Hidrojen yakıt hücreleri havacılıkta gelecek vadediyor
Şirket, bu mesafenin, hidrojen yakıt hücreli hava araçları için bir ilk olduğunu belirtiyor. Joby Aviation ayrıca, daha önceki 248 km'lik menzil rekorunu da yerle bir etmeyi başardı. Şirketin tamamen elektrikli hava taksisi geliştirme hedefi olsa da, bataryaların ağırlığı sebebiyle hidrojen yakıt hücreli araçlara da yatırım yapıyor. Hidrojen yakıt hücreleri otomobillerde kendine yer edinmekte zorlansa da, ağrılığın önemli olduğu hava araçlarında cazip ve gelecek vadeden bir seçenek olarak öne çıkıyor.
Bu sefer Joby, sıvı hidrojen yakıt ve yakıt hücresi güç sistemini, daha önce pil gücüyle 40 bin km kat etmiş bir ünite olan eğimli rotora sahip prototip eVTOL'a uyguladı. Şirket, demo aracındaki bataryalı elektrikli güç aktarma organını H2Fly ile birlikte geliştirilen hidrojen güç aktarma organıyla değiştirdi. Sıvı hidrojen ise, -251°C sıcaklıkta kriyojenik yakıt tankında saklandı ve vakum kaplamayla izolasyonu sağlandı. 6 rotora sahip hava aracı, deposunda yer alan sıvı hidrojenle 840 km mesafe katederek, kalan %10 yakıtla iniş yapmayı başardı.
Joby daha önceleri, H2Fly HY4 gibi sabit kanatlı bir uçak için 1500 km'nin üzerinde menzilin mümkün olduğunu açıklamıştı. Şirket, bu başarısıyla bu mesafelerin mümkün olabileceğini gösteriyor. Sıvı hidrojenli ve yakıt hücreli sistemini sertifikalandırmak isteyen Joby Aviation, hava taşımacılığını karbondan arındırmak adına önemli bir adımı temsil ediyor.