Arkadaşlar dün akşam ben bıraktıktan sonra sizler maaşallah baya hararetli ve SEVİYELİ bir şekilde tartışmayı sürdürmüşsünüz.
    Şimdi bazılarımız Taner Beyi VW fatatiği görecek kadar veya arabasına olmasından daha fazla bağlılık gösteren biri gibi görmüş ki ben buna katılmıyorum. Taner Bey kullandığı aracı kendi alın teri göz nuru ve elinin emeği (benim ve pek çoğumuz gibi) olduğu için ve kullandığı aracı bu yüzden iyi tanıyarak tam manası ile uzun ömürlü kullanmak isteyen birisi olduğu için araştırıyor. Ve bilgilerini sağolsun bizlerle paylaşıyor.
    Bizler büyük bir kısmımız burada kendi sıkıntılı dakikalarımızla kazandığımız paraların sonucunda aldığımız araçlarımıza kötü denmesine içerliyoruz. Bu gayet normaldir. Çünkü biz alırken nice güzel duygular besleyerek ne uykusuz heyecanlı geceler geçirerek arabamıza ilk bineceğimiz günü dakikayı bekledik. Ve şimdi yüzünü dahi görmediğimiz, ve bizim aracımızı kullanmamış içinde bir nefes dahi almamış birisi çıkıyor aracımıza tukaka diyor, yok bu motor patlar diyor. Bu durumda hemen korumaya geçip savunmaya geçip bu konuda bildiklerimizi elimizde olan belgeleri ortaya koyarak savunma yapmamız gayet normal bir şeydir. Lütfen bu yüzden Taner Beyi fanatiklik ile suçlamayalım. Haksızlık yapmış oluruz.

    Burada TSI motorların aleyhine yazan arkadaşlarımın kaçı acaba bir kaç saatini ayırarak bir vw yetkili satıcısından randevu alıp gidip test etme zahmetini gösterdi acaba. Arkadaşlar lütfen internetten vw.com.tr adresine girip test sürüşü için randevu talep edip bir kaç saatimizi ayıralım ve gidip bu araçları test edelim. Daha sonra buraya gelip bir topik açalım test sonucunda eksileri şunlar artıları şunlar diyerek yazlım ve bizlerden başkalarınada yardımcı olalım. Ama test dahi etmeden 1400 cclik motor 122,140,160,170 hp güç üretemez üretse bile bunu 1,5 tonluk araşçta kullanmak iyi değildir, kullanılsa bile patlar veya şöyle rahatsızlık verir demiyelim. Almanyada insanların oturup jettanın konfigürasyonunda hangi düşünce (ticari veya mekanik) ile değişiklik yaptığını bilmeden bu motorları karalamayalım. Eğer buna devam edersek emin olun sonunda varacağımız nokta şimdiki olduğumuz yerden çok farklı olmaz.
    selametle...




  • Bırakın bu mühendilik harikası palavralarını TSI motorlar herhangi bir mühendislik harikası değildir.Turbo + Kompressor birlikteliğinden o gücü almalrı normal gerçek mühendislik atmosferik motorlarda , atmosferik motorlarla alsınlar litre başına 100-120 hp o zaman takdir edelim mühendislik başarılarını . TSI motorlar tamamen reklam , iyi bir pazarama stratejisiyle piyasa sürülmüş bir ürün . VW nin mühendislik başarı TSI motorlar değil DSG şanzımanlarıdır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: infinite


    quote:

    Orjinalden alıntı: helisel

    daha 3-4 saat önce sanayide muhabbet ettiğim bi motor elektronikçisi tsi motorların sorunlarından bahsetti bana.
    hatta dün bi eos'un ecu sunu sökmüşler motor problemi yüzünden..?



    Sorunsuzluğunu yüzbinlerce km testi ile kanıtlamış ve gerçekten kullancı yorumları ve bildirimleri ile ödül almış bir motor...Tabiki sorun çıkarını servise geleni olacak bu TSI ın başarısız olduğu anlama gelmezki Küçük cüssesi ile DEV gibi işler yaptığı için eleştiriliyor...Atom Karınca mı Hadi Canım sende şeklinde yorumlar ile motor baya bir Karalanıyor ama bugüne kadar üretilmiş Mühendislik Harikası bir motor Herkes düşünür ama üretip ortaya koymak meseledir...




  • VAR YAAA OLM HEPİNİZ MHALLENİN DEDİKODUCU HANIMLARI GİBİSİNİZ YAAA..BU KADAR ÇAMURA MERAKLI Bİ MİLLET OLAMAZ RESMEN...
  • motorları hissetmek için ehliyetinin olmasına gerek yoktur doğuştan gelen yetenek diyelim Sen arabaları ehliyet aldıktan sonra hissetmetye yaşamaya başladıysan senin için gerçek bir otomobil tutkunu diyemiyeceğim kusura bakma.
    bu arada evet ehliyetim yok 16 yaşındayım.

    EDIT: BU arada yıukarıdada belirttim VW nin mühendislik başarısı TSI motorları değil DSG şanzımanıdır kimse çıkıpta demesin TSI mühendislik harikası ,tekrar söylüyorum gerçek mühendislik atmosferik motorlarda ve melez motorlarda ( elektrik + atmosferik).Geleceğin motorları turbo motorlar değildir melez motorlar yani Hybridlerdir.


    İŞTE GERÇEK MÜHENDİSLİK BU

    HONDA FCX Amerikada ve Japonyada özel müşterilere uzun dönem kiralanıyor.Dünyanın ilk seri üretimde olan yakıt hücreli otomobili.Hidrojen ile çalışılıyor.Arabanın koltuklarının altında 204 lt lil hidrojen depoları var,Hidrojen kullanılarak elektrik enerjisi üretiliyor buda elektrik motorlarını çalışırıyor.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Rockford Fosgate

    quote:

    Orjinalden alıntı: AuToBaN

    motor dediğin atmosferik olur ipek gibi çalışır her devirde aynı uysallık turbonun yarattığı ani güç patlamalarını turbo boşluklarını yaratmaz , hacimde büyük olmalı motor kendini rahat hissetmeli nefes almalı boğulmamalı 170 hp 1.4 litrenin içinde en az 2000cc nin içinde rahat rahat dört nala koşmalı pistonlar

    Hatırladığım kadaıyla ehliyetin bile yoktu nasıl oluyorda hissediyorsun sen motorları böle?

    Kaç kere TSI kullandında ani turbo patlaması oluyormuş?

    Bende 2.0 140hp atmosferik araç var ve TSI 170hp+ DSG aracım olmasını çok isterdim.Çünkü ne kadar istikrarlı bir gücünün olduğu biliyorum.






     JETTA TSİ SEÇENEĞİ


     JETTA TSİ SEÇENEĞİ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MINERVAL -- 7 Haziran 2008; 13:28:14 >




  • Honda FCX teki bu küçük motor 12500 dd de 127 hp güç üretiyor İşte mühendislik budur arkadaşlar geleceğin motorları bunlar


     JETTA TSİ SEÇENEĞİ
  • autoban,hem kompressor hem turboyu bir arada uyum içinde çalıştırmak öyle kolay birşey değil.
    bu kadar yerme bence bu motoru da..ayrıca tsi motorları hidrojenle çalışan motorların teknolojisiyle kıyaslama.
    bunlar ayrı kulvarlar.
  • yok ben ikisini karşılaştırmıyorum ben sadece tsı motor mühendislik harikasıdır diyenlre gerçek mühendislik tsılar değil bunladır dedim
    quote:

    Orjinalden alıntı: helisel

    autoban,hem kompressor hem turboyu bir arada uyum içinde çalıştırmak öyle kolay birşey değil.
    bu kadar yerme bence bu motoru da..ayrıca tsi motorları hidrojenle çalışan motorların teknolojisiyle kıyaslama.
    bunlar ayrı kulvarlar.




  • bnde heliselin bu mesajını dikkatle okumak gerekir die düşünüorum
    quote:

    Orjinalden alıntı: helisel

    quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode
    Mesajınızı şikayet etme ihtiyacı duymuyorum, aklıma bile gelmedi. ELektronik/Elektrik Teknisyeniyim, ayrıca İngilizce Öğretmeni ve Yeminli Tercümanım. Sizin da Akademik Makine Mühendisi derecenizi kutlar, başarınızın devamını, ünvanınızın önüne en kısa zamanda "Yüksek" derecesini koymanızı dilerim. Buradaki herkes DH forumun zenginliğine katkıda bulunuyor. Hiçbir karşılık beklemeden hem de. Takdir ediyorum.

    Aracımı seviyorum, hem de çok, tamamen alın teri ve geceli gündüzlü çalışmanın mükafatı. Sokağa atacak değilm paramı, uzun araştırmalar neticesinde ama fırsat tespit edilip anidan alınmış bir otomobildir. Elenen tüm otmobillerden sonra sadece 3 marka kaldı. VOLKSWAGEN, HONDA veya TOYOTA, FORD.

    Saygılarımla,

    Taner Göde



    ben çalışan mekanik parçaların titreşimlerini izlemeyi çok severim.
    hani hasta oluruz da doktorlar nefes alış verişlerimizi dinler ya aynı onun gibi.
    örneğin bu arızalı ve sağlam iki otomobil enjektörlerinin hiç içinin açılmadan üzerlerine bağlanan ivmemetreler sayesinde alınan titreşim ölçümleri.
    ve ben bu titreşimleri inceleyerek arızalı enjektörün içinde neresinde arıza olduğunu ve deformasyon miktarını tespit ettim.

    titreşim demek,arızaya zemin demektir.
    yüksek frekanslı titreşim demek,uzun vadede fazla arıza demektir.
    ve maalesef tsi motorlar normal motorlara göre daha yüksek frekansta titreşim yaratmaktadırlar.
    bu da daha fazla arızaya sebebiyet verebilme anlamına gelir.

    eğer bana inanmazsanız,vw group'un motor ekipmanlarında kullanılan rulmanları üreten şirkete (tam olarak bilemiyorum ancak fag markalı olabilir)
    bir mail atıp tsi motorlarda titreşim ve yuvarlanma elemanlarındaki arızaları sorabilirsiniz.
    umarım yardımcı olacaklardır..
    saygılar..

    EDİT:titreşim diyagramını kendi açımdan bir araştırma projem olduğundan kaldırıyorum ve
    diyagramın linkini size pm atıyorum taner bey..
    iyi akşamlar..





  • Arkadaşlar,

    DH'de VW kullanıcılarının pek çoğunun geçtiği model seçim sürecinden geçerek bende Jetta 140 DSG aldım. Bu arabayla ilgili olarak kendi 12 yıllık ustam bile "hata etmişsin kardeşim o motor patlar bozulur" dedi gülümsedim sadece. O yılların motor ustası ben elektronik mühendisi. Sadece "3 yıl üst üste ödül aldı abi" dedim, "para yedirmişlerdir" dedi.

    TSI "mühendislik harikası, muhteşem birşey" olmayabilir. Daha önce hiçbir araba üreticisinin yapmadığı veya yapmaya cesaret edemediği birşeyı (turbo ve kompresörü aynı anda kullanmak) VW seri üretimde yaptı, ralli aracı gibi özel üretimde değil. Turboda komprosörde yıllardır bilinen teknolojiler, herkes hemfikirdir sanırım. Burda önce bu ikisini birleştirmek gibi "yaratıcılık" sonra bunu entegre edebilecek "mühendislik" en sonunda marka adına uygun şekilde "halk arabası" halinde sunabilmek bence bir başarıdır. Bunu bir Alman üretici yerine başkası yapsaydı durum farklı olurdu.

    Herkesin dediği gibi patlarsa motor, en azından onuda düşünmüştür bu Alman üretici, biraz abartı belki ama motorun arabanın içinemi patlayacağını dışınamı, veya yüksek hızda seyir esnasında patlarsa arabanın turbosuz kompresorsuz normal 1.4 motor gibi gidebileceğinide hesaplamıştır içindekiler kaza yapmasın diye. Bunu seri üretime koymadan öncede büyük ihtimalle bilmem kaç saatde test etmiştir herhalde.

    Ben şahsen önce Alman arabası sonra VW sonra Jetta en sonda TSI aldım. Benim için Polo ve Golf ufak, passat büyük kalıyordu. Benim için önce güvenlik sonra kalite sonra performans geliyor. Bu klasmanda 1.6 102 bg almadım eski teknoloji olduğu için, passat 1.6FSI kullanıyorum, FSI'da almadım, geriye TSI kalıyor, 3 yıldırda ödül alıyor. TSI test etseniz bile size güven vermeyebilir eğer 1.4'den yüksek güç alınması içinizde şüphe bıraktıysa. Ama Alman arabası kullandıysanız %50 olasılıkla bile sizde güven duygusu uyandırmıştır.

    Zamanınız varsa Passat'mı Yeni C5'mi forumunda yazdıklarıma kısa göz geçirmenizi rica ederim.http://forum.donanimhaber.com/m_23519572/mpage_2/key_//tm.htm#23707085




  • Motor işi kullanmadan bilinmez burda milleti yanlış yönlendirip kullanmadığın motoların karakteristikleri hakkında yorum yapma burada biligi ayaklarıda yapma Autoshow okuyup burada.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Rockford Fosgate

    Motor işi kullanmadan bilinmez burda milleti yanlış yönlendirip kullanmadığın motoların karakteristikleri hakkında yorum yapma burada biligi ayaklarıda yapma Autoshow okuyup burada.


    anlamadım mesajınız bana mı ? Eğer öyle ise sanırım daha önceki yazılarımı okumadınız...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi firat_ozturk -- 7 Haziran 2008; 23:05:38 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Rockford Fosgate

    Motor işi kullanmadan bilinmez burda milleti yanlış yönlendirip kullanmadığın motoların karakteristikleri hakkında yorum yapma burada biligi ayaklarıda yapma Autoshow okuyup burada.

    katılıyorum sana aracı kullanamdan yorum yapmak yanlış,olmadı kullanıcı görüşlerine göre yorum yapılmalı
  • Yorum yapmadan önce bir araştırsan Autoshowun TSI motorlarını öve öve bitiremediğini görür ve böyle komik bir yorum yapmak zorunda kalmazdın.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Rockford Fosgate

    Motor işi kullanmadan bilinmez burda milleti yanlış yönlendirip kullanmadığın motoların karakteristikleri hakkında yorum yapma burada biligi ayaklarıda yapma Autoshow okuyup burada.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.