Şimdi Ara

Kardeşim debriyajsız vites attı vitese ne oldu (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
59
Cevap
0
Favori
1.720
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TORSION

    Arkadaş görmeyeli forumda ne kadar çok cahil potansiyeli olmuş,gelene gidene çakıyorlar.Yarısından çoğu da çoluk çocuk.

    Debriyaja basmadan vites atmak mümkündür,ben de yaptım bazı araçlarda hala daha yaparım.Şanzıman ve vites devrini tutturduktan sonra vites geçer.Bir şey de olmaz o ayarı tutturursanız.Vites atarken absürt bir ses gelmediyse ki hele,hiç endişelenmeye gerek yok.Muhtemelen sen çok heyecan yaptın,üzüldün bu duruma o yüzden bir şey olmuş gibi geliyor.Bahsettiğin vitesin titreme olayı Renault'un eskice modellerinde her daim olur.Hem gaza basında şanzımanın oynadığını vites topuzunun geriye gittiğini görürsün hem de titrer.Milim vitesin olduğu yeri hesapladığını ise hiç sanmıyorum,hatta vites attıktan sonra ''Ulan vites nerede bir bakayım'' gibi bir tepki verdiğini hiç hiç sanmıyorum.

    Araç normal vitese geçiyorsa sıkıntı yok demektir.Burada çoluk çocuğun lafına kanıp da endişelenme.

    +1
    E
    fsanemidir bilmem ama rusyadan gelen bir arkadaşım rusyada debriyaj i cok az kullandıklarını söylemişti.

    Ben de bunun uzerine eski aracimdaki uygun devir aralıklarıni tespit edip vites değiştirmiştim defalarca. Ama tabi alışkanlık debriyaj ile.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • vites topuzu elinde kalmak adı altında bir deyim gerçekleşmiş oldu :)
  • Mesaj atıp yardım edenlere teşekkürler zaten hemen bir servise götüreceğiz inşallah problem yoktur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bunu ben yapsam
  • UYgun devir aralığını yakalarsan debriyajsız yapabilirsin, ben deneme maksatlı yaptım , herhangi bir problem olmaz.....Ama debriyaj varken debriyaja devam edin......
  • quote:

    Orijinalden alıntı: legend1982

    quote:

    Orijinalden alıntı: sharkemre

    quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big

    2.vitesi kullanmayın. ..

    direk 1 den 3 e atlasın değil mi ? hey güzel ALLAH ım ...

    2007 yılında 84 model131 doğanım vardı 1. vitesle 3 vites bozuktu
    2. vitesle kalkıp hızlanıp 4 de 5 e atıyodum. yokuşlarda biraz sıkıntı oluyodu sadece 6 ay böyle kullandım.
    bide arka koltukta yoktu orada çimento kum ,montaj edeceğim makineler gibi şeyleri taşıyordum bagajda tıka basa takım dolu o haliyle araba canavardı

    benim 1-6 yaptıgım bile oluyo




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big


    quote:

    Orijinalden alıntı: TORSION

    Arkadaş görmeyeli forumda ne kadar çok cahil potansiyeli olmuş,gelene gidene çakıyorlar.Yarısından çoğu da çoluk çocuk.

    Debriyaja basmadan vites atmak mümkündür,ben de yaptım bazı araçlarda hala daha yaparım.Şanzıman ve vites devrini tutturduktan sonra vites geçer.Bir şey de olmaz o ayarı tutturursanız.Vites atarken absürt bir ses gelmediyse ki hele,hiç endişelenmeye gerek yok.Muhtemelen sen çok heyecan yaptın,üzüldün bu duruma o yüzden bir şey olmuş gibi geliyor.Bahsettiğin vitesin titreme olayı Renault'un eskice modellerinde her daim olur.Hem gaza basında şanzımanın oynadığını vites topuzunun geriye gittiğini görürsün hem de titrer.Milim vitesin olduğu yeri hesapladığını ise hiç sanmıyorum,hatta vites attıktan sonra ''Ulan vites nerede bir bakayım'' gibi bir tepki verdiğini hiç hiç sanmıyorum.

    Araç normal vitese geçiyorsa sıkıntı yok demektir.Burada çoluk çocuğun lafına kanıp da endişelenme.

    +1
    E
    fsanemidir bilmem ama rusyadan gelen bir arkadaşım rusyada debriyaj i cok az kullandıklarını söylemişti.

    Ben de bunun uzerine eski aracimdaki uygun devir aralıklarıni tespit edip vites değiştirmiştim defalarca. Ama tabi alışkanlık debriyaj ile.

    +2

    Bende doblo varken otobana girerken sadece 2-4-6 vitesi kullanıyordum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muhlisgöktaş

    asil merak ettigim kardesinize ne oldu? :D


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bizim araba 2 yıl bakıma girmemişti 2. vitesle giderken gaza basınca geriye frene basınca ileri gidiyordu vites bakıma girdi düzeldi galiba ayar filan yaptılar yada yağladılar parça değişmemişti bence fazla bir sorun yoktur ama bir ustaya göstermekte fayda var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sharkemre

    quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big

    2.vitesi kullanmayın. ..

    direk 1 den 3 e atlasın değil mi ? hey güzel ALLAH ım ...

    1. vitesle yüksek devire çıkıp 3'e atılabilir. Dizel de olsa yapılır...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sharkemre

    quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big

    2.vitesi kullanmayın. ..

    direk 1 den 3 e atlasın değil mi ? hey güzel ALLAH ım ...

    Talihsizlik mi yoksa bilgisizlik mi bilemedim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sharkemre kullanıcısına yanıt
    atamazmı? bende düz yolda 2yi uzatıp direk 4e atarım genelde vites küçültürken 5ten direk 3e atıyoruzda yükseltirkenmi problem?
  • Aynı sallantı benim başıma da geldi. Hatta şimdi bile çok az sallantı var. Benimkinin sadece civataları gevşemişti,sıkınca düzeldi. Umarım seninki de öyledir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • su debriyaja basmadan uygun devir araliginda vites degistirme araligini teknik olarak anlatabilecek olan var mi? daha dogrusu bu araca zarar vermeyen bir hareket mi yoksa zaten asinmis dislilerde mumkun bir vites degisimi mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03

    bizim araba 2 yıl bakıma girmemişti 2. vitesle giderken gaza basınca geriye frene basınca ileri gidiyordu vites bakıma girdi düzeldi galiba ayar filan yaptılar yada yağladılar parça değişmemişti bence fazla bir sorun yoktur ama bir ustaya göstermekte fayda var

    İyiymiş hangi araba bu gaza basınca geri frene basınca ileri giden .... :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kosi35

    şanzıman meme yapmış

    Yatak yorgan sarmis da olabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: resulcaliskan

    quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03

    bizim araba 2 yıl bakıma girmemişti 2. vitesle giderken gaza basınca geriye frene basınca ileri gidiyordu vites bakıma girdi düzeldi galiba ayar filan yaptılar yada yağladılar parça değişmemişti bence fazla bir sorun yoktur ama bir ustaya göstermekte fayda var

    İyiymiş hangi araba bu gaza basınca geri frene basınca ileri giden .... :)

    Broadway




  • Meorcox M kullanıcısına yanıt
    eger devrinde sessiz bir şekilde geçtiyse kardeşinizden doğan bir sıkıntı degil her arabada olur devrini aldımı debriyajsız geçiş yapabilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KaSaTuRa.

    su debriyaja basmadan uygun devir araliginda vites degistirme araligini teknik olarak anlatabilecek olan var mi? daha dogrusu bu araca zarar vermeyen bir hareket mi yoksa zaten asinmis dislilerde mumkun bir vites degisimi mi?

    Dişlinin aşınmış yada aşınmamış olması etkilemez. Araç uygun devire gelince elin vitesin üzerindeyse elinin ağırlığıyla bile geçer sen anlamadan. Tabi bu genelde 3 ten 4 de geçişlerde olur. Sen aracını tanıyorsan zart sesini duymadan istediğin vitese atabilirsin. Ama gerek yok ayarlayamazsan dişlilere zarar verebilirsin. Debriyaja basmak zor olmasa gerek..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: avensis42

    birşey olmaz bir seferden...

    arabayı bir kontrol edin , çıkın gezin vitesleri 1-2-3 sırasıyla atın, çart kart ses gelmiyorsa devam edin... foruma da bakmayın ...

    vites herzamanki yerindedir, size psikolojik olarak öyle geliyordur

    bende bir clio var gaza basınca vites ne tarafa oynayacağını şaşırıyor

    sanırsam erekte olan reno vites modelleri durumu var ortada

    üstelik rölanti seçmeksizin..




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.