Bir kaportada işlem olduğunu nasıl anlarsınız? ayrıca motordaki anormallikler kendini nasıl belli eder ilk bakışta. Galericiler daha iyi cevaplar sanırım
İlginize sağolun
Kaportada kamuflaj olup olmadığına bakın! Kaportadaki çürük yerler sticker, fiberglas veya macunla kamufle edilmiş olabilir. Bunu anlamak için bir kalemle kaportaya vurup gelen sesi dinleyin. Sacla fiberglasın vereceği ses birbirinden farkılıdır. Sac daha tiz, fiberglas ise daha tok çınlama sesi verir. Bunun suyla en çok temas eden kaput içi, çamurluk üstü, kapı kenarları gibi bölgelerde denemeniz yeterlidir.
Somunlara, punto ve ek yerlerine dikkat! Kaportayı incelerken parçaların montajında kullanılan somunların değişip değişmediğini kontrol edin. Ayrıca her otomobilde fabrika montajında kullanılan teknikler vardır. Bu teknikler zamanla bozulur ve gözle görülür hale gelir. Ama araç bir hasar görmüşse veya değişiklik yapılmışsa, bunu anlamak için otomobilin ek yerlerinde kullanılan elastiki fabrikasyon macunlara dikkat etmek gerekir. Fabrikalarda puntolama sistemi robotlar tarafından yapıldığı için, kaportadaki bir değişiklikte ustanın elle aynı sonucu vermesi mümkün değildir. Buradan otomobilin darbeli olup olmadığı kolayca anlaşılabilinir.
Boyanın orjinalliği nasıl kontrol edilir? Ayna kenarı, kenar çıtaları, anten bağlantı yeri, tampon gibi yerlerde boya izlerinin olması, otomobilinin boyasının orjinal olup olmadığını gösteririr. Kapı veya cam fitilleri de kontrol edilerek aracın boyanıp boyanmadığı tespit edilebilir. Ayrıca otomobilin çeki demiri gibi zor görülen kısımlarında unutulan bir bant da boya yapıldığının somut bir kanıtıdır.
Kaput ve kapılara dikkat! Kaput veya kapıların kapandığında birleşim yerlerinin birbirine eşit olması gerekir. Eşit olmaması parça değişimine işarettir.
alıntı umarım işine yarar
birde boyayı anlamak için cihazlar var kaportanın üzerinde gezdiriyorsun boyalı kısımda boya yüzdesinin arttığına işaret ediyor
yazın için teşekkür ederim ama canımız yanmıştı bir kez.adam çıkma kapı taktırmış orjinal doğal olarak makinede boyasız diyor :)
Peki hocam kafadan darbeli bir araba nasıl anlaşılır?
hocam götür aracı bi kaportacıya sıkıştır cebine 20 lira anlatsın sana arabanın seceresini.
dostum bugüne kadar aldığım 2. el araçları ben hep ustaya gösterdim
biz her ne kadar baksak da gözümüzden kaçan yerler olabiliyor
sana da tavsiyem bu doğrultuda olacak
:) ya arkadaşlar bişeye girişelim dedik sizde direk kaportacıya yönlendirdiniz :D Ben kendim görebilmek istiyorum farkı
Kaportada boya olup olmadığını gösteren makineler var o makineyi alırsın olur biter.
20 yılını kaportaya boya ya vermiş olan birisiyle biz yarışabilirmiyiz hiç
Burada anlatılanlarla Toros alamazsınız. Çünkü kalıp zamanla bozulduğu için arka kapıların eteği tam örtmez. Çamurluğun sivri tarafıyla aynı hizaya gelmiştir. İki arka kapı darbeli olsa daha düzgün olurdu herhalde. Bu yüzden aracı da az buçuk tanımak lazım.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme