Şimdi Ara

Karda Yaz Lastiği İle Araç Kullanmak (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
313
Cevap
4
Favori
57.248
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bazen kışlık lastik bile kar etmiyor,arkadaş lastik gereksiz diyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dj_Hutnu!

    Nihayetinde şuurlu, sorumluluk sahibi ve yetenekli bir şoförün iyi bir araba ile kışlık lastiğe ihtiyacı yoktur. Bagajında zincir veya kar çorabı taşısa yeterlidir. Ancak kurallar çoğunluk için konur. Çoğunluk böyle şuurlu ve yetenekli olacak diye bir kaide yok. Kendini çok iyi şoför zanneden rezil ve sorumsuz şoförler ordusu şehirlerimiz. Gelecekte bir gün zorunluluk olursa şaşırmam. Karşı da çıkmam. Aksine çok rahat ederim.

    Dün heryer buzdu şehirde, vızır vızır gezdim. Ara sokaklarda yokuş indim çıktım... Bunları ZR lastikli 1750 kiloluk bir arabayla yapıyorum.

    quote:

    selam
    arkadaşlar anlatmış ben anlatmayayım kış lastiği ne demek??
    dar gelirliliğin alemi yok al 4 tane kış lastiği çık yola
    ince toz da yeni başlayan yağmurlu yolda aynı buz gibidir yazlık lastiklerle kayarsın fren yapamazsın kış şartlarını saymıyorum bile ona buna para harcayan yüz milyarlık araçlar kullanan 2-3 binliralık telefon kullanan ne bileyim zengin insan yani kış lastiğinin hesabını yapmasın tabi imkan meselesi olmayan da bi zahmet otobüse binsin 4 tane kış lastğim var ama kışın mecbur kalmazsam otobüse binerim hep


    Yağmurda kışlık lastik çok daha kötüdür. Yeni başladığı an yolların kaygan olması durumunda daha iyidir ayrı konu. Ama gene konu aynı. Bunların hepsi şuurla alakalıdır. Yolun kaygan olduğunu biliyorsanız, arabanız için güvenli hız sınırları içinde seyredersiniz... Bunda bu kadar zor ne var? 215 tabanlı 4 çeker arabayı 100-120km ile seyrederken çift şerit yolda viraj vs de olsa yağmurda kaydıramazsınız. Veya 225 tabanlı A3 ile yağmurda ağır virajlar dönün... Bakalım kayacak mı?

    Gene aynı şeyi diyorum. Araba ve şoför çok önemli. Kışlık lastik de şart değil. Yeter ki ne yapıp ne yapamayacağınızı çok iyi bilin. Refleks kullanmayın. Duruma uygun kullanın. Kar tutmuşsa zincir takın. Bir mantık hatası yapıyor olsak herhalde 4 kişilik bir ailede 15 senede bir kişi bile olsa bir kaza yapardı kışın. Kışı geçtim, kaza yapardı... 3 arabadan 2'si kaza yapmadan satılıyor evde... Saab'ın 11 yıllık, Frontera'nın 8 yıllık kazasızlık indirimi vardı satıldıklarında... Demek ki bir hata yapmıyoruz...

    arkadaşım neden ısrar ediyorsun ki :)
    karlı yolda bir g..tm g..tm gitmek var birde gayet rahat gitmek var. geçen kış ankarada yaz lastiği ile dolaştım. aniden kar bastırdı hiç olmayacak basit bir yokuşta araba 100 mt kaydı. birine vursam etsem ne olacak? zincir tak çıkart bir sürü dert. birde şunu anlayın hiç bir yaz lastiği 7 derecenin altında performans vermez yapısı gereği. soğuk asfaltta en iyi performansı kış şartları için üretilmiş lastik verir.
    istediğiniz kadar şuurlu olsun karda ya da kış lastiğinin kurtaracağı bir noktada önünüze bir araç arkasından çocuk atlasa mükemmel şuurlu olsanızda ona çarparsınız. sonra ne kadar şuursuzum diye dert yanarsınız. biraz mantıklı olalım lütfen.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Dj_Hutnu!

    Nihayetinde şuurlu, sorumluluk sahibi ve yetenekli bir şoförün iyi bir araba ile kışlık lastiğe ihtiyacı yoktur. Bagajında zincir veya kar çorabı taşısa yeterlidir. Ancak kurallar çoğunluk için konur. Çoğunluk böyle şuurlu ve yetenekli olacak diye bir kaide yok. Kendini çok iyi şoför zanneden rezil ve sorumsuz şoförler ordusu şehirlerimiz. Gelecekte bir gün zorunluluk olursa şaşırmam. Karşı da çıkmam. Aksine çok rahat ederim.

    Dün heryer buzdu şehirde, vızır vızır gezdim. Ara sokaklarda yokuş indim çıktım... Bunları ZR lastikli 1750 kiloluk bir arabayla yapıyorum.

    quote:

    selam
    arkadaşlar anlatmış ben anlatmayayım kış lastiği ne demek??
    dar gelirliliğin alemi yok al 4 tane kış lastiği çık yola
    ince toz da yeni başlayan yağmurlu yolda aynı buz gibidir yazlık lastiklerle kayarsın fren yapamazsın kış şartlarını saymıyorum bile ona buna para harcayan yüz milyarlık araçlar kullanan 2-3 binliralık telefon kullanan ne bileyim zengin insan yani kış lastiğinin hesabını yapmasın tabi imkan meselesi olmayan da bi zahmet otobüse binsin 4 tane kış lastğim var ama kışın mecbur kalmazsam otobüse binerim hep


    Yağmurda kışlık lastik çok daha kötüdür. Yeni başladığı an yolların kaygan olması durumunda daha iyidir ayrı konu. Ama gene konu aynı. Bunların hepsi şuurla alakalıdır. Yolun kaygan olduğunu biliyorsanız, arabanız için güvenli hız sınırları içinde seyredersiniz... Bunda bu kadar zor ne var? 215 tabanlı 4 çeker arabayı 100-120km ile seyrederken çift şerit yolda viraj vs de olsa yağmurda kaydıramazsınız. Veya 225 tabanlı A3 ile yağmurda ağır virajlar dönün... Bakalım kayacak mı?

    Gene aynı şeyi diyorum. Araba ve şoför çok önemli. Kışlık lastik de şart değil. Yeter ki ne yapıp ne yapamayacağınızı çok iyi bilin. Refleks kullanmayın. Duruma uygun kullanın. Kar tutmuşsa zincir takın. Bir mantık hatası yapıyor olsak herhalde 4 kişilik bir ailede 15 senede bir kişi bile olsa bir kaza yapardı kışın. Kışı geçtim, kaza yapardı... 3 arabadan 2'si kaza yapmadan satılıyor evde... Saab'ın 11 yıllık, Frontera'nın 8 yıllık kazasızlık indirimi vardı satıldıklarında... Demek ki bir hata yapmıyoruz...

    arkadaşım neden ısrar ediyorsun ki :)
    karlı yolda bir g..tm g..tm gitmek var birde gayet rahat gitmek var. geçen kış ankarada yaz lastiği ile dolaştım. aniden kar bastırdı hiç olmayacak basit bir yokuşta araba 100 mt kaydı. birine vursam etsem ne olacak? zincir tak çıkart bir sürü dert. birde şunu anlayın hiç bir yaz lastiği 7 derecenin altında performans vermez yapısı gereği. soğuk asfaltta en iyi performansı kış şartları için üretilmiş lastik verir.
    istediğiniz kadar şuurlu olsun karda ya da kış lastiğinin kurtaracağı bir noktada önünüze bir araç arkasından çocuk atlasa mükemmel şuurlu olsanızda ona çarparsınız. sonra ne kadar şuursuzum diye dert yanarsınız. biraz mantıklı olalım lütfen.

    Offff... Peki... Ana caddede hız sınırı 50km/sa. Sokaklarda 30km/sa. 225 tabanlı, 1200kg bir aracın 30km ile giderken düz yolda buzda durması kaç metredir? Bir bunu hesaplayın... Ara sokak yokuşlarını 10km ile iniyorsa, kaç metrede durur? Anlatabildim mi? Şuurlu şoför hızını da ayarlar efendim. Herkes hızlı gidecek diye bir kaide yok. İsterse caddede 20km ile gider sağdan, ağzınızı açıp tek laf edemezsiniz... Karda zincir takmaya üşeniyor olmak sizin durumunuz. Kendinizi bir benzinliğe atsanız 5TL adama sıkıştırsanız takıyor. Ben şahsen öyle yapıyorum... Karlı yolda g..tüm g..tüm gitmiyorum, zira zincir takıyorum. Uludağa da çıkarım zincirle... Karda yazlık lastikle ortalara atlamıyorum. Karda zincirimi takarım. Kışlık lastiğe de karşı değilim. Bana kalsa ben de alırım. Neticede benim bile yaptığım km ile lastiğin yıl ömrü bitmeden km ömrü bitecek. Dolayısıyla bedavaya geliyor gibi bir şey...

    Ama kar lastiğinin çok bir numarası yok. Ondan bahsediyorum. Hatta daha bile tehlikeli durumlar olabiliyor, yurdum şoförünün tavrı düşünülürse... Kar lastiğinin kaymayacağı dilüzyonu içerisinde çoğu kişi...

    7 derece altında performans vermez lafı yanlıştır. Performansı düşer diyebiliriz. Normal binek aracı için önemli olabilir. Ancak üst sınıf veya spor bir araçta ZR lastiği söküp kar lastiğini takarsanız, virajlarda yüksek hızda problem yaşayabilirsiniz bu bir. Islak zeminde ZR lastiğin su tahliyesi de çok daha iyidir. Kısaca soğukda kar lastiği daha iyidir diye bir kaide yoktur. Soğukda kışlık lastiğin frenleme performansı daha iyi olur, ona hiç lafım yok. Ve Standart lastik, standart arabalar için geçerli bu dedikleriniz. W, V lastiklerin 7 derece altı yol tutuşu ile kışlık lastiğin yol tutuşunu kıyaslarsanız önemli bir fark çıkar... Ancak kalbur üstü arabada ZR lastikle kışlık lastik kıyaslamasında kışlık lastiğin fren performansı daha iyi olur, ZR lastiğin yol tutuşu daha iyi olur. Ek olarak ZR lastik suyu çok daha iyi yarar... Tabi bu dediklerim yüksek hız koşulu... Beni ilgilendiren o çünkü. Düşük hızda ne olsa toplarım...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dj_Hutnu!

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Dj_Hutnu!

    Nihayetinde şuurlu, sorumluluk sahibi ve yetenekli bir şoförün iyi bir araba ile kışlık lastiğe ihtiyacı yoktur. Bagajında zincir veya kar çorabı taşısa yeterlidir. Ancak kurallar çoğunluk için konur. Çoğunluk böyle şuurlu ve yetenekli olacak diye bir kaide yok. Kendini çok iyi şoför zanneden rezil ve sorumsuz şoförler ordusu şehirlerimiz. Gelecekte bir gün zorunluluk olursa şaşırmam. Karşı da çıkmam. Aksine çok rahat ederim.

    Dün heryer buzdu şehirde, vızır vızır gezdim. Ara sokaklarda yokuş indim çıktım... Bunları ZR lastikli 1750 kiloluk bir arabayla yapıyorum.

    quote:

    selam
    arkadaşlar anlatmış ben anlatmayayım kış lastiği ne demek??
    dar gelirliliğin alemi yok al 4 tane kış lastiği çık yola
    ince toz da yeni başlayan yağmurlu yolda aynı buz gibidir yazlık lastiklerle kayarsın fren yapamazsın kış şartlarını saymıyorum bile ona buna para harcayan yüz milyarlık araçlar kullanan 2-3 binliralık telefon kullanan ne bileyim zengin insan yani kış lastiğinin hesabını yapmasın tabi imkan meselesi olmayan da bi zahmet otobüse binsin 4 tane kış lastğim var ama kışın mecbur kalmazsam otobüse binerim hep


    Yağmurda kışlık lastik çok daha kötüdür. Yeni başladığı an yolların kaygan olması durumunda daha iyidir ayrı konu. Ama gene konu aynı. Bunların hepsi şuurla alakalıdır. Yolun kaygan olduğunu biliyorsanız, arabanız için güvenli hız sınırları içinde seyredersiniz... Bunda bu kadar zor ne var? 215 tabanlı 4 çeker arabayı 100-120km ile seyrederken çift şerit yolda viraj vs de olsa yağmurda kaydıramazsınız. Veya 225 tabanlı A3 ile yağmurda ağır virajlar dönün... Bakalım kayacak mı?

    Gene aynı şeyi diyorum. Araba ve şoför çok önemli. Kışlık lastik de şart değil. Yeter ki ne yapıp ne yapamayacağınızı çok iyi bilin. Refleks kullanmayın. Duruma uygun kullanın. Kar tutmuşsa zincir takın. Bir mantık hatası yapıyor olsak herhalde 4 kişilik bir ailede 15 senede bir kişi bile olsa bir kaza yapardı kışın. Kışı geçtim, kaza yapardı... 3 arabadan 2'si kaza yapmadan satılıyor evde... Saab'ın 11 yıllık, Frontera'nın 8 yıllık kazasızlık indirimi vardı satıldıklarında... Demek ki bir hata yapmıyoruz...

    arkadaşım neden ısrar ediyorsun ki :)
    karlı yolda bir g..tm g..tm gitmek var birde gayet rahat gitmek var. geçen kış ankarada yaz lastiği ile dolaştım. aniden kar bastırdı hiç olmayacak basit bir yokuşta araba 100 mt kaydı. birine vursam etsem ne olacak? zincir tak çıkart bir sürü dert. birde şunu anlayın hiç bir yaz lastiği 7 derecenin altında performans vermez yapısı gereği. soğuk asfaltta en iyi performansı kış şartları için üretilmiş lastik verir.
    istediğiniz kadar şuurlu olsun karda ya da kış lastiğinin kurtaracağı bir noktada önünüze bir araç arkasından çocuk atlasa mükemmel şuurlu olsanızda ona çarparsınız. sonra ne kadar şuursuzum diye dert yanarsınız. biraz mantıklı olalım lütfen.

    Offff... Peki... Ana caddede hız sınırı 50km/sa. Sokaklarda 30km/sa. 225 tabanlı, 1200kg bir aracın 30km ile giderken düz yolda buzda durması kaç metredir? Bir bunu hesaplayın... Ara sokak yokuşlarını 10km ile iniyorsa, kaç metrede durur? Anlatabildim mi? Şuurlu şoför hızını da ayarlar efendim. Herkes hızlı gidecek diye bir kaide yok. İsterse caddede 20km ile gider sağdan, ağzınızı açıp tek laf edemezsiniz... Karda zincir takmaya üşeniyor olmak sizin durumunuz. Kendinizi bir benzinliğe atsanız 5TL adama sıkıştırsanız takıyor. Ben şahsen öyle yapıyorum... Karlı yolda g..tüm g..tüm gitmiyorum, zira zincir takıyorum. Uludağa da çıkarım zincirle... Karda yazlık lastikle ortalara atlamıyorum. Karda zincirimi takarım. Kışlık lastiğe de karşı değilim. Bana kalsa ben de alırım. Neticede benim bile yaptığım km ile lastiğin yıl ömrü bitmeden km ömrü bitecek. Dolayısıyla bedavaya geliyor gibi bir şey...

    Ama kar lastiğinin çok bir numarası yok. Ondan bahsediyorum. Hatta daha bile tehlikeli durumlar olabiliyor, yurdum şoförünün tavrı düşünülürse... Kar lastiğinin kaymayacağı dilüzyonu içerisinde çoğu kişi...

    7 derece altında performans vermez lafı yanlıştır. Performansı düşer diyebiliriz. Normal binek aracı için önemli olabilir. Ancak üst sınıf veya spor bir araçta ZR lastiği söküp kar lastiğini takarsanız, virajlarda yüksek hızda problem yaşayabilirsiniz bu bir. Islak zeminde ZR lastiğin su tahliyesi de çok daha iyidir. Kısaca soğukda kar lastiği daha iyidir diye bir kaide yoktur. Soğukda kışlık lastiğin frenleme performansı daha iyi olur, ona hiç lafım yok. Ve Standart lastik, standart arabalar için geçerli bu dedikleriniz. W, V lastiklerin 7 derece altı yol tutuşu ile kışlık lastiğin yol tutuşunu kıyaslarsanız önemli bir fark çıkar... Ancak kalbur üstü arabada ZR lastikle kışlık lastik kıyaslamasında kışlık lastiğin fren performansı daha iyi olur, ZR lastiğin yol tutuşu daha iyi olur. Ek olarak ZR lastik suyu çok daha iyi yarar... Tabi bu dediklerim yüksek hız koşulu... Beni ilgilendiren o çünkü. Düşük hızda ne olsa toplarım...

    peki kar olayını geçtim
    sizin altınızda iyi bir yaz lastiği var benim arabamda da goodyear ultragrip extreme var şu anda. kırıkkalede okuyorum şu anda dışarısı -10 civarı gece -17 oluyor. yer yer buzlanma çoğu yerde de cam gibi buz oluyor. hangi lastik daha iyi performans verir? tamam yavaş gidiyorum diyorsunuz eyvallah hafif bir yokuş inmeniz gerekti araba tereyağından kıl çeker gibi kaymaya başlayacak yada durmanız gerektiğinde duramayacaksınız. benim kullandığım lastiği araştırırsanız buz üzerinde de çekiş ve fren performansı artırılmış desen ve ya teknoloji kullanıldığınız görürsünüz ve ben gece 3 de sabah 6 da arabamda ara sokaklar olmak üzere çatır çatır geziyorum çıkamadığım, inemediğim yol olmadı. g..tm g..tm inmeye çalışıp aynı yerde kayıran yaz lastikçi arkadaşlarıda gördüm. zincir takarım demeyin çok gülerim. siz bana hala yok viraj dı yok su tahliyesiydi bahsediyorsunuz. azıcık buzun üzerinde duramazsam ne yapayım su tahliyesini, virajı




  • Bayir asagi 10 km ile gitsende yerler buzsa duramazsin o yaz lastikleriyle dj hutnu.
  • bi yaz bi kış uğraşmak zor olur sürekli lastiklerle bence , ortası yok mu bunun all weather falan diye duyuyordum öyle bir şey alınsa iş görmez mi?
  • Beyler buzun üstünde kış lastiğiyle daha iyi tutunamazsınız.. Buzda sadece çivili lastik tutunur..

    Kış lastiğinin tek farkı çok düşük sıcaklıklarda yaz lastiği gibi sertleşmemesi.. Ve böylece "asfaltta" yaz lastiğinden daha iyi tutunabilmesi.. Yağış veya yerde bir miktar kar olabilir eyvallah, ama "buz" diyorsunuz, ben de pes diyorum..

    Elinize buzdolabından bir küp buz alın ve biraz inceleyip o yüzeye hangi lastik türü tutunabilir bir düşünün..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    Beyler buzun üstünde kış lastiğiyle daha iyi tutunamazsınız.. Buzda sadece çivili lastik tutunur..

    Kış lastiğinin tek farkı çok düşük sıcaklıklarda yaz lastiği gibi sertleşmemesi.. Ve böylece "asfaltta" yaz lastiğinden daha iyi tutunabilmesi.. Yağış veya yerde bir miktar kar olabilir eyvallah, ama "buz" diyorsunuz, ben de pes diyorum..

    Elinize buzdolabından bir küp buz alın ve biraz inceleyip o yüzeye hangi lastik türü tutunabilir bir düşünün..

    Kesinlikle katılıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: quinthox

    quote:

    Orijinalden alıntı: b_sevki

    quote:

    Orijinalden alıntı: quinthox

    quote:

    Orijinalden alıntı: b_sevki

    performans olarak kış lastiğine hayran kaldığım kış 2010'in kışı idi,20cm kar üzerinde 45-60derecelık yokuşlarda sanki zincir varmışcasına hareket kabiliyeti vermişti bizim dobloya,

    ancak şirket gecensene aracları dacia 7 kişiliklere döndürdü maliyet hesabı,aynı kar ve yokuşa dacia ıle kış lastikleri takılı ıkende çıkamamıstık.

    arac onemlı ama ben genede takarım,cunku doblo ıle yaz lastıklerı ıle de hareket edememıstık.kısları takınca arac çoşmustu.


    kusura bakma ama dayanamicam soracağım.....siz ilk okkuldan terk falanmısınızzz?????? 45-60 derece eğim ne demek hiç bi fikrin varmı? git kırtasiyeteden en ucuzundan bi gönye alda bak bakiim 45-60 derecelik açıyaaa......45-60 derecelik yokuşları çıkmışmışş........buna sallamakta denmezki.....direk, neyse.....soylemiim....

    akıllı şeyler yazın...hadi adamcağızın yaz lastigini savunması cahilliktir ama bu sizin yaptığının zevzekkliktir........hayır kar kalınlığıda 20 cm mis......vay bee.....askeriyenin envanterinde varmıdır bilmiyorum bu eğimde tırmanabilecek paletli araç....! yoksa söyleyelimde doblo alsınlar.....

    olur quinthox olur sen de olursun bu hayatta uzmeyelım bırbırımızı,

    eğitim durumlarına ise hiç girmeyelim ezilirsin,

    eğimleri belirtirken biraz abartmışız galeyana gerek yok,bayağı bir yokuştu işte anladınız siz onu

    zevzeklık falan hoş olmamış ,neyse dedım ya uzmeyelım bırbırımızı gerek yok!





    wind06 ya neden teşekkür ediyorsunuz o da eğimden bir haber....%45-60 eğim.....way beee.......





    okuduğunu anlamıyorsun dostum...
    ben ne yazmışım "%10-15 eğim ciddi bir rampa demek" yazmışım.
    okuduğunu anlamıyorsun!!!!!!!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wind06 -- 19 Ocak 2012; 15:51:13 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    Beyler buzun üstünde kış lastiğiyle daha iyi tutunamazsınız.. Buzda sadece çivili lastik tutunur..

    Kış lastiğinin tek farkı çok düşük sıcaklıklarda yaz lastiği gibi sertleşmemesi.. Ve böylece "asfaltta" yaz lastiğinden daha iyi tutunabilmesi.. Yağış veya yerde bir miktar kar olabilir eyvallah, ama "buz" diyorsunuz, ben de pes diyorum..

    Elinize buzdolabından bir küp buz alın ve biraz inceleyip o yüzeye hangi lastik türü tutunabilir bir düşünün..

    kış lastiği denilen olayı çivili lastikle karşılaştırırsan kesinlikle haklısın...

    ama yaz lastiklerine göre bariz daha iyiler buz üstünde.

    buyur aşağıdaki videoyu seyret..yazlık/4 mevsim/kışlık lastikleri aynı araçta aynı ortamda aynı hızlda test ediyorlar..

    üçünün arasında kışlık lastik bariz şekilde daha iyi



    ingilizce bilmeyen arkadaşlar için özetleyeyim..

    ilk testte hızlanma testi yapıyorlar.

    kırmızı araç yaz lastiği ve 60 feet lik mesafedeki hızlanmasını 7.4 saniyede tamamlıyor
    gri araç 4 mevsim lastiği aynı mesafedeki hızlanmayı 6.5 saniyede tamamlıyor.
    mavi araç ise(siyaha benziyor daha çok) kış lastiği ve 4.5 saniyede tamamlıyor aynı mesafedeki hızlanmayı.

    ikinci testte fren mesafesini ölçüyorlar, 10 mil/h bir hızla ilerlerken durmak için kat edilen mesafe ölçülüyor.

    kırmızı araç(yaz lastiği) 47 feetlik bir mesafede duruyor.(yaklaşık 12.5 metre)
    gri araç(4 mevsim) 39 feet 10 inçik mesafede duruyor.(yaklaşık 12 metre)
    mavi araç( kış lastiği) 21 feet 2 inç mesafede duruyor.(yaklaşık 6.5 metre)

    üçüncü testte ise 10 mile/h ile 90 derece dönüş testi yapılıyor..

    çeviriye gerek yok zaten herşey ortada

    birde tutmaz diyorsunuz, yok artık daha neler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    Beyler buzun üstünde kış lastiğiyle daha iyi tutunamazsınız.. Buzda sadece çivili lastik tutunur..

    Kış lastiğinin tek farkı çok düşük sıcaklıklarda yaz lastiği gibi sertleşmemesi.. Ve böylece "asfaltta" yaz lastiğinden daha iyi tutunabilmesi.. Yağış veya yerde bir miktar kar olabilir eyvallah, ama "buz" diyorsunuz, ben de pes diyorum..

    Elinize buzdolabından bir küp buz alın ve biraz inceleyip o yüzeye hangi lastik türü tutunabilir bir düşünün..

    buz üzerinde kış lastikleri yaz lastiklerinden neredeyse 2 kat daha iyi performans gösterir. mükemmel değildir çivi olmadan ama yaz lastiğinden 2 kat daha iyidir. arkadaş videoda koymuş ne yapalım daha inanmanız için akşamdan yola su döküp dondurup testmi yapalım?
    90 derecelik dönüş testinde kış lastikli araba dönebiliyor en azından yaz lastikli g..tü başı dağıtıyor.

    harbiden pes yani.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 19 Ocak 2012; 17:06:02 >




  • Buzda bile kış lastiği farkını gösteriyor. Denemeyen bilemez...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    Beyler buzun üstünde kış lastiğiyle daha iyi tutunamazsınız.. Buzda sadece çivili lastik tutunur..

    Kış lastiğinin tek farkı çok düşük sıcaklıklarda yaz lastiği gibi sertleşmemesi.. Ve böylece "asfaltta" yaz lastiğinden daha iyi tutunabilmesi.. Yağış veya yerde bir miktar kar olabilir eyvallah, ama "buz" diyorsunuz, ben de pes diyorum..

    Elinize buzdolabından bir küp buz alın ve biraz inceleyip o yüzeye hangi lastik türü tutunabilir bir düşünün..

    buz üzerinde kış lastikleri yaz lastiklerinden neredeyse 2 kat daha iyi performans gösterir. mükemmel değildir çivi olmadan ama yaz lastiğinden 2 kat daha iyidir. arkadaş videoda koymuş ne yapalım daha inanmanız için akşamdan yola su döküp dondurup testmi yapalım?
    90 derecelik dönüş testinde kış lastikli araba dönebiliyor en azından yaz lastikli g..tü başı dağıtıyor.

    harbiden pes yani.

    bi video var onu bi bulsam koyucam..eski tip bileşenlerle yapılmış çivili lastik ile yeni tip bileşenler ile yapılmış kışlık lastiğin farkını anlatıyordu, çivisiz lastik(yeni teknoloji) çivili lastikten(eski teknoloji) daha iyi bir performans sunuyordu

    edit



    videodan her çivili(studded) lastik çivisiz(studdless) lastikten kötüdür gibi bir anlam çıkarmayın..sadece bazı durumlarda ve bazı koşullarda olabilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alikum -- 19 Ocak 2012; 17:47:39 >




  • hala kış lastiğinin gerekliliğini tartışmak bence mantiksız.devlet bunu kanunla şart koşucak başka yolu yok.nasıl kırmızı dur(gerçi hala boşsa geçerim diyen çıkacaktır)yeşil geç kanunla belirlenmişse bölgelere yada illere göre şu şu aylar kış lastiği mecburdur diye kanun olacak. yoksa ahmet in mehmet in keyfine kalırsa ooo biz daha çook tartışırız.
  • Yeni Aldığım Lassa Snoways Era Kışlık Lastiklerim.


     Karda Yaz Lastiği İle Araç Kullanmak


     Karda Yaz Lastiği İle Araç Kullanmak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alikum

    quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    Beyler buzun üstünde kış lastiğiyle daha iyi tutunamazsınız.. Buzda sadece çivili lastik tutunur..

    Kış lastiğinin tek farkı çok düşük sıcaklıklarda yaz lastiği gibi sertleşmemesi.. Ve böylece "asfaltta" yaz lastiğinden daha iyi tutunabilmesi.. Yağış veya yerde bir miktar kar olabilir eyvallah, ama "buz" diyorsunuz, ben de pes diyorum..

    Elinize buzdolabından bir küp buz alın ve biraz inceleyip o yüzeye hangi lastik türü tutunabilir bir düşünün..

    kış lastiği denilen olayı çivili lastikle karşılaştırırsan kesinlikle haklısın...

    ama yaz lastiklerine göre bariz daha iyiler buz üstünde.

    buyur aşağıdaki videoyu seyret..yazlık/4 mevsim/kışlık lastikleri aynı araçta aynı ortamda aynı hızlda test ediyorlar..

    üçünün arasında kışlık lastik bariz şekilde daha iyi



    ingilizce bilmeyen arkadaşlar için özetleyeyim..

    ilk testte hızlanma testi yapıyorlar.

    kırmızı araç yaz lastiği ve 60 feet lik mesafedeki hızlanmasını 7.4 saniyede tamamlıyor
    gri araç 4 mevsim lastiği aynı mesafedeki hızlanmayı 6.5 saniyede tamamlıyor.
    mavi araç ise(siyaha benziyor daha çok) kış lastiği ve 4.5 saniyede tamamlıyor aynı mesafedeki hızlanmayı.

    ikinci testte fren mesafesini ölçüyorlar, 10 mil/h bir hızla ilerlerken durmak için kat edilen mesafe ölçülüyor.

    kırmızı araç(yaz lastiği) 47 feetlik bir mesafede duruyor.(yaklaşık 12.5 metre)
    gri araç(4 mevsim) 39 feet 10 inçik mesafede duruyor.(yaklaşık 12 metre)
    mavi araç( kış lastiği) 21 feet 2 inç mesafede duruyor.(yaklaşık 6.5 metre)

    üçüncü testte ise 10 mile/h ile 90 derece dönüş testi yapılıyor..

    çeviriye gerek yok zaten herşey ortada

    birde tutmaz diyorsunuz, yok artık daha neler

    Evet seyrettim videoyu.. Lastik satıcısı güzel video hazırlamış..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: djoz


    quote:

    Orijinalden alıntı: alikum

    quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    Beyler buzun üstünde kış lastiğiyle daha iyi tutunamazsınız.. Buzda sadece çivili lastik tutunur..

    Kış lastiğinin tek farkı çok düşük sıcaklıklarda yaz lastiği gibi sertleşmemesi.. Ve böylece "asfaltta" yaz lastiğinden daha iyi tutunabilmesi.. Yağış veya yerde bir miktar kar olabilir eyvallah, ama "buz" diyorsunuz, ben de pes diyorum..

    Elinize buzdolabından bir küp buz alın ve biraz inceleyip o yüzeye hangi lastik türü tutunabilir bir düşünün..

    kış lastiği denilen olayı çivili lastikle karşılaştırırsan kesinlikle haklısın...

    ama yaz lastiklerine göre bariz daha iyiler buz üstünde.

    buyur aşağıdaki videoyu seyret..yazlık/4 mevsim/kışlık lastikleri aynı araçta aynı ortamda aynı hızlda test ediyorlar..

    üçünün arasında kışlık lastik bariz şekilde daha iyi



    ingilizce bilmeyen arkadaşlar için özetleyeyim..

    ilk testte hızlanma testi yapıyorlar.

    kırmızı araç yaz lastiği ve 60 feet lik mesafedeki hızlanmasını 7.4 saniyede tamamlıyor
    gri araç 4 mevsim lastiği aynı mesafedeki hızlanmayı 6.5 saniyede tamamlıyor.
    mavi araç ise(siyaha benziyor daha çok) kış lastiği ve 4.5 saniyede tamamlıyor aynı mesafedeki hızlanmayı.

    ikinci testte fren mesafesini ölçüyorlar, 10 mil/h bir hızla ilerlerken durmak için kat edilen mesafe ölçülüyor.

    kırmızı araç(yaz lastiği) 47 feetlik bir mesafede duruyor.(yaklaşık 12.5 metre)
    gri araç(4 mevsim) 39 feet 10 inçik mesafede duruyor.(yaklaşık 12 metre)
    mavi araç( kış lastiği) 21 feet 2 inç mesafede duruyor.(yaklaşık 6.5 metre)

    üçüncü testte ise 10 mile/h ile 90 derece dönüş testi yapılıyor..

    çeviriye gerek yok zaten herşey ortada

    birde tutmaz diyorsunuz, yok artık daha neler

    Evet seyrettim videoyu.. Lastik satıcısı güzel video hazırlamış..

    Sadece pes diyorum yani...o kadar inanmissin ki fikirlerine, o araclara seni bindirip kullandirsak yinede "ya ben basamadim frene o yuzden mesafe uzadi" dersin... Herneyse arkadasim sana kazasiz belasiz surusler dilerim




  • Bakıpta göremeyen körler vardır ya, o misal bunlar da. Geçen akşam karlı bir rampada amcam kalmış, ne inebiliyor ne de çıkabiliyor. 10-15 metre çıkmış, durmuş. Nokianlarımla yanından geçerken üzüldüm doğrusu ! Kimsenin cesaret edemediği yerlere girip çıktım. Arabamı bu soğukta kullanmayacaksam yemişim arabasını. Tek fark hamurundan diyorlar ya komik doğrusu. Dişlerini, oluklarını, damarlarını da göremez bunlar...
  • konuyu ibretle takip ediyorum.
    göz var izan var derler ya, yokmuş işte.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: colibaly

    Arkadaşlar;
    Ankara'da yaşıyorum ve dün gece saat 12'de Emek'ten Batıkent'e yaz lastiklerim ile kar üzerinde geldim. Sabah ise Batıkent'ten şirkete. Vakumlu olsa tabiki de daha güzel tutardı yolu. Ancak bana göre 365 günün sadece 3 günü kullanacaksak 4 lastik parası verip de kışlık lastik almak hata diye düşünüyorum.
    Hele İstanbul, izmir gibi yerlerde yaşayıp alanlara hiç anlam veremiyorum.
    Sürekli kar üzerinde gidenlere ise (örneğin Erzurum'da yaşayanlar ya da sürekli yolda olanlar) kış lastiği almaları konusunda sonuna kadar katılıyorum.
    Yol safi buz ise zaten hiç bir lastik tutunamıyor.
    Karda araç sürerken ani gaz, fren ya da direksiyon hareketi yapmamak en güzel önlem sanırım.

    Öncelikle Kar değil kış lastiği, Yaz lastikleri yapısı itibarıyla 7 derecenin altında hamuru sertleşir.Bu sizin can güvenliğinizi riske atar.Almanyada kasım ayından itibaren kış lastikleri kullanmak mecburidir. Çok fazla bir maliyet değil bence kullanmanızı tavsiye ederim.




  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.