Şimdi Ara

LPG - Subap Yanması - Arıza Lambası ve Çelik Subaplar Takıldı (SS'li)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
76
Cevap
5
Favori
25.144
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba forumdaşlar, daha önce konu açmıştım "1.Silindir Teklemesi Arıza Lambası" konulu. Nihayet motorumuz açıldı ve subapların erime yaptığı görüldü. Ben kısaca başımdan geçen süreci anlatayım.

    Aracım Focus mk2 1.6 100 beygirlik benzinli motor. Araçta sıfır kilometresinden itibaren Teleflex LPG sistemi takılıydı. Araç 115 bin km civarına geldiğinde rolantide hafiften titreme belirtileri başlamıştı. Bunu hissetmiş ve çeşitli ustalara konuyu açtığımda "bu kilometrede normal, olur böyle şeyler" benzeri ifadelerle geçiştirildim. Ama ben bir gariplik olduğunu içten içten düşünmeye başlamıştım.

    Nihayet araç 123 bin km'ye geldiğinde (kit takıldıktan 6 yıl sonra) ilk kez arıza lambası yaktı. Verdiği kod "1. Silindir Teklemesi" şeklindeydi. Gene sanayide tanıdık işgüzar bir "usta" kodu sildikten sonra "önemli bir şey mi?" sorusuna "yok abi bir yerde bir parça gevşeme yapmıştır ya da yakıt falan filan" deyip gönderdi. Her neyse 1 hafta sonra lamba tekrar yandı. Haydaaaa, bu sefer kendi ustama götürdüm yine aynı arıza: "1. Silindir Teklemesi". Tabii konuyu araştırmaya başlamıştım bu arada... Sorunun ateşleme ve yakıt sisteminden olabileceğini, LPG'den de kaynaklanabileceği şeklinde bir dolu farklı tecrübe olduğunu gördüm. Sanayideki ustam LPG beyni ya da enjektöründen şüpheleniyordu.

    Ben ya Allah bismillah deyip ateşleme sisteminden başlayalım dedim ve bujiler, buji kabloları ve bobini değiştirip kodu sildik. Ama ne yazıktır ki 1 haftaya kalmadan tekrar lamba yaktı. (Bu arada hatırlatayım, lambayı bazen benzinde bazen LPG'de yakıyordu.) Baktık ateşleme sisteminden değil bu sefer LPG'ciye götürdüm (isim vermekte sakınca yoksa Ankara Tunalı) Kendileri de o kadar "ilgililerdi ki" "sorun LPG'de değildir falan filan" deyip uğurladılar. Ustaya tekrar geldiğimde LPG enjektörlerinin manifolda bağlandığı noktalarda hava kaçırdığını tespit ettik. Acaba bu nedenle karışım hatası oluyor da onun için mi lamba yakıyor diye düşünüp tekrar Tunalıya gittim. Neyse bu sefer o sıkıntıyı hallettirdik. Ama gel gör ki birkaç güne kalmadan tekrar lamba yaktı. Bu arada aracın çekişi de eskisi gibi değildi ve rolantide titreme bir miktar daha artmıştı.

    Daha sonra bir başka ustaya daha götürdüm aracı bıraktım. 2 gün sonra beni arayarak "subap oturmuş sorun ondan" dedi. "Vay anam" demeye kalmadan aracı aldım ve bir süre böyle kullanayım niyetiyle sürmeye başladım ama hem o sürekli yanan sarı lambanın psikolojimi bozması hem de aracın gaz tepkilerinin zayıflaması ve eski tadını vermemesi nedeniyle motoru açtırma fikrimi olgunlaştırmaya başladım.

    Buraya kadar işin hikaye kısmı, sıra icraat kısmında: Aracımı çelik subap takılması ve debriyaj balatası ve fren sistemiyle ilgili diğer tamiratların yapılması için Şaşmazdaki ustama bıraktıktan sonra motorumuz açıldı ve gelelim LPG'nin faydalarına

    LPG - Subap Yanması - Arıza Lambası ve Çelik Subaplar Takıldı (SS'li)
    Burada özellikle eksoz subaplarının kestane kebabına döndüğü görülüyor.

    Bu da yakın çekim bir eksoz subabı. Hasar net. Titremeyi bu yapıyormuş namussuz:
    LPG - Subap Yanması - Arıza Lambası ve Çelik Subaplar Takıldı (SS'li)

    Subaplar SUPAR marka takıldı. Bu da paketi:
    LPG - Subap Yanması - Arıza Lambası ve Çelik Subaplar Takıldı (SS'li)

    Subaplar takıldıktan sonra üst kapağın genel görünümü:
    LPG - Subap Yanması - Arıza Lambası ve Çelik Subaplar Takıldı (SS'li)
    (Çillop gibi oldu maşaAllah)

    Bu tamiratın yanında;
    -Orijinal conta,
    -Orijinal debriyaj balatası + bilya,
    -Diskler torna,
    -4 adet FOMOCO fren balatası,
    -4 adet FOMOCO buji,
    -Magnatec 5w-30 motor yağı,
    -Orijinal hava filtresi + yağ filtresi,
    -Şanzuman sökülüp genel kontrolü ve yağ değişimi,

    Toplamda 2.500 TL'nin aracın kaputunun altına sıkıştığı tespit edilip çıkarıldı.

    Konunun merak edilen bölümüne geldik. "Sonuç ne oldu birader?" diye sabırsızlandığınızı hissediyorum:
    SONUÇ ALLAH'IN İZNİYLE MÜKEMMEL

    -Rölantide titreme bitti.
    -Yakıt tüketimi normale döndü. (Eski halinde ortalama yakıt tüketimi %10-15 civarında artmıştı.)
    -Debriyaj balatasının değişmesinin de etkisiyle aracın kalkışı ve ara hızlanmaları fabrika çıkışı haline geldi.
    -Şanzuman yağının değişmesiyle (kimisi bunu ömürlük sanır belli bir km'de mutlaka değiştirilmeli) vitesler kaymaklı lokum gibi.

    Araba fiyatlarının anormal arttığı bu dönemde satıp yenisini almak yerine 2.500 TL masrafla araba komadan çıkmış oldu. Allah hayırlı günlerde kullanmayı nasip etsin. Soranlara da söyleyim şu an benzinle kullanıyorum haftaya gidip LPG için yeniden ayar yaptıracam Benzin 5.60 TL Denize düşen yılana sarılır.

    Sevgiler hürmetler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mazotşist -- 25 Aralık 2017; 21:33:51 >







  • Biroez daha gormus olsuk ki, LPG emme subaplarina degil egzos subaplarina zarar veriyor.

    YAGLAMA sistemi adi altinda takilan UYDURMASYON sistin gereksiz oldugunu biroe daha soylemis olalim.



    Ayrica fabrikasyon LPGli araclarin, emme subaplari lpgsiz versiyonla aynidir.

    Ama egzos subaplari farklidir.



    Demekki egzos subaplari celik olmalidir
    Yapay Zekanın Yanıtı

    LPG'li Araçlarda Subap Yanması: Belirtileri, Nedenleri ve Çözümleri

    LPG'li araçlarda subap yanması, yaygın görülen bir sorundur. Subap yanması, subapların aşırı ısınarak erimesi veya hasar görmesi durumudur. Bu durum, aracın performansını olumsuz etkileyebilir ve hatta yolda kalmanıza neden olabilir.

    Subap Yanmasının Belirtileri:

    • Motorun rölantide düzensiz çalışması
    • Motor gücünün azalması
    • Egzozdan siyah duman çıkması
    • Arıza lambasının yanması
    • Motorun gürültülü çalışması

    Subap Yanmasının Nedenleri:

    • Lpg'nin yanlış ayarlanması: LPG sistemi düzgün ayarlanmazsa, motora çok fazla veya çok az yakıt gidebilir. Bu durum, subapların aşırı ısınmasına neden olabilir.
    • Subap boşluklarının yanlış ayarlanması: Subap boşlukları doğru ayarlanmazsa, subaplar tam olarak kapanmayabilir. Bu durum, egzoz gazlarının kaçmasına ve subapların aşırı ısınmasına neden olabilir.
    • Silindir kapağı contası arızası: Silindir kapağı contası arızalanırsa, soğutma sıvısı silindirlere kaçabilir. Bu durum, subapların soğumasını engelleyebilir ve aşırı ısınmalarına neden olabilir.

    Subap Yanması Nasıl Tespit Edilir:

    Subap yanması olup olmadığını anlamak için motorun sıkıştırma değerleri ölçülebilir. Sıkıştırma değerleri normalden düşük ise, subapların hasar görmüş olması muhtemeldir.

    Subap Yanması Çözümleri:

    Subap yanması sorunu çözülmezse, ciddi motor hasarlarına neden olabilir. Bu nedenle, sorunun tespit edilmesi halinde en kısa sürede bir servise başvurulmalıdır. Çözümler şunları içerebilir:

    • Yanmış subapların değiştirilmesi: Yanmış subaplar çıkarılır ve yenileriyle değiştirilir.
    • Subap boşluklarının ayarlanması: Subap boşlukları doğru şekilde ayarlanır.
    • Lpg sisteminin kontrol edilmesi ve ayarlanması: LPG sistemi kontrol edilir ve doğru şekilde ayarlanır.
    • Silindir kapağı contasının değiştirilmesi: Arızalı silindir kapağı contası yenisiyle değiştirilir.

    Subap Yanmasını Önleme İpuçları:

    • LPG sisteminin düzenli olarak kontrol ettirilmesi ve ayarlanması
    • Subap boşluklarının düzenli olarak kontrol edilmesi
    • Motorun aşırı yüklenmemesine dikkat edilmesi
    • Kaliteli lpg kullanılması
    • Çelik Subapların Takılması: LPG'li araçlarda çelik subapların takılması, subap yanması riskini önemli ölçüde azaltır.

    Subap yanması, LPG'li araçlarda sık karşılaşılan bir sorundur, ancak yukarıdaki bilgiler doğrultusunda önlenebilir ve çözülebilir. Sorun belirtileriyle karşılaşırsanız, en kısa sürede bir servise başvurarak aracınızın sağlığını koruyabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Teleflex prins ile birlikte bu işin öncüsüdür ,bu dertten kurtuldugunuz iyi olmuş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Allah kaza bela vermesin ne kadarı malzeme ne kadarı işçilik hocam

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bizim focus 1de de ufak ufak başladı bu rolanti dengesizlikleri, dalgalanmalar. Zaten 100 bglikler aynı motor sanırım. Henüz ilk safhalarındayız.



    2010 kasımda atiker taktırmıştık. 6-7 sene oluyor ama toplamda 50 bin km filan yapmışız. Şimdilik yakıtta, performansta bi fark hissetmiyoruz. Sadece azar azar yağ eksiltme var.

    Sadece Fakir/zengin karışım hatası veriyor. Onada alıştık, düzgün ayar yapabilecek usta yok. Yakıtından memnunsan kalsın diyor adamlar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim mazda3 te de aynı sıkıntı var büyük ihtimalle arıza ışığı yanıyor ama şimdilik bandırmadım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gidilicek en iyi ustaya gitmişsin ford konusunda,

    biz fordclub üyesi olarakta orayı tavsiye ediyoduk forumdada bilindik bir ustadır


    rolantideki titreme, kendi kendine gaz verip bırakıyomuş gibimi yapıyordu hafif hafif, yoksa motorun kendisimi titriyordu ?
  • Biroez daha gormus olsuk ki, LPG emme subaplarina degil egzos subaplarina zarar veriyor.

    YAGLAMA sistemi adi altinda takilan UYDURMASYON sistin gereksiz oldugunu biroe daha soylemis olalim.



    Ayrica fabrikasyon LPGli araclarin, emme subaplari lpgsiz versiyonla aynidir.

    Ama egzos subaplari farklidir.



    Demekki egzos subaplari celik olmalidir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @babapars 1500 TL malzeme, 1000 TL işçilik. (Subap+Debriyaj+Şanzuman+Fren Sistemi)

    @ZETEC SE AFR ayarı yaptırmayı denedin mi hocam? İnternette araştırabilirsin.

    @BOLDVIPER Tamiratı Tuncay usta yapmadı ama kendisinin iyi bir esnaf olduğu daha ilk dakikada anlaşılıyor. Rolantide bariz bir dalgalanma ya da motorun kendi kendine gaz vermesi gibi bir durum yoktu ancak rolantide titreme vardı ve her geçen zaman yavaş yavaş bu titreşim artıyordu. Zangırdama noktasına gelmeden müdahaleyi yaptık.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mazotşist -- 18 Aralık 2017; 22:40:28 >
  • AFR denen bir ayar var bunu yaptırmanızı öneririm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M_aTRa_X

    AFR denen bir ayar var bunu yaptırmanızı öneririm.

    Bunu isterdim ama Teleflexe servisler haricinde müdahale edilemiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mazotşist


    quote:

    Orijinalden alıntı: M_aTRa_X

    AFR denen bir ayar var bunu yaptırmanızı öneririm.

    Bunu isterdim ama Teleflexe servisler haricinde müdahale edilemiyor.

    https://www.facebook.com/groups/166227217241702/


    şu grupla bi iletişime geçin bence
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M_aTRa_X


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mazotşist


    quote:

    Orijinalden alıntı: M_aTRa_X

    AFR denen bir ayar var bunu yaptırmanızı öneririm.

    Bunu isterdim ama Teleflexe servisler haricinde müdahale edilemiyor.

    https://www.facebook.com/groups/166227217241702/


    şu grupla bi iletişime geçin bence

    Evet teşekkür ederim buradan haberim var. Akif beyle görüşmüştüm, Teleflex'e yetkili servisler dışında bağlanılamıyor bilgisini de ondan almıştım.




  • Çok çok geçmiş olsun. Bindiğiniz, tanıdığınız arabayı yaptırmakla mantıklı karar almışsınız. Değişseniz aldığınız arabada ne masraf çıkacağı belli değil.

    Bende de 2004 Lada Vega var, araç 180 binde sürekli de kullanıyorum. Kalorifer peteğinden su eksiltmesi sonucu soğutma sistemi ve beraberinde contayı da değişeyim diyorum (parçaları aldım) Başka hiçbir sorunu yok ama bu paylaşımınızı gördükten sonra acaba subapları da alıp onları da yenilesem mi diyorum 😊😀😁

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • merhaba, geçmiş olsun yerine güle güle kullanın diyeyim focus mk2, özellikle makyajlısı, çok sevdiğim hatta bir dönem alma aşamasına geldiğim bir arabadır. aracı yenilemek yerine tamir ettirmeniz çok mantıklı olmuş.

    bildiğim kadarıyla teleflex çok kaliteli bir kit, enjektörler direkt manifoldun üzerinde olması lazım. ama hiç teleflex montajı görmedim, varsa enjektör kısmını paylaşabilir misiniz?

    bir de aracı kullandığınız süre boyunca lpg ayarınız düzgün müydü, arıza lambası yanarak kullandınız mı? yani merak ettiğim, iyi bir ayarla mı bu kadar km geçtiniz, yoksa kötü ayara rağmen mi?
  • 65binde taktırdım prins silverline'ı 150bin km oldu daha emaresi yok biraz sakin kullanıyorum. Ustamdan yana güvenim sonsuz kompresyon testi de yaptık sıkıntı yok halen. daha da devam edeceğiz anlaşılan.
  • araçta sadece lpgde arıza lambası yandı diye subaplar değiştirilmez, subapların değişmesi için motorda ciddi anlamda güç kaybı, sabah zor çalışma gibi belirtiler gerekir, büyük ihtimalle o aracın da daha zamanı vardı, bugün lpg değmemiş araç bile açıldığında egzos subapları ona benzer çıkabiliyor

    yapılacak şey öncelikle aracın 150 km lpg ye bir kez bile geçmeden benzinde kullanılmasıydı, tahminen bu süreç içerisinde araç arıza vermeyecekti, sonra da aracın ayarları düzene girince lpg haritası tekrar kalibre edilecek ve araç arıza lambasını yakmayacaktı
  • Çok güzel ve bilgilendirici bir konu olmuş. Özlüyoruz böyle konuları forum ahalisi olarak. Yenilenmiş aracınızla uzun yıllar keyifli sürüşler dilerim size.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araba omurluk olmus, gule gule kazasiz belasiz kullanin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sabahları çalışmayan lpg li araca yanık sübaplar değişecek denilip astronomik bir fiyat çıkardıklarında idare ederim dedim
    sonra double up adlı motor katkısı yağına koydum şimdilik sabahları çalışmama sorunu düzeldi
  • Hayırlı olsun, uzun müddet sıkıntısız kullanırsınız artık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.