Şimdi Ara

Kaç bin km yapmış araba alınmaz? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
125
Cevap
0
Favori
66.250
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 150ye kadar eh işte. 150den sonra 2 kere düşünüyorum.
    japon araçlarının motorları daha uzun ömürlü olduğu için makas daha fazla.
    alırken kesinlikte motor ustasına ve expertize sokulmalı.
    200 lira kar edicem diye 5 bin liradan olmamak gerekir.
  • Size kaç lazım ona göre 210.000 deki orjinal her bakımı yapılmış 8 yaşındaki arabamın km sini düşürtiyim.



    İşte bu düşünceler yüzünden km düşürülüyo. Bakımları düzgün yapılmış değişmesi gereken parçalar değişmiş bi arabada sorun olmaz. Ama insanlar da bakım masraf olduğu için kimse yaptırmıyo. Mesela benim arabada her 90.000 de ağır bakım var triger filan. Adam bundan kaçarsa o araba sorun çıkarır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şahsen ben benzinli ise 200k, dizel ise 130.000'den sonrasını almam. Almamaya çalışırım.
  • Bu araçtan araca değişir. Mercedes bmw tarzı lüx araçlarda 300 bin km'de olanlarda rahatlıkla satılıyor .

    Ama piyasa arabaları bu km lerde elde kalacağı kesin çünkü alıcı kitlesinin kafa dar, 200 bin km yapmış arabaya bitik gözüyle bakıyorlar . Çünki elinde 1 mermisi var onuda nişan alıp tam hedefi vurmak zorunda

    Iskalarsa işi gerçekten zor
  • Km düşürtmenin artmasının sebebi bu 100.000'den sonra araba çöp diyen zihniyet.Sonra 180.000'de arabanın km'sini 80.000'e düşürüp satıyorlar bunlara bunlarda sevinip alıyorlar.Birde km düşük diye fazla para veriyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şöyle söyleyim, babamda çok düşük km de satın aldığı Astra H 1.3 cdti var. Şu an 100.000 KM 'yi devirmiş olabilir. Babam her zaman 7.000 KM civarlarında komple bosch filtreler, castrol yağ ile bakımını yaptırır. Araç sürekli kapalı garajda durur. Asla hor kullanmaz. Temiz biner. Babam gibi bir adamın sattığı araç 200.000 de de alınır.

    Diğer bir örnek arkadaşımda Ford Focus 1.6 dizel var. 17.000 km dir bakım yaptırmadım diyor. Hor kullanıyor. Bu adamda arabasını satacak. Rabbim 2.elde iyi insanlarla karşılaştırsın diyorum bu yüzden :)
  • 7-8 araba değiştirdim. servisi olan bir arkadaşımın tavsiyesi üzerine 50.000'i geçmiş araba almadım hiç. 50.000'i bulmamış araçlarda bile sorunlar yaşadım. son 3 aracım sıfır. temiz kullanırım. 3 araçta yaşadıklarım:

    -50.000'e kadar yıpranma emareleri yok.
    -100.000'de yıpranma emareleri başlıyor.
    -150.000'de artık hemen hemen her ay başka bir parçası eskiyor ve bu bir döngüye giriyor, sen bütün parçaları değiştirsen de ilk değiştirdiğin parça o esnada eskimiş oluyor zaten.

    bir arkadaş 800.000'de taksiler var falan demiş. tabii ki var, var da o taksiler leş gibi. ayrıca o taksiler kısa sürede çok km yaptığı için motor defalarca elden geçerken kaporta daha iyi durumda olabiliyor. normal bir kullanıcının elinde 200.000km lik araç en az 10 yaşında araç demektir. artık o yaştan sonra kaporta da çürümeye başlayabiliyor, özellikle yerli araçsa zaten 5 yaşında başlıyor.




  • Araç alırken sadece km belirleyici etken olmamalı. Bunun için başka parametreler de vardır. Mesela; aracın yaşı, mesela aracı kullanan kişi sayısı, mesela aracın kullanıldığı yer vs vs...

    Örnek vermek gerekirse;
    2014 model 150 bin üzeri tek şoför tarafından uzun yolda makamda kullanılmış araba her türlü alınır. Tek şoför kullanmıştır, hergün yıkanır, her daim temizdir. Bakımları hiç aksatılmaz. Sabit devirde düz yolda km yaptığı için sorun olmaz. Ayrıca yaşı küçük olduğu için metal yorgunluğu da yoktur.

    Ya da; 2014 model düzensiz kullanılmış, tarlaya bahçeye giderken hor kullanılmış, temizlik ve bakımına dikkat edilmemiş 50 bin km araç benim tercih edeceğim bir araç olmaz.

    Not: Aracım 2004 model, 252 bin km' de şu an. Motor ve kasa olarak performansı 10 yaş daha genç.
  • Dizel arabalarda 300 000 km. üst sınırdır. 200 000 den sonra motor bakım ister.Benzinli arabalarda ise 200 000 km limittir.Japon arabaları içinse konu çok karmaşık bir hal alıyor. Mazda 75 000 km de biterken, Honda, Suzuki ve Toyota;Benzinlileri 200 000, dizelleri 300 000 km görebiliyor.
  • Hocam 2004 model aracımız daha 100binde falan bi ara satalım dedik adam diyorki km yi düşürmüşsünüz. İnandıramıyoruz kimseye. Sadece uzun yol arabası yazdan yaza kullanıyoruz. 2-3 sene yattı zaten evin önünde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Üreticiler 150.000 km'ye kadar 5 yıl garanti veriyor. Ona göre pay biçin.



    (Japon araclar ve bir iki istisna marka 170.000 km'ye kadar 5 yıl garanti veriyor.)



    Bir taksici amca vardi 7000-8000kmde bir yag degistirerek rektifiye olmadan Hyundai Accent araciyla 1.000.000km yi gormustu.





    Araci insan gibi, motoru isitarak kullanin. Sıkca motor ve sanziman yagini degistirin. Arac ekonomik omrunun rahatca gececek kadar uzun dayanir.(Yukarida arkadaslar anlatmis 10 yasindan sonra ivir zivir arizalari olmasini bekleyin. Sifir arabada bile ivir zivir ariza oluyor)



    Hor kullanilmis tamiri bakimi ihmal edilmis hicbir arac bence alinmaz.



    (Acaba sanziman yagi veya fren hidroligi hic degisti mi?10tl lik uyduruk fren balatasi mi takildi? Aracin uzerinde ne marka oldugu belli olmayan 6-7 yillik balon yapmis 3-4mm disi kalan lastik mi var? Vb)



    Ikinci el araba almak risklidir o yuzden mutlaka bu isten dogru durust anlayan insanlardan yardim isteyin, isini dogru durust yapan ekspertizcilerden yardim alin.



    Aracin ana iskeletine zarar gelmemisse (surtuk, cizik, gocukler vs) cok kafaya takmayin. Emin olun bircok aracta kozmetik kusurlar vardir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hocam km çok da önemli değil. Önemli olan bakımları, aracın kullanım tarzı, temiz bakılması.

    Galerimiz var, geçen gün takasa bir araç geldi, seat altea xl 2013 1.6 tdi dsg 317 binde. Arabanın şanzımanında tık yok, araba paso uzun yol gitmiş, iyi bakılmış bakımlar aksatılmamış.

    Bu araba alınır.

    Km meraklısı arkadaşlar için söylüyorum,

    Elimde 2000 Clio Symbol 1.4 RNA klimasız var, ankara da hakimin eşi kullanmış, markete gidip gelmiş, araç 92 binde. Orjinal olduğu garantili, arabanın aküsü değişmiş ama takılan akü bile renault logolu. Aracın içi sıfır ayarında, leke yok. Satabilirim



    Özetle, aracı ekspertize sokup baktırın, dizelse enjektörüne turbosuna baktırın, içinize siniyorsa alın 200-250 bin farketmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Elden ele dolaşmış almayında km çok önemli değil.Ben 300 binde alıp 350 binse sattım.Aldığın fiyatta çok önemli.
  • kullanıcının kullanma koşulları ve bakımları ile alakalı olarak motor ömürleri değişkenlik gösterebiliyor. Geçen günü youtube da bir video izledim taksici amca hyunhai era ile bir milyon kilometreyi devirdi ve motor daha canavar gibi.
  • Ne olursa olsun 150.000'den sonrası daima sıkıntılıdır. İsterseniz yokuş aşağı gidin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Garanti suresinden sonra olan agir bakimlarin yapilmamis olan.

    Sanayide rastgele bilincsiz ustalarin(15yasindanberiUstayimBenDiyenlerin(!)) eline dusmus.



    Arac kac Kilometrede olursa olsun. Alinmaz.



    Ustaya sorulacaklar,

    antifriz ne zaman degisti?

    Sivilar (Fren Sanziman Aks direksiyon vb) ne zaman degisti?

    Kavrama ne zaman degisti?

    Hortumlar degisti mi ?


    Eger gercek usta ise, sana dokum olarak cikarip tek tek zamani i markasini kilometresini gosterir.

    Bu kadar basit.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 22 Ocak 2018; 11:47:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kıbrıs'ta 1 milyon Km de kız gibi Mercedes taksi gördüm. Masraf çıkartıyordur çıkartmıyordur bilemem. Ama görünüşte kız gibi arabaydı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Why Shy


    quote:

    Orijinalden alıntı: Francis

    180 bin üstü araçlara bulaşılmaz ne kadar temiz olursa olsun.

    Ancak piyasada 10 yaşın üstünde olup da 180 bin kmden düşük olan araçların çoğunun kmsi düşürülmüş oluyor.

    Peki km düşürme işini sıfırlayarak mı yapıyorlar, yoksa istedikleri km ye getirebiliyor mu?

    inanmayın sallamasyonlara. 15 yaşında aracım var 125.000 de. hep ben kullandım,km si orijinal. devir saati 20 de vites değiştiririm. 35 bin devirden yukarı kullanma ihtiyacı hissetmedim. çünkü o devirde zaten 130-140 yapıyor. her yer radar dolu maşallah.
    ayrıca 150-160 bin km den sonra bütün araçlar dökülüyor. bizimki de bozuluyor ama bozulan yerini hemen orijinal parça ile yaptırıyoruz. diğer parçalar bozulmuyor böylece.
    200.000 km de motor sağlıklı olsa da. fren sistemi komple değişecek.tel sistemli ise debriyaj teli değişecek.ön takım komple değişecek. bunlar fiks yani,hiç kaçarı yok.
    yani sen aracı alırken motora varsa turboya ve şanzımana çok dikkat et. bunlar birşekilde uzun gidebilen şeyler ama yukarıda saydıklarım illa ki dökülüyor.




  • Bu topraklarda 5 km. ve üzeri araç alınmaz. O da arabayı yüklerken ve park ederken yapilan km. olmalı. Gerçi o bile riskli. Belki kardeş, anne, baba(!) gibi 1 nci derece yakınlardan alınabilir.

    Not (!): Babaya şerh koydum. Ne olur ne olmaz!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bizim 2004 Focus’u 2014 yılında 115.000 km’de aldık. Ben ehliyetimi alana kadar aracımızı sadece hafta sonları 1 ya da bazen 2 günü kullanıyorduk. Bazen işimiz çıktığın da hafta içi de kullanıyorduk.

    Geçen sene ehliyeti aldığım da aracı daha aktif kullanmaya başladık , çünkü hem okula gidiyorum hem de annemi yaz , kış demeden işe bırakıp , akşamları alıyorum. Buna ek olarak 3 yıl boyunca tatile giderken arabamızla gidiyorduk. Şuan araç 152.000 km’de , ben aktif kullandığım için benzine para yetiştiremiyorduk ve 10.000 km önceden , yani 142.000 km’de araca LPG taktırdık.

    Şuan bakımlarını kendim üstlendim ve periyodik bakımlarını aksatmıyorum. Gittiğim ustanın arabaya neler yapıldığına dahil defteri var. Her gittiğim de onları da ekletyorum ki satınca araca neler yapılmış görülsün diye.

    Şuan arabanın periyodik bakımı hariç , baskı balatası , triger seti ve ön iki z rot’u değişti. (Maşallah) nazar değmesin.

    Demem o ki ; her 100.000 km üstü araç kötü diye bir şey yok.

    Edit : aracı genellikle 2.000 ve 3.000 devir bandın da kullanıyoruz. Araç atmosferik olduğu için bazen yokuşlar da boğulmasın diye 3.500’ü görüyorum

    Edit 2: soruyu cevaplamayı unutmuşum , eğer bu aracımızı 2 yıl için de satarsak tabi ki 60.000 km üstü almayı düşünmüyoruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SevilenAdam -- 22 Ocak 2018; 13:59:22 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.