Şimdi Ara

Kaç bin km yapmış araba alınmaz?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
125
Cevap
0
Favori
66.226
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Malum bütçe düşük olduğundan kmsi çok araçlara bakıyoruz, peki kaç km'ye kadar olmalı?



  • 2005'te babamın sıfır km'de aldığı 2006 model Ford Connect'i geçen yıl sattık 90bin km'deydi.

    Eniştemin ikinci el aldığı 2007 model Citroen C4 55bin km'deyken 2014 aralığında sattık.

    Diğer eniştemin 2011'de sıfır aldığı Ford Connect'i daha 17bin km'de.

    Babama 1 yıl önce aldığımız 2007 model Ford Transit Journey şu an 41binde.

    2015 Ağustosunda 83bin km'de aldığım 2006 Ford Focus benzinli Ghia HB şu an 92500 km'de.



    Şimdi bunları niye yazdım? Yaşı geçmiş olan km'si düşük araçların hepsine km'si düşürülmüş diye önyargı ile yaklaşmayın.



    2ay önce arkadaşıma aldığımız 2006 model BMW 116 150bin km'de. İnandıramazsınız kimseye o km'de olduğuna.

    Başka bir arkadaşımın kullandığı 2009 model Fiat Fiorino 160 bin km'de. İçine ayakkabı ile girmek istemezsiniz.

    BMW'yi aldığımız arkadaşımın babasının 2005 Ford Focus 1 kasa aracı 210binde. Gören herkes sat bana diyor.

    Şirket aracı olarak kullandığım 2011 Fiat Linea 160bin km'de. Çip filan yapılmış. Ölmüş araç. Direksiyon kutusu ses yapıyor. Çip ile çok dengesi bir karakter sergiliyor.

    Yine çalıştığım şirketteki başka bir 2012 model Fiat Linea 120binde ve tertemiz.

    Eski çalıştığım şirkette ustaların kullandığı Peugeot Partnerlerin bir kısmını showrooma koysan sıfır zannedilirken bir kısmının tamponu bile emaneten duruyordu.





    Bir araç için önemli olan km'si değil o km'yi nasıl yaptığı önemlidir.
    Size kaç lazım ona göre 210.000 deki orjinal her bakımı yapılmış 8 yaşındaki arabamın km sini düşürtiyim.



    İşte bu düşünceler yüzünden km düşürülüyo. Bakımları düzgün yapılmış değişmesi gereken parçalar değişmiş bi arabada sorun olmaz. Ama insanlar da bakım masraf olduğu için kimse yaptırmıyo. Mesela benim arabada her 90.000 de ağır bakım var triger filan. Adam bundan kaçarsa o araba sorun çıkarır.
    Bu araçtan araca değişir. Mercedes bmw tarzı lüx araçlarda 300 bin km'de olanlarda rahatlıkla satılıyor .

    Ama piyasa arabaları bu km lerde elde kalacağı kesin çünkü alıcı kitlesinin kafa dar, 200 bin km yapmış arabaya bitik gözüyle bakıyorlar . Çünki elinde 1 mermisi var onuda nişan alıp tam hedefi vurmak zorunda

    Iskalarsa işi gerçekten zor
    Ülkemizde araba kullanmayı sadece gaz-fren-debriyaj ve direksiyon hakimiyeti olarak anlayan bir sığır kitle olduğu o adamlardan araba alınmaz..


    soğuk motorunda yüksek devir çevrilmiş, döve döve kullanılmış, ne çukur ne de sete dikkat edilmiş,langır lungur 20.000 km arabayı almam, ama adam gibi baktığını hissettiğim bir kullanıcıdan 150.000km de bile olsa araba alınır..

    elma ile armudu aynı kefeye koymayın!!..
    paran yoksa yapacak bir şey yok. 4. arabam bu ilk üçünü 160-170 bin bandında sattım. iyi bakılan bir motor bu kmlerde ciddi bir arıza vermiyor ancak ön takım vs ıvır zıvır sorunlar conta eskimeleri yağ kaçakları su eksiltmeleri genel olarak 100 bin kmden sonra baş göstermeye başlıyor. iç mekanda döşemelerde çökme ve yıpranmalar, boğaz kelebeği oksijen sensoru gibi parçalar vs sorun yaratmaya başlıyor. imkan varsa bir araç 100 bin kmye kadar kullanılıp satılmalı.

    yorumları biraz inceledim 300 binde bakımlı bir araç alınır 30 binde bakımsız bir araç alınmaz fikri hakim. bu kesinlikle doğru ancak ortalama kullanıcılar açısından bir yorum geliştiriyoruz ve 300 bin Türkiye şartlarında çok ciddi bir km,ortalama bir kullanıcı ise arada bakımlarını aksatır, bazı sıkıntıları araç çalışmayana kadar görmezden gelir, yağ su kaçak ve eksiltmelerini tamir değil de doldurma yolu ile giderir ve araç çalıştığı ve frenleri tuttuğu sürece kolay kolay sanayiye gitmez. bu açıdan değerlendirildiğinde geçmişini çok iyi bilmediğimiz 300 bin kmde bir aracı almak bombanın pimini çekip elinize alıp beklemek demektir.
    Yaşı küçük olması metallerin, plastiklerin, elektronik elemanların ömrü açısından önemli.

    Hareket eden tüm kısımlar başta olmak üzere önemli. Sırasıyla yukarıdakileri yine etkiliyor tabii ki.

    Şöyle örnek vereyim 30binde 2013 yerine 50bin 2016 seçilebilir. Ancak 100bindeki 2016 derseniz iyi düşünmek lazım.

    Yeni nesil motorlar süren EŞŞŞŞEEKKK değilse en kötü 200bini görüyor. Çoğu 300-400bine rahat dayanıyor rektefesiz. Turbolar da keza öyle. Enjektörler 100bin üstüne çıkınca kalitesiz yakıtlarımız sayesinde değişim isteyebiliyor. Ön düzen parçaları 30-40 binden sonra zaten başlıyor ağlamaya.

    Bir de serviste faturalandırılmış bakıma giren araç kesinlikle 20-30bin km fazla bile olsa tercih sebebi olmalı. Zira sanayide deneme-yanılma yoluyla tamir ediyorlar.

    Elektronik sorununu bir türlü çözemediler bizim megane 2 nin. Hepsi şu bu olabilir sallıyor. İnanılmaz rakamlar söylüyorlar. Donanım haberde arattım ve sorunu çözdüm. 80TL tuttu hemde orijinal parçayla.

    Misal bizdeki megane 2 200bin km üstüne çıktı. Ancak en ufak sıkıntıda en kalite parçayla değişim yapıldı. Motoru saat gibi. Aynı arabaya sahip olup 100bim km civarında ağlata ağlata kullanan EŞŞŞEEKKKler var tanıdığım. 10bin TL üstüne verse takasa girmem. Ne turbo kalmış, ne enjektör ne de motor. Sadece müşür denilen parçaları değiştirmeye kalksan dünyalar tutuyor. Hele ki megane 2 gibi saatli bomba bir aracın bakımsızını alana TEMA vakfı incir fidesi yolluyor evin orta yerine dikin diye.

    Kısaca belirli yönlerden bakılır ancak asıl olan kalite bir sahipten almaktır.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Kaç Bin Km Yapmış Araba Alınmaz?

    Bir araba satın alırken kaç kilometre yapmış olduğuna dikkat etmek önemli bir husustur. Fazla kilometre yapmış bir araba, potansiyel sorunlar ve maliyetli onarımlar anlamına gelebilir.

    Arabanın markasına ve modeline bağlı olarak ideal kilometre aralığı değişebilir. Ancak genel olarak, aşağıdaki kilometre sınırlarına dikkat etmekte fayda var:

    • 250 Bin Km: Çoğu araba için 250 bin km ile 300 bin km arasında bir kilometre aralığı, kabul edilebilir bir sınır olarak değerlendirilir.
    • 300 Bin Km: Bu kilometrenin üzerindeki arabalar, önemli onarımlar gerektirebilir ve artık güvenilir olmayabilirler.
    • 350 Bin Km: 350 bin km'den sonra bir araba satın almak genellikle önerilmez, çünkü önemli mekanik sorunlar ortaya çıkma olasılığı yüksektir.

    Tabii ki, bu sınırların esnetilebileceği durumlar da vardır. Örneğin, düzenli olarak bakımı yapılmış ve iyi durumda olan bir araba, biraz daha yüksek kilometrede satın alınabilir.

    Bununla birlikte, "kaç km üstü araç alınmaz?" sorusunun kesin bir cevabı yoktur. Arabanın genel durumunu, geçmiş bakım kayıtlarını ve kullanım amacını göz önünde bulundurmak önemlidir.

    Yüksek kilometreli bir araba satın almayı düşünüyorsan, bir araba teknisyenine kapsamlı bir inceleme yaptırmalı ve olası sorunlar hakkında bilgi almalısın. Ayrıca, arabanın geçmiş bakım kayıtlarını kontrol etmeli ve aracın düzenli olarak bakım yapılıp yapılmadığını öğrenmelisin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • 180 bin üstü araçlara bulaşılmaz ne kadar temiz olursa olsun.

    Ancak piyasada 10 yaşın üstünde olup da 180 bin kmden düşük olan araçların çoğunun kmsi düşürülmüş oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Francis

    180 bin üstü araçlara bulaşılmaz ne kadar temiz olursa olsun.

    Ancak piyasada 10 yaşın üstünde olup da 180 bin kmden düşük olan araçların çoğunun kmsi düşürülmüş oluyor.

    Peki km düşürme işini sıfırlayarak mı yapıyorlar, yoksa istedikleri km ye getirebiliyor mu?
  • benim için;

    şirket arabası ise 60bin km üstü almam

    1 ya da 2 sahibi olmuş şahıs arabası manuel vites ise 200bin km üstü almam

    1 ya da 2 sahibi olmuş şahıs arabası otomatik vites ise 80bin km üstü almam
  • KM unsurunu tek basina belirleyici tutma.

    Ben ve komsum ikimziz de dukkanlarimiza 2. el arac almıştık getir gotur icin.



    Ben 300bin KM de Palio

    O ise 450bin KM de Alvea aldi.

    Model yili ayni sayilir.



    Olayi Ozetleyim:

    Benim arac şasenin hasar gördüğü kazalara karismis.Debriyaja basiosun;zor basiliyo.

    Bu da zamanla sansimanda ve debriyaj sisteminde hasar yaratiyo.

    Komsumun araci ise denemek icin binince sasirdim.Arac bildigin tank gibiydi.



    Kisacasi belirleyici unsurlari daha genis acidan tut.
  • 100 bin üzeri kız gibi araba olmaz. Apaçilerin gazına gelmeyin.
  • Her kmde araç alınır, sen yeter ki paradan haber ver
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 700bin km üzeri alınmaz
  • Km takıntısı olabilir ama motor performansı % olarak iyi ise sorun olmaz.Sakin,yavaş,dikkatli,hız yapmayan bir adamın 300.000 kmdeki arabası alınır.Apaçi gibi kullanmamış çünkü.
  • Acemi bir şöförün altında 50.000 km. yapmış ve bakımları aksatılmış bir araç alacağıma, deneyimli bir şöförün altında bakımları aksatılmamış 90.000 lik bir aracı almak bence daha mantıklıdır.
  • Km kadar model de önemli. Tabii arabanın nasıl kullanıldığı da. Ancak bildiğiniz birisi değilse nasıl kullanıldığını bilemezsiniz elbette.
    Genelde 150,000 km geçmiş arabalar yorgundur, zaman zaman sorun çıkarırlar.Yerli arabalarda araba komplike olmadığı ve tamirini servis dışında da yaptırabildiğiniz için tamir maliyeti sorun olmaz. Ancak ara sıra tamirde zaman kaybetmeyi, yolda çekici çağırmak zorunda kalacağınızı göze alacaksınız. Kaliteli yabancı arabaların elektrik arızalarını yetkili servis dışında doğru yaptırabilmek için güvendiğiniz bir ustanızın olması gerekir. Bu tür otomasyonu karışık arabaların arıza tespit yazılımlarını yetkili servis dışında bulmaz zordur ve özellikle elektrik arızalarını deneme yanılma yoluyla yaparlar.
    10 yaşını geçmiş araba da durduğu yerde bile eskir,km. gerçekten düşük bile olsa. Özellikle elektrik kablolarında çürüme sebebi ile elektrik kaçağı ve akünün bitmesi, sağından solundan ses gelmesi, paslanma, boyanın soyulması, lambaların ışığının zayıflaması, klima sorunları, hava yastıklarının işlevini yitirmesi v.b ekranda arıza gösteren bir sürü can sıkıcı aksaklık keyfinizi kaçırır.Fazla km. yapmayacaksanız,tamir için ayıracak zamanınız ve güvendiğiniz tamirciler varsa ara sıra keyfinizin kaçmasını önemsemeyebilirsiniz.

    Sonuçta bu kriterlerde arabanın ekonomik ömrü dolar ve sonrasında arabayı satarken belki değerinden çok fazla kaybetmiyor gözükür ama tamir için birim zamanda ödediğiniz paralar yeni model arabanın aynı süre içindeki masrafının bir kaç katı olabilir.

    Arabanın tamir için götürdüğü para ile değer kaybı arasındaki dengeyi gözetmek gerek.




  • Walla onu bunu bilmemde aynı aracı 4 yıldır kullaniyorum,daha 3000 deviri hiç geçirmesini,milletin 4-5000 deviri görünce sasiriyorum
  • 2005'te babamın sıfır km'de aldığı 2006 model Ford Connect'i geçen yıl sattık 90bin km'deydi.

    Eniştemin ikinci el aldığı 2007 model Citroen C4 55bin km'deyken 2014 aralığında sattık.

    Diğer eniştemin 2011'de sıfır aldığı Ford Connect'i daha 17bin km'de.

    Babama 1 yıl önce aldığımız 2007 model Ford Transit Journey şu an 41binde.

    2015 Ağustosunda 83bin km'de aldığım 2006 Ford Focus benzinli Ghia HB şu an 92500 km'de.



    Şimdi bunları niye yazdım? Yaşı geçmiş olan km'si düşük araçların hepsine km'si düşürülmüş diye önyargı ile yaklaşmayın.



    2ay önce arkadaşıma aldığımız 2006 model BMW 116 150bin km'de. İnandıramazsınız kimseye o km'de olduğuna.

    Başka bir arkadaşımın kullandığı 2009 model Fiat Fiorino 160 bin km'de. İçine ayakkabı ile girmek istemezsiniz.

    BMW'yi aldığımız arkadaşımın babasının 2005 Ford Focus 1 kasa aracı 210binde. Gören herkes sat bana diyor.

    Şirket aracı olarak kullandığım 2011 Fiat Linea 160bin km'de. Çip filan yapılmış. Ölmüş araç. Direksiyon kutusu ses yapıyor. Çip ile çok dengesi bir karakter sergiliyor.

    Yine çalıştığım şirketteki başka bir 2012 model Fiat Linea 120binde ve tertemiz.

    Eski çalıştığım şirkette ustaların kullandığı Peugeot Partnerlerin bir kısmını showrooma koysan sıfır zannedilirken bir kısmının tamponu bile emaneten duruyordu.





    Bir araç için önemli olan km'si değil o km'yi nasıl yaptığı önemlidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atb0788 -- 27 Şubat 2017; 22:32:31 >




  • Yüksek devirmi düşük devirmi motor için iiyidir
  • 135 bin psikolojik üst sınır
  • Yaşı küçük olması metallerin, plastiklerin, elektronik elemanların ömrü açısından önemli.

    Hareket eden tüm kısımlar başta olmak üzere önemli. Sırasıyla yukarıdakileri yine etkiliyor tabii ki.

    Şöyle örnek vereyim 30binde 2013 yerine 50bin 2016 seçilebilir. Ancak 100bindeki 2016 derseniz iyi düşünmek lazım.

    Yeni nesil motorlar süren EŞŞŞŞEEKKK değilse en kötü 200bini görüyor. Çoğu 300-400bine rahat dayanıyor rektefesiz. Turbolar da keza öyle. Enjektörler 100bin üstüne çıkınca kalitesiz yakıtlarımız sayesinde değişim isteyebiliyor. Ön düzen parçaları 30-40 binden sonra zaten başlıyor ağlamaya.

    Bir de serviste faturalandırılmış bakıma giren araç kesinlikle 20-30bin km fazla bile olsa tercih sebebi olmalı. Zira sanayide deneme-yanılma yoluyla tamir ediyorlar.

    Elektronik sorununu bir türlü çözemediler bizim megane 2 nin. Hepsi şu bu olabilir sallıyor. İnanılmaz rakamlar söylüyorlar. Donanım haberde arattım ve sorunu çözdüm. 80TL tuttu hemde orijinal parçayla.

    Misal bizdeki megane 2 200bin km üstüne çıktı. Ancak en ufak sıkıntıda en kalite parçayla değişim yapıldı. Motoru saat gibi. Aynı arabaya sahip olup 100bim km civarında ağlata ağlata kullanan EŞŞŞEEKKKler var tanıdığım. 10bin TL üstüne verse takasa girmem. Ne turbo kalmış, ne enjektör ne de motor. Sadece müşür denilen parçaları değiştirmeye kalksan dünyalar tutuyor. Hele ki megane 2 gibi saatli bomba bir aracın bakımsızını alana TEMA vakfı incir fidesi yolluyor evin orta yerine dikin diye.

    Kısaca belirli yönlerden bakılır ancak asıl olan kalite bir sahipten almaktır.




  • Önemli olan motorun km'si değil aracın yıpratılması. Şehir içinde yoğun trafikteki 10 bin şehirler arası 100 bine bedeldir.
    Motor kolay maksimum 5-6 bin masraf ve iyi bir ustayla toplanır sıfır olur. Bence yürüyen aksam, şanzıman, difransiyel, aks, şase durumu vs çok daha önemli.. Alt yapı sağlamsa gerisi teferruattır. Ancak Türkiyede tampon çizilse arabaya hurda muamelesi yapan güruh var o da ayrı.
  • bana da hep 100 bin km den sonra dizel alınmaz dediler . dizeller 100,000 den sonra sorunlu ise bu arabalar bu kilometrelere nasıl gelmişler .

    https://www.sahibinden.com/fiat/dizel?a4_max=965000&sorting=a5_asc&viewType=Gallery&a4_min=800000
  • Bu mantığa göre ortalama 150.000 kmden sonra her araç hurdaya ayrılsın taksiciler o kadar hor kullanmalarına rağmen 800.000km'leri görüyor motor açtırmadan bence önemli olan eski sahibinin araca nasıl baktığı mesela benim aldığım iki araçta da eski sahipleri antifriz yerine sürekli çeşme suyu kullanmış ben alır almaz bakımını yaptırdım antifrizine kadar koydurdum bir aracımda devirdaim pompası ve radyatör patladı diğerinde silindir kapak contası delindi antifriz yüzünden km tek başına belirleyici bir etken değil önemli olan eski sahibinin araca nasıl baktığı.
  • Ülkemizde araba kullanmayı sadece gaz-fren-debriyaj ve direksiyon hakimiyeti olarak anlayan bir sığır kitle olduğu o adamlardan araba alınmaz..


    soğuk motorunda yüksek devir çevrilmiş, döve döve kullanılmış, ne çukur ne de sete dikkat edilmiş,langır lungur 20.000 km arabayı almam, ama adam gibi baktığını hissettiğim bir kullanıcıdan 150.000km de bile olsa araba alınır..

    elma ile armudu aynı kefeye koymayın!!..
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.