Şimdi Ara

Karda en iyi TUTUNMA NASIL SAĞLANIR? (4 şeçenek, şimdilik) (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
80
Cevap
1
Favori
41.953
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecay


    Bunun yanında kimsenin bahsetmediği arabada bulunması elzem olan şey ise bir takozdur.Bir rampada kaldığınızda arabanın geri kaymaması için güvenebileceğiniz yegane icattır.Bu kadar basit bir şey olmasına rağmen eminim ki arabasında takoz olmayanlar vardır.

    kar - buz üzerinde rampada kalırsak ve araba geri geri kaymıyorsa el freni bunun için var. kaldırmak için 3 pedal ya da el freni devreye girer.
    geri geri kaymaya başladıysa zaten inip takozu nasıl koyacaksınız?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: ecay


    Bunun yanında kimsenin bahsetmediği arabada bulunması elzem olan şey ise bir takozdur.Bir rampada kaldığınızda arabanın geri kaymaması için güvenebileceğiniz yegane icattır.Bu kadar basit bir şey olmasına rağmen eminim ki arabasında takoz olmayanlar vardır.

    kar - buz üzerinde rampada kalırsak ve araba geri geri kaymıyorsa el freni bunun için var. kaldırmak için 3 pedal ya da el freni devreye girer.
    geri geri kaymaya başladıysa zaten inip takozu nasıl koyacaksınız?

    Geri geri kayarken inip koyacak halimiz tabii ki yok.Buz üstünde araba kaymıyor diye el frenine güveniyorsanız bilemem tabi ama ben şahsen güvenmiyorum çünkü başıma geldi.Bir musibet bin nasihatten iyidir.Nasihatin bir tanesi de benden size.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecay

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: ecay


    Bunun yanında kimsenin bahsetmediği arabada bulunması elzem olan şey ise bir takozdur.Bir rampada kaldığınızda arabanın geri kaymaması için güvenebileceğiniz yegane icattır.Bu kadar basit bir şey olmasına rağmen eminim ki arabasında takoz olmayanlar vardır.

    kar - buz üzerinde rampada kalırsak ve araba geri geri kaymıyorsa el freni bunun için var. kaldırmak için 3 pedal ya da el freni devreye girer.
    geri geri kaymaya başladıysa zaten inip takozu nasıl koyacaksınız?

    Geri geri kayarken inip koyacak halimiz tabii ki yok.Buz üstünde araba kaymıyor diye el frenine güveniyorsanız bilemem tabi ama ben şahsen güvenmiyorum çünkü başıma geldi.Bir musibet bin nasihatten iyidir.Nasihatin bir tanesi de benden size.

    yok yanlış anlamışsınız.
    arabayı yokuşta buz üzerine asla park etmem zaten. gerekirse 500 mt yürürüm yine koymam. kesinlikle kayar.




  • çivili lastik bence en iyi çözüm.nokian olması şartıyla.
  • yüksek vites uygun devir de işe yarar.tv de gördüğüm bir çok araç.düşük viteste gaza çok yüklendikleri için patinaja düşüyorlardı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: ecay

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: ecay


    Bunun yanında kimsenin bahsetmediği arabada bulunması elzem olan şey ise bir takozdur.Bir rampada kaldığınızda arabanın geri kaymaması için güvenebileceğiniz yegane icattır.Bu kadar basit bir şey olmasına rağmen eminim ki arabasında takoz olmayanlar vardır.

    kar - buz üzerinde rampada kalırsak ve araba geri geri kaymıyorsa el freni bunun için var. kaldırmak için 3 pedal ya da el freni devreye girer.
    geri geri kaymaya başladıysa zaten inip takozu nasıl koyacaksınız?

    Geri geri kayarken inip koyacak halimiz tabii ki yok.Buz üstünde araba kaymıyor diye el frenine güveniyorsanız bilemem tabi ama ben şahsen güvenmiyorum çünkü başıma geldi.Bir musibet bin nasihatten iyidir.Nasihatin bir tanesi de benden size.

    yok yanlış anlamışsınız.
    arabayı yokuşta buz üzerine asla park etmem zaten. gerekirse 500 mt yürürüm yine koymam. kesinlikle kayar.

    İyi de tirmanamadigin bir yokuşta arabanın 2 teker frenle he zaman kayma ihtimali vardır ki.yani araba el freninde kaymıyor rahat rahat zincir takayım diye bir düşünce yok.






  • şu şekilde basit ve etkili bir ürün üretmemişler hayret doğrusu...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oquzdag -- 1 Şubat 2012; 16:09:20 >
  • slm arkadaşlar 2 ay önce yerli üretim Tekstil kar zinciri (textile snow socks) görmüştüm fiyatı da 50 tl idi. Bir sitenin reklamı yönlendirmişti
    ama şimdi bir türlü hatırlamıyorum Bursa firmasıydı . Öyle bi ürün gören ve yabilen varsa link verebilirm teşekkürler.
  • Uzun yıllardır kar, buz farketmez direksiyon başında çalışma zorunluluğu olan biri olarak 2001 senesinde kar lastiği ile tanıştım ,ondan önceki referansımız zincirdi malesef.

    O yıldan sonra özellikle düzce bolu hattında çalışırken sık sık alternatifleri de denedim (Genelde şirket hesabından rent firması anlaşma gereği karşıladığından seçim skalası genişti)

    Çivili lastik açılımını malesef uladağ yada kartalkayada yaşamıyor yada oradan dışarı çıkacaksınız bir espri içermiyor, kullanmak mümkün değil.2003 Golf ün ön lastiklerine almıştım ,asfalta çıkında basıç düşürünce demir çıkıntılar hafif içeri girerek gidişi kolaylaştırıyor,yoğun karda çakmaktan çalışan pompa ile tekrar basınç arttırıp eski konumuna getirin demekte ; gel gelelim çakmaktan çalışan en güçlü pompa bile belirli bir yerden sonra lastiği şişirmemekte öle kalakalmaktayız.(tak çıkar çivili modelide mesai arkadaşım almıştı o hepten deli işi uğraşılmaz) Kısacası iskandinav ülkelerinde yaşanmıyorsa (3-5 ay kar buz heryer) çivili işi normal kullanıcıya hitap etmez bana göre.

    Kar pençesi ; hem real de hem tekzende satılanlardan aldım , sağ lastiğe bir set ,sol lastiğe bir set (lastik başı 4 pençe) Lastik aralığından geçirip sıkıyorsun, 4 adetin takımı 2 dk civarında taşıması takması çıkarması basit . Pençe denk geldiğinde araç hızlacı ileri giderken ani bir çıkış yaşanıyor ve korkunç sarsıntılı, hızı alıp saniyede 1 pençe çevrimine girince işler iyice çığrından çıkıyor .(Kullana kullana öğrendimki sağ lastiğe nasıl taktı iseniz sola ona ters simetri ile takarsanız frenleme anında pençesiz alana denk gelme düşüyor ve çekiş artıyor ) asfaltta yada az karlı alana geçtiğinizde ise zincirden bir farkı yok anında durup çıkarmanız lazım gitmek mümkün değil ,Bu arada çok zorlanırsa taktığınız yerdeki boşluğun dibine kayıyor kayışları ve o olanda demir ile temas ediyor kopma noktasına kadar incelen 1 tane olmuştu bende.(asfalta 100-200 metre gideyim desem komple en takımı bırakırsın gibime geliyor ,kaldıki plastik kalitesi çok düşük dağılır gider hissi mevcut)

    NOT: Yeni nesil kar pençesi durumuda mevcut nette gördüm, komple zincir gibi demir benzeri bir metalden lastiğe geçiyor sonra bir aparat yardımı ile sıkılıyor sonra aparatta çıkarılıyor takılırken 2 plastik kelepçe gerekiyor ,sökerken sök ,sonra bin araca git biraz sonra topla şu bu buda pratik değil

    Spider kar paleti aldım ; (oldukça yüksek bir fiyatı var) reklamları ve videoları gördüğüm en basit kar çözümü idi gelgelelim işin ucu öyle değil ;

    Bu aleti lastiğe takmanız için önce tam bir deli bulmacası olan lastik göbeğine montaj kitini kurmanız gerekliki vay Allah kolaylık versin ,5 saattik uğraş sonucu 2 mühendis olarak durumu net bir şekilde aydınlatamadık ve tuttuk bir lastikçinin yolunu,oradan 2 . 3 lastikçi en sonunda biri "geçen bir BMV ye taktık sahibi ile orda çözdüm kolay iş dedi " o aldı eline sazı biz yandan sigaraları yakıp seyre daldık ,türlü zamazingo ölçüm biçim vs baktım birazda ayarsız kafadan sallamaya başladı ana fikri kaptığımızdan bizde soyunduk işe neyse hallletik ,sonra güzel şekilli kapakları var taktık onları işlem bitti. Ertesi gün kar yağışı durdu :) Neyse abantta yeri geldi Hah dedik çıkardık bagajdan taktık (her ne kadar videoda anlatıldığa kadar kolay olmasada oldukça kolaydı.Hadi bismillah dedik bastık gaza sonuç mükemmel zincirle farkı yok hatta serilik bakımından çok daha uyumlu dozer gibi oldu araç (araç Alfa 147) geldik abantın tepesine otel yoluna girilecek temizlenmiş komple hoppaa araç döndü at arabasına durduk çıkardık.

    katla tek tek dişleri dür bük vs bagajda bu kadar yer kaplayan başka bir kar aleti görmedim taşıması sıkıntılı.


    Kar çorabı tabir edilen tektil ürünüde bu sene aldım sırf meraktan ve geçen 30 gün içerisinde 2 kere kullandım ,şehir içi kullanımda gayet işe yarar bir ürün ama kar kalınlığı artan yerlerde malesef gözle görülür bir faydası yok ,Benim sağ lastikte takılı olan kocaeli umuttepede araç patiye düşünce yarıldı 3-4 yerden sonra açıldı kadın çorabı gibi kaçtı gitti .Şehir içi kullanımda işe yaraması güzelde kar yağışı fazla bir alanda çok işe yarayacağını düşünmüyorum .


    Buı tecrubelerin hemen hemen tamamı kar lastikleri takılı iken gerçekleşti.

    Kişisel tecrubelerimdem yola çıkarak bana göre en mantıklı çözüm , kesinlikle kar-kış lastiği zaten alınmalı 3-4 sezon kullanılıyor in tak ,çıkar dur kalk derdi yok 4 lastikte oldukça iyi performans vermekte.

    Kar lastiğininde limitleri var ; abanta veya kartalkayaya ,keltepeye çıkamazsınız yoğun yağışta ,buzlu yolda fren mesafesini oldukça düşürdükleri doğru ama malesef en kalitelisi bile buzda kalkarken çok kullanışlı değil.Eğimli alanlarda ağır araçlarda düze göre simetrik oalrak performans düşüşü olması gerekirken öyle olmuyor oldukça farklı bir düşüş yaşanıyor.

    Kar lastiklerini takın en absürt ve sıkıntılı durumlar için ise bagaja 6-8 tane küçük bir torba içinde kar pençesi atın, olurda lastikler yetmezse üstüne 2-3 pençe takıp (karşılıklı olarak aynı yerlere takmayın solda başka sağda başka yere denk getirin) keyfinize bakın.

    Diğer alternatiflerin tamamı dur kalk çıkar ,olmadı in tak 500 metre git hayda bir daha kar dur in vsvs ,arada buzlu alanda takılı değilse , zaten farketmesiniz tehlikeli ,Kar lastiği en mantıklı çözüm, dediğim gibi 3-5 de pençe durursa bagajda (çok az yer kaplıyor) o saatten sonra da yolda kalıcaksınız kalın artık zaten daha yapılabilecek bir şey yok basit anlamda.

    saygıyla kalın...

    Not: proyecto snowchain olarak youtube gösterilen ürünü araştırdım aslı astarı yok sadece o video var oda grafik, gerçek bir görüntüsü yada sitesi firması yok ,şehir efsanesi tadında, göbekten bağlantı almadan takılan düz asimetrik plastik bir mekanizma zaten en ufak yüklenmede paramparça olur kanaatindeyim teknik olarak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OzZ. -- 23 Şubat 2012; 0:56:17 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: OzZ.

    Uzun yıllardır kar, buz farketmez direksiyon başında çalışma zorunluluğu olan biri olarak 2001 senesinde kar lastiği ile tanıştım ,ondan önceki referansımız zincirdi malesef.

    O yıldan sonra özellikle düzce bolu hattında çalışırken sık sık alternatifleri de denedim (Genelde şirket hesabından rent firması anlaşma gereği karşıladığından seçim skalası genişti)

    Çivili lastik açılımını malesef uladağ yada kartalkayada yaşamıyor yada oradan dışarı çıkacaksınız bir espri içermiyor, kullanmak mümkün değil.2003 Golf ün ön lastiklerine almıştım ,asfalta çıkında basıç düşürünce demir çıkıntılar hafif içeri girerek gidişi kolaylaştırıyor,yoğun karda çakmaktan çalışan pompa ile tekrar basınç arttırıp eski konumuna getirin demekte ; gel gelelim çakmaktan çalışan en güçlü pompa bile belirli bir yerden sonra lastiği şişirmemekte öle kalakalmaktayız.(tak çıkar çivili modelide mesai arkadaşım almıştı o hepten deli işi uğraşılmaz) Kısacası iskandinav ülkelerinde yaşanmıyorsa (3-5 ay kar buz heryer) çivili işi normal kullanıcıya hitap etmez bana göre.

    Kar pençesi ; hem real de hem tekzende satılanlardan aldım , sağ lastiğe bir set ,sol lastiğe bir set (lastik başı 4 pençe) Lastik aralığından geçirip sıkıyorsun, 4 adetin takımı 2 dk civarında taşıması takması çıkarması basit . Pençe denk geldiğinde araç hızlacı ileri giderken ani bir çıkış yaşanıyor ve korkunç sarsıntılı, hızı alıp saniyede 1 pençe çevrimine girince işler iyice çığrından çıkıyor .(Kullana kullana öğrendimki sağ lastiğe nasıl taktı iseniz sola ona ters simetri ile takarsanız frenleme anında pençesiz alana denk gelme düşüyor ve çekiş artıyor ) asfaltta yada az karlı alana geçtiğinizde ise zincirden bir farkı yok anında durup çıkarmanız lazım gitmek mümkün değil ,Bu arada çok zorlanırsa taktığınız yerdeki boşluğun dibine kayıyor kayışları ve o olanda demir ile temas ediyor kopma noktasına kadar incelen 1 tane olmuştu bende.(asfalta 100-200 metre gideyim desem komple en takımı bırakırsın gibime geliyor ,kaldıki plastik kalitesi çok düşük dağılır gider hissi mevcut)

    NOT: Yeni nesil kar pençesi durumuda mevcut nette gördüm, komple zincir gibi demir benzeri bir metalden lastiğe geçiyor sonra bir aparat yardımı ile sıkılıyor sonra aparatta çıkarılıyor takılırken 2 plastik kelepçe gerekiyor ,sökerken sök ,sonra bin araca git biraz sonra topla şu bu buda pratik değil

    Spider kar paleti aldım ; (oldukça yüksek bir fiyatı var) reklamları ve videoları gördüğüm en basit kar çözümü idi gelgelelim işin ucu öyle değil ;

    Bu aleti lastiğe takmanız için önce tam bir deli bulmacası olan lastik göbeğine montaj kitini kurmanız gerekliki vay Allah kolaylık versin ,5 saattik uğraş sonucu 2 mühendis olarak durumu net bir şekilde aydınlatamadık ve tuttuk bir lastikçinin yolunu,oradan 2 . 3 lastikçi en sonunda biri "geçen bir BMV ye taktık sahibi ile orda çözdüm kolay iş dedi " o aldı eline sazı biz yandan sigaraları yakıp seyre daldık ,türlü zamazingo ölçüm biçim vs baktım birazda ayarsız kafadan sallamaya başladı ana fikri kaptığımızdan bizde soyunduk işe neyse hallletik ,sonra güzel şekilli kapakları var taktık onları işlem bitti. Ertesi gün kar yağışı durdu :) Neyse abantta yeri geldi Hah dedik çıkardık bagajdan taktık (her ne kadar videoda anlatıldığa kadar kolay olmasada oldukça kolaydı.Hadi bismillah dedik bastık gaza sonuç mükemmel zincirle farkı yok hatta serilik bakımından çok daha uyumlu dozer gibi oldu araç (araç Alfa 147) geldik abantın tepesine otel yoluna girilecek temizlenmiş komple hoppaa araç döndü at arabasına durduk çıkardık.

    katla tek tek dişleri dür bük vs bagajda bu kadar yer kaplayan başka bir kar aleti görmedim taşıması sıkıntılı.


    Kar çorabı tabir edilen tektil ürünüde bu sene aldım sırf meraktan ve geçen 30 gün içerisinde 2 kere kullandım ,şehir içi kullanımda gayet işe yarar bir ürün ama kar kalınlığı artan yerlerde malesef gözle görülür bir faydası yok ,Benim sağ lastikte takılı olan kocaeli umuttepede araç patiye düşünce yarıldı 3-4 yerden sonra açıldı kadın çorabı gibi kaçtı gitti .Şehir içi kullanımda işe yaraması güzelde kar yağışı fazla bir alanda çok işe yarayacağını düşünmüyorum .


    Buı tecrubelerin hemen hemen tamamı kar lastikleri takılı iken gerçekleşti.

    Kişisel tecrubelerimdem yola çıkarak bana göre en mantıklı çözüm , kesinlikle kar-kış lastiği zaten alınmalı 3-4 sezon kullanılıyor in tak ,çıkar dur kalk derdi yok 4 lastikte oldukça iyi performans vermekte.

    Kar lastiğininde limitleri var ; abanta veya kartalkayaya ,keltepeye çıkamazsınız yoğun yağışta ,buzlu yolda fren mesafesini oldukça düşürdükleri doğru ama malesef en kalitelisi bile buzda kalkarken çok kullanışlı değil.Eğimli alanlarda ağır araçlarda düze göre simetrik oalrak performans düşüşü olması gerekirken öyle olmuyor oldukça farklı bir düşüş yaşanıyor.

    Kar lastiklerini takın en absürt ve sıkıntılı durumlar için ise bagaja 6-8 tane küçük bir torba içinde kar pençesi atın, olurda lastikler yetmezse üstüne 2-3 pençe takıp (karşılıklı olarak aynı yerlere takmayın solda başka sağda başka yere denk getirin) keyfinize bakın.

    Diğer alternatiflerin tamamı dur kalk çıkar ,olmadı in tak 500 metre git hayda bir daha kar dur in vsvs ,arada buzlu alanda takılı değilse , zaten farketmesiniz tehlikeli ,Kar lastiği en mantıklı çözüm, dediğim gibi 3-5 de pençe durursa bagajda (çok az yer kaplıyor) o saatten sonra da yolda kalıcaksınız kalın artık zaten daha yapılabilecek bir şey yok basit anlamda.

    saygıyla kalın...

    Not: proyecto snowchain olarak youtube gösterilen ürünü araştırdım aslı astarı yok sadece o video var oda grafik, gerçek bir görüntüsü yada sitesi firması yok ,şehir efsanesi tadında, göbekten bağlantı almadan takılan düz asimetrik plastik bir mekanizma zaten en ufak yüklenmede paramparça olur kanaatindeyim teknik olarak.



    Güzel anlatım ve bilgiler için teşekkürler. Proyecto snowchain denilern ürünü bende aradım ama maalesef mevcut değil.




  • http://www.youtube.com/watch?v=btjl7KnfNs0



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Duster55 -- 5 Mart 2012; 16:27:36 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sefamegane

    http://www.youtube.com/watch?v=btjl7KnfNs0

    Ankara ya lazım bunlardan :)
  • Arkadaşlar yeni ya da 2. el kar pençesi satın almak istiyorum. Sadece karda değil çamura saplandımızda da işe yarayacağını düşünüyorum. Nasıl alabilirim, kim satar?

     Karda en iyi TUTUNMA NASIL SAĞLANIR? (4 şeçenek, şimdilik)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OzZ.

    Uzun yıllardır kar, buz farketmez direksiyon başında çalışma zorunluluğu olan biri olarak 2001 senesinde kar lastiği ile tanıştım ,ondan önceki referansımız zincirdi malesef.

    O yıldan sonra özellikle düzce bolu hattında çalışırken sık sık alternatifleri de denedim (Genelde şirket hesabından rent firması anlaşma gereği karşıladığından seçim skalası genişti)

    Çivili lastik açılımını malesef uladağ yada kartalkayada yaşamıyor yada oradan dışarı çıkacaksınız bir espri içermiyor, kullanmak mümkün değil.2003 Golf ün ön lastiklerine almıştım ,asfalta çıkında basıç düşürünce demir çıkıntılar hafif içeri girerek gidişi kolaylaştırıyor,yoğun karda çakmaktan çalışan pompa ile tekrar basınç arttırıp eski konumuna getirin demekte ; gel gelelim çakmaktan çalışan en güçlü pompa bile belirli bir yerden sonra lastiği şişirmemekte öle kalakalmaktayız.(tak çıkar çivili modelide mesai arkadaşım almıştı o hepten deli işi uğraşılmaz) Kısacası iskandinav ülkelerinde yaşanmıyorsa (3-5 ay kar buz heryer) çivili işi normal kullanıcıya hitap etmez bana göre.

    Kar pençesi ; hem real de hem tekzende satılanlardan aldım , sağ lastiğe bir set ,sol lastiğe bir set (lastik başı 4 pençe) Lastik aralığından geçirip sıkıyorsun, 4 adetin takımı 2 dk civarında taşıması takması çıkarması basit . Pençe denk geldiğinde araç hızlacı ileri giderken ani bir çıkış yaşanıyor ve korkunç sarsıntılı, hızı alıp saniyede 1 pençe çevrimine girince işler iyice çığrından çıkıyor .(Kullana kullana öğrendimki sağ lastiğe nasıl taktı iseniz sola ona ters simetri ile takarsanız frenleme anında pençesiz alana denk gelme düşüyor ve çekiş artıyor ) asfaltta yada az karlı alana geçtiğinizde ise zincirden bir farkı yok anında durup çıkarmanız lazım gitmek mümkün değil ,Bu arada çok zorlanırsa taktığınız yerdeki boşluğun dibine kayıyor kayışları ve o olanda demir ile temas ediyor kopma noktasına kadar incelen 1 tane olmuştu bende.(asfalta 100-200 metre gideyim desem komple en takımı bırakırsın gibime geliyor ,kaldıki plastik kalitesi çok düşük dağılır gider hissi mevcut)

    NOT: Yeni nesil kar pençesi durumuda mevcut nette gördüm, komple zincir gibi demir benzeri bir metalden lastiğe geçiyor sonra bir aparat yardımı ile sıkılıyor sonra aparatta çıkarılıyor takılırken 2 plastik kelepçe gerekiyor ,sökerken sök ,sonra bin araca git biraz sonra topla şu bu buda pratik değil

    Spider kar paleti aldım ; (oldukça yüksek bir fiyatı var) reklamları ve videoları gördüğüm en basit kar çözümü idi gelgelelim işin ucu öyle değil ;

    Bu aleti lastiğe takmanız için önce tam bir deli bulmacası olan lastik göbeğine montaj kitini kurmanız gerekliki vay Allah kolaylık versin ,5 saattik uğraş sonucu 2 mühendis olarak durumu net bir şekilde aydınlatamadık ve tuttuk bir lastikçinin yolunu,oradan 2 . 3 lastikçi en sonunda biri "geçen bir BMV ye taktık sahibi ile orda çözdüm kolay iş dedi " o aldı eline sazı biz yandan sigaraları yakıp seyre daldık ,türlü zamazingo ölçüm biçim vs baktım birazda ayarsız kafadan sallamaya başladı ana fikri kaptığımızdan bizde soyunduk işe neyse hallletik ,sonra güzel şekilli kapakları var taktık onları işlem bitti. Ertesi gün kar yağışı durdu :) Neyse abantta yeri geldi Hah dedik çıkardık bagajdan taktık (her ne kadar videoda anlatıldığa kadar kolay olmasada oldukça kolaydı.Hadi bismillah dedik bastık gaza sonuç mükemmel zincirle farkı yok hatta serilik bakımından çok daha uyumlu dozer gibi oldu araç (araç Alfa 147) geldik abantın tepesine otel yoluna girilecek temizlenmiş komple hoppaa araç döndü at arabasına durduk çıkardık.

    katla tek tek dişleri dür bük vs bagajda bu kadar yer kaplayan başka bir kar aleti görmedim taşıması sıkıntılı.


    Kar çorabı tabir edilen tektil ürünüde bu sene aldım sırf meraktan ve geçen 30 gün içerisinde 2 kere kullandım ,şehir içi kullanımda gayet işe yarar bir ürün ama kar kalınlığı artan yerlerde malesef gözle görülür bir faydası yok ,Benim sağ lastikte takılı olan kocaeli umuttepede araç patiye düşünce yarıldı 3-4 yerden sonra açıldı kadın çorabı gibi kaçtı gitti .Şehir içi kullanımda işe yaraması güzelde kar yağışı fazla bir alanda çok işe yarayacağını düşünmüyorum .


    Buı tecrubelerin hemen hemen tamamı kar lastikleri takılı iken gerçekleşti.

    Kişisel tecrubelerimdem yola çıkarak bana göre en mantıklı çözüm , kesinlikle kar-kış lastiği zaten alınmalı 3-4 sezon kullanılıyor in tak ,çıkar dur kalk derdi yok 4 lastikte oldukça iyi performans vermekte.

    Kar lastiğininde limitleri var ; abanta veya kartalkayaya ,keltepeye çıkamazsınız yoğun yağışta ,buzlu yolda fren mesafesini oldukça düşürdükleri doğru ama malesef en kalitelisi bile buzda kalkarken çok kullanışlı değil.Eğimli alanlarda ağır araçlarda düze göre simetrik oalrak performans düşüşü olması gerekirken öyle olmuyor oldukça farklı bir düşüş yaşanıyor.

    Kar lastiklerini takın en absürt ve sıkıntılı durumlar için ise bagaja 6-8 tane küçük bir torba içinde kar pençesi atın, olurda lastikler yetmezse üstüne 2-3 pençe takıp (karşılıklı olarak aynı yerlere takmayın solda başka sağda başka yere denk getirin) keyfinize bakın.

    Diğer alternatiflerin tamamı dur kalk çıkar ,olmadı in tak 500 metre git hayda bir daha kar dur in vsvs ,arada buzlu alanda takılı değilse , zaten farketmesiniz tehlikeli ,Kar lastiği en mantıklı çözüm, dediğim gibi 3-5 de pençe durursa bagajda (çok az yer kaplıyor) o saatten sonra da yolda kalıcaksınız kalın artık zaten daha yapılabilecek bir şey yok basit anlamda.

    saygıyla kalın...

    Not: proyecto snowchain olarak youtube gösterilen ürünü araştırdım aslı astarı yok sadece o video var oda grafik, gerçek bir görüntüsü yada sitesi firması yok ,şehir efsanesi tadında, göbekten bağlantı almadan takılan düz asimetrik plastik bir mekanizma zaten en ufak yüklenmede paramparça olur kanaatindeyim teknik olarak.



    güzel faydalı bir paylaşım olmuş. elinize sağlık.

    kar lastiği+pençe en optimum çözüm gibi duruyor.aslında kar pençelerinide birbirlerine bağlayıp gerdirebilsek çok daha konforlu olur sanırım.neden biraz daha geniş yapmamışlar acaba.




  • en kötü kış lastiği bile en iyi yas lastiğinden daha iyi sonuç verir karlı havalarda. bizzat denendi tarafımızdan. istemedende olsa bu sonucu aldık :( :D
  • Hala kış lastiğinin sulu zeminde de daha etkili frenaj sağladığından haberi yok milletin. Yazıyoruz test videoları paylaşıyoruz ama yok arkadaş. İnat etmekte Dünya şampiyonu adamlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Forever1907

     Karda en iyi TUTUNMA NASIL SAĞLANIR? (4 şeçenek, şimdilik)


    Bundan benim Palio'ya şart aslında
  • Merhabalar

    Konuyu hortlattım mı bilmiyorum. Aracım 4x4 honda cr-v. Lassa kış lastiğim de var üstünde. Ailemle araba yüklüyken uludağ erciyes gibi türkiye şartlarında kışın en zorlu yerlere "emniyetle" rahatça düşünmeden gidebilmek istiyorum. Kar lastiğinin yanında bu ürünlerden birine de ihtiyaç duyar mıyım? Yani zincir çorap pençe vb. Duyarsam çok pahalı olmayan en pratik ve emniyetli yöntem hangisidir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: forgotten2006

    Merhabalar

    Konuyu hortlattım mı bilmiyorum. Aracım 4x4 honda cr-v. Lassa kış lastiğim de var üstünde. Ailemle araba yüklüyken uludağ erciyes gibi türkiye şartlarında kışın en zorlu yerlere "emniyetle" rahatça düşünmeden gidebilmek istiyorum. Kar lastiğinin yanında bu ürünlerden birine de ihtiyaç duyar mıyım? Yani zincir çorap pençe vb. Duyarsam çok pahalı olmayan en pratik ve emniyetli yöntem hangisidir?

    Derdiniz eğer kayak tesislerine kadar gitmekse kış lastiği yeterli. Çünkü karayolları sürekli açık tutuyor erciyesin yollarını. Yok ben ava giderim kimsenin olmadığı yerlere diyorsanız her türlü ekipman almanız lazım vinç dâhil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.