Şimdi Ara

Cruze çekişten düşme ve yakıt problemi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
8
Cevap
0
Favori
4.569
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar 2010 model 1.6ls benzinli manuel cruze aracım var.aracı geçtiğimiz ay aldım.karadenizde yaşıyorum malum yollar inişli çıkışlı.dün aracımla 40 kilometre yol yapıp il merkezine gitmeye karar verdim.inişte bir problem yoktu.40km yolda inerken 35 kuruş gibi birşey yaktı.ancak geri dönüşte çıkarken 40 km yol için yaklaşık 50 tllik yakıt harcadı.daha kötüsü araç 50km hızın üzerini görmedi.ustaya götürdüm vanos eksantriğinin arızalı olduğunu değişimin 2500 tl civarı olacağını belirtti.benim sormak istediğim asıl soru bu çekiş probleminin sebebi bu mudur sadece ? Araç eksantrik dişlisinden dolayı zaten hırıltılı çalışıyor.daha öncede bu konuyu araştırmıştım zaten arıza lambası da yanıyor.ama bu denli çekiş düşüklüğü ve yakıt sorununun tek sebebi bu mudur sizce ?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Cruze Çekiş Düşüklüğü ve Yakıt Problemi

    Chevrolet Cruze araçlarında görülen çekiş düşüklüğü ve yakıt problemleri, genellikle vanos arızası veya eksantrik dişlisi arızasından kaynaklanabilir.

    Vanos Arızası Belirtileri

    • Çekiş düşüklüğü: Aracın hızlanması yavaşlar ve tepkisiz hale gelir.
    • Yakıt tüketiminin artması: Vanos arızası, motorun verimliliğini düşürerek yakıt tüketimini artırabilir.
    • Rölanti sorunları: Vanos arızası, aracın rölantide çalışmasını zorlaştırabilir veya rölanti dengesizliğine neden olabilir.
    • Motor uyarı ışığının yanması: Vanos arızası, motor uyarı ışığının yanmasına neden olabilir.

    Eksantrik Dişlisi Arızası Nasıl Anlaşılır

    • Metalik tıkırtı sesi: Eksantrik dişlisi arızası, motor çalışırken metalik bir tıkırtı sesine neden olabilir.
    • Çekişten düşme: Eksantrik dişlisi arızası, vanaların düzgün çalışmasını engelleyerek çekiş düşüklüğüne neden olabilir.
    • Motor gücünün azalması: Eksantrik dişlisi arızası, motor gücünde önemli bir azalmaya neden olabilir.

    Çekiş Düşüklüğü Sorunu

    Cruze araçlarında çekiş düşüklüğü sorunu yaşanması durumunda, aşağıdaki adımlar atılabilir:

    • Temel kontroller: Hava filtresinin tıkanık olup olmadığını ve bujilerin düzgün çalışıp çalışmadığını kontrol edin.
    • Vanos sisteminin kontrol edilmesi: Vanos sistemini arızalar açısından bir teşhis cihazı ile kontrol ettirin.
    • Eksantrik dişlisinin incelenmesi: Motoru açarak eksantrik dişlisini hasar veya aşınma açısından inceleyin.

    Chevrolet Cruze araçlarında çekiş düşüklüğü ve yakıt problemlerinin çözümü, arızanın doğru bir şekilde teşhis edilmesine ve uygun onarımların yapılmasına bağlıdır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Allah yardım etsin. cruze facebook gruplarına bakın daha hızlı yardım için.
  • Teşekkür ederim oradanda bakmaya başlayacağım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güncel

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Traxxs

    Güncel
    Aracın eti budu bu yapcak bişi yok ağır hantal tipik atmosferik hırçın karadeniz yokuşlu yollarıda birleşince çıkmıyo bi de lpgli olaydı 1.fiteste giderdin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Haklısın.bir arızası var eksantrik sişlisi problemi.sanırım onu yaptıracağım ve her tarafına baktıracağım motorun.yani inan bana normal değil.80 kilometre de 10 litre yakıt.resmen 5 kilometrede bir bi diş yakıt göstergesinden düştühiç normal değil bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 5 senedir cruze kullanıyorum, sorunuzun cevabı kesinlikle eksantrik dişlisi emme ve egzoz olarak görev yapan iki dişli vardır fanus içerisinde ve bu yağlı kasnakların dönme hareketini rahat yapması için o bölgeye selenoid valfler ile yağlama yapar motor iki tane sensörü vardır bu selenoid valflerin bunlar zamanında düzgün yağ değişimi yapılmadığı takdirde zamanla pislikle vs tıkanır sonra arıza ışığı yakar araç kam mili pozisyonu hatalı diye bir arıza verir bu olduğu zaman sadece selenoid valflerin balata spreyi ile temizliğini yaptırarak geri takıp yada yenisi ile değiştirip kurtula bilirsiniz.O valflerin tıkanmasın diye filtresini kırıp kullananlarda varmış ama ben bilmiyorum okadarını tavsiyede etmem.Herneyse işte o eksantrik dişlilerinin yağlama sistemi tıkandığı için pislikten vs zamanla aşınıp bozulur bunlar.Muhtemelen sizin aracınızında önceki sahipleri tarafından bakımları zamanında yapılmamış aksatılmış olabilir.Bu Eksantrik dişlileri bozulduğunda ses yapar zaten çekiş düşüklüğünede sebep olur aracın gücü bayağı düşer ve yakıt artar.Benim aracımdada oldu, dişliler değiştikden sonra çekişi bayağı arttı.Bu arada fiyatı doğrudur tanesi bin lira civarındaydı en son, iki tane dişli iki binlira birde işcilik felan iki buçuğa hallolur.Eğer lpg düşünürseniz brc öneririm ben 5 senedir kullanıyorum hiç sıkıntı yaşamadım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.