Şimdi Ara

Karda en iyi TUTUNMA NASIL SAĞLANIR? (4 şeçenek, şimdilik) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
80
Cevap
1
Favori
41.953
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Güzel bir konu.
    Ben zincir dışındaki aparatların "para tuzağı" olduğunu düşünüyorum.Bu ürünleri pratik olarak sunuyorlar ama zincir takmak, daha önce pratik yapılmışsa toplam 3 dk. kadar sürer. en azından benim rekorum bu civarlardaydı.

    Benim kış lastiğim olsa sadece lastiğe güvenip, zincir takmadan karlı yolda gitmem herhalde.
  • slm. beyler ortaya harika bir konu atmışsınız ama devamı gelmemiş ama bu kar pençelerinden bir dönem TR de çok yaygındı işe yaramadı diye ortadan kalktı satan bir yer varsa link verebilirseniz sevinirim birde bunların bir yenisi var ama piyasada yok alın size link seyredin

    http://www.youtube.com/watch?v=9MO1W66l6dU&feature=related
  • Kar pencesi gayet güzel eziyetsiz gibi duruyor. Denemek lazım...
  • Kar pençesini merak ettim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaiser şoze

    http://www.adac.de/infotestrat/tests/autozubehoer-technik/schneeketten_2011/default.aspx?ComponentId=95918&SourcePageId=31968

    bundan birşey anlayan varmı ben anlamadım başka tr içinde satan firma linki varsa isterim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: puntozng67

    quote:

    Orijinalden alıntı: kaiser şoze

    http://www.adac.de/infotestrat/tests/autozubehoer-technik/schneeketten_2011/default.aspx?ComponentId=95918&SourcePageId=31968

    bundan birşey anlayan varmı ben anlamadım başka tr içinde satan firma linki varsa isterim

    Anladığım kadarıyla en üst en iyi, en alt en kötü oluyor. Buna göre sıralayabilirsiniz.




  • kuru havada ki sürüş stillerini gördükçe kar ve karda sürüş halleri tam bir macera.

    kenarda zincir takıp satanlar içinse güzel bir sektör.
  • Peki kar lastiğimizi taktık yolda trafik çevirdi zincirsiz devam edemeziniz dedi ne yapacağız?
    KAr lastiği ile güvenle ilerlediğimizi zincir geleneğine bağlı göbekli polis amcama nasıl anlatacağız?
  • Her zaman böyle bir konu açılınca tekstil kar çorabını merak ederim. Bu güne kadar kullanan bir tek kişiye rastlayamadım. Nette de çok araştırdım fakat deneyen yada denediyse fikrini belirtene rastlayamadım.
  • Şu kar pençesi denen şey bana çok saçma geldi. Bir pençeden diğerine gelene kadar, araba onlarca metre kayabilir.
  • Niyetim şu bez gibi olan şeyden almak. Yazdığım gibi, yollar işlek olduğundan temiz oluyor fakat ana yola çıkana kadar 200 metre kadar kar/buzda kullanmam gerekiyor. Zincirle uğraşmak işime gelmiyor.
  • 4 mevsim diye bir lastik yoktur..fiziken mümkün değildir..
    lastikler sıcak havada yumuşarlar..Güneş, asfalt sıcaklığı ve sürtünme ısısı lastiğin hamurunu yer..dolayısıyla yaz aylarında sert hamurlu lastik mecburen kullanılacaktır..
    Kışın yumuşak hamurlu lastik kullanılmalıdır..bunu da kış lastiği sağlamakta..ayrıca günümüz kış lastiği teknolojisi müthiş ilerlemiştir..özel hamur, kauçuk, vakum, kılcal kanallar v.s.
    Kış lastiği illaki kar buz olacak diye bir şey söz konusu değildir..hava sıcaklığı 10 derecenin altına düştüğünde yaz lastiği ile allaha emanet gider, gizli buzlanmanın ya da su birikintilerinin insafına kalmışınızdır..
    ayrıca millet karlı havada sadece çekişe odaklanmış durumda..kış lastiğinin en büyük lütfu inanılmaz fren mesafesedir..
    bana göre kış lastiğini eleştirenler ve gereksiz bulanlar asla Michelin, goodyear, continentantal, nokian, pirelli, lassa ve bridgestone gibi büyük markaların kış lastiği kullanmamış olanlardır..
    2011 de hala kış lastiğini tartışıyoruz ya wallaha helal olsun..bizim millet 50bin liraları baz donanım arabaya verir ama 800 TL kış lastiğine kıyamaz..zaten 4 sene kullanacaksın be arkadaş..niye hayatını riske atıyosun..hayır senin yüzünden benim gibi dikkatli sürücülerde zarar görecek ona yanıyorum..

    Almanya başta olmak üzere bir çok avrupa ülkesinde Kış lastiği zorunludur arkadaşlar..emin olun şu alternatif ürünleri bagajda polis bir şey demesin diye taşıyacaksınız..çünkü kullanmaya gerek duymayacaksınız..
    bir arkadaş yukarda belirtmiş bende hatırlatayım, kış lastiği arabanın gövdesi oturmadığı sürece sizi alır götürür..


    edit:imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oprema -- 24 Kasım 2011; 8:51:46 >




  • Astra`ma UG7+ taktim, bagaja da zincirimi koydum. Her kis bir kac kez Uludag, Kartepe yaptim bir kere bile zincire ihityacim olmadi, 4x4 lerin durup zincir taktigi yolu tikadigi zamanlar oldu durdum kalktim, bankete dustum ciktim zincirsiz olarak. Ama kis lasitigi de olsa yogun karda kullanma riskiniz varsa zincir mutlaka lazim bagajda. Istanbul ici icin demiyorum tabi.
  • Önce şunu açıklığa kavuşturalım;

    "Vakumlu" diye bir lastik yok arkadaşlar, özellikle Ankara lastik piyasasının uydurduğu ve hızla tüm nüfusa yayılmış bir şey
    Adamlar her kar lastiğine "vakumlu" diyorlar.
    Zamanında Bridgestone'un bir kar lastiğini almıştık, o da vakumluydu, ne vakummuş arkadaş, elektrik süpürgesi alıyoruz sanki, "vakumlu" diyen eş, dost akrabaya "kaç watt" abi diyesim geliyor da espiriyi anlamayacaklar diye susuyorum

    Herneyse,

    Kar lastiği, kış lastiği efsane değildir.
    Aksine, kardan ziyade buzun fazla olmadığı zeminlerde kar lastiği diğer gösterdiğiniz tüm seçeneklerden (kar paleti, kar çorabı, kar donu vs.) daha iyi performans gösterir. Eğer zeminde çok fazla buz varsa, "çivili" bir kar lastiği veya kar paleti vs. gibi çözümler düşünülebilir.

    Şahsen lastik üzerine sonradan takılan bu tip ürünler yerine her şekilde kar lastiği veya çivili kar lastiğine para vermeyi tercih ederim.

    Kışın yoğun kar alan Avrupa ülkelerinin çoğunda (İsviçre, Norveç, Finlandiya vs. bunlardan biri) zincir falan yasak, adamlar sadece kar lastiği ile geziyorlar, gerekirse çivili oluyor, o kadar.

    Zamanında Pirelli P2500 diye bir lastik kullandım.
    Hani bazılarımız "4 mevsim lastiği yok" diyor ya, aksini ispatlayan bir lastik.
    Çünkü lastik kış lastiği de değil, yaz lastiği de değil, gerçekten 4 mevsim amaçlı üretilmiş bir lastikti.
    İsmi P2500 M+S diye geçiyordu (Mud + Snow yani). Kuru asfaltta standart bir lastikten farkı yok, ıslakta çok iyi performans gösteriyordu, karda ise iyice coşuyordu. Üzerinde hiç gezilmemiş karda bile araba kalmadan ilerleyebiliyordu.

    Hala üretiliyor mudur bilemiyorum.

    Bir de kar lastiği seçiminde bilinmesi gereken şöyle bir durum var.
    Tam performans almak istiyorsanız, kışın yarışan ralli araçlarına bakın.
    Kullandıkları kar lastiklerinin tabanı inceciktir, gerekirse çivili olur.

    Örneğin aracınızın lastik ölçüsü 225 55 16, kar lastiğini 205 60 16 falan gibi birşey tercih edebilirsiniz. Ya da izin verilebilecek en dar tabanlı ölçüyü kullanın. Ve lastik basıncı da kar üzerinde giderken normalden biraz daha fazla olmalıdır. Örneğin 32 basıyorsanız, 36 falan olmalı.




  •  Karda en iyi TUTUNMA NASIL SAĞLANIR? (4 şeçenek, şimdilik)


    Vakumlu lastik.
  • Ben vantuz göremiyorum
    Çivi yerleri de olan güzel bir kar lastiğine benziyor sadece
  • Cama yapışan vantuz gibi olması gerekmiyor. Dişerdeki dar kanallar buzda vakum etkisi yapıyor. Yalnız vakumları açılması için lastiklerin devamlı yüksek basınçta kullanılması gerekiyor. Bazı ileri akıllılar kışlık lastikleri düşük basınçla kullanıyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şehir efsanelerine inanmayın allah aşkına
    Buzda o lastikle gidin bakalım nasıl gideceksiniz ;)

    Tekrar söylüyorum vakum diye birşey yok.
    Her kış/kar lastiğinde var o dişler.
    Sayfanın başındaki lastikte de aynı dişler var.
    Ama üreticinin "süper vakumluyor" dediğini duymadık

    Bir ara millet çivili lastikle dolaşanların çivi sesini duyup, "aha işte vakumlu lastik bak, asfalta bile yapışıyor, şakır şukur" ses çıkıyor diyordu.
  • Çivili lastik ayrı bir olay. Vakumlar ise çok eski olmamakla birlikte yeni bir özellik de değil tabi. İskandinav ülkelerinde yaşamıyorsam çivili lastik almam ama şöyle bir lastiğim de olsun isterim:
     Karda en iyi TUTUNMA NASIL SAĞLANIR? (4 şeçenek, şimdilik)
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.