Şehir içi kısa mesafe + yokuşlu yol+ insanların yol kavramı yok yolun ortasından yürüyorlar sürekli fren gaz kullandığım bir yolda ortalama hızım 20 ve aşağısı bu şartlarda 1.2 puretech tam otomatik Corsa F aracım 10-11 litre arası değişiyor. |
Kamiq 1.0 dsg yakıt tüketimi (3. sayfa)
-
-
Bakın işte bir örnek daha, ben de Ankara'dayım, yokuşsuz yer yok denecek kadar az, ortalama hızım 20 km/s olduğunda seviniyorum baya yükseldi diye. Özellikle sadece işe gidiş dönüşte kullanırsam ortalama hız 16-18 km/s civarı değişiyor ve bu hızlarda 11-12 lt tüketim oluyor. 20 km/s ortalama hızlarda 9,5-10,5 lt arası tüketim ölçüyorum ki aracım 1.6 atmosferik ve tam otm. bir araç.
Yukarıdaki mesajımda buna değinmek istemiştim, kağıt üzerindeki tüketimler ile gerçek hayat çok başka oluyor. Elbette her düşük hacim turbo bu lt lerde tüketecek iddiam yok, mutlaka birkaç lt. daha düşük tüketime sahip olanlar vardır ama atmosferik aracın 16 km/s hızda 10-11 lt yakıt tükettiği yerde sanmıyorum ki başka bir turbo araç 5-6 lt yakıt tüketsin.
-
Sayın Hocam; 1.6 Atmosferik aracınızla son paylaştığınız şehir dışı tüketim verisi gayet normal (93 Km ortala hız, 5.8 Litre tüketim, kış lastikli ve dolu bir araç). Anormal olan, takip ettiğiniz 1.0 Firefly Motorlu aracın sürücüsünün tüketimi, 66 Km ortalama hız da, 1.0 Turbo benzinli bir araca 6.7 Litre yaktırmak için bu vatandaş ya aracı aşırı devirli kullanıyor, ya aracı aşırı yüklüyor ya da en mantıklısı, sıfırlama yapmayıp uzun dönem tüketimi gösteriyor başka türlü imkansız. 3 Yıldır 1.0 Tce araca sahibim, daha önceki aracım bugüne kadar üretilmiş en tutumlu DCİ Motor olan Euro 4 1.5 Dci 85 Bg di ve onunla mukayese ediyorum, inanın hiç bir zaman o aracımı aratmadı, ve nasipse seneye aracımı değiştirme niyetindeyim ve yine Dacia Duster 1.0 Tce alacağım inşallah.
Sonuç olarak 1.0 Turbo benzinliler ne bazılarının iddia ettiği gibi şehir için de 4-4,5 Litre benzin yakar ne de nasıl becerdiğini bilemediğim vatandaş gibi şehir içi 9.2 Litre yakar. Ama emin olun her koşulda, 1.6 hatta 1.4 Atmosferikten daha az yakar.
-
Yani bilemiyorum ki, bakın bu konuda bile bir çok arkadaş (mesela hemen üstte yazan arkadaşımızın ki) tüketim paylaşmış, ort. hız düştükçe tüketim çok yükseliyor. Şartlara göre değişiyordur, düz bir şehirde, görece ılıman bir iklimde durum değişebilir.
Motoruna görede inanırım ki çok farkediyordur, sizin tecrübeniz benim gözlemlerimden farklı olabilir.
-
Atmosferikle 1.0 turbo istediği kadar aynı yaksın da performans kısmı gıcık eder insanı. Kasımda kendime 0 Corolla, ocakta da hanıma 1.0 tsi dsg Kamiq aldım. Hanım her gün işe gidip geldiği için özlüyorum arabayı. Tabi günümüzde seçenek kalmayınca bayide mecbur 1.0'ı aldım. Corolladan da çok memnunum ama yıl olmuş 2023 atmosferik nedir ya
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hep elma armut kıyaslaması yapılıyor.
1.0 tce clio nun 1.5 yaristen az yakacağına ben ihtimal vermiyorum. Az yaktığı ekstrem koşullar olabilir ama genele bakıyorum.
Benzer şekilde 1.0 kamiq'in, 1.0 capturun da 1.5 yaris cross tan az yakacağını sanmıyorum.
Yalın Gülmez - Kim Geçer?youtubeToyota'nın küçük sınıf SUV'u Yaris Cross'un benzinli motora sahip versiyonu bu videonun konuğu. Özellikle yakıt tüketimiyle öne çıkan benzinli motor, Yaris Cross Hybrid'in seçim şansını azaltıyor. Ayrıcalıklardan yararlanmak için bu kanala katılın: https://www.youtube.com/channel/UCp6CtJeG3-TXFrhaqftCpjg/joinhttps://www.youtube.com/watch?t=166&v=yWgEYLh5SyI&feature=youtu.beAuris 1.33 son 5 ay, 3bin km kullanım verilerim 35ort hız, 5.7 tüketim. %95 işe git gel tarzı kullanım. Ekonomik kullanım, rahat sayılabilecek güzergah.
Özetle atmosferik çok yakar teziniz yanlış. Eski nesil tam otomatik vitesli, 1400kg lık araçlarla 1000kg lık yeni nesil araçlar kıyaslanmaz.
-
Burada yazdıklarımdan atmosferik övdüğüm zannedilmesin, yeni bir araç alma arefesindeyim ve seçeneklerim arasında atmosferik araç yok mesela. Tamam devir çevirince atmosferiğinde gitmem dediği durumlar çok çok nadir ama düşük devirde gelen torkun verdiği haz başkadır muhtemelen, onu yaşamak istiyorum ben de ama yinede baktığım araçlar 1.3 TCE, 1.5 fire fly, 1.2 Puretech motorlu, beygir gücü de görece fazla olan motorlar.
-
Alabiliyorsanız 1.3 tce veya 1.0 -1.5 tsi alın. Vag'a ön yargılıydım ama hanım çok beğendiğinden ve 2008'den başka düzgün alternatif olmadığından (psa grubuyla çok haşır neşirim bundan sonra kolay kolay almam) Kamiq aldım. Açıkçası motor ve şanzıman olarak güven verdi. Eski dsg ler gibi değil fena değil. Ama motor 1.0 olmasına rağmen gayet keyifli, keşke 1.5 olsaydı. Skoda'yı böyle beklemiyordum açıkçası, eğer makyajlı Octavia gelirse 1.5 motorla düşünürüm gerçekten.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben de, yazılan çizilenlerden ötürü PSA grubuna (DSG hasebiyle) mesafeliyim. Hanımla hafta sonu dacia duster baktık, demode buldu, beğenmedi, 20 yıl önce üretilmiş arabanın sıfırı gibi duruyor dedi. Hanım olsun çocuklar olsun illede 2008 diyorlar. Ben Captur veya egea cross wagon (bulunabilirlik durumuna göre) düşünüyorum (sadece otomatik vites bakıyoruz). Chery ler bir satışa çıksın onları da listeye alacağım.
-
1.0 tsi torku 2000 devirden sonra alıyor. 1.5 tsi ise 1500 dveir. yani 110 ile mecburen devirli kullanmak zorundasınız yoksa yokuşlarda 1500 devir ile araba zorlanıyor.
-
Ankara sabah erken saatlerde eskisehir yolundan Kızılay'a oradan da dönüş eskisehir tarafina Ümitköy çay yolu taraflarina...aksam dönüşte bu ortalama km düşüyor.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Bizim hanim da 6 yillik atecadan sonra sifir duster journey istemedi..Gittik tarraco aldık...Bakalim arka koltuklarini sökme Planim var
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Tarraco da çok kalitesiz bir araç ya. Her yer sert plastik dusterdan pek bir farkı yok .
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Kusura bakmayın ama model ismini okuyunca şaka yapıyorsunuz sandım bir an, sonra seat sitesine girince Tarraco diye model varmış, bugüne kadar hiç dikkatimi çekmemiş demekki.
-
-
Aynen...tiguan allspace ile ayni fabrikada uretilen, kapı sacı bile ayni olan dusterden farksiz rezil bir araç.tek artısı şerit takip, d suv olmasi 7 kisilik olmasi elektrikli bagaj vsvssvs
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ShadowOfSpirit -- 21 Mart 2023; 23:15:48 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Sormayın ya..boyle iisim mi konulur allansen...yazisi da bi güzel el yazisiyla...sanarsin maldonado filan yaziyor..
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
İstedikleri kadar az yaksınlar. Atmosferik Corolla bıt bıt bıt çıkıyor, üstüne bir de cvt gelince ortalık karışıyor.
1.0 tsi süzülüp gidiyor. Siz izmiti bilirsiniz, her gün kabaoğlundan bayındırlıktan çarşıya inip akşam geri çıkıyorum. Atmosferik o rotada bayıyor insanı. Tamam eziyet değil de 1.0 tsi'ın verdiği esneklik çok farklı. Keşke 1.5 tsi olsaydı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
1.0tsi güzel ama bu işin zirvesi 1.2tsi dı. Düşük hacim turbo motorlardan bahsediyorum tabi. Vw'e maliyetli geldi bu motor, son dönemde her yerden kısmaya başladılar zaten. 1.5tsi octaviayı ben de takip ediyorum, denk gelirse alabilirim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Onlara itirazım yok zaten. Benim itirazım atmosferik çok yakar söylemlerine. Kocaeli'de yaşıyorum zaten. Kış boyunca Yuvacık - Yahya kaptan her gün git gel 5.7 yakmış. Bayındırlık gibi olmasa da orası da yokuş. Daha ne kadar az yaksın? Yokuş olayında 2.0 cx5 de süzülmüyor, o da devir istiyor. Tam otomatik şanzıman cvt den de kötü.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X