Şimdi Ara

K&N HAVA FİLTRELERİ (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
55
Cevap
0
Favori
43.231
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • aşağıdaki açıklama alıntıdır,
    anafikir belli, hiç filtre takılmaması ile standart filtre takılması arasında motorun hava emiş farkı yok. performans filtrelerinin tek avantajı, ilerleyen kmlerde olabilir. o da ne kadar fark eder belli değil...


    Teori

    Burada teori şudur ki, silindirlerin içindeki yanma odasına yakıtla karıştırılmak üzere ne kadar çok hava gönderirseniz, o kadar fazla güç elde edersiniz, ancak mesele bu havayı birinci olarak nasıl gönderdiğiniz, ikinci olarak da gerçekten fazla hava gönderip gönderemediğinizdir.

    Hava aerodinamiği o kadar komplike bir konudur ki, otomobilinizin orijinal hava filtresini açık bir spor hava filtresiyle (K&N, Kingdragon ve Green gibi markalar koton hava filtrelerinde en bilinenleridir) değiştirdiğiniz zaman ne kadar daha fazla hava elde edeceğinizi bilmek imkansızdır.

    Kutu İçi Uygulamalar

    İsterseniz ilk önce kutu içi K&N değişimleri gibi, açık hava filtresi takmak yerine kutuyu aynen kullanıp sadece orijinal filtreyi bir sürü para ödeyip K&N gibi filtrelerle değişmeyi düşünenler için aşağıdaki test sonuçlarını verelim. Otomobilinizin orijinal hava filtresinin bulunduğu kutuda yapılan ve silindirlere, yakıtla karışmak üzere giden havanın akış rezistansını ölçen vakum testleri şu sonuçları vermiştir:

    (% 100 rakamı havanın yanma odasına giderken maksimum dirençle karşılaştığı durumları, % 100’e göre daha düşük rakamlar ise havanın yakıtla karışmak üzere yanma odasına giderken daha az dirençle karşılaştığı durumları göstermektedir. Doğal olarak arada filtre ya da filtreyi barındıran kutu olmadan, direkt olarak manifolddan alınan hava, % 37,5 ile en az dirence uğrayanıdır)

    orijinal hava filtre kutusu / orj.hava filtresi ile 100 %
    orijinal hava filtre kutusu / K&N hava filtresi ile 100 %
    orijinal hava filtre kutusu / hiç filtre yok 100 %
    modifiye edilmiş hava filtre kutusu (kesilmiş) / orj.hava filtresi ile 62.5 %
    modifiye edilmiş hava filtre kutusu (kesilmiş) / orj.hava filtresi ile 56 %
    açık hava filtreleri 44 %
    sadece manifold 37.5 %

    Görüldüğü üzere, açık hava filtresi kullanmadıkça, orijinal hava filtresini K&N benzeri hava filtreleriyle değiştirmek, kutuda oynama yapmadıkça yanma odasına giden hava miktarında hiçbir artı sağlamıyor, çünkü hava her seferinde bir şekilde dirence uğruyor. Belki sizin de dikkatinizi çekmiştir, bu testte benim aklıma en çok takılan nokta, orijinal hava kutusu içerisindeki orijinal hava filtresi ile K&N hava filtresinin geçiş sırasında havaya uyguladıkları direncin eşit olmasından çok, kutuda K&N veya orijinal hiç bir filtre yokken de havanın sanki kutuda filtre varmış gibi dirence uğraması oldu.. İnanılır gibi değil.. Burada da yukarıda bahsettiğim, hava aerodinamiği işin içine giriyor. Demek ki kutu, ne olursa olsun havaya direnç uyguluyor. Zaten hiç kutu yokken, sadece manifolddan alındığında bile havanın 100 değerine göre 37,5 değerinde dirence uğruyor olması, hava aerodinamiğinin ne kadar hassas olduğunu kanıtlıyor. Sadece manifolddan alınırken bile bir direnç varsa, kutu olunca -içinde filtre olsun veya olmasın- havanın dirence uğraması kulağa mantıklı geliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    aşağıdaki açıklama alıntıdır,
    anafikir belli, hiç filtre takılmaması ile standart filtre takılması arasında motorun hava emiş farkı yok. performans filtrelerinin tek avantajı, ilerleyen kmlerde olabilir. o da ne kadar fark eder belli değil...


    Teori

    Burada teori şudur ki, silindirlerin içindeki yanma odasına yakıtla karıştırılmak üzere ne kadar çok hava gönderirseniz, o kadar fazla güç elde edersiniz, ancak mesele bu havayı birinci olarak nasıl gönderdiğiniz, ikinci olarak da gerçekten fazla hava gönderip gönderemediğinizdir.

    Hava aerodinamiği o kadar komplike bir konudur ki, otomobilinizin orijinal hava filtresini açık bir spor hava filtresiyle (K&N, Kingdragon ve Green gibi markalar koton hava filtrelerinde en bilinenleridir) değiştirdiğiniz zaman ne kadar daha fazla hava elde edeceğinizi bilmek imkansızdır.

    Kutu İçi Uygulamalar

    İsterseniz ilk önce kutu içi K&N değişimleri gibi, açık hava filtresi takmak yerine kutuyu aynen kullanıp sadece orijinal filtreyi bir sürü para ödeyip K&N gibi filtrelerle değişmeyi düşünenler için aşağıdaki test sonuçlarını verelim. Otomobilinizin orijinal hava filtresinin bulunduğu kutuda yapılan ve silindirlere, yakıtla karışmak üzere giden havanın akış rezistansını ölçen vakum testleri şu sonuçları vermiştir:

    (% 100 rakamı havanın yanma odasına giderken maksimum dirençle karşılaştığı durumları, % 100’e göre daha düşük rakamlar ise havanın yakıtla karışmak üzere yanma odasına giderken daha az dirençle karşılaştığı durumları göstermektedir. Doğal olarak arada filtre ya da filtreyi barındıran kutu olmadan, direkt olarak manifolddan alınan hava, % 37,5 ile en az dirence uğrayanıdır)

    orijinal hava filtre kutusu / orj.hava filtresi ile 100 %
    orijinal hava filtre kutusu / K&N hava filtresi ile 100 %
    orijinal hava filtre kutusu / hiç filtre yok 100 %
    modifiye edilmiş hava filtre kutusu (kesilmiş) / orj.hava filtresi ile 62.5 %
    modifiye edilmiş hava filtre kutusu (kesilmiş) / orj.hava filtresi ile 56 %
    açık hava filtreleri 44 %
    sadece manifold 37.5 %

    Görüldüğü üzere, açık hava filtresi kullanmadıkça, orijinal hava filtresini K&N benzeri hava filtreleriyle değiştirmek, kutuda oynama yapmadıkça yanma odasına giden hava miktarında hiçbir artı sağlamıyor, çünkü hava her seferinde bir şekilde dirence uğruyor. Belki sizin de dikkatinizi çekmiştir, bu testte benim aklıma en çok takılan nokta, orijinal hava kutusu içerisindeki orijinal hava filtresi ile K&N hava filtresinin geçiş sırasında havaya uyguladıkları direncin eşit olmasından çok, kutuda K&N veya orijinal hiç bir filtre yokken de havanın sanki kutuda filtre varmış gibi dirence uğraması oldu.. İnanılır gibi değil.. Burada da yukarıda bahsettiğim, hava aerodinamiği işin içine giriyor. Demek ki kutu, ne olursa olsun havaya direnç uyguluyor. Zaten hiç kutu yokken, sadece manifolddan alındığında bile havanın 100 değerine göre 37,5 değerinde dirence uğruyor olması, hava aerodinamiğinin ne kadar hassas olduğunu kanıtlıyor. Sadece manifolddan alınırken bile bir direnç varsa, kutu olunca -içinde filtre olsun veya olmasın- havanın dirence uğraması kulağa mantıklı geliyor.



    O kadarda değil, yararı hiç olmaz diyemeyiz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    aşağıdaki açıklama alıntıdır,
    anafikir belli, hiç filtre takılmaması ile standart filtre takılması arasında motorun hava emiş farkı yok. performans filtrelerinin tek avantajı, ilerleyen kmlerde olabilir. o da ne kadar fark eder belli değil...


    Teori

    Burada teori şudur ki, silindirlerin içindeki yanma odasına yakıtla karıştırılmak üzere ne kadar çok hava gönderirseniz, o kadar fazla güç elde edersiniz, ancak mesele bu havayı birinci olarak nasıl gönderdiğiniz, ikinci olarak da gerçekten fazla hava gönderip gönderemediğinizdir.

    Hava aerodinamiği o kadar komplike bir konudur ki, otomobilinizin orijinal hava filtresini açık bir spor hava filtresiyle (K&N, Kingdragon ve Green gibi markalar koton hava filtrelerinde en bilinenleridir) değiştirdiğiniz zaman ne kadar daha fazla hava elde edeceğinizi bilmek imkansızdır.

    Kutu İçi Uygulamalar

    İsterseniz ilk önce kutu içi K&N değişimleri gibi, açık hava filtresi takmak yerine kutuyu aynen kullanıp sadece orijinal filtreyi bir sürü para ödeyip K&N gibi filtrelerle değişmeyi düşünenler için aşağıdaki test sonuçlarını verelim. Otomobilinizin orijinal hava filtresinin bulunduğu kutuda yapılan ve silindirlere, yakıtla karışmak üzere giden havanın akış rezistansını ölçen vakum testleri şu sonuçları vermiştir:

    (% 100 rakamı havanın yanma odasına giderken maksimum dirençle karşılaştığı durumları, % 100’e göre daha düşük rakamlar ise havanın yakıtla karışmak üzere yanma odasına giderken daha az dirençle karşılaştığı durumları göstermektedir. Doğal olarak arada filtre ya da filtreyi barındıran kutu olmadan, direkt olarak manifolddan alınan hava, % 37,5 ile en az dirence uğrayanıdır)

    orijinal hava filtre kutusu / orj.hava filtresi ile 100 %
    orijinal hava filtre kutusu / K&N hava filtresi ile 100 %
    orijinal hava filtre kutusu / hiç filtre yok 100 %
    modifiye edilmiş hava filtre kutusu (kesilmiş) / orj.hava filtresi ile 62.5 %
    modifiye edilmiş hava filtre kutusu (kesilmiş) / orj.hava filtresi ile 56 %
    açık hava filtreleri 44 %
    sadece manifold 37.5 %

    Görüldüğü üzere, açık hava filtresi kullanmadıkça, orijinal hava filtresini K&N benzeri hava filtreleriyle değiştirmek, kutuda oynama yapmadıkça yanma odasına giden hava miktarında hiçbir artı sağlamıyor, çünkü hava her seferinde bir şekilde dirence uğruyor. Belki sizin de dikkatinizi çekmiştir, bu testte benim aklıma en çok takılan nokta, orijinal hava kutusu içerisindeki orijinal hava filtresi ile K&N hava filtresinin geçiş sırasında havaya uyguladıkları direncin eşit olmasından çok, kutuda K&N veya orijinal hiç bir filtre yokken de havanın sanki kutuda filtre varmış gibi dirence uğraması oldu.. İnanılır gibi değil.. Burada da yukarıda bahsettiğim, hava aerodinamiği işin içine giriyor. Demek ki kutu, ne olursa olsun havaya direnç uyguluyor. Zaten hiç kutu yokken, sadece manifolddan alındığında bile havanın 100 değerine göre 37,5 değerinde dirence uğruyor olması, hava aerodinamiğinin ne kadar hassas olduğunu kanıtlıyor. Sadece manifolddan alınırken bile bir direnç varsa, kutu olunca -içinde filtre olsun veya olmasın- havanın dirence uğraması kulağa mantıklı geliyor.



    O kadarda değil, yararı hiç olmaz diyemeyiz.

    Alıntıları Göster
    teoride hava emişin uzunluğu dönüşleri giriş açısı akla gelmeyen herşey bir direnç yaratmaktadır. Direnç emiş gücünün azalması demektir.Birde tam giriş noktasına filtre koyup tüm havayı önce bunun içinden geçirmeye çalışıyoruz, dolayısıyla her şey yanma için gerekli havayı azaltıcı yönde tesir yapmaktadır. Açık hava filtrelerinin birçoğunda giriş havanın tasarımını da değiştirdiği için artılar eksiler hesaplanarak bu işlemde min hava debisi azalması ön görülmektedir. Ciddi firmalar çok detaylı testler yaparak bunu terst etmektedirler. Ancak problem bu noktada değişdir.

    Problem çekilen havanın ne oranda partikül tutmak için tasarlandığıdır.her filtrenin tasarımında geçirebileceği min çaptaki toz zerreciklerinin adedi ve ölçüsü baz alınmaktadır.

    şöyle ki siz tasarımda 1-5 mikron çağındaki partikülleri tutmayı tasarlamışsanız ve birisi gelir açık hava filtresi yapıp 10 mikron partikülü yakalayabilirse diğer bu çağın altındaki tüm partiküller motora girer. Girmesine girer de ne kadarı çıkar , ne zarar verir orası mechul. Dolayısıyla motor tasarımcıları seçtikleri filtreyi buna göre kaç mikron luk partikülü yakalamayı hedeflerse o kadar uzun ömürlü bir motor elde ederler.

    Acnak bir satır yazının arkasında ciddi sıkıntılar da mevcuttur. Çünkü filtrei sıkı geçirmeyen seçtiğinizde bu sefer atmosferik motorlarda havanın azalması yakıt verimini etkilemektedir ve güç isteyen motorlarda havanın yüzde 2-3 azalması bile yanma verimini ve tüketimi etkilemektedir güç kaybı veya bir sürü sorun çıkabilmektedir. Araçlarımzı deniz seviyesinde kullanmıyoruz ki sabit kalitede hava alalım. Yükseklik hava basıncı , hava ıcaklıkları hep oksijen seviyesini negatif yönde etkilemektedir.

    Bu konulara girdikçe gireriz de nasıl çıkarız bilemiyorum. Birde turbo olayı var.Turbolu araçlarda atmosferiklere nazaran avantajlar söz konucudur sonuçta bir cihaz havayı yüksek devirde pompalarak ek vacum elde etmekte ve atmosferik şartların negatif etkisini belirli bir devirden sonra bertaraf edebilmetedir. Debiyi artımak sıkı filtrelerde bize çözüm sağlamaktradır. İşte sorun da bu noktada olabilir. Çünkü tasarımcı bütün hesaplaları belirli çaptaki toz zerreciklerine göre ayarlamışken siz önündeki engelli kaldırısanız (açık hava filtresi ) turboyu daha da delirterek devirlendirirsiniz. performasn bekleyenleri bu olay coşturur.

    bak araç nasıl da kendine geldi , daha iyi hızlanıyor diyen ustanız sizi tatmin edecektir. Ancak çabuk devirlenen turbonun uzun vadede ömrünü azaltığını ancak bozulduğunda anlayabilirsiniz. YAğınızın daha çabuk kirleneceğini öngöremezseniz motor aşınmalarını da beraberinde tetikleyeceğini de bilmeniz gerekecektir. dedim ya başlamak kolay lafın sonunu getirmek zor diye... O nedenle uzun lafın kısası mecbur değilseniz bu işlerden uzak durun derim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    teoride hava emişin uzunluğu dönüşleri giriş açısı akla gelmeyen herşey bir direnç yaratmaktadır. Direnç emiş gücünün azalması demektir.Birde tam giriş noktasına filtre koyup tüm havayı önce bunun içinden geçirmeye çalışıyoruz, dolayısıyla her şey yanma için gerekli havayı azaltıcı yönde tesir yapmaktadır. Açık hava filtrelerinin birçoğunda giriş havanın tasarımını da değiştirdiği için artılar eksiler hesaplanarak bu işlemde min hava debisi azalması ön görülmektedir. Ciddi firmalar çok detaylı testler yaparak bunu terst etmektedirler. Ancak problem bu noktada değişdir.

    Problem çekilen havanın ne oranda partikül tutmak için tasarlandığıdır.her filtrenin tasarımında geçirebileceği min çaptaki toz zerreciklerinin adedi ve ölçüsü baz alınmaktadır.

    şöyle ki siz tasarımda 1-5 mikron çağındaki partikülleri tutmayı tasarlamışsanız ve birisi gelir açık hava filtresi yapıp 10 mikron partikülü yakalayabilirse diğer bu çağın altındaki tüm partiküller motora girer. Girmesine girer de ne kadarı çıkar , ne zarar verir orası mechul. Dolayısıyla motor tasarımcıları seçtikleri filtreyi buna göre kaç mikron luk partikülü yakalamayı hedeflerse o kadar uzun ömürlü bir motor elde ederler.

    Acnak bir satır yazının arkasında ciddi sıkıntılar da mevcuttur. Çünkü filtrei sıkı geçirmeyen seçtiğinizde bu sefer atmosferik motorlarda havanın azalması yakıt verimini etkilemektedir ve güç isteyen motorlarda havanın yüzde 2-3 azalması bile yanma verimini ve tüketimi etkilemektedir güç kaybı veya bir sürü sorun çıkabilmektedir. Araçlarımzı deniz seviyesinde kullanmıyoruz ki sabit kalitede hava alalım. Yükseklik hava basıncı , hava ıcaklıkları hep oksijen seviyesini negatif yönde etkilemektedir.

    Bu konulara girdikçe gireriz de nasıl çıkarız bilemiyorum. Birde turbo olayı var.Turbolu araçlarda atmosferiklere nazaran avantajlar söz konucudur sonuçta bir cihaz havayı yüksek devirde pompalarak ek vacum elde etmekte ve atmosferik şartların negatif etkisini belirli bir devirden sonra bertaraf edebilmetedir. Debiyi artımak sıkı filtrelerde bize çözüm sağlamaktradır. İşte sorun da bu noktada olabilir. Çünkü tasarımcı bütün hesaplaları belirli çaptaki toz zerreciklerine göre ayarlamışken siz önündeki engelli kaldırısanız (açık hava filtresi ) turboyu daha da delirterek devirlendirirsiniz. performasn bekleyenleri bu olay coşturur.

    bak araç nasıl da kendine geldi , daha iyi hızlanıyor diyen ustanız sizi tatmin edecektir. Ancak çabuk devirlenen turbonun uzun vadede ömrünü azaltığını ancak bozulduğunda anlayabilirsiniz. YAğınızın daha çabuk kirleneceğini öngöremezseniz motor aşınmalarını da beraberinde tetikleyeceğini de bilmeniz gerekecektir. dedim ya başlamak kolay lafın sonunu getirmek zor diye... O nedenle uzun lafın kısası mecbur değilseniz bu işlerden uzak durun derim.

    Alıntıları Göster
    psikolojik etkisi vites topuzunu değiştirmekten daha fazla olsa gerek. Birkaç modifikasyon +45 beygir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nogretse

    psikolojik etkisi vites topuzunu değiştirmekten daha fazla olsa gerek. Birkaç modifikasyon +45 beygir

    Alıntıları Göster
    Modifiye ile baya uğraşmıştım üniversitede. (http://www.cardomain.com/ride/509037/2000-renault-clio )

    Muhtelemelen K&N 57i kit' i Türkiye de ilk alanlardanım.

    Performans tip hava filtreleri, ANCAK DOĞRU UYGULANDIĞINDA fayda veren, tamamı ile doğru uygulansa bile tek başına yüksek güç beklentisine girilmemesi gereken performans parçalarıdır.

    Doğru uygulanmasından kasıt, havanın motora SOĞUK, KISA YOLDAN ve en az TÜRBÜLANS ile girmesidir.

    Özellikle soğuk hava büyük önem arzetmekte olup, aksi takdirde bırakın güç artmasını, ciddi performans kayıpları olacaktır.

    Hepimiz az çok biliriz, sıcak hava genleşir, sıcak havada yani aynı hacim içerisinde daha az oksijen bulunur. Dolayısı ile yanma verimsiz olur. Bu da performans düşüşüne sebep olur. Açıklamam elbette bir fizikçi yada mühendisin güleceği basitlikte fakat derdimi anlatabildiğimi umuyorum.

    Yine açık filitrenin, mevcut hava akış sisteminin ucuna takılmasının pek bir anlamı yoktur. Mutlaka, hava kutusu, manifold girişinde plastik parçalar sökülmeli, uygun borular ile filitreden gelen havanın mümkün olduğunca kısa bir yoldan ve mümkün olduğunca az dirsekden geçerek motora ulaşması gerekir.


    Tüm bunlarında karşılığında çok tatlı bir ses (motora göre değişir ancak genel olarak BVUUUUUUUUUUUT diyebiliriz ) ve bir iki beygirlik artış sağlanabilir.

    Ama bir de bunun dikenleri var. Ne olursa olsun, sünger yada yağlı farketmez, çok ince tozu motora alır, aksini söyleyen gerçekçi değildir. Ben arabama filitreyi 20.000 kmde taktım, sattığımda (eğer yanlış hatırlamıyorsam) 110.000 kmyi geçmiştim. Filitreyi temizlemedim, hep değiştirdim, masraflıydı fakat daha güvenilirdi, ara ara yaptığım kontrollerde, filitre borularının içerisinde incecik toz olduğunu gördüm, elimle dokundum, yağ kontrol eder gibi(!) iki parmağımla vici vici oynatarak hissettim.

    Edit: Bu arada K&N 57i den önce, sanayide arkadaşlarımla özel ölçü ile kauçuk borular yaptırıp, üniversal tip filitreler kullandık, yeri geldi kamyon egzoz manifoldundan boru keserek dirsek yaptık. Hatta orjinal hava filitresini keserek, kauçuk çerçevesinden conta yaptık vs vs. Yani uğratım derken, hakkıyla uğraştım.

    Yani motora toz gidiyor arkadaşlar.

    O sebeple ve hevesimi aldığımdan, daha da bu işlerle uğraşmam, arabama da alacağım bir kaç beyir için bu işkenceyi yapmam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi John Shepard -- 28 Ekim 2011; 10:21:24 >




  • Stock filtreyi kaldırdığımda da aynı tozlu görüntü vardı kutu içerisinde her türlü toz geçiriyor bunlar o zaman..
  • açık hava filtresi zaten bence çok ayrı ve derin bir konu. sadece profesyoneller tarafından uygulanması gerekir diye düşünüyorum.

    kutu içi performans hava filtrelerine gelirsek.
    @vezir
    yukarıdaki test te kutu içine hiç filtre takmadığımızda ve standart filtre taktığımızda emilen hava eşit. bu nedemek oluyor. kutu içi performans filtreleri gereksiz mi?

    @toorop
    turbolu araçlarda intercooler da bulunduğundan havanı soğuması ve basıncının artması sağlanıyor. dolayısıyla standart filtrenin temiz tutulması veya sık değiştirilmesi bence yeterli görünüyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    açık hava filtresi zaten bence çok ayrı ve derin bir konu. sadece profesyoneller tarafından uygulanması gerekir diye düşünüyorum.

    kutu içi performans hava filtrelerine gelirsek.
    @vezir
    yukarıdaki test te kutu içine hiç filtre takmadığımızda ve standart filtre taktığımızda emilen hava eşit. bu nedemek oluyor. kutu içi performans filtreleri gereksiz mi?

    @toorop
    turbolu araçlarda intercooler da bulunduğundan havanı soğuması ve basıncının artması sağlanıyor. dolayısıyla standart filtrenin temiz tutulması veya sık değiştirilmesi bence yeterli görünüyor.
    Bu filtre değişimini güzelce açıklayanların yorumlarını okuyun ...

    Orjinalini kullanmanız daha akıllıca, yüksek güç isteyenler turbo kitleri var ...

    Özellikle civicler için başarılı turbo kitleri var alın takın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK

    Stock filtreyi kaldırdığımda da aynı tozlu görüntü vardı kutu içerisinde her türlü toz geçiriyor bunlar o zaman..

    Kutunun filitrenin altında kalan kısmında, eser miktarda toz olabilir, özellikle filitre değişiminin süresinde yapılmaması halinde çok kirlenmiş bir filitreden toz kutuya yağabilir.

    Ancak eğer parmağınızı sürdüğünüzde baya baya toz toplanıyorsa, o zaman filitrede bir sorun var demektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: John Shepard

    quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK

    Stock filtreyi kaldırdığımda da aynı tozlu görüntü vardı kutu içerisinde her türlü toz geçiriyor bunlar o zaman..

    Kutunun filitrenin altında kalan kısmında, eser miktarda toz olabilir, özellikle filitre değişiminin süresinde yapılmaması halinde çok kirlenmiş bir filitreden toz kutuya yağabilir.

    Ancak eğer parmağınızı sürdüğünüzde baya baya toz toplanıyorsa, o zaman filitrede bir sorun var demektir.

    Alıntıları Göster
    k&n olmasa bile, 1.2 motorlu twingo'da jsv'nin filtresini kullanıyorum.

     K&N HAVA FİLTRELERİ


    alt devirlerde inanılmaz bir farklılık var araçta, ayrıca gaz tepkisi de orijinal filtreye göre gözle görülür bir şekilde arttı. şahsen, yılda 5-7bin km yapan birisi olarak ben kullanmaya devam edeceğim, orijinal filtre ile kullanınca araba çok hantal geliyor artık..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Stranger

    k&n olmasa bile, 1.2 motorlu twingo'da jsv'nin filtresini kullanıyorum.

     K&N HAVA FİLTRELERİ


    alt devirlerde inanılmaz bir farklılık var araçta, ayrıca gaz tepkisi de orijinal filtreye göre gözle görülür bir şekilde arttı. şahsen, yılda 5-7bin km yapan birisi olarak ben kullanmaya devam edeceğim, orijinal filtre ile kullanınca araba çok hantal geliyor artık..

    Alıntıları Göster
    İstediği kadar kısa yoldan soğuk hava alıp yüksek devirde performansı arttırsın, düşük devirde, ilk kalkarken performansı kötü etkiliyor. Short Cut olarakta denedim, tamponun altından filtreyide çıkararak denedim. Corsa GSi gibi filtre ile egzozdan daha çok ve süper ses çıkaran, filtre sesi ile alarmları çaldıran bir aracı orjinal filtre ile kullanıyorum bu yüzden. Tabi ses duymak için sürekli basma güdüsüde oluyor filtre varken. Hergün 7000devir çeviren motor biter gider. En komiğide polis tarafından egzoz var sanılıp çevrilmek. Özellikle filtre tamponun altında iken performans artışı baya hissediliyor ama dediğim gibi ilk kalkışta, trafikte hiç gaz vermeden debriyajdan çekerek kalkan araba, açık filtre varken nasıl uygulanırsa uygulansın titriyor. Nedeni sanırım fazla hava alması ile alakalı. Sıcak hava almadığına eminim çünkü k&n'in kitinden bakarak yaptım (ısı yalıtımlı boru+ısı yalıtımlı bant) ama K&n'in kitlerine güvenmeyin. Aracınız için yaptıkları tasarım sadece boş alan düşünülerek ve aracın orası burası kesmeden uygulanacak şekilde yapılmış. İlla tam soğuk hava alacak şekilde düşünülmemiş. En iyisi zaten ya tamponu kesmek yada kaput veya çamurluk yanlarına hava delikleri açmaktır. Kanallı ve basınçlı bir şekilde hava yollamayı becerebilirseniz zaten Cold air intake değil Ram air intake elde etmiş olursunuz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PAXMAHNHOB

    İstediği kadar kısa yoldan soğuk hava alıp yüksek devirde performansı arttırsın, düşük devirde, ilk kalkarken performansı kötü etkiliyor. Short Cut olarakta denedim, tamponun altından filtreyide çıkararak denedim. Corsa GSi gibi filtre ile egzozdan daha çok ve süper ses çıkaran, filtre sesi ile alarmları çaldıran bir aracı orjinal filtre ile kullanıyorum bu yüzden. Tabi ses duymak için sürekli basma güdüsüde oluyor filtre varken. Hergün 7000devir çeviren motor biter gider. En komiğide polis tarafından egzoz var sanılıp çevrilmek. Özellikle filtre tamponun altında iken performans artışı baya hissediliyor ama dediğim gibi ilk kalkışta, trafikte hiç gaz vermeden debriyajdan çekerek kalkan araba, açık filtre varken nasıl uygulanırsa uygulansın titriyor. Nedeni sanırım fazla hava alması ile alakalı. Sıcak hava almadığına eminim çünkü k&n'in kitinden bakarak yaptım (ısı yalıtımlı boru+ısı yalıtımlı bant) ama K&n'in kitlerine güvenmeyin. Aracınız için yaptıkları tasarım sadece boş alan düşünülerek ve aracın orası burası kesmeden uygulanacak şekilde yapılmış. İlla tam soğuk hava alacak şekilde düşünülmemiş. En iyisi zaten ya tamponu kesmek yada kaput veya çamurluk yanlarına hava delikleri açmaktır. Kanallı ve basınçlı bir şekilde hava yollamayı becerebilirseniz zaten Cold air intake değil Ram air intake elde etmiş olursunuz

    Doğru, asılnda bunu da yazacaktım fakat çok uzatmak istemedim.

    Hava Filitresi ve performans tipi egzozlar yüksek devirlerde güç artışı sağlarken düşük devirlerdeki hantallık yüzünden benzin sarfiyatını artırıyorlar. Deneyim ile sabittir.

    Bu fiziki uygulamanın üzerine ayrıca yazılımsal destek de şart. O zaman alt devirlerdeki hantallık bir nebze olsun düzeliyor.




  • biriniz alt devirler iyileşti derken diğeriniz açık hava filtresi ile altdevirler kötüleşti diyor. hangisi doğru, yada araçtan araca farkmı ediyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    biriniz alt devirler iyileşti derken diğeriniz açık hava filtresi ile altdevirler kötüleşti diyor. hangisi doğru, yada araçtan araca farkmı ediyor.
    araçtan araca fark edebilir bence, sonuçta yazılımsal farklılık var, tasarım farklılıkları var. eskiden 20km altında 2. viteste zorlanan araba şimdi 13-14 km hızda bile ivmeli şekilde hareket edebiliyor, 8v olduğu için üst devirlerde zaten performans beklemiyorum..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    biriniz alt devirler iyileşti derken diğeriniz açık hava filtresi ile altdevirler kötüleşti diyor. hangisi doğru, yada araçtan araca farkmı ediyor.

    PAXMAHNHOB ve ben alt devirlerde motorun sağırlaştığını söylüyoruz.

    Kendi adıma konuşayım, deneyimlerimin sonucunu paylaşıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Stranger

    araçtan araca fark edebilir bence, sonuçta yazılımsal farklılık var, tasarım farklılıkları var. eskiden 20km altında 2. viteste zorlanan araba şimdi 13-14 km hızda bile ivmeli şekilde hareket edebiliyor, 8v olduğu için üst devirlerde zaten performans beklemiyorum..

    Alıntıları Göster
    Intercooler kaça mal olur acaba?

    Atmosferik araçta faydalı mıdır?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Intercooler kaça mal olur acaba?

    Atmosferik araçta faydalı mıdır?

    hiç karıştırma ş.içi 5lt yakan çok seri devirlenen 1.4 100 hp atmosferik motorun var. daha ne istiyorsun :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Intercooler kaça mal olur acaba?

    Atmosferik araçta faydalı mıdır?


    http://en.wikipedia.org/wiki/Intercooler

    Atmosferik motorda uygulandığını duymadım ben.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi John Shepard -- 28 Ekim 2011; 17:16:15 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag


    quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Intercooler kaça mal olur acaba?

    Atmosferik araçta faydalı mıdır?

    hiç karıştırma ş.içi 5lt yakan çok seri devirlenen 1.4 100 hp atmosferik motorun var. daha ne istiyorsun :)

    OK dostum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Toorop

    quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Intercooler kaça mal olur acaba?

    Atmosferik araçta faydalı mıdır?


    en.wikipedia.org
    Intercooler - Wikipedia
    http://en.wikipedia.org/wiki/Intercooler


    Atmosferik motorda uygulandığını duymadım ben.

    yukardaki pinpon toplu test, hakkında ne dersin? bana saçma geldi bir hile varmış gibi geldi. neticede kağğıt filtre topu milim oynatmıyor. fan iki yönlü olabilir kağıt takılı iken ters yöne dönüyordur. topun hiç oynamaması çok saçma o fanlar mutlaka bir miktar hava çekeciktir...




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.