Şimdi ise dizel 200 bin km araç ilanlarına düşük km ibaresi ekliyorlar. Millette araçları 70-80 bin km'ye gelince satardı hemen. Ne değişti de şimdi, "iyi bakarsan 1 milyon yapar" diyorlar 🙂 En büyük etkenleri taksicilerin 400 - 600 bin km'deki araçlarını görüp anahtar bile değmemiş olması. Şu da bir gerçek ki her şey bakımını düzgün yapmaktan geçiyor. Bakımı aksatılmış, 2 senede 3 senede bir bakımı yapılan araçlar 100 bine bile gelmeden motor gidebilir. Yine de komik geliyor. Demek ki 1 deli kuyuya taş misali herkes aynı söylemin peşinden gidiyor. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Önceden 100bin km araç alınmaz derlerdi.
-
-
Bende öyle dusunurdum max 120 binde arac alirdim. Dizel Aracim 167 bin oldu daha tık yok. Masallah. Ne turbo ne enjektor ne baska bisey. Bakimli aracin hali baska
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Kilometre düşürme mevzu hala yaygın olsa da eskiye göre azaldı. Dava süreçlerinden çekinen bir kitle oluştu.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
60-70 bin km den sonra dizel araç alınmaz zihniyeti cehalet şovudur, köhnedir, mühendisliğe ağır hakarettir.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
İşte bu ne kadar fakirleştiğimizin göstergesi.
Eskiden orta gelirli insanlar bile sıfır araba alırdı 100 bin km dolmadan satardı şimdi 150-200 bin km aralığındaki arabaları öpüp başımıza koyuyoruz.
Bu resimde benden olsun 2005 model corolla sıfır alıp 74 bin km'de satmıştık hey gidi günler...
Satılmadan önce çektiğim son resim :
-
100bin km psikolojik sınırı zaten saçmaydı, o aralar araç fiyatları da günümüze nazaran uygundu, bunun verdiği şımarıkla millet 100bin km'deki araca burun kıvırıyordu. Şimdi o şımarıklığı yapacak paramız olmadığı için 200 300 bin km görmüş araçlara mecbur biniyoruz.
Ben de bakımları düzenli yapılmış ve kronik motor sorunu olmayan bir araçta 100-200bin km gibi rakamların çok normal olduğunu düşünüyorum. Aracım geçenlerde 320bin km'yi devirdi sıkıntı çıkarmadı çok şükür.
-
Araç 100.000 de ....fiyat sıfır km ...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Gün gelecek boya ve değişende 100.000km ustu araba alınmaz lafı gibi unutulacak cunku bunlar sacma seyler.
Kesilip bicilme , sasi de islem ve kemer/airbag direncle kandirilmadigi surece vidalar sokulup panel degismis, tavani yaniktan boyanmis vs bir sey ifade etmiyor misal benim icin
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bu olay tamamen km düşürmeyle ilgili. Ekspertiz sektörü yayıldı ve insanlar artık bilinçlenip hakkını aradığı için km düşürmeye eskisi gibi yeltenemiyorlar.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
265 binde dizel clio 2 aldım.
Hayat mecbur bırakıyor
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
bakımları düzgün yapılmamışsa, hor kullanılmışsa 60bindeki araç bile alınmaz.
-
Çünkü ikinci-üçüncü ele geçtikten sonra ki 100 bin km de garanti bitiyor çoğu markada bakımları araçların evlere şenlik yapılıyor(du). Kriz ile birlikte insanlar ellerindeki mallara bakmayı öğrendiler en azından az da olsa. Yoksa 100 bin km çoğu araç için bakımlı olduktan sonra hiçbirşey.
-
bakım var bakım var.
ayda yılda bir yağ değiştiren de bakım yaptırdım diye övünüyor. bana detay veremeyen fatura ile kanıtlayamayanlar benim nezdimde bakımsız araçlar.
sokakta 15-20 yaşlarında araçlar gırla. en kralının şasi kablosunu ölçsem 1 ohm direnç gösteriyor. sonra rölantide sebepsiz teklemeler, saçma ecu arızaları uğraş dur.
he bide tamir yaptırdım ayağına piyasanın en uyduruk yan sanayi parçaları takanlar var. o arabaların yanından dahi geçesim gelmiyor.
aracım 20 yaşında. 145.000 km de. rölanti milim oynamaz. en ufak tekleme yapmaz. alt takımdan gram ses gelmez. hararet asla ortayı geçmez. elektrik arızalarım olmaz. mühendislikte kestirimci bakım adında bir kavram var. en kral kağuçuk malzeme 6-7 yılda her an yolda bırakmaya mahkum. en basit oringler 6-7 yılda ömrünü tamamlamış olurlar. kağuçuk hortumların çoğu değişecek. 20 yaşında aracımın tüm kağuçuk hortumlarının maliyeti 1000 tl. işçilik 2 saat. tüm elektrik soketlerini, şasi bağlantılarını fırçalayıp temizlemek 2 saat. aracımın kusursuz çalışması paha biçilemez.
-
O yüz bin kilometre olayından dolayı km düşürme hadiseleri çoğalmıştı.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
O 100.000 km aslında 300.000 vs olduğu için millete öyle geliyordu
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
280 binde BMW 5 serisine yazıyorlar düşük km diye artık :)
500 bin km 2003 e200 kompressor hatasız boyasız yazmış dedim emin misin hatasız olduğuna araba 500 bin km
Eskiden 80 binde araba sattığımız için bu hale geldik ben İsviçre'de yollarda 15-20 yaş arası bir sürü Volvo gördüm zamanında insanlar bakımını yapıyor biniyor aracına , bizde baskı balata yada triger değişim zamanı gelen arabayı satmaya çalışıyor köylü kurnazları yada filtre bile zamanında değişmiyor istiyor ki 400-500 bin km cebinden sadece yakıt parası çıksın
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Eskiden dedikleri doğru, bizim zamanımızda (70-80 ler) bir arabanın 80-100,000km de olması ölü anlamındaydı.
Tabi bahsettiğim eski 124 , tofaş grubu, renault 12 , anadol vs. araçlar için.
Alman akrabalarımız vardı geldiklerinde sohbette 500bin 1milyon km lerin muhabbeti açılınca hade len ordan gibi bakardık. 1milyon km de motor açılmamış 190e gördüğümde ağzım açık kalmıştı.
Tabi yurdumdaki eski araçların mühendislikleri, bilinçsizce yapılmaya çalışılan bakımlar, yolların kötülüğü, akaryakıtların pisliği (hele kara mazot), sarf malzemelerin veya yağların kalitesizliği bu konuda çok üyük etkendi. Şimdiki araçlar daha üst bir mühendislik ve tasarımlarla üretiliyor ona göre yağlar (özellikle tam sentetik) ve akaryakıtlar üst düzeyde. Dolayısı ile bir aracın 200-300bin km de olması eğer ki bakımları düzgün yapılmışsa ve özellikle belirtiyorum kronik bir sorunu yoksa gayet makul seviyedir.
Bunun haricinde taksiler uzun km muhabbeti olmuş onuda şöyle açıklayalım:
Taksiler 700bin km ve uzun yol otobüsleri 1,5milyon km çok rahat devirebiliyor neden? Çünkü devamlı çalışıyorlar. Soğuk, motorun en büyük düşmanı. siz her gün sabah marşa basıp yol aldığınızda motor soğuk-sıcak-soğuk durumuna geçiyor. Şimdi termodinamik konusuna girmeyelim ama kısaca bu araçlar hep stabil ve sabit sıcaklıkta çalıştıklarından dolayı genleşme/daralma yaşamıyor ve daha uzun ömürlü oluyor. (Tabi trafik, kullanım, yol koşulları olumlu/olumsuz etken)
Başka bir konuda yeni araçların motorlarının daha dayanıklı olduğu konu:
Evet genel anlamda doğru ama sen git al bakalım bir Tata, corsa 1.7 , range rover, grand cherokee 3.1 o zaman 200bin km gördüğünde mutluluktan uçarsın :)
60-70 bin km den sonra dizel araç alınmaz zihniyeti cehalet şovudur, köhnedir, mühendisliğe ağır hakarettir.
|
bakım var bakım var. ayda yılda bir yağ değiştiren de bakım yaptırdım diye övünüyor. bana detay veremeyen fatura ile kanıtlayamayanlar benim nezdimde bakımsız araçlar. sokakta 15-20 yaşlarında araçlar gırla. en kralının şasi kablosunu ölçsem 1 ohm direnç gösteriyor. sonra rölantide sebepsiz teklemeler, saçma ecu arızaları uğraş dur. he bide tamir yaptırdım ayağına piyasanın en uyduruk yan sanayi parçaları takanlar var. o arabaların yanından dahi geçesim gelmiyor. aracım 20 yaşında. 145.000 km de. rölanti milim oynamaz. en ufak tekleme yapmaz. alt takımdan gram ses gelmez. hararet asla ortayı geçmez. elektrik arızalarım olmaz. mühendislikte kestirimci bakım adında bir kavram var. en kral kağuçuk malzeme 6-7 yılda her an yolda bırakmaya mahkum. en basit oringler 6-7 yılda ömrünü tamamlamış olurlar. kağuçuk hortumların çoğu değişecek. 20 yaşında aracımın tüm kağuçuk hortumlarının maliyeti 1000 tl. işçilik 2 saat. tüm elektrik soketlerini, şasi bağlantılarını fırçalayıp temizlemek 2 saat. aracımın kusursuz çalışması paha biçilemez. |
Gün gelecek boya ve değişende 100.000km ustu araba alınmaz lafı gibi unutulacak cunku bunlar sacma seyler.
Kesilip bicilme , sasi de islem ve kemer/airbag direncle kandirilmadigi surece vidalar sokulup panel degismis, tavani yaniktan boyanmis vs bir sey ifade etmiyor misal benim icin |
Araç alırken bunlar önemli değil diyip boyasız değişensiz araçlarla aynı fiyatı verenden mi satın alıyorsunuz? Kendinizi kandırmayın. |
Bende öyle dusunurdum max 120 binde arac alirdim. Dizel Aracim 167 bin oldu daha tık yok. Masallah. Ne turbo ne enjektor ne baska bisey. Bakimli aracin hali baska
|
100bin km psikolojik sınırı zaten saçmaydı, o aralar araç fiyatları da günümüze nazaran uygundu, bunun verdiği şımarıkla millet 100bin km'deki araca burun kıvırıyordu. Şimdi o şımarıklığı yapacak paramız olmadığı için 200 300 bin km görmüş araçlara mecbur biniyoruz. Ben de bakımları düzenli yapılmış ve kronik motor sorunu olmayan bir araçta 100-200bin km gibi rakamların çok normal olduğunu düşünüyorum. Aracım geçenlerde 320bin km'yi devirdi sıkıntı çıkarmadı çok şükür. |
neler gördü bu ülke 5 sene önce ben 2.el araca binmem diyen insan doluydu çevremde, şimdi ise ağır hasarlı araç arayanlarla dolu. |
Eskiden dedikleri doğru, bizim zamanımızda (70-80 ler) bir arabanın 80-100,000km de olması ölü anlamındaydı. Tabi bahsettiğim eski 124 , tofaş grubu, renault 12 , anadol vs. araçlar için. Alman akrabalarımız vardı geldiklerinde sohbette 500bin 1milyon km lerin muhabbeti açılınca hade len ordan gibi bakardık. 1milyon km de motor açılmamış 190e gördüğümde ağzım açık kalmıştı. Tabi yurdumdaki eski araçların mühendislikleri, bilinçsizce yapılmaya çalışılan bakımlar, yolların kötülüğü, akaryakıtların pisliği (hele kara mazot), sarf malzemelerin veya yağların kalitesizliği bu konuda çok üyük etkendi. Şimdiki araçlar daha üst bir mühendislik ve tasarımlarla üretiliyor ona göre yağlar (özellikle tam sentetik) ve akaryakıtlar üst düzeyde. Dolayısı ile bir aracın 200-300bin km de olması eğer ki bakımları düzgün yapılmışsa ve özellikle belirtiyorum kronik bir sorunu yoksa gayet makul seviyedir. Bunun haricinde taksiler uzun km muhabbeti olmuş onuda şöyle açıklayalım: Taksiler 700bin km ve uzun yol otobüsleri 1,5milyon km çok rahat devirebiliyor neden? Çünkü devamlı çalışıyorlar. Soğuk, motorun en büyük düşmanı. siz her gün sabah marşa basıp yol aldığınızda motor soğuk-sıcak-soğuk durumuna geçiyor. Şimdi termodinamik konusuna girmeyelim ama kısaca bu araçlar hep stabil ve sabit sıcaklıkta çalıştıklarından dolayı genleşme/daralma yaşamıyor ve daha uzun ömürlü oluyor. (Tabi trafik, kullanım, yol koşulları olumlu/olumsuz etken) Başka bir konuda yeni araçların motorlarının daha dayanıklı olduğu konu: Evet genel anlamda doğru ama sen git al bakalım bir Tata, corsa 1.7 , range rover, grand cherokee 3.1 o zaman 200bin km gördüğünde mutluluktan uçarsın :) |
Benzer içerikler
- emniyet kemeri kilitlendi nasıl açılır
- araç satış bedelini az göstermek cezası
- motoru ruhsata işletmeme cezası
- subap yanması
- benzinlik oto yıkama fiyatları
- mustang mach-e fiyat
- renault 2024
- opel mokka elektrikli yorumlar
- nissan qashqai e-power teknik özellikleri
- kia sportage 2022 fiyat
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X