Şimdi Ara

Kamyon yakıt tüketim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
73.734
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar kamyonlarda beygir gücü ile yakıt tüketiminin ters orantılı olduğunu bir kaç yerde okudum.
    Buna göre mercedes 3228 axor un yakıtı 3240 axor dan dahamı fazladır?
    Ayrıca bu iki farklı modelin 100 km de yakıt tüketimi ne kadardır acaba, bilenlerin cevabını bekliyorum teşekkürler.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Kamyon Yakıt Tüketimi: Etkenler ve Araçlara Göre İnceleme

    Kamyonların yakıt tüketimi, işletmeler için önemli bir maliyet kalemidir. Farklı kamyon modellerinin yakıt verimliliğini anlamak, işletmelerin maliyetleri düşürmelerine yardımcı olabilir. Bu metinde, çeşitli kamyon modellerinin yakıt tüketimlerine ilişkin bilgilere yer verilecektir.

    Mercedes 2521 Yakıt Tüketimi

    Mercedes 2521 kamyonu, genellikle düşük yakıt tüketimiyle bilinir. 100 kilometrede ortalama 25-28 litre yakıt tüketir. Bu, benzer büyüklükteki diğer kamyonlarla karşılaştırıldığında ekonomik bir seçenektir.

    Mercedes Axor 3240 Yakıt Tüketimi

    Mercedes Axor 3240, daha büyük ve güçlü bir kamyondur. 100 kilometrede ortalama 30-35 litre yakıt tüketir. Daha yüksek yakıt tüketimi, daha yüksek taşıma kapasitesi ve gücünden kaynaklanır.

    Renault Midlum 220 Yakıt Tüketimi

    Renault Midlum 220, orta büyüklükte bir kamyondur. 100 kilometrede ortalama 28-32 litre yakıt tüketir. Yakıt verimliliği, hafif yapısı ve aerodinamik tasarımı ile sağlanır.

    Mercedes Axor 3229 Yakıt Tüketimi

    Mercedes Axor 3229, Mercedes Axor 3240'a benzer ancak daha az güçlüdür. 100 kilometrede ortalama 29-33 litre yakıt tüketir. Daha düşük yakıt tüketimi, daha düşük taşıma kapasitesinden kaynaklanır.

    Renault Midlum Yakıt Tüketimi

    Renault Midlum kamyonları, genel olarak yakıt verimliliğiyle bilinirler. 100 kilometrede ortalama 27-31 litre yakıt tüketirler. Bu verimlilik, optimize edilmiş motorlar ve hafif malzemelerin kullanımı sayesinde elde edilir.

    Atego 2124 Yakıt Tüketimi

    Atego 2124 kamyonu, Mercedes-Benz tarafından üretilen orta büyüklükte bir kamyondur. 100 kilometrede ortalama 26-30 litre yakıt tüketir. Yakıt verimliliği, hafif yapısı ve aerodinamik tasarımıyla sağlanır.

    2523 Axor Yakıt Tüketimi

    2523 Axor kamyonu, Mercedes Axor 2521'e benzer ancak daha güçlüdür. 100 kilometrede ortalama 27-31 litre yakıt tüketir. Daha yüksek yakıt tüketimi, daha yüksek taşıma kapasitesi ve gücünden kaynaklanır.

    Kamyonların yakıt tüketimi, çeşitli faktörlerden etkilenebilir. Bunlar arasında yük ağırlığı, sürüş koşulları ve bakım durumu bulunur. Kamyonunuzu optimum yakıt verimliliği için kullanmak, işletme maliyetlerinizi düşürmenize yardımcı olabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • bende aynı şeyi merak ediyorum ama cvp veren yok konu açtım inşlh bizi aydınlatacak biri çıkar mesela şimdi 380 begşrlşk scania alsam kullanmakta olduğum 170 beygirlik 3517 ye göre yakıt sarfiyatı ne olur?şehir içindeyim km ye 1 tl den fazla yakıyorum dolu boş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dilenchi

    bende aynı şeyi merak ediyorum ama cvp veren yok konu açtım inşlh bizi aydınlatacak biri çıkar mesela şimdi 380 begşrlşk scania alsam kullanmakta olduğum 170 beygirlik 3517 ye göre yakıt sarfiyatı ne olur?şehir içindeyim km ye 1 tl den fazla yakıyorum dolu boş
    380 beygirlik scania sizin 170 beygirlik aracınıza göre daha çok yakar. 3228- 3240 kıyaslaması yaparsak 3240'ın motor hacmi 3228'den daha büyük olduğu için daha biraz daha fazla yakar. 100 km deki yakıt tüketimi de taşıdığınız yük, dolu-boş çalışma, tonaj ve kullanım şekline göre değişiklik gösterir. Ortalama 3228 dolu-boş %27 ile %33 arasında yakar .Bu yakıt miktarı araç durumu, kullanım şekli (hız) ve kış koşullarında değişiklik gösterebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 32huseyin32

    380 beygirlik scania sizin 170 beygirlik aracınıza göre daha çok yakar. 3228- 3240 kıyaslaması yaparsak 3240'ın motor hacmi 3228'den daha büyük olduğu için daha biraz daha fazla yakar. 100 km deki yakıt tüketimi de taşıdığınız yük, dolu-boş çalışma, tonaj ve kullanım şekline göre değişiklik gösterir. Ortalama 3228 dolu-boş %27 ile %33 arasında yakar .Bu yakıt miktarı araç durumu, kullanım şekli (hız) ve kış koşullarında değişiklik gösterebilir.

    Alıntıları Göster
    cevap için teşklr.arkadaş ortamlarında bikaç kez bu konuları tartıştık arkadaşlar diyorki motor gücü büyüdükçe yakıt sarfiyatı düşer ama demekki öğle değilmiş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dilenchi

    cevap için teşklr.arkadaş ortamlarında bikaç kez bu konuları tartıştık arkadaşlar diyorki motor gücü büyüdükçe yakıt sarfiyatı düşer ama demekki öğle değilmiş.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlarınızın dediği bir yere kadar doğru.Motor büyüklüğü yani toplam motor hacmi eşit olduğunda beygir gücü arttıkça yakıt sarfiyatı düşer. Mesela 12 lt motor hacminde 440 beygir gücündeki bir motor, 12lt motor hacminde 380 beygir büyüklüğündeki bir araçtan daha az yakıt tüketir ancak 9 lt lik motor hacmine sahip 380 beygirlik bir motorda 12lt motor hacmindeki 380 beygirlik araçtan daha az yakıt tüketir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 32huseyin32

    Arkadaşlarınızın dediği bir yere kadar doğru.Motor büyüklüğü yani toplam motor hacmi eşit olduğunda beygir gücü arttıkça yakıt sarfiyatı düşer. Mesela 12 lt motor hacminde 440 beygir gücündeki bir motor, 12lt motor hacminde 380 beygir büyüklüğündeki bir araçtan daha az yakıt tüketir ancak 9 lt lik motor hacmine sahip 380 beygirlik bir motorda 12lt motor hacmindeki 380 beygirlik araçtan daha az yakıt tüketir.

    Alıntıları Göster
    bişey daha sorsam hocam devir ekonomi deviri malum küçük lt li motoramı yönelmek ekonomik olur yakıt giderleri için peki bize bu ne gibi bir dezavantaj getirir çekişimi daha düşük olur bunuda cevaplandırırsanız memnun olurum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dilenchi

    bişey daha sorsam hocam devir ekonomi deviri malum küçük lt li motoramı yönelmek ekonomik olur yakıt giderleri için peki bize bu ne gibi bir dezavantaj getirir çekişimi daha düşük olur bunuda cevaplandırırsanız memnun olurum.

    Alıntıları Göster
    Tabiki motor hacmi büyük araçta serilik ve performansı yüksek olur. Ancak bunları incelerken düşünmemiz gereken bir sürü etken var. Aracın tork'u, şanzuman tipi, aracın hangi iş için kullanılacağı gibi etkenler. Mesela saatli işte çalışan araçlar için (sebze taşıyanlar, kargocular v.b.) motor hacmi küçük bir araç aldığımızı düşünürsek ; tork'u yüksek ve buçuklu şanzuman'lı araç normal şanzumanlı bir araca göre biraz daha fazla performanslı olacaktır. Birde aynı sınıftaki araçlar içersinde vites sayısı fazla olan yakıt tasarrufu sağlar.




  • saol hocam yardimlarin icin 2005 model hiex 32300 aldik bakalim yakiti mercedes 2517 ye göre nasil olacak %70 yakiyorum nerdeyse dolu bos kısa mesafelerde 10 km dolu gidis 10 km bos.inslh biraz tasarrruf yapariz yeni kamyonla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dilenchi -- 24 Aralık 2011; 1:57:03 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dilenchi

    saol hocam yardimlarin icin 2005 model hiex 32300 aldik bakalim yakiti mercedes 2517 ye göre nasil olacak %70 yakiyorum nerdeyse dolu bos kısa mesafelerde 10 km dolu gidis 10 km bos.inslh biraz tasarrruf yapariz yeni kamyonla.
    % 70 mi ? kaç tonla çalışıyorsun ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 32huseyin32 -- 24 Aralık 2011; 13:42:15 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 32huseyin32

    % 70 mi ? kaç tonla çalışıyorsun ?

    mercedes 2517 19 tonla çalışıyordum
    şimdi hiexe geçtik ama pişman oldum mercedesten bile fena yakıyor 20 tonla.2.el aldık anlaşılan iyi etmedik hiex almakla.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dilenchi

    quote:

    Orijinalden alıntı: 32huseyin32

    % 70 mi ? kaç tonla çalışıyorsun ?

    mercedes 2517 19 tonla çalışıyordum
    şimdi hiexe geçtik ama pişman oldum mercedesten bile fena yakıyor 20 tonla.2.el aldık anlaşılan iyi etmedik hiex almakla.

    Alıntıları Göster
    ağır tonajlı kullanıyorsanız yüksek beygir az yakar.tonajı az atıyorsan ortalama basardan hep az atıyorsan o zaman düşük motor az yakar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: trooper27

    ağır tonajlı kullanıyorsanız yüksek beygir az yakar.tonajı az atıyorsan ortalama basardan hep az atıyorsan o zaman düşük motor az yakar

    Anladım hocam ozetlemissiniz durumu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dilenchi

    quote:

    Orijinalden alıntı: trooper27

    ağır tonajlı kullanıyorsanız yüksek beygir az yakar.tonajı az atıyorsan ortalama basardan hep az atıyorsan o zaman düşük motor az yakar

    Anladım hocam ozetlemissiniz durumu.

    Alıntıları Göster
    mesajım bulunsun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FormulaX Store

    mesajım bulunsun

    Alıntıları Göster
    npr %20 yakiyor burda tirlara %25 yaktiran var nasil iş anlamadim..
  • Doğru Canter de 304 kamyonet 17. Yakiyor
    Reno midlum 21
    Mercedes 2521 23 yakıyor bu arada tir 25 30 tonaja hıza göre normal
    Yani doğru biz taskafa 2524 aldık az yakar diye ocağımiza. Kibrit suyu döktü 29 aşağı yukarı düşmedi sat kurtul bi de söylenenleri denemeden kabul etmeyecesin. Bence saygilar
  • benimde bir sorum olacak 50.000 ile 70.000 tl arası tır markası söylermisiniz yakıt ve motor sorunları ön planda olarak yardımcı olursanız sevinirim
    cevap bekliyorum sizlerden.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Power1740

    Doğru Canter de 304 kamyonet 17. Yakiyor
    Reno midlum 21
    Mercedes 2521 23 yakıyor bu arada tir 25 30 tonaja hıza göre normal
    Yani doğru biz taskafa 2524 aldık az yakar diye ocağımiza. Kibrit suyu döktü 29 aşağı yukarı düşmedi sat kurtul bi de söylenenleri denemeden kabul etmeyecesin. Bence saygilar
    Arkadaşlar mrb
    Ağır ticari araçlarda, yakıt tüketimini etkileyen çok kıstaslar vardır . Her söylenen rakamlara inanmayın en doğru cevapları bu araçları yıllarca kullanmış olan tecrübeli kamyon şoförlerinden ( sürücülerden değil ama ) öğrenebilirsiniz .
    Bakınız arkadaşlar ; diyelim ki iki adet 32-300 askam var birisi uzun yol çalışıyor ,öbürüde kısa mesafe hafriyat yapacak ve her ikiside 20 ton normal yüklerini taşıyacak .Uzun yol çalışan 32-300; yoluna , yükünün yapısına , şoförünün ayak ağırlığına :)) göre % 30 ile % 40 arası yakıt yakacaktır.
    Kısa mesafe hafriyat yapan 32-300; yoluna (hafriyatta yol en fazla etkendir ) , yükün yükleneceği yer ve yükleme şekli ve yine şoföre :)) bağlı olarak %40 ile % 50 hatta %55 lere kadar çıkabilir .
    Bu arada ; yakıt sistemi arızaları , hava , yakıt ve yağ filitrelerinin geç değiştirilmesi , lastik basınçlarının düzgün olmaması ve daha önemsemediğiniz pek çok nedenler yakıt sarfiyatınızı yükseltir .
    Nakliye işlerine yeni başlayacak arkadaşlar ; maliyet hesapları yaparken hiç bir zaman işte şu kamyon markası % 25 yakıyormuş şu kamyonda % 30 yakıyormuş gibi beklenti içine girip hesap yapmasınlar . yukarıdaki örneği iyi okuduysanız aynı marka kamyonun farklı işlerde nekadar farklı yakıt tükettiğini
    görmüş oldunuz .
    Nakliyatçılıkta maliyet hesabı yapmak sadece yakıt tüketimi ile olmaz ,maliyetinizi etkileyecek olan pek çok girdi vardır ve size kazandıracak olan en önemli şey bilinçli olarak kabul ettiğiniz nakliye fiyatıdır bilinçsiz ve hesap kitap yapmadan verdiğiniz nakliye fiyatı herzaman zarar eder .
    İnşallah sizlere yardımım dokunmuştur .
    Eski bir nakliyatçı olarak ; ALLAH kazasız belasız ve bol kazançlı helal işler versin hepinize .




  • ters orantı oldugunu düşünmüyorum.Dingil sayısının yakıtta fark ettirdigini biliyorum.
    6 teker reno midlumla 10 teker reno midlum arasında 20 krs yakıt farkı var.Beygirler orantılarsak şu şekilde bi karşılaştırma yapayım.
    2012 scania 420 beygir kırkayak bosken km de 1100-1200 krş yakıyor.Doluyken km de 1500-1600- krş yakıyor.
    2013 renault midlum 10 teker boşken km de 800-900 krş Doluyken km de 1000-1100 arası yakıyor.

    Scania G420 Boşken 100 kmde 29-30 litre yakıyor.Doluyken 100 km de 38-39 liitre yakıyor.Renonun 100 km de ne yaktıgını bilmiyorum.
    Ama ''muratdal'' arkadaşın dedigi gibi ağır vasıtalarda yakıtı etkileyen birçok etken var.(tonaj-yoldurumu-dur,kalk vs vs )
  • celciuss1453 kullanıcısına yanıt
    Aynen hocam,

    Beygirler demişken yakıt tüketimini etkileyen bir etken de şudur eklemek isterim.

    13 lt -----> 420 hp
    13 lt -----> 500 hp

    Şimdi bu tabloda 500 hp'lik araç diğerinden daha az yakıt tüketir çünkü,hacim aynı olsa da aracı daha rahat hareket ettirir.

    Fakat

    9 lt -----> 400 hp
    13 lt -----> 400 hp

    Bu tabloda ise 9 lt'lik motor daha az tüketir çünkü,daha az hacimle daha çok güç vermiştir.(Günümüz turbo benzinli motorlar gibi)

    İyi günler,
    Emre...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emre Guven

    Aynen hocam,

    Beygirler demişken yakıt tüketimini etkileyen bir etken de şudur eklemek isterim.

    13 lt -----> 420 hp
    13 lt -----> 500 hp

    Şimdi bu tabloda 500 hp'lik araç diğerinden daha az yakıt tüketir çünkü,hacim aynı olsa da aracı daha rahat hareket ettirir.

    Fakat

    9 lt -----> 400 hp
    13 lt -----> 400 hp

    Bu tabloda ise 9 lt'lik motor daha az tüketir çünkü,daha az hacimle daha çok güç vermiştir.(Günümüz turbo benzinli motorlar gibi)

    İyi günler,
    Emre...

    Güzel açıklama




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.