Şimdi Ara

LPG - Subap Yanması - Arıza Lambası ve Çelik Subaplar Takıldı (SS'li) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
76
Cevap
5
Favori
25.144
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • lpg yüzünden frankeştayn operasyonu olmuş



    çelik sübap derlen orjinaliyle aynı özellikte olduğunu belirtseniz iyi olurdu.alaşımlı sübap kullananıp sübapları haşlayanlar çelik sübap hayali kurmasın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lpg sübap değişimi ile ilgili detaylı paylaşımın için eline sağlık forumdaşım.

    Abimin 2010 Toyota Auris 132 bg aracına Ankara Tunalı Motorlu araçlarda 2010 yılında, araç 10 bin km'de iken taktırdığım Teleflex kitiyle Auris 230 bin km yaptı ve aracı 4 ay önce 240 bin km'de sattığımızda çok ciddi bir motor sıkıntısı yoktu. Rölantide düzensizlik var idi bir miktar ama yetkili servisten ayrılma ustası sübap değişimi için 20-30 bin km daha idare eder demişti.

    Teleflex zamanında çok kaliteli bir kit olarak bilinirdi ama Tunalı bu işi eline yüzüne bulaştırdı.

    Sonra markanın üreticisini başka bir firma satın aldı ve BRC ile kardeş oldu Teleflex.

    Başka şehirlerde yaşayanlar filtre bile bulamaz hale geldiler.

    Sonrasında zaten piyasadan kalkma noktasına kadar geldi bu kit.

    Ben de 5 yıldır Prins tercih ediyorum.

    Bir de diğer bir konudaki paylaşımında...

    quote:

    Mazotşist @ 19 Aralık 2017 11:37:20

    Focus mk2 1.6 100 hp: 5.vites 3000 devir 100 km/s


    ... yazmışsın.

    Aynı motora sahip, yine 100 bg üreten Focus Mk1, 5. vites 3000 devirde 118 km yapıyor. Muhtemelen Mk 2 versiyonla birlikte daha da ağırlaşan kasayı rahat taşısın diye dişli oranlarını değiştirmişler.

    Şanzımanda sıkıntı yaşayacak olursan çıkma Focus 1 şanzımanı, ya da sadece ilgili dişli ya da dişlileri değiştirmeyi de düşünebilirsin.

    Böylece uzun yolda daha az kafa ütüleyen bir aracın olmuş olur.

    Selamlar.




  • LPG kitiniz sıvı kit değil ise.
    Araçları fakire ayarlatın lpg de.

    Emisyon test cihazları ile ayarlanıyorsa.

    Araç lpg de lambda 1.06 ya ayarlanmalı en azından.

    Ayrıca eğer cihazın imakanı varsa 3500 den sonra yavaş yavaş benzin karıştırsın.


    LPG direk olarak yakmıyor. Hatalı lpg ayarı yakıyor. Benzin ayarına göre kalibre edilen (servis servisin programı vs farketmez). LPG ayarı Hatalı ayardır. Araç LPG ye göre zenginde kalıyor. Ki direk tam ayarlansa dahi avans ayarı değişmediği için egzoz sübapları açıldığında hala alev oluyor piston içinde.

    Hiç birini yaptıramıyorsanız. Araca su enjeksiyon kiti takın. motor iç sıkcaklığı düşsün. 300 bin 500 bin rahat gidersiniz.
  • Geçmiş olsun. LPG'nin yaptırdığı tasarrufun yanında lafı bile olmayacak bir rakam bence.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    lpg yüzünden frankeştayn operasyonu olmuş



    çelik sübap derlen orjinaliyle aynı özellikte olduğunu belirtseniz iyi olurdu.alaşımlı sübap kullananıp sübapları haşlayanlar çelik sübap hayali kurmasın.

    güzel benzetme gerçekten ufuk bey siz de sanırım benim gibi lpgye karşısınız di mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @haluk 23 Dostum selam. Tavsiyelerin için teşekkür ederim. Şu an aracı benzinde çalıştırıyorum depo bitince LPG ayarı yaptıracam ama tedirginliğim var kalibrasyon hatalı yapılır da kat ettiğim her km gene motorun canına okur mu diye. Kalibrasyon konusunda tavsiyelerin olur mu?

    @Delifisek.Tux Lambdanın 1.06'ya ayarlanması konusunu kablirasyonu yapacak kişiye söylesem dikkate alır mı acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    LPG kitiniz sıvı kit değil ise.
    Araçları fakire ayarlatın lpg de.

    Emisyon test cihazları ile ayarlanıyorsa.

    Araç lpg de lambda 1.06 ya ayarlanmalı en azından.

    Ayrıca eğer cihazın imakanı varsa 3500 den sonra yavaş yavaş benzin karıştırsın.


    LPG direk olarak yakmıyor. Hatalı lpg ayarı yakıyor. Benzin ayarına göre kalibre edilen (servis servisin programı vs farketmez). LPG ayarı Hatalı ayardır. Araç LPG ye göre zenginde kalıyor. Ki direk tam ayarlansa dahi avans ayarı değişmediği için egzoz sübapları açıldığında hala alev oluyor piston içinde.

    Hiç birini yaptıramıyorsanız. Araca su enjeksiyon kiti takın. motor iç sıkcaklığı düşsün. 300 bin 500 bin rahat gidersiniz.

    Bilerek mi yaziyorsunuz bunlari yoksa bilmeden mi?

    Fakir karisim ne gibi zararlar verir bilginiz var mi??

    Sakin fakir karisima gore ayarlatmayin araclarinizi. Bilende yaziyor bilmeyende. Fakir karisimda subaplarin yanmayacagi varsa da yanar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 20 Aralık 2017; 20:14:37 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • @Haluk23 selam, uzun zamandır yoktun. Forumun senin gibi kaliteli paylaşımları olanlara ihtiyacı var, troll doldu kaldı ortalık. Bundan sonra daha çok yazarsan seviniriz. Gerçi ben de eskisi kadar çok yazmıyorum artık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    LPG kitiniz sıvı kit değil ise.
    Araçları fakire ayarlatın lpg de.

    Emisyon test cihazları ile ayarlanıyorsa.

    Araç lpg de lambda 1.06 ya ayarlanmalı en azından.

    Ayrıca eğer cihazın imakanı varsa 3500 den sonra yavaş yavaş benzin karıştırsın.


    LPG direk olarak yakmıyor. Hatalı lpg ayarı yakıyor. Benzin ayarına göre kalibre edilen (servis servisin programı vs farketmez). LPG ayarı Hatalı ayardır. Araç LPG ye göre zenginde kalıyor. Ki direk tam ayarlansa dahi avans ayarı değişmediği için egzoz sübapları açıldığında hala alev oluyor piston içinde.

    Hiç birini yaptıramıyorsanız. Araca su enjeksiyon kiti takın. motor iç sıkcaklığı düşsün. 300 bin 500 bin rahat gidersiniz.

    Bilerek mi yaziyorsunuz bunlari yoksa bilmeden mi?

    Fakir karisim ne gibi zararlar verir bilginiz var mi??

    Sakin fakir karisima gore ayarlatmayin araclarinizi. Bilende yaziyor bilmeyende. Fakir karisimda subaplarin yanmayacagi varsa da yanar.

    İnternetten benzine göre yapılmış bilgileri okuyup okuyup burada ahkam kesmeyin.

    LPG ve Bezin bir birine yakın lakin AYNI yakıt değildir.

    Dahası birini sıvı diğerini gaz halinde kullanıyorsunuz.

    Dahası benzin ve lpg nin oktanı da aynı değildir. LPG daha yavaş yanar daha çok ısı üretir.

    Hepsi bir araya geldiğinde de işte bu sübap sorunları ortaya çıkar.




  • Delifisek.Tux kullanıcısına yanıt
    Aslında şu cng olayı yaygınlaşsa motorlarda bu tarz sorunlar epey azalacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    LPG kitiniz sıvı kit değil ise.
    Araçları fakire ayarlatın lpg de.

    Emisyon test cihazları ile ayarlanıyorsa.

    Araç lpg de lambda 1.06 ya ayarlanmalı en azından.

    Ayrıca eğer cihazın imakanı varsa 3500 den sonra yavaş yavaş benzin karıştırsın.


    LPG direk olarak yakmıyor. Hatalı lpg ayarı yakıyor. Benzin ayarına göre kalibre edilen (servis servisin programı vs farketmez). LPG ayarı Hatalı ayardır. Araç LPG ye göre zenginde kalıyor. Ki direk tam ayarlansa dahi avans ayarı değişmediği için egzoz sübapları açıldığında hala alev oluyor piston içinde.

    Hiç birini yaptıramıyorsanız. Araca su enjeksiyon kiti takın. motor iç sıkcaklığı düşsün. 300 bin 500 bin rahat gidersiniz.

    Bilerek mi yaziyorsunuz bunlari yoksa bilmeden mi?

    Fakir karisim ne gibi zararlar verir bilginiz var mi??

    Sakin fakir karisima gore ayarlatmayin araclarinizi. Bilende yaziyor bilmeyende. Fakir karisimda subaplarin yanmayacagi varsa da yanar.

    İnternetten benzine göre yapılmış bilgileri okuyup okuyup burada ahkam kesmeyin.

    LPG ve Bezin bir birine yakın lakin AYNI yakıt değildir.

    Dahası birini sıvı diğerini gaz halinde kullanıyorsunuz.

    Dahası benzin ve lpg nin oktanı da aynı değildir. LPG daha yavaş yanar daha çok ısı üretir.

    Hepsi bir araya geldiğinde de işte bu sübap sorunları ortaya çıkar.







    Bir saniye bir saniye, benzin motora sıvı olarak mı giriyor?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil


    quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    LPG kitiniz sıvı kit değil ise.
    Araçları fakire ayarlatın lpg de.

    Emisyon test cihazları ile ayarlanıyorsa.

    Araç lpg de lambda 1.06 ya ayarlanmalı en azından.

    Ayrıca eğer cihazın imakanı varsa 3500 den sonra yavaş yavaş benzin karıştırsın.


    LPG direk olarak yakmıyor. Hatalı lpg ayarı yakıyor. Benzin ayarına göre kalibre edilen (servis servisin programı vs farketmez). LPG ayarı Hatalı ayardır. Araç LPG ye göre zenginde kalıyor. Ki direk tam ayarlansa dahi avans ayarı değişmediği için egzoz sübapları açıldığında hala alev oluyor piston içinde.

    Hiç birini yaptıramıyorsanız. Araca su enjeksiyon kiti takın. motor iç sıkcaklığı düşsün. 300 bin 500 bin rahat gidersiniz.

    Bilerek mi yaziyorsunuz bunlari yoksa bilmeden mi?

    Fakir karisim ne gibi zararlar verir bilginiz var mi??

    Sakin fakir karisima gore ayarlatmayin araclarinizi. Bilende yaziyor bilmeyende. Fakir karisimda subaplarin yanmayacagi varsa da yanar.

    İnternetten benzine göre yapılmış bilgileri okuyup okuyup burada ahkam kesmeyin.

    LPG ve Bezin bir birine yakın lakin AYNI yakıt değildir.

    Dahası birini sıvı diğerini gaz halinde kullanıyorsunuz.

    Dahası benzin ve lpg nin oktanı da aynı değildir. LPG daha yavaş yanar daha çok ısı üretir.

    Hepsi bir araya geldiğinde de işte bu sübap sorunları ortaya çıkar.







    Bir saniye bir saniye, benzin motora sıvı olarak mı giriyor?

    Birak hocam bos konusuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • İkinci defa CNG istasyonu gördüm. Bu İstanbul Alibeyköy'de, fiyat da makul, ilkini de Balıkesir civarlarında görmüştüm sanırım.

    LPG - Subap Yanması - Arıza Lambası ve Çelik Subaplar Takıldı (SS'li)
  • talbotlago kullanıcısına yanıt
    Kitleri biraz pahalı yaygınlaşması zaman alacak sanırım.
  • ZETEC SE kullanıcısına yanıt
    Rolanti dengesizligi ileriki zamanlarda yerini yer yer stop etmeye birakiyor hocam. Bizde de mk1 zetec 1.6 motor var brc kit takili. Sanirim eninde sonunda her tuplu zetecin kaderi ayni oluyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • bir de tankları lpg ye göre baya büyük ve ağır kalıyor. orjinal cng li binek araçlar biliyorum ama kit olarak ne kadar yaygınlaşır bilemem. (ticariler çoktan başladı dönüşüme)

    ayrıca cng de mutlaka ateşleme avansının değişmesi gerektiğini hatırlıyorum. cng kitleri bunu nasıl yapıyor bilemiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ersin310 -- 21 Aralık 2017; 10:11:9 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mazotşist

    @haluk 23 Dostum selam. Tavsiyelerin için teşekkür ederim. Şu an aracı benzinde çalıştırıyorum depo bitince LPG ayarı yaptıracam ama tedirginliğim var kalibrasyon hatalı yapılır da kat ettiğim her km gene motorun canına okur mu diye. Kalibrasyon konusunda tavsiyelerin olur mu?

    @Delifisek.Tux Lambdanın 1.06'ya ayarlanması konusunu kablirasyonu yapacak kişiye söylesem dikkate alır mı acaba?

    Çok erken subap eritmişsiniz,bunlar hep iş bilmeyen ustaların yaptığı bozuk kalibrasyon yuzunden oluyor,ankarada hatasız kalibrasyon ayarı için akif tezele ulaşın,05324090489

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Bagaj iptal

    http://www.tasiyanlar.com/haber/511-endustri-yan-sanayi-gasitaly-cng39li-fiat-fiorino39yla-gasturkey-fuari.html

    Bir diğer avantajı da hem dizel hem benzinli araçlarda ve direk enjeksiyonlu motorlarda kullanılabiliyor olması eski nesil karbüratörlü araçlarda da kullanılabiliyormuş ateşleme avansı otomatik avans ayarı yapan araçlarda geçerli değil diye biliyorum aracın beyini ile cng kitinin beyni uyarlanıyor aynı lpg de olduğu gibi lpg de ve benzinde kayıt zamanlamalarına göre ayar yapılır mesela sadece karbüratörlü araçlarda avans ayarının değiştirilmesi gerekir mesela lpg ayarı yapılırken avans biraz açılır.




  • 2014'de Gürcistan'da gördüm, cidden bagajı iptal ediyor. LPG'ye karşı pek şansı olmayan bir sistem bu yönüyle. Gürcistan'da gene görece vardı bayağı ama.
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Bizim ülkemizde ekonomi önemli olduğundan bir çoğunun bagaj bile umurun da olmaz emin olun lpg ye oranla daha fazla km yaptırıyor şahsen kitlerin fiyatı düşse ve istasyonlar yaygınlaşsa lpg yi söktürüp cng taktırırım.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.