Şimdi Ara

Karda Yaz Lastiği İle Araç Kullanmak (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
313
Cevap
4
Favori
57.248
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Dj_Hutnu!

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Dj_Hutnu!

    Nihayetinde şuurlu, sorumluluk sahibi ve yetenekli bir şoförün iyi bir araba ile kışlık lastiğe ihtiyacı yoktur. Bagajında zincir veya kar çorabı taşısa yeterlidir. Ancak kurallar çoğunluk için konur. Çoğunluk böyle şuurlu ve yetenekli olacak diye bir kaide yok. Kendini çok iyi şoför zanneden rezil ve sorumsuz şoförler ordusu şehirlerimiz. Gelecekte bir gün zorunluluk olursa şaşırmam. Karşı da çıkmam. Aksine çok rahat ederim.

    Dün heryer buzdu şehirde, vızır vızır gezdim. Ara sokaklarda yokuş indim çıktım... Bunları ZR lastikli 1750 kiloluk bir arabayla yapıyorum.

    quote:

    selam
    arkadaşlar anlatmış ben anlatmayayım kış lastiği ne demek??
    dar gelirliliğin alemi yok al 4 tane kış lastiği çık yola
    ince toz da yeni başlayan yağmurlu yolda aynı buz gibidir yazlık lastiklerle kayarsın fren yapamazsın kış şartlarını saymıyorum bile ona buna para harcayan yüz milyarlık araçlar kullanan 2-3 binliralık telefon kullanan ne bileyim zengin insan yani kış lastiğinin hesabını yapmasın tabi imkan meselesi olmayan da bi zahmet otobüse binsin 4 tane kış lastğim var ama kışın mecbur kalmazsam otobüse binerim hep


    Yağmurda kışlık lastik çok daha kötüdür. Yeni başladığı an yolların kaygan olması durumunda daha iyidir ayrı konu. Ama gene konu aynı. Bunların hepsi şuurla alakalıdır. Yolun kaygan olduğunu biliyorsanız, arabanız için güvenli hız sınırları içinde seyredersiniz... Bunda bu kadar zor ne var? 215 tabanlı 4 çeker arabayı 100-120km ile seyrederken çift şerit yolda viraj vs de olsa yağmurda kaydıramazsınız. Veya 225 tabanlı A3 ile yağmurda ağır virajlar dönün... Bakalım kayacak mı?

    Gene aynı şeyi diyorum. Araba ve şoför çok önemli. Kışlık lastik de şart değil. Yeter ki ne yapıp ne yapamayacağınızı çok iyi bilin. Refleks kullanmayın. Duruma uygun kullanın. Kar tutmuşsa zincir takın. Bir mantık hatası yapıyor olsak herhalde 4 kişilik bir ailede 15 senede bir kişi bile olsa bir kaza yapardı kışın. Kışı geçtim, kaza yapardı... 3 arabadan 2'si kaza yapmadan satılıyor evde... Saab'ın 11 yıllık, Frontera'nın 8 yıllık kazasızlık indirimi vardı satıldıklarında... Demek ki bir hata yapmıyoruz...

    arkadaşım neden ısrar ediyorsun ki :)
    karlı yolda bir g..tm g..tm gitmek var birde gayet rahat gitmek var. geçen kış ankarada yaz lastiği ile dolaştım. aniden kar bastırdı hiç olmayacak basit bir yokuşta araba 100 mt kaydı. birine vursam etsem ne olacak? zincir tak çıkart bir sürü dert. birde şunu anlayın hiç bir yaz lastiği 7 derecenin altında performans vermez yapısı gereği. soğuk asfaltta en iyi performansı kış şartları için üretilmiş lastik verir.
    istediğiniz kadar şuurlu olsun karda ya da kış lastiğinin kurtaracağı bir noktada önünüze bir araç arkasından çocuk atlasa mükemmel şuurlu olsanızda ona çarparsınız. sonra ne kadar şuursuzum diye dert yanarsınız. biraz mantıklı olalım lütfen.

    Offff... Peki... Ana caddede hız sınırı 50km/sa. Sokaklarda 30km/sa. 225 tabanlı, 1200kg bir aracın 30km ile giderken düz yolda buzda durması kaç metredir? Bir bunu hesaplayın... Ara sokak yokuşlarını 10km ile iniyorsa, kaç metrede durur? Anlatabildim mi? Şuurlu şoför hızını da ayarlar efendim. Herkes hızlı gidecek diye bir kaide yok. İsterse caddede 20km ile gider sağdan, ağzınızı açıp tek laf edemezsiniz... Karda zincir takmaya üşeniyor olmak sizin durumunuz. Kendinizi bir benzinliğe atsanız 5TL adama sıkıştırsanız takıyor. Ben şahsen öyle yapıyorum... Karlı yolda g..tüm g..tüm gitmiyorum, zira zincir takıyorum. Uludağa da çıkarım zincirle... Karda yazlık lastikle ortalara atlamıyorum. Karda zincirimi takarım. Kışlık lastiğe de karşı değilim. Bana kalsa ben de alırım. Neticede benim bile yaptığım km ile lastiğin yıl ömrü bitmeden km ömrü bitecek. Dolayısıyla bedavaya geliyor gibi bir şey...

    Ama kar lastiğinin çok bir numarası yok. Ondan bahsediyorum. Hatta daha bile tehlikeli durumlar olabiliyor, yurdum şoförünün tavrı düşünülürse... Kar lastiğinin kaymayacağı dilüzyonu içerisinde çoğu kişi...

    7 derece altında performans vermez lafı yanlıştır. Performansı düşer diyebiliriz. Normal binek aracı için önemli olabilir. Ancak üst sınıf veya spor bir araçta ZR lastiği söküp kar lastiğini takarsanız, virajlarda yüksek hızda problem yaşayabilirsiniz bu bir. Islak zeminde ZR lastiğin su tahliyesi de çok daha iyidir. Kısaca soğukda kar lastiği daha iyidir diye bir kaide yoktur. Soğukda kışlık lastiğin frenleme performansı daha iyi olur, ona hiç lafım yok. Ve Standart lastik, standart arabalar için geçerli bu dedikleriniz. W, V lastiklerin 7 derece altı yol tutuşu ile kışlık lastiğin yol tutuşunu kıyaslarsanız önemli bir fark çıkar... Ancak kalbur üstü arabada ZR lastikle kışlık lastik kıyaslamasında kışlık lastiğin fren performansı daha iyi olur, ZR lastiğin yol tutuşu daha iyi olur. Ek olarak ZR lastik suyu çok daha iyi yarar... Tabi bu dediklerim yüksek hız koşulu... Beni ilgilendiren o çünkü. Düşük hızda ne olsa toplarım...

    peki kar olayını geçtim
    sizin altınızda iyi bir yaz lastiği var benim arabamda da goodyear ultragrip extreme var şu anda. kırıkkalede okuyorum şu anda dışarısı -10 civarı gece -17 oluyor. yer yer buzlanma çoğu yerde de cam gibi buz oluyor. hangi lastik daha iyi performans verir? tamam yavaş gidiyorum diyorsunuz eyvallah hafif bir yokuş inmeniz gerekti araba tereyağından kıl çeker gibi kaymaya başlayacak yada durmanız gerektiğinde duramayacaksınız. benim kullandığım lastiği araştırırsanız buz üzerinde de çekiş ve fren performansı artırılmış desen ve ya teknoloji kullanıldığınız görürsünüz ve ben gece 3 de sabah 6 da arabamda ara sokaklar olmak üzere çatır çatır geziyorum çıkamadığım, inemediğim yol olmadı. g..tm g..tm inmeye çalışıp aynı yerde kayıran yaz lastikçi arkadaşlarıda gördüm. zincir takarım demeyin çok gülerim. siz bana hala yok viraj dı yok su tahliyesiydi bahsediyorsunuz. azıcık buzun üzerinde duramazsam ne yapayım su tahliyesini, virajı

    Yanlış anlaşılmış biraz. En başından arkadaşla Ankara ve İstanbul için konuşuyorduk. Burada, Ankara'da Cadde ve sokaklar son derece işlek. Son 4 gündür hava + bir değer görmedi ve benim inip çıkamadığım bir yol yok. Demek istediğim sadece budur. Yaşadığınız yere göre değişkenlik gösteren bir durum bu. Sizin ihtiyacınız kesinlikle var anlattığınız kadarı ile... Yaşadığınız yerde ben yaşasam ben de kar lastiği alırım. Tartışma ilk başta Ankara - İstanbul diye başladı. Ben Ankara'nın orta derecede soğuk ve neredeyse en yokuşlu bölgesinde G.O.P'de oturuyorum. Her gün Bilkent - Hacettepe - Konutkent -Beysukent - Tunalı ve ara sokakları taraflarına gidiyorum ve kayma tehlikesi olan bir yerle karşılaşmadım. Kar yağdığı gün zaten zincir takıyordum. Ertesi gün zinciri de çıkardım. Şu ana kadar kayacağım bir yerle karşılaşmadım. Hava -14 dereceyi buldu burada... Böyle bir durumda kar lastiği zorunlu değil diyorum sadece. İnsanların çoğu da benim durumumda aslında... Sadece dikkatli olunması, işlek olmayan yerlerin tercih edilmemesi, daha az yokuş bir güzergah varsa onun tercih edilmesi, risk azaltmak adına yeterli önlemlerdir.

    Sizin bulunduğunuz yerde kar lastiği şart gibi gözüküyor. (Veya gittiğin yerler ana cadde üzeri olacak, ve ona rağmen dediğiniz g..tüm g..tüm gitme durumu doğacak, ki değmez.) Erzurum vs. de hayat nasıl ki acaba? Kar lastiğinin yetmediği durumlar olmuyor mu? Erzincan'da askerliğimi yaptım mesela. Orada dert yok gibi. Çok soğuk da olsa şehir tepsi gibi... Şehirden çıkmayan birinin kar lastiğine pek ihtiyacı olmaz.

    Bir yandan da lastik firmalarına fena halde kılım. Eskiden gerçek 4 mevsim lastik yaparlardı. Michelin'in bir lastiği karda o kadar başarılıydı ki, kullananlar zincir falan takmazdı. Arkadaşın pug 206'sında vardı yıllar önce, geyiğine Ayrancı taraflarında yokuş iner çıkardık. Lastik firmaları da duruma ayılmış olacak, bu tarz lastikleri piyasadan kaldırdılar... Tabii ki bu lastikler kar lastiği kadar performans vermiyordu; ama gayet iş görüyordu.

    Benim araba yılda 40.000km yol yapıyor. Bunun 30.000'ini uzun yolda yapıyor. 30.000'in 25.000'ini otobanda Ankara-Gebze arası yapıyor. Gerede ve Bolu Tüneli sonrası dışında buzlanma riski yok gibi. Dikkatli olunduğu sürece tehlike yok. Ancak yol kışın genelde ıslak oluyor. 160-170km ile seyehat eden babam için su yarması, viraj ve yol tutuş performansı bu sebeple önemli. Yoksa bana her yol roma. Maksimum 140km yapıyorum, o da düz yolda... Dediğim gibi, bana kalsa ben çoktan alırım Kar lastiğini... Zaten yapılan bu km ile bedavaya geliyor...




  • millet kış lastiği ile kar lastiğini birbiriyle karıştırıp sayfalarca tartışmış.
  • Karda yaz lastiği ile şehir içinde araç kullanılır ama buz tutmuşsa yollar aman diyim arkadaşlar sakın yola çıkmayın sakın...

    Ben Erzurumda ilk kar yağdığında yazlık lastiklerle bi yokuş çıkarken mecburi duruş yaptım ve araç kendi kendine kaymaya başladi aşağı doğru , artık ümidi kesip frenide gazıda bıraktım direksiyon zaten işlemiyordu park etmiş araçların üzerine doğru kaymaya başladı ayaklarım titriyordu o an Allah yardım etsin araçlara çarpa çarpa durucam dedim ve harbiden Allah yardım etti park etmiş bi aracın lastiğiyle benim aracın lastiği birbirine takıldı ve araç bi anda durdu vurdum sandım araçtan indiğimde böyle bi mucize nasıl oldu çok şaşırdım halen daha inanamıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: djoz


    quote:

    Orijinalden alıntı: alikum

    quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    Beyler buzun üstünde kış lastiğiyle daha iyi tutunamazsınız.. Buzda sadece çivili lastik tutunur..

    Kış lastiğinin tek farkı çok düşük sıcaklıklarda yaz lastiği gibi sertleşmemesi.. Ve böylece "asfaltta" yaz lastiğinden daha iyi tutunabilmesi.. Yağış veya yerde bir miktar kar olabilir eyvallah, ama "buz" diyorsunuz, ben de pes diyorum..

    Elinize buzdolabından bir küp buz alın ve biraz inceleyip o yüzeye hangi lastik türü tutunabilir bir düşünün..

    kış lastiği denilen olayı çivili lastikle karşılaştırırsan kesinlikle haklısın...

    ama yaz lastiklerine göre bariz daha iyiler buz üstünde.

    buyur aşağıdaki videoyu seyret..yazlık/4 mevsim/kışlık lastikleri aynı araçta aynı ortamda aynı hızlda test ediyorlar..

    üçünün arasında kışlık lastik bariz şekilde daha iyi



    ingilizce bilmeyen arkadaşlar için özetleyeyim..

    ilk testte hızlanma testi yapıyorlar.

    kırmızı araç yaz lastiği ve 60 feet lik mesafedeki hızlanmasını 7.4 saniyede tamamlıyor
    gri araç 4 mevsim lastiği aynı mesafedeki hızlanmayı 6.5 saniyede tamamlıyor.
    mavi araç ise(siyaha benziyor daha çok) kış lastiği ve 4.5 saniyede tamamlıyor aynı mesafedeki hızlanmayı.

    ikinci testte fren mesafesini ölçüyorlar, 10 mil/h bir hızla ilerlerken durmak için kat edilen mesafe ölçülüyor.

    kırmızı araç(yaz lastiği) 47 feetlik bir mesafede duruyor.(yaklaşık 12.5 metre)
    gri araç(4 mevsim) 39 feet 10 inçik mesafede duruyor.(yaklaşık 12 metre)
    mavi araç( kış lastiği) 21 feet 2 inç mesafede duruyor.(yaklaşık 6.5 metre)

    üçüncü testte ise 10 mile/h ile 90 derece dönüş testi yapılıyor..

    çeviriye gerek yok zaten herşey ortada

    birde tutmaz diyorsunuz, yok artık daha neler

    Evet seyrettim videoyu.. Lastik satıcısı güzel video hazırlamış..

    Kendiniz test ediniz o halde...

    Burada tecrübeler paylaşılıyor ve siz inanmıyorsunuz. İnanmıyor iseniz kendiniz test edeceksiniz, sonrada buraya gelip test ettim şu sonuçlara ulaştım diyeceksiniz.

    Ben ikisinide test ettim, kışın özellikle kar ve buzda yaz lastiği kullanmam. Yaz lastiği tutunamıyor kış şartlarında, bizzat denedim.

    Bu arada ben lastik satıcısı değilim,bunlar benim tecrübem. Aklınızda soru işareti olmasın.

    Test etmeden önce insan önyargısını yıkamıyor,her ne söylenilse söylensin. Önce kendin görecek,bileceksin,anlayacaksın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: djoz


    quote:

    Orijinalden alıntı: alikum

    quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    Beyler buzun üstünde kış lastiğiyle daha iyi tutunamazsınız.. Buzda sadece çivili lastik tutunur..

    Kış lastiğinin tek farkı çok düşük sıcaklıklarda yaz lastiği gibi sertleşmemesi.. Ve böylece "asfaltta" yaz lastiğinden daha iyi tutunabilmesi.. Yağış veya yerde bir miktar kar olabilir eyvallah, ama "buz" diyorsunuz, ben de pes diyorum..

    Elinize buzdolabından bir küp buz alın ve biraz inceleyip o yüzeye hangi lastik türü tutunabilir bir düşünün..

    kış lastiği denilen olayı çivili lastikle karşılaştırırsan kesinlikle haklısın...

    ama yaz lastiklerine göre bariz daha iyiler buz üstünde.

    buyur aşağıdaki videoyu seyret..yazlık/4 mevsim/kışlık lastikleri aynı araçta aynı ortamda aynı hızlda test ediyorlar..

    üçünün arasında kışlık lastik bariz şekilde daha iyi



    ingilizce bilmeyen arkadaşlar için özetleyeyim..

    ilk testte hızlanma testi yapıyorlar.

    kırmızı araç yaz lastiği ve 60 feet lik mesafedeki hızlanmasını 7.4 saniyede tamamlıyor
    gri araç 4 mevsim lastiği aynı mesafedeki hızlanmayı 6.5 saniyede tamamlıyor.
    mavi araç ise(siyaha benziyor daha çok) kış lastiği ve 4.5 saniyede tamamlıyor aynı mesafedeki hızlanmayı.

    ikinci testte fren mesafesini ölçüyorlar, 10 mil/h bir hızla ilerlerken durmak için kat edilen mesafe ölçülüyor.

    kırmızı araç(yaz lastiği) 47 feetlik bir mesafede duruyor.(yaklaşık 12.5 metre)
    gri araç(4 mevsim) 39 feet 10 inçik mesafede duruyor.(yaklaşık 12 metre)
    mavi araç( kış lastiği) 21 feet 2 inç mesafede duruyor.(yaklaşık 6.5 metre)

    üçüncü testte ise 10 mile/h ile 90 derece dönüş testi yapılıyor..

    çeviriye gerek yok zaten herşey ortada

    birde tutmaz diyorsunuz, yok artık daha neler

    Evet seyrettim videoyu.. Lastik satıcısı güzel video hazırlamış..

    tamamen olmasada %90 katılıyorum. yaz lastiği o bariyerlere girerken, kış lastiği, (bu arada lastiklerin ne oldukları hakkında hiç bir bilgi yok.) o kadar net dönemez. hiç kaymıyor yahu. bence yaz lastikleri ile 60km ile, 4mevsim ile 40 km ile, kış lastikleri ile, 20 km ile dönmüşler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag


    quote:

    Orijinalden alıntı: djoz


    quote:

    Orijinalden alıntı: alikum

    quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    Beyler buzun üstünde kış lastiğiyle daha iyi tutunamazsınız.. Buzda sadece çivili lastik tutunur..

    Kış lastiğinin tek farkı çok düşük sıcaklıklarda yaz lastiği gibi sertleşmemesi.. Ve böylece "asfaltta" yaz lastiğinden daha iyi tutunabilmesi.. Yağış veya yerde bir miktar kar olabilir eyvallah, ama "buz" diyorsunuz, ben de pes diyorum..

    Elinize buzdolabından bir küp buz alın ve biraz inceleyip o yüzeye hangi lastik türü tutunabilir bir düşünün..

    kış lastiği denilen olayı çivili lastikle karşılaştırırsan kesinlikle haklısın...

    ama yaz lastiklerine göre bariz daha iyiler buz üstünde.

    buyur aşağıdaki videoyu seyret..yazlık/4 mevsim/kışlık lastikleri aynı araçta aynı ortamda aynı hızlda test ediyorlar..

    üçünün arasında kışlık lastik bariz şekilde daha iyi



    ingilizce bilmeyen arkadaşlar için özetleyeyim..

    ilk testte hızlanma testi yapıyorlar.

    kırmızı araç yaz lastiği ve 60 feet lik mesafedeki hızlanmasını 7.4 saniyede tamamlıyor
    gri araç 4 mevsim lastiği aynı mesafedeki hızlanmayı 6.5 saniyede tamamlıyor.
    mavi araç ise(siyaha benziyor daha çok) kış lastiği ve 4.5 saniyede tamamlıyor aynı mesafedeki hızlanmayı.

    ikinci testte fren mesafesini ölçüyorlar, 10 mil/h bir hızla ilerlerken durmak için kat edilen mesafe ölçülüyor.

    kırmızı araç(yaz lastiği) 47 feetlik bir mesafede duruyor.(yaklaşık 12.5 metre)
    gri araç(4 mevsim) 39 feet 10 inçik mesafede duruyor.(yaklaşık 12 metre)
    mavi araç( kış lastiği) 21 feet 2 inç mesafede duruyor.(yaklaşık 6.5 metre)

    üçüncü testte ise 10 mile/h ile 90 derece dönüş testi yapılıyor..

    çeviriye gerek yok zaten herşey ortada

    birde tutmaz diyorsunuz, yok artık daha neler

    Evet seyrettim videoyu.. Lastik satıcısı güzel video hazırlamış..

    tamamen olmasada %90 katılıyorum. yaz lastiği o bariyerlere girerken, kış lastiği, (bu arada lastiklerin ne oldukları hakkında hiç bir bilgi yok.) o kadar net dönemez. hiç kaymıyor yahu. bence yaz lastikleri ile 60km ile, 4mevsim ile 40 km ile, kış lastikleri ile, 20 km ile dönmüşler.

    nedir ki bu kış lastiği düşmanlığı. eğer kullanmış olsaydınız kış lastiklerinin soğuk havalarda, ıslak zeminde, karda ve buzda çok daha iyi yola tutunduğunu bilirdiniz, tecrübe ederdiniz.
    bizde ki 4 mevsim lastik ile bütün kışı ve yazı geçirme devrinin artık geride kalması lazım. hatta bizde de kış lastiği zorunlu olması lazım. en az çocuk koltuğu kadar önemli bir konu çünkü bu.
    adamlar test yapıyorlar, ortada hiçbir şekilde lastik markası adı geçmiyor. neden yanıltıcı test yapsınlar? tüm lastik markaları birleşmişte zaten avrupa'nın çoğu yerinde zorunlu olan, zorunlu olmasa da kullanılan kış lastiklerini sattırmak için reklam mı yapıyor?
    diyelim ki öyle ama işte uzun vadede değişen birşey yok ki, ben kış lastiğini taktığım zaman yaz lastikleri yıpranmayacak zaten. 2 senede değiştireceğim yaz lastiklerimi, duruma göre 3 veya 4 senede değiştireceğim.
    akıl var, mantık var, izan var. yaz lastikleri ile hele de ankara gibi karlı kışlı bir memlekette bu soğuklarda dolanmak 3. dünya ülkesi sürücülerinin işidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wind06 -- 20 Ocak 2012; 14:56:25 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag


    quote:

    Orijinalden alıntı: djoz


    quote:

    Orijinalden alıntı: alikum

    quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    Beyler buzun üstünde kış lastiğiyle daha iyi tutunamazsınız.. Buzda sadece çivili lastik tutunur..

    Kış lastiğinin tek farkı çok düşük sıcaklıklarda yaz lastiği gibi sertleşmemesi.. Ve böylece "asfaltta" yaz lastiğinden daha iyi tutunabilmesi.. Yağış veya yerde bir miktar kar olabilir eyvallah, ama "buz" diyorsunuz, ben de pes diyorum..

    Elinize buzdolabından bir küp buz alın ve biraz inceleyip o yüzeye hangi lastik türü tutunabilir bir düşünün..

    kış lastiği denilen olayı çivili lastikle karşılaştırırsan kesinlikle haklısın...

    ama yaz lastiklerine göre bariz daha iyiler buz üstünde.

    buyur aşağıdaki videoyu seyret..yazlık/4 mevsim/kışlık lastikleri aynı araçta aynı ortamda aynı hızlda test ediyorlar..

    üçünün arasında kışlık lastik bariz şekilde daha iyi



    ingilizce bilmeyen arkadaşlar için özetleyeyim..

    ilk testte hızlanma testi yapıyorlar.

    kırmızı araç yaz lastiği ve 60 feet lik mesafedeki hızlanmasını 7.4 saniyede tamamlıyor
    gri araç 4 mevsim lastiği aynı mesafedeki hızlanmayı 6.5 saniyede tamamlıyor.
    mavi araç ise(siyaha benziyor daha çok) kış lastiği ve 4.5 saniyede tamamlıyor aynı mesafedeki hızlanmayı.

    ikinci testte fren mesafesini ölçüyorlar, 10 mil/h bir hızla ilerlerken durmak için kat edilen mesafe ölçülüyor.

    kırmızı araç(yaz lastiği) 47 feetlik bir mesafede duruyor.(yaklaşık 12.5 metre)
    gri araç(4 mevsim) 39 feet 10 inçik mesafede duruyor.(yaklaşık 12 metre)
    mavi araç( kış lastiği) 21 feet 2 inç mesafede duruyor.(yaklaşık 6.5 metre)

    üçüncü testte ise 10 mile/h ile 90 derece dönüş testi yapılıyor..

    çeviriye gerek yok zaten herşey ortada

    birde tutmaz diyorsunuz, yok artık daha neler

    Evet seyrettim videoyu.. Lastik satıcısı güzel video hazırlamış..

    tamamen olmasada %90 katılıyorum. yaz lastiği o bariyerlere girerken, kış lastiği, (bu arada lastiklerin ne oldukları hakkında hiç bir bilgi yok.) o kadar net dönemez. hiç kaymıyor yahu. bence yaz lastikleri ile 60km ile, 4mevsim ile 40 km ile, kış lastikleri ile, 20 km ile dönmüşler.

    yaz lastikli araba 60 km hız yapıyor gibi mi görünüyor?
    Bir buz hokeyi sahasında "BUZDA" yaz lastiği ile 60 km hıza nasıl çıkmıştır?
    Nerden gelip o hıza ulaşabilmiştir?

    HALA BAHANE ARIYORSANIZ boşverin almayın KIŞ LASTİĞİ
    TAMAMEN GEREKSİZ ZATEN!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag


    quote:

    Orijinalden alıntı: djoz


    quote:

    Orijinalden alıntı: alikum

    quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    Beyler buzun üstünde kış lastiğiyle daha iyi tutunamazsınız.. Buzda sadece çivili lastik tutunur..

    Kış lastiğinin tek farkı çok düşük sıcaklıklarda yaz lastiği gibi sertleşmemesi.. Ve böylece "asfaltta" yaz lastiğinden daha iyi tutunabilmesi.. Yağış veya yerde bir miktar kar olabilir eyvallah, ama "buz" diyorsunuz, ben de pes diyorum..

    Elinize buzdolabından bir küp buz alın ve biraz inceleyip o yüzeye hangi lastik türü tutunabilir bir düşünün..

    kış lastiği denilen olayı çivili lastikle karşılaştırırsan kesinlikle haklısın...

    ama yaz lastiklerine göre bariz daha iyiler buz üstünde.

    buyur aşağıdaki videoyu seyret..yazlık/4 mevsim/kışlık lastikleri aynı araçta aynı ortamda aynı hızlda test ediyorlar..

    üçünün arasında kışlık lastik bariz şekilde daha iyi



    ingilizce bilmeyen arkadaşlar için özetleyeyim..

    ilk testte hızlanma testi yapıyorlar.

    kırmızı araç yaz lastiği ve 60 feet lik mesafedeki hızlanmasını 7.4 saniyede tamamlıyor
    gri araç 4 mevsim lastiği aynı mesafedeki hızlanmayı 6.5 saniyede tamamlıyor.
    mavi araç ise(siyaha benziyor daha çok) kış lastiği ve 4.5 saniyede tamamlıyor aynı mesafedeki hızlanmayı.

    ikinci testte fren mesafesini ölçüyorlar, 10 mil/h bir hızla ilerlerken durmak için kat edilen mesafe ölçülüyor.

    kırmızı araç(yaz lastiği) 47 feetlik bir mesafede duruyor.(yaklaşık 12.5 metre)
    gri araç(4 mevsim) 39 feet 10 inçik mesafede duruyor.(yaklaşık 12 metre)
    mavi araç( kış lastiği) 21 feet 2 inç mesafede duruyor.(yaklaşık 6.5 metre)

    üçüncü testte ise 10 mile/h ile 90 derece dönüş testi yapılıyor..

    çeviriye gerek yok zaten herşey ortada

    birde tutmaz diyorsunuz, yok artık daha neler

    Evet seyrettim videoyu.. Lastik satıcısı güzel video hazırlamış..

    tamamen olmasada %90 katılıyorum. yaz lastiği o bariyerlere girerken, kış lastiği, (bu arada lastiklerin ne oldukları hakkında hiç bir bilgi yok.) o kadar net dönemez. hiç kaymıyor yahu. bence yaz lastikleri ile 60km ile, 4mevsim ile 40 km ile, kış lastikleri ile, 20 km ile dönmüşler.

    hadi yukardakilerin alayı yalan /dolan/düzenbazlı/sahteharlık..

    peki bu da mı yalan..pist adac pisti, araçlar aynı, şöförler adac test şöförü..



    bu da mı yalan...

    http://www.insideline.com/features/tire-test-all-season-vs-snow-vs-summer.html

    peki bu da mı yalan(dikkat edersen 2 farklı markanın hem kışlık hemde yazlıkları kıyaslanıyor)





  • bu yıla kadar bende hiçbir arabama kış lastiği almayıp gerekte duymamıştım, babamın baskısıyla 4 adet gy ug8 aldım ilk ay üzüldüm boşuna verilen para diye düşündüm, hatta lastik seside fazla gelmişti, havalar soğumaya başlayınca farkı anladım, önümde 2 araç birbirine çarpınca frene asıldım standart lastiklerim kışın sürekli abs ye düşüp uzun mesafede duruyorken kış lastiği 2 metre kala durdu inanılmaz duruş mesafesi farkı vardı, lastiklere 800 tl vermeseydim arabanın orjinalliği bozulacaktı veya kaskosu olmayan biri olsa cebinden 4-5 bin tl çıkacaktı yaşadığım olayda kendisini fazlasıyla amorti etti, 2 hafta önce elmadağa çıktım hatta ankaralılar bilir kayak merkezine gelmeden önce sol tarafa dönüşten parke taşlı yoldan tırmanmaya başlayıp çoğu zincirli araç kalmışken 4*4 lerle birlikte zirveye ulaştım, fakat kış lastiklarinin tek sıkıntısı kar üstünde drift yapmaya çalışıp el frenine asılınca doğru düzgün kaymaması araba kendini ya az atıyor ya da hemen izine geri dönüyor, asfalt üztünde el freni çekilmiş durumdan bile daha önce kendini topluyor, bazen diyorum acaba arka lastikler yaz lastiği olarak kalsa daha eğlenceli olurmuydu diye, 1 cm bile kar yağsa yaz lastikleriyle saatlerce dolaştığım için kış lastiğiyle arasındaki tutunma farkının yaşamla ölüm arasındaki ince çizgiyi belirleyebileceğini anladığım için sıcak şehirlerimiz hariç kış lastiğinin gerekli olduğunu düşünüyorum. kazasız sürüşler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: poseid0n

    bu yıla kadar bende hiçbir arabama kış lastiği almayıp gerekte duymamıştım, babamın baskısıyla 4 adet gy ug8 aldım ilk ay üzüldüm boşuna verilen para diye düşündüm, hatta lastik seside fazla gelmişti, havalar soğumaya başlayınca farkı anladım, önümde 2 araç birbirine çarpınca frene asıldım standart lastiklerim kışın sürekli abs ye düşüp uzun mesafede duruyorken kış lastiği 2 metre kala durdu inanılmaz duruş mesafesi farkı vardı,



    Olayın özeti budur.
  • Hasta mısınız nesiniz , ben kış lastiğinde hiç bir artı yok demiyorum, BUZDA tutnamaz diyorum.. iddia etmediğim bir şeyi üzerime yıkıp, beni kör cahil yerine koyup, kendiniz çalıp kendiniz oynamışsınız.. Okuduğunu anlayamayan tekrar okusun bi zahmet!!!

    quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    Beyler buzun üstünde kış lastiğiyle daha iyi tutunamazsınız.. Buzda sadece çivili lastik tutunur..

    Kış lastiğinin tek farkı çok düşük sıcaklıklarda yaz lastiği gibi sertleşmemesi.. Ve böylece "asfaltta" yaz lastiğinden daha iyi tutunabilmesi.. Yağış veya yerde bir miktar kar olabilir eyvallah, ama "buz" diyorsunuz, ben de pes diyorum..

    Elinize buzdolabından bir küp buz alın ve biraz inceleyip o yüzeye hangi lastik türü tutunabilir bir düşünün..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    Hasta mısınız nesiniz , ben kış lastiğinde hiç bir artı yok demiyorum, BUZDA tutnamaz diyorum.. iddia etmediğim bir şeyi üzerime yıkıp, beni kör cahil yerine koyup, kendiniz çalıp kendiniz oynamışsınız.. Okuduğunu anlayamayan tekrar okusun bi zahmet!!!

    quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    Beyler buzun üstünde kış lastiğiyle daha iyi tutunamazsınız.. Buzda sadece çivili lastik tutunur..

    Kış lastiğinin tek farkı çok düşük sıcaklıklarda yaz lastiği gibi sertleşmemesi.. Ve böylece "asfaltta" yaz lastiğinden daha iyi tutunabilmesi.. Yağış veya yerde bir miktar kar olabilir eyvallah, ama "buz" diyorsunuz, ben de pes diyorum..

    Elinize buzdolabından bir küp buz alın ve biraz inceleyip o yüzeye hangi lastik türü tutunabilir bir düşünün..


    tabiki buzda kış lastiğinde bile temkinli gitmek gerekir. fakat her şekilde standart bir kış lastiği buzda yaz lastiğine göre çok daha kısa mesafede duracaktır ve dönüşlerde kaymayacaktır yaz lastiği kadar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: poseid0n

    bu yıla kadar bende hiçbir arabama kış lastiği almayıp gerekte duymamıştım, babamın baskısıyla 4 adet gy ug8 aldım ilk ay üzüldüm boşuna verilen para diye düşündüm, hatta lastik seside fazla gelmişti, havalar soğumaya başlayınca farkı anladım, önümde 2 araç birbirine çarpınca frene asıldım standart lastiklerim kışın sürekli abs ye düşüp uzun mesafede duruyorken kış lastiği 2 metre kala durdu inanılmaz duruş mesafesi farkı vardı, lastiklere 800 tl vermeseydim arabanın orjinalliği bozulacaktı veya kaskosu olmayan biri olsa cebinden 4-5 bin tl çıkacaktı yaşadığım olayda kendisini fazlasıyla amorti etti, 2 hafta önce elmadağa çıktım hatta ankaralılar bilir kayak merkezine gelmeden önce sol tarafa dönüşten parke taşlı yoldan tırmanmaya başlayıp çoğu zincirli araç kalmışken 4*4 lerle birlikte zirveye ulaştım, fakat kış lastiklarinin tek sıkıntısı kar üstünde drift yapmaya çalışıp el frenine asılınca doğru düzgün kaymaması araba kendini ya az atıyor ya da hemen izine geri dönüyor, asfalt üztünde el freni çekilmiş durumdan bile daha önce kendini topluyor, bazen diyorum acaba arka lastikler yaz lastiği olarak kalsa daha eğlenceli olurmuydu diye, 1 cm bile kar yağsa yaz lastikleriyle saatlerce dolaştığım için kış lastiğiyle arasındaki tutunma farkının yaşamla ölüm arasındaki ince çizgiyi belirleyebileceğini anladığım için sıcak şehirlerimiz hariç kış lastiğinin gerekli olduğunu düşünüyorum. kazasız sürüşler

    Sen şimdi 800 ü verdin ya ,sana ondan öyle duruyor gibi geliyordur.
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    Derler birazdan.
    Şimdi bu aksini iddia edenlerin iyiden iyide kafadan zorları olmaya başladığını düşünüyorum.
    Bu adamlar tedbir diye bir şey bilmiyorlar.Para vermiyorlar ya,kendilerini akıllı sayıyorlar.
    Bir kere lazım olur akılları başlarına gelir.
    O zaman forumu ve bizleri hatırlarlar




  • Kim ne derse desin kışın hava şartları 7 derecenin altına düşünce kış lastiğine gerek duyuyoruz. Ben Gt Radial kullanıyorum çok da memnunum fiyat olarak da cok cazip

     Karda Yaz Lastiği İle Araç Kullanmak


     Karda Yaz Lastiği İle Araç Kullanmak


     Karda Yaz Lastiği İle Araç Kullanmak




  • bazı yazıları okuyunca şok oldum. aracın hayati organlarından olan ve zeminle aracı bağlayan tek organ olan lastikleri bu kadar önemsiz bulan sürücüler hangi akla hizmet ediyor merak ediyorum.

    böyle bilinçsiz ve bilgisiz sürücüler yüzünden trafikte akla karayı seçemiyoruz. nereden ne geleceğini kestiremiyoruz. tutmuş biri demiş 3 gün kullanacağım lastiğe niçin para veriyim. hemde ankara gibi kışları inanılmaz soğuk geçen bir ilde.

    bu bilinçsiz sürücüler kar lastiği ile kış lastiğini birbirine karıştırıyor. kış lastiğinin sadece karda yada buzda işe yarayacağını düşünüyor.

    kış lastiği soğuk havalarda (7 derecenin altı) fren mesafesinden, yol tutuşuna, konfora, yol sesine kadar bir çok etkisi vardır. ve kullanmayanlar bu farkı anlayamadıkları gibi başka sürücüleri, yayaları ve kendilerini riske atmaktadır. yazın 25 derece sıcaklıkta 50 dereceyi bulan asfalt sıcaklığında kullanılmak için tasarlanan bir lastikle kışın soğuk ve zor şartları için tasarlanmış lastiği nasıl bir tutuyorlar akıl işi değil. lastiklerin hamurundan diş tasarımlarına, çizgilerine kadar her şey farklı.

    hadi bunları bildiklerini fakat maddi durumu kötü olduğu için kış lastiğine bütçe-para ayıramayacağını düşünelim(gerçi bindiği aracın masraflarını karşılayamıyorsa o araca binmemesi gerekir o ayrı bir durum). akılları hiç mi çalışmıyor. akıl var izam var (gerçi okuduklarımdan sonra bundan şüphe etmeye başladım).

    bir takım yaz lastiğini 2 sene kullandığınızı düşünün. bunun yanında birde kış lastiği aldığınızda lastiklerin kullanım süresi kısalıyor, ömrü uzuyor. 2 senede 1 takım lastik yerine 4 senede 2 takım lastik değişiyorsunuz. yani ekstra bir maddi yükü yok. bunun yanında karı var. lastikleri doğru zamanda ve özelliklerini bozmadan kullandığınız için (yaz lastiğini soğuk havalara, kış lastiğini sıcak havalara mağruz bırakmayıp) lastiklerin ömrünü uzatıyorsunuz. bunun yanında da güvenliğinizden, konforunuzdan, maddi riskinizden vede en önemlisi başka insanların güvenliği ve can sağlığından taviz vermiyorsunuz.

    hayat bazen çok ince detaylara tutunur ve yaşama bağlanır. ne zaman nerede, ve neyle karşılaşacağınız asla bilinmez. her duruma hazırlıklı ve her koşulda yolunuzun açık olması dileğiyle...


    saygılar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: altunay2

    bazı yazıları okuyunca şok oldum. aracın hayati organlarından olan ve zeminle aracı bağlayan tek organ olan lastikleri bu kadar önemsiz bulan sürücüler hangi akla hizmet ediyor merak ediyorum.

    böyle bilinçsiz ve bilgisiz sürücüler yüzünden trafikte akla karayı seçemiyoruz. nereden ne geleceğini kestiremiyoruz. tutmuş biri demiş 3 gün kullanacağım lastiğe niçin para veriyim. hemde ankara gibi kışları inanılmaz soğuk geçen bir ilde.

    bu bilinçsiz sürücüler kar lastiği ile kış lastiğini birbirine karıştırıyor. kış lastiğinin sadece karda yada buzda işe yarayacağını düşünüyor.

    kış lastiği soğuk havalarda (7 derecenin altı) fren mesafesinden, yol tutuşuna, konfora, yol sesine kadar bir çok etkisi vardır. ve kullanmayanlar bu farkı anlayamadıkları gibi başka sürücüleri, yayaları ve kendilerini riske atmaktadır. yazın 25 derece sıcaklıkta 50 dereceyi bulan asfalt sıcaklığında kullanılmak için tasarlanan bir lastikle kışın soğuk ve zor şartları için tasarlanmış lastiği nasıl bir tutuyorlar akıl işi değil. lastiklerin hamurundan diş tasarımlarına, çizgilerine kadar her şey farklı.

    hadi bunları bildiklerini fakat maddi durumu kötü olduğu için kış lastiğine bütçe-para ayıramayacağını düşünelim(gerçi bindiği aracın masraflarını karşılayamıyorsa o araca binmemesi gerekir o ayrı bir durum). akılları hiç mi çalışmıyor. akıl var izam var (gerçi okuduklarımdan sonra bundan şüphe etmeye başladım).

    bir takım yaz lastiğini 2 sene kullandığınızı düşünün. bunun yanında birde kış lastiği aldığınızda lastiklerin kullanım süresi kısalıyor, ömrü uzuyor. 2 senede 1 takım lastik yerine 4 senede 2 takım lastik değişiyorsunuz. yani ekstra bir maddi yükü yok. bunun yanında karı var. lastikleri doğru zamanda ve özelliklerini bozmadan kullandığınız için (yaz lastiğini soğuk havalara, kış lastiğini sıcak havalara mağruz bırakmayıp) lastiklerin ömrünü uzatıyorsunuz. bunun yanında da güvenliğinizden, konforunuzdan, maddi riskinizden vede en önemlisi başka insanların güvenliği ve can sağlığından taviz vermiyorsunuz.

    hayat bazen çok ince detaylara tutunur ve yaşama bağlanır. ne zaman nerede, ve neyle karşılaşacağınız asla bilinmez. her duruma hazırlıklı ve her koşulda yolunuzun açık olması dileğiyle...


    saygılar...

    +9999




  • Ben nasıl botumu ayağıma giymek ihtiyaçım var, araçlarında 4 adet kış lastiğe ihtiyaçı vardır yazın her lastik kullanılır ama kışın o lastiğin vakumlu olması lazım ankara gibi bir yerde takmayan denyolar var onlar yüzünden trafik tıkanıyor parası yoksa aracı satsın binmesin
  • Ben de kışlık lastik kullanmıyorum. Ama kar yağdığında arabamı yerinden oynatmam taksiyle giderim, hava durumunu da takip ediyorum kar yağacağı zamanlarda arabamı kullanmıyorum. Neden derseniz cimriliğimden değil, trafikteki herkesin kış lastiği kullanmamasından. Ben durucam ama diğer araç duramayınca bir anlamı kalmayacak kış lastiğinin. Soğuk havalarda da eksi derece olduğu zaman gene aracımı kullanmamaya özen gösteriyorum. 7 derecenin altında kış lastikleri daha iyi tutuyor doğru ama kış lastikleri de yağmurda yaz lastiklerinden daha kötü tutunuyorlar. Ankara'da da 1 hafta kar yağıyor o zaman kullanmıyorum arabamı.
    Önceki aracımda çivili lastik dahi vardı ama genede kar yağdığında veya buzlanmanın olacağı garanti olan -10larda kullanmıyordum aracımı.
  • Kuzey Avrupa'da Ekim ayı sonu kış lastiği takmak için 1 hafta süre verilir. Takmak kesinlikle zorunludur. Bu kural Mayıs ayına kadar geçerlidir. İsveç'te yollara tuz bile atılmaz. Zincir kullananı hiç görmedim. Kar varsa sadece çok küçük taşlar atılır. Kış lastikleri ve o taşlar aracın yolda tutunmasını sağlar. Hem tuzun asfalta verdiği zarar da ortadan kalkar. Zaten hava şartları asfaltı fazlasıyla zorlarken tuz atmak insanın kendi ayağına sıkmasına benzer.
    Kış bitince de o taşları makinelerle toplarlar. Ayıklanıp temizlenip tekrardan kullanılmak üzere depolara kaldırılır. Şimdi yok öyle birşey mi olur, kış lastiği saçma, yola çakıl mı atılır diyenlere rakamlar konuşur; Geçen sene trafik kazalarından sadece 257 kişi hayatını kaybetti.
  • İlk kar yağdığından beri evimin önünden kar kalkmadı. (Yer : Ankara/İncek)

    Ankara içinde de durum "3 gün için kar lastiği almaya gerek yok" düşüncesinden çok çok farklı...
  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.