Şimdi Ara

Kadrolar hk.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
536
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selam!

    Focus Blackforest 29R kullanıyorum. Kadro geometrik olarak başarılı ve güzel bir görünümü var. Fakat bir kaç sorum olacak, hafif eğimli yollarda yada hafif düşüşlerde kadronun tık,tak gibi ses ve pedallara,seleye darbe şeklinde tepki vermesi normal mi? Genelde yaşanılan bir durum mu yoksa kadroda sorun mu var çözemedim, gözle görülür hiç bir çatlak yada kırık durumuna rastlamadım açıkçası. Bu konuda bilgi verirseniz çok makbule geçer.

    2.sorum ise HD fren sistemi olarak Magura MT2 kullanıyorum, pek yeterli performansı olmasada işimi şu an için görüyor. Arka frenleme esnasında ufak titremeler ve ön frenleme esnasında gidonda titremeler normal mi? Rotor yapısı gereği balatalar kesik kesik olarak boşa çıkıyor gibi görünüyor bunun etkisi mi ?







  • Kadrodan ses gelmesinin imkanı yok hocam . Çatlak dahi olsa ses yapmaz yani bende yapmamıştı hiç . Ses pedallardan yada ayakoldan geliyordur yüksek ihtimal . Pedalın ve ayna kolu temizleyip yağlayıp gress ile vidalarını kontrol edin . Amortisözlerden yada gidon boğazından da ses geliyor olabilir onları sessiz bir ortamda güç kuvvet uygulayarak deneyin . Disk frenlerden anlamıyorum pek ama balatalarınızı en son ne zaman değiştirdiniz sorun ondan kaynaklı olabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kadrodan ses gelmesi iyi bir durum degil acikcasi. Catlak veya kirik yoksa sorunun kaynagini bulmakta fayda var. Bu sesi pedallar, aynakollar, arka attirici, orta gobek, gidon, sele borusu ve masanin dikkatlice kontrol edilmesi herekiyor. Eger cit cit tarzinda iki bilye birbirine vuruyormus gibi ses duyuyorsaniz orta gobek dagilmis olabilir veya pedallardan kaynaklaniyor olabilir. Hafif atlamalarda agirligi seleye vermek dogru degil cunku sele bogazi kisminda catlamalara veya kadroda egilmeye sebep olabilir.



    Bu yuzden isinin ehli bir bisikletciye gidip kontrol ettirmeniz gerekiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cevaplar için teşekkürler, aslında bahsettiğim ses her pedal turunda tık sesiydi ve sanırım çözümü buldum ön aktarıcı shifter teli aynakola çarpıyor ve ses çıkarıyordu. Başka bir nedenden kaynaklı ise tur esnasında bisikleti dinlemeye çalışacağım. İkinci sorum halen geçerli frenleme esnasında ufak titreşimler normal mi hem arka hem ön için? Kontrolü zorlayacak bir titreşim değil, frenleme gücüne göre bu vibrasyon değişim gösteriyor.



    Ek olarak bahsettiğiniz atlamalar ve düşüşlerde ağırlığı seleye vermemeye özen gösteriyorum, tek seferlik bir durumda yaşadığım bir olaydı. Sele üzerinde atlayış sırasında darbeyi geri tepki olarak hissettirdi. Aklıma ilk gelen aha kadroyu yedik dedim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Seijo Kai

    Cevaplar için teşekkürler, aslında bahsettiğim ses her pedal turunda tık sesiydi ve sanırım çözümü buldum ön aktarıcı shifter teli aynakola çarpıyor ve ses çıkarıyordu. Başka bir nedenden kaynaklı ise tur esnasında bisikleti dinlemeye çalışacağım. İkinci sorum halen geçerli frenleme esnasında ufak titreşimler normal mi hem arka hem ön için? Kontrolü zorlayacak bir titreşim değil, frenleme gücüne göre bu vibrasyon değişim gösteriyor.



    Ek olarak bahsettiğiniz atlamalar ve düşüşlerde ağırlığı seleye vermemeye özen gösteriyorum, tek seferlik bir durumda yaşadığım bir olaydı. Sele üzerinde atlayış sırasında darbeyi geri tepki olarak hissettirdi. Aklıma ilk gelen aha kadroyu yedik dedim

    Aluminyum govdeli pedallardan bu tur tik tik sesler gelebilir. Genelde hep turun ayni yerinde hissettirir kendini. Sorun sadece pedal ise sikinti etmemek gerekir. Ama aynakol veya baska bir yerden geliyorsa baktirmali. Balatalar asinmis olabilir. Yogun kullanimda 1 yil kadar omurleri var. yine ayni sekilde frenlemeyi saglayan hidrolik yagin da 3-3.5 yilda veya 1000 KM uzerinde yenilenmesi gerekir. Jantta hafif bir egilme olsa bile rotor da yalpalayarak hareket eder.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yukarıda da bahsesilmiş, pedal çevirmede her turun aynı yerinde ses geliyorsa pedal göbeğinden geliyordur.



    Kadroyla ilgili seslerde de sele borusu ve boğazına bakın derim. Sele borusu yuva içinde milimetrik hareket ediyorsa ses yapıyordur. Borunun uç kısmına elektrik izolasyon bandı çekin. Tanımladığınız ses buraya ait gibi.



    Frenle ilgili de şunu söyleyebilirim. Sahip olduğunuz komponent orta sınıf. Böyle düzensizlikler yapmamalı. Ayıplı olabilir. Bisiklete yük binmiyorken, örneğin ters çevirip fren sıktığınızda da aynı şey oluyor mu? Oluyorsa rotor arızalı, olmuyorsa hidrolik sistem arızalıdır. Tabi bu yorumum bileşenlerin tamamen yağ veya tozdan arınmış halde geçerli.



    Bol şans.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • BiLq3 kullanıcısına yanıt
    Bisiklet üzerinde yük yok iken herhangi bir titreşim yok. Aslında titreşim olarak bahsettiğim sarsılma,sarsıntı gibi değil. Daha çok telefon titreşimi gibi arka frenleme sırasında tüm arka borulardan vibrasyonu frenleme kuvvetine göre hissettiriyor, aynı şekilde ön frenleme sırasında benzer durumlar mevcut. ( Bu bahsettiğim durumlar genel olarak sert frenleme sırasında olan şeyler, otomobillerde abs frenleme sırasında kızaklamayı önlemek amacıyla kesik kesik frenleme sırasında yaşanılan duruma çok benziyor.) bisikletler için böyle bir durum mevcut mu? Bisikletimi aldığım ve bakımını yaptırdığım yer bu konudaki cevabı şu; rotor yapısı gereği balatalar sıkıp bırakıyor ve bu vibrasyona neden oluyor. Yani bir sorun değil genel yaşanılan bir mevzuymuş, bir nevi bahsettiğim abs olayı sanırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.