Şimdi Ara

Karartmalı iç dikiz aynası ne işe yarar ? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
73
Cevap
0
Favori
45.682
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadan uzunları yakmış gelen dengesiz sürücülerden gözleri korumak amaçlı bi önlem.. bu tip sürücülerin sürekli var olacağı düşünülürse bu donanım standart olmalı tüm araçlarda..
  • Işığın gözleri alması dışında gece dikiz aynasında daha net bir görüntü sağlıyor. Arkadaki arabaların pozisyonları, görüntünün perspektifi daha net anlaşılıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ragıp Ozan

    R12 toroslarda da var ama aynayı komple iptal ediyor.Sizin bahsettiğiniz aynanın rengini yeşilleştiren,elektrik mekanizmalı sistem olduğuna eminmisiniz?Öyleyse bir tek bende yokmuş bu donanım herkeste var



    dikiz aynasında ufak bir göz gibi birşey var ışık vurduğunda kararıyor ..
  • uzun yolda acayip işe yarıyor. açmadığınız zaman bir süre sonra gözünüz rahatsız olmaya başlıyor. Ben kullanıyorum ama bir süre sonra bağımlılık yapıyor...
  • bence can alıcı bir özellik...çok önem verdiğim bir donanım...klasik el hareketi ile hareket ettirilen aynayı bir araç içinde gördüğümde zaten araç kendisi hakkında bilgiyi o dakikada verebiliyor.
  • Karartmalı gereksiz bir özellik olamaz, kısa-uzun yolculuklarınızda cok faydasını görürsünüz ve gözlerini ışıklardan yorulmaz. Karartmalı arka görüşlü kamera sistemleriden arıyorum ben de bugunler ama fiyatları nasildir, hangi model, marka tavsiye edilir bilemiyorum.
  • konu açılınca aklıma geldi. dün taksicinin biri sis farlarını yakmış geçiyordu önümden. bu adamlar harbiden sadist
  • Bu ozellik biraz esp ya da airbag benzeri bir donanimmis gibi anlatilmis sanki. Aynanin altinda bir mandal var cekince camin arkasindaki sirri sabit tutup ondeki cama bir miktar aci veriyor olay bu. El ile yapmak zor geliyorsa otomatik olani almak lazim tabi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tamay_aytam -- 24 Eylül 2011; 13:04:52 >
  • Ayrıca ayna kararmışken geri vitese takınca tekrar eskiye döner...
    Çakma xenonların çok olduğu bir ülkede son derece gerekli bir özellik bence...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Kendinden Kararmalı İç Dikiz aynasında aynanın altında bir arkadan gelen araçların farlarından çıkan ışık hüzmelerine karşı hassasiyet arz eden bir fotosel var (fotoelektrik hücre). Bu fotosele ışık fotonları düştüğünde yapısı itibariyle iletken haline geliyor ve aynanın arkasında bulunan yansıtıcı alüminyum film tabakasının iletkenliğini azaltıyor ve aynanın yansıtma gücünü düşürüyor, bu nedenle de ayna yavaşça düz cam haline geliyor (yeşillenmeye başlıyor) ve siz hiçbirşey yapmadan arkadaki aracın uzun/kısa/selektör/sis farlarından rahatsız olmuyorsunuz...

    ... veya aynanın altındaki kolu kendinize çekiyorsunuz.

    budur işte
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vozer

    Arkadan gelen araçların farları beni hep yan dikiz aynalarından rahatsız ediyor. Bugüne kadar 1 defa bile iç dikiz aynasından rahatsızlık duymadım. Bende bir sorun mu var acaba?

    Size Q7 verelim..

    Yan aynalarda karartmalı..

    Daha birçok araçta vardır elbet ama ben Q7'de rastladım ve çok hoşuma gitti gerçekten..

    Bu arada lüksün sınırıda yok malesef...
  • Ben sadece yan aynaları kullanıyorum.

    Dikiz aynası bana lüzümsüz, kendi kendine kararıyordur...
  • şu an kullandığım 2007 model grande punto dinamik ve daha önce kullandığı 97 model broadwayımda manuel karartma vardı.
    aynanın altındaki kolu çevirince, arkadki ışık rahatsız etmiyordu.
    işin komik yanı.
    o kolun ne işe yaradığını
    broadwayı aldıktan taaaaaa 9 ay sonra öğrenmiştim.
    bir arkadaşım gösterdiğinde çok şaşırmıştım.
    boşu buşuna 9 ay boyunca arkadaki araçların uzun farları yüzünden sıkıntı çekmişim.
    şu an ne zaman aracıma akşam binsem hemen o kolu çeviriveririm,
    yolculuğum rahat geçer.
    eminim şu an araç kullanıpta,
    aynanın altındaki o kolun ne işe yaradığını bilmeyen çok şöför vardır.
  • Ayna altındaki kolu çekince nasıl oluyorda ayna hala arkayı karartarak gösteriyor? Teknik bir açıklaması var mı?

    Bir de keşke arkadan gelen ışığı geri yansıtma özelliğ de olsaydı. Farları bozuk arkadaşa yansıtırdık.
  • bazen yan aynalar beni rahatsız ediyor iste o zaman hemen ayna ayarlama yerlerine dokunuyorum arkadaki isterse flaş bombası atsın ayna kapalı :D eskiden bende ne gerek var diyordum rahata alışmak zor değil sunroof olmayınca araç boguyor gibi oluyor ha dersenizki yuh artık eskiden palio corsa vs cok kullandım hiçte tınlamadım ama rahatlık insanı çabuk alıyor içine
  • dikiz aynasından arkadan gelen araçlari kontrol eden biriyim arabaya oturdugumda ilk iş aynalarimi ayarlamak olur her zamn .
    kendiliginden kararan yan aynalarda varmiş sahibinden de gördüm ilanda yaziyordu dogrumudur ?
  • uzun yolda güzel bir özellik
    kol falan denilmişte , altea da tuş var
    aynı şeydenmi bahsediyoruz ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Belenenses

    uzun yolda güzel bir özellik
    kol falan denilmişte , altea da tuş var
    aynı şeydenmi bahsediyoruz ?


    sensörlü kendiliginden kararanda tuş var açik oldugunda yeşil işik yanar kapatmadigin sürece hep açik otomatik ayarlar

    manuel olanlarda kol gibi bişey var istediginde karartiyorsun aynayi gündüzde tersini yapiyorsun ..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ilyus -- 24 Eylül 2011; 23:43:45 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur
    Ayna altındaki kolu çekince nasıl oluyorda ayna hala arkayı karartarak gösteriyor? Teknik bir açıklaması var mı?

    Açıklaması var.

    Manüel GÜNDÜZ / GECE karartmalı dikiz aynalarda aynanın öndeki cam tabakası ile arkadaki yansıtıcı tabaka prizma şeklinde olduğundan (ön ve arka yüzeyler birbirleri ile paralel olmadığından) arkadan gelen ışık farklı konumlarda farklı yansıtılır. Normal (gündüz) konumunda öndeki cam yukarı bakar ve arkadaki yansıtıcı tabaka tam yansıtma pozisyonunda bulunur. Karartma (gece) konumuna öndeki cam düz bakar ve arkadaki yansıtıcı tabaka yansıtma pozisyonundan uzaklaştırılır. Böylece aynada sadece öndeki camın kendiliğinde bulunan (doğal) ve çok hafif olan yansıtıcı görüntüsü ortaya çıkar. Bu çok hafif yansıtıcı görüntü arkadaki araçların far hüzmelerinin çok az bir kısmını (ayna olmadan) yansıttığından karartılmış bir görüntü olarak bize yansır.

    Kendiliğinden kararan iç dikiz aynası açıklamamdaki "alüminyum tabaka" ifadesini de "elektrokrom tabaka" ile düzeltiyorum.

    Saygılarımla,

    Taner Göde


    en.wikipedia.org
    Rear-view mirror - Wikipedia
    http://en.wikipedia.org/wiki/Rear-view_mirror


    Dimming
    Glare from a following vehicle's headlamps in a rear view mirror
    A prismatic rear-view mirror — sometimes called a "day/night mirror" — can be tilted to reduce the brightness and glare of lights, mostly for headlights shining directly on the eye level at night. This type of mirror is made of a piece of glass that is wedge-shaped in cross section—its front and rear surfaces are not parallel.

    On manual tilt versions, a tab is used to adjust the mirror between "day" and "night" positions. In the day view position, the front surface is tilted and the reflective back side gives a strong reflection. When the mirror is moved to the night view position, its reflectorized rear surface is tilted out of line with the driver's view. This view is actually a reflection off the non-reflectorized front surface. Since the non-reflectorized front surface allows most of the light to go through, only a small amount of light is reflected into the driver's eyes.

    Automatic dimming
    In the 1950s, American inventor Jacob Rabinow developed a light-sensitive automatic mechanism for the wedge-type day/night mirror.[5] Several Chrysler Corporation cars offered these automatic mirrors as optional equipment as early as 1959, but few customers ordered them for their cars and the item was soon withdrawn from the option lists.[citation needed] Several automakers[vague] began offering rear-view mirrors with automatic dimming again in 1983,[citation needed] and it was in the late 1980s that they began to catch on in popularity.[citation needed]

    Current systems usually use photo sensors mounted in the actual rear-view mirror to detect light and dim the mirror by means of electrochromism. This electrochromic feature has been also incorporated into side-view mirrors allowing them to dim and reduce glare as well.




  • corsa nın en baz modeinlde bile var ve bence çok faydalı...
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.