Şimdi Ara

Kablosuz internet paylaşımı (Tethering) Hk

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: devulations Daha Az
1 Kayıtlı Üye (1 Mobil) ve 2 Misafir - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
9
Cevap
0
Favori
848
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 2 gün önce Vodafone'a geçiş yaptım. Tukcell'de iken, android telefonumdaki mobil erişim noktası özelliği sayesinde interneti diğer cihazlarla wifi üzerinden kullanabiliyordum. Bu sabah Vodafone hattımın takılı olduğu android telefonda da aynı şeyi yapmak istedim, mobil erişim noktası ayarlarını yaptım, Ipad erişim noktasını gördü, ancak bağlanmak istediğimde şifreyi doğru girmiş olmama rağmen sürekli hatalı şifre uyarısı veriyor ve bağlanamıyorum. Diğer android telefonum ise hiç görmüyor bile, gerçi bu telefondaki Tcell hattımda zaten internet var. Vodafone hattımda bolca kotam olduğu için genel erişim noktası olarak onu kullanayım diyordum ama bu sorun yüzünden yapamadım. İnternette okuduğum kadarıyla Vodafone internet paylaşımını engellemiş. Doğru mudur bu? Doğru ise bu durum hatalı şifre olarak nasıl yansıyor? Ya erişim noktası olarak görünmez ya da hiç bağlanamaz diye tahmin ediyorum. Şimdi biz telefonumuzdaki Vodafone internet kotamızı diğer cihazlarımızla hiç paylaşamayacak mıyız? Herkesçe malum bir konu ise kusura bakmayın, ilk defa Vodafone kullanıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Marjinal01 -- 20 Mayıs 2015; 15:01:52 >







  • bende vodafone kullanıyorum, dediğin olayı yaparken hiç sıkıntı yaşamıyorum

    muhtemelen senin hattında sorun olabilir. İlk açılış olduğu için olabilir veya Vodafone düşük tarifelerde bazı şeyleri kısıtlıyor.

    Vodafone'da her şeyi kullanabilmek için RED XSmall veya üzeri bir tarifede olman gerekebilir.
  • Çok enteresan, ne yaptıysam olmadı. Erişim noktası ayarlarını tam ve doğru yapıyorum, Ipad ağı görüyor, bağlanmak isteyince şifreyi doğru girmeme rağmen hatalı şifre diyor, diğer telefonla bağlanmaya çalışıyorum, o da ağı görüyor şifreyi kabul ediyor ama sonunda o da bağlanamıyor. 3-4 defa bağlantı noktası ayarlarını değiştirip denedim, Vodafone MH ni aradım, internet ayarlarını yeniden aldım, yok olmuyor deli olacam artık. Bu arada işlemde kullandığım cihaz Galaxy S5. Cihaz daha yeni 5 aylık TR cihazı, hiçbir arızası sorunu yok, işletim sistemi 5.0.
  • Hayır telefonu da yeni aldım daha, 2. el olarak bir arkadaştan aldım güzel fiyata. Cihazın TR cihazı, garantili cihaz olduğuna eminim ama şu durum cihazdamı sorun var dedirtti artık. Her şeyi doğru yapıyorum, ilk defa yapan bir insan da değilim ki yanlış biliyor olayım. 1 yıldır diğer telefonumdan aynı şekilde paylaşım yapıyorum. Acaba işletim sisteminden kaynaklanan bir sorun mu? Olmazsa 4.4.2 ye dönderirim, onda sorun çıkacağını sanmıyorum.
  • orhunn O kullanıcısına yanıt
    OK hem bunu hem de başka sim kartlarla başka telefon üzerinde deneme yapıp, sorunu netleştirmeye çalışacağım. Bakalım sorun hatta mı yoksa cihazda mı? Umarım hattadır. Cihazda ise çok uğraştırır. Cihazın bu yönde genel bilinen kronik bir sorunu yok çünkü. Yalnız şunu biliyorum ki, Türkiye'deki S5 lere verilen Android 5.0 sürümü bazı sorunlara sahipmiş. Sonucu çok merak ediyorum, eve girer girmez ilk yapacağım iş olacak.
  • Buyur buradan yak, sim kartı çıkarmadan önce bir de dizüstü ile bağlanmayı deneyeyim dedim, bağlandı. Sonra sırasıyla android bir tabletle denedim bağlandı, sonra da sırasıyla ilk denediğim telefonla bağlanmayı denedim bağlandı! En son asıl bağlanmasını istediğim cihaz olan Ipad ile denedim, o da bağlandı. Ne ayarlarda ne de cihazlarda hiçbir değişiklik yapmadım, öğlen neden bağlanmadı? Şimdi neden ve nasıl bağlandı, hiç anlamış değilim. Daha fazla kurcalamadım ve öylece bıraktım. Demek ki bu tür durumlarda heyecan yapmadan, işi oluruna bırakmak lazımmış :) .
  • Şebeke üzerinden gelen ayarlar çok çeşitli formatlarda oluyor. Kimi SMS ile iletiliyor kimi de internet linki ile. Özellikle Apple cihazları bu konuda kapalı kutu ama Android tarafı daha özelleştirilebilir durumda. Ayarlarınızı sadece erişim noktası "internet" olmak üzere yapılandırırsanız (hattınız data hattı ise erişim noktası değişebilir) paylaşıma açma konusunda sıkıntılarınız azalabilir. Unutmayın ki diğer telefona özgü ayarlar da önemli. Benzer sıkıntılarda en güzeli fabrika ayarlarına dönüştür maalesef...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Asıl buyur buradan yak şimdi geliyor. Yine bağlanamıyorum. Evde her cihazdan rahatça bağlanılabiliyorken, iş yerinde bağlanamıyor olmak nasıl açıklanabilir bilmiyorum. Ağ yine görünüyor ama Ipad şifre hatası veriyor, diğer telefon şifreyi kabul ediyor ama bağlanamıyor. Acaba 3G vericisinden kaynaklanan bir fark olabilir mi? Evin olduğu kapsama alanına yayın yapan 3G vericisi ile işyerinin olduğu bölgeye yayın yapan 3G vericisi farklı olabilir mi? Şimdi bunu Vodafone MH ne anlatsam yapacakları belli, yine internet ayarı gönderecekler, başka da bir şey yapmazlar. Vay arkadaş ne problemli bir şirketmiş bu Vodafone yahu! Turkcellde hiçbir zaman böyle sorunlar yaşamadım, hoş yaşasan da adamlara bir telefon açınca sorunu çözene kadar arı gibi çalışıyor, çözüyorlar.
  • Kurcalaya kurcalaya çözdüm sonunda. Bu duruma IOS 8 yüklü Apple cihazların çoğunda rastlanıyormuş. Ne Apple tarafından ne de kullanıcılar tarafından net ve herkes için geçerli kesin bir çözüm yok. Yalnız Apple ve kullanıcılar tarafından hep verici cihazın ayarlarını kontrol etmeleri (özellikle yayın kanalı frekans aralıkları) önerilmiş. Ben de bu ayar telefonda nerededir diye ararken buldum. Yapılandırma ekranında, gelişmiş seçenekleri tıklayınca altında Yayın Kanalı seçimi çıkıyor, burası Otomatik olarak seçilmiş. Muhtemelen bu ayar iki cihazın eşleşmesi sırasında sıkıntı yaratıyor (bu ayarın amacını bilmiyorum ama mantık yürüterek otomatik seçimde kaldığında çevrede başka yayın yapan kablosuz cihaz varsa onun kanalı ile karışıyor olabilir). Her neyse, bu kanal ayarını tek tek denedim ve 10. kanalda başarılı sonuç aldım. Hem Ipad hem de diğer telefonum sorunsuz şak diye anında bağlandı. Bağlandıktan sonra test de yaptım, oldukça hızlı bir interneti varmış Vodafone'un. Bu olay da mutlu sonla bitti, şimdi yeni maceralara yelken açma zamanı :) . Eee her yanımız bilgisayarlarla çevrili olduğu sürece daha çook uğraşırız böyle sorunlarla.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.