Şimdi Ara

Kardeşim debriyajsız vites attı vitese ne oldu (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
59
Cevap
0
Favori
1.720
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: avensis42

    birşey olmaz bir seferden...

    arabayı bir kontrol edin , çıkın gezin vitesleri 1-2-3 sırasıyla atın, çart kart ses gelmiyorsa devam edin... foruma da bakmayın ...

    vites herzamanki yerindedir, size psikolojik olarak öyle geliyordur

    bende bir clio var gaza basınca vites ne tarafa oynayacağını şaşırıyor

    Renolaın hepsine ezelden beri varolan bişey o.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big

    Duzlukte birinci vitesi yüksek devirde kullanıp direk 3 e atabilir. Ayrıca vitesler sırayla atılmak zorunda diye birşey yok. Bknz. Yokuş aşağı boşa almak yerinde 5 e takmak...

    2.yi kullanmayip digerlerinin kullanilmasi sadece 2.vites dislisinde sorun olduğu vakit mümkündür.

    Vakti zamaninda eski aracimiz 3 e gecmiyorken direk 4 e atardik.

    bu da ufak bir tecrübe size.

    quote:

    Duzlukte birinci vitesi yüksek devirde kullanıp direk 3 e atabilir. Ayrıca vitesler sırayla atılmak zorunda diye birşey yok. Bknz. Yokuş aşağı boşa almak yerinde 5 e takmak...


    Bu neyin kafasıdır, gerçekten merak ettim.
    Hayır yol düz bile olsa 1'den 3'e atılan araba ne kadar gider ki?
    Şanzımanı kullanmayayım derken aracın başka yerlerine zarar vermek gereksiz




  • Bende reno broadway varı oda böyleydi gaza basınca vites geri doğru yatardı frene basınca öne doğru... giderken vites kolunun titremesi evlere şenlikti geçişlerde hiç sorun yaşamadım ama,4 sene öyle bindim sonra sattım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • şükret motor patlamamış
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big

    Duzlukte birinci vitesi yüksek devirde kullanıp direk 3 e atabilir. Ayrıca vitesler sırayla atılmak zorunda diye birşey yok. Bknz. Yokuş aşağı boşa almak yerinde 5 e takmak...

    2.yi kullanmayip digerlerinin kullanilmasi sadece 2.vites dislisinde sorun olduğu vakit mümkündür.

    Vakti zamaninda eski aracimiz 3 e gecmiyorken direk 4 e atardik.

    bu da ufak bir tecrübe size.

    quote:

    Duzlukte birinci vitesi yüksek devirde kullanıp direk 3 e atabilir. Ayrıca vitesler sırayla atılmak zorunda diye birşey yok. Bknz. Yokuş aşağı boşa almak yerinde 5 e takmak...


    Bu neyin kafasıdır, gerçekten merak ettim.
    Hayır yol düz bile olsa 1'den 3'e atılan araba ne kadar gider ki?
    Şanzımanı kullanmayayım derken aracın başka yerlerine zarar vermek gereksiz


    Zahmet edip alintilamissin ama neyin kafasiysa diger yorumlarda bahsedilen tecrübeleri okumamissin. Bir yerden talep mi geldi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Vites aksesuarmış demekki 10 yıldır boşuna değiştiriyomuşum
    Saçma sapan yorumlar yapmayın debriaj vites motorun krank milini vites kutusuna bağlı şanzuman milinden ayırarak vites değiştirmeye ve bu iki mili yeniden birleştirmeye yarar. 1 den 3 e 2 den 4 atıncada bişey olmaz vitese, motor devri düşükse araç yığılır kalır.
    Babasının arabasını kaçırıp 2 kere kullanan yorum yapıyo burda.yaş ortalaması kaç
    Hocam vites zor geçiyor yada garip garip ses geliyorsa göster ustaya yada servise



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GUNMETAL -- 14 Ekim 2013; 22:20:43 >
  • Çoluk çocuk yorum yapmış yine. 1-3 2-4 vb. zorda kalınca gayette yapıılır, devri buldur yeter...
  • one man one engine kullanıcısına yanıt
    Bunun hakkında bir video izlemiştim. Adam şanzıman dişlilerinin çevresel hızlarını ayarlayıp belirli devirlerde debriyajsız vites değiştirebiliyordu.
  • Vites takozunu ve şanzıman denge takozunu kontrol ettir hocam..

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Merter V.


    quote:

    Orijinalden alıntı: kosi35

    şanzıman meme yapmış

    Yatak yorgan sarmis da olabilir

  • quote:

    Orijinalden alıntı: andreoni

    quote:

    Orijinalden alıntı: KaSaTuRa.

    su debriyaja basmadan uygun devir araliginda vites degistirme araligini teknik olarak anlatabilecek olan var mi? daha dogrusu bu araca zarar vermeyen bir hareket mi yoksa zaten asinmis dislilerde mumkun bir vites degisimi mi?

    Dişlinin aşınmış yada aşınmamış olması etkilemez. Araç uygun devire gelince elin vitesin üzerindeyse elinin ağırlığıyla bile geçer sen anlamadan. Tabi bu genelde 3 ten 4 de geçişlerde olur. Sen aracını tanıyorsan zart sesini duymadan istediğin vitese atabilirsin. Ama gerek yok ayarlayamazsan dişlilere zarar verebilirsin. Debriyaja basmak zor olmasa gerek..

    Teknik açıklamasını ben de bilmiyorum tam olarak ama yaklaşık 2000 devirde istediğim her vitese yükseltip düşürebiliyorum sadece gaz pedalıyla oynayarak 1 ve R hariç tabii




  • O değilde millet 1-6 atlıyorsa mühendisler akılsız mı boşuna masraf 2-3-4-5 .Birazdan biri çıkar para kazanmak için der.Bunu bisikletle düşündüğümüzde atabiliyoruz ama bisiklette birden atmıyor ittikçe kendi kendine değişiyor acaaba araçlarda da böyle mi oluyor sorusu geliyor.Ama olmuyor çünkü yan yana dizi bir sistem var sadece eski chrysler 4*4 araçalrda vardı.Bu millet bisiklet sürüyor gibi araç sürüyor bizde mi sürsek ne yapsak bilemedim ki.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sgtforce

    quote:

    Orijinalden alıntı: sharkemre

    quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big

    2.vitesi kullanmayın. ..

    direk 1 den 3 e atlasın değil mi ? hey güzel ALLAH ım ...

    1. vitesle yüksek devire çıkıp 3'e atılabilir. Dizel de olsa yapılır...

    Mesela ben

    Çok fazla kalkıyorum sonra yakmasın diye 3 e çektiğim zamanlar oluyor




  • Vites kolundan şanzımna giden iki kablo var... bisiklet teli gibi (Bowden kablosu). Kolu zorlamış olacak ki onların ayarı kaçmış. Serviste ayarlanınca düzelir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kutu149

    O değilde millet 1-6 atlıyorsa mühendisler akılsız mı boşuna masraf 2-3-4-5 .Birazdan biri çıkar para kazanmak için der.Bunu bisikletle düşündüğümüzde atabiliyoruz ama bisiklette birden atmıyor ittikçe kendi kendine değişiyor acaaba araçlarda da böyle mi oluyor sorusu geliyor.Ama olmuyor çünkü yan yana dizi bir sistem var sadece eski chrysler 4*4 araçalrda vardı.Bu millet bisiklet sürüyor gibi araç sürüyor bizde mi sürsek ne yapsak bilemedim ki.

    Yola gore her sey, 6yla gidecemeueceginiz yol var mesela yokus cikarken iste bu durumda sizin o ara vitesler devreye giriyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • b437 kullanıcısına yanıt
    O zaman 1-6 yeter diyor insanlar ben ona kızıyorum zaten.1de yokuş çıkarız 6da yavaşta gideriz hem yüksek vites yavaş hız az yaktırıyor diyorlar. @b437
  • O isin mubalagasi tabii, sadece 1 ve 6yla gidilmeyecegini herkes biliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben genelde 1. vitesi kullanmıyorum araba biraz meğilli yoldaysa hafif hareketlenince direk 2 ile kaldırıyorum :)
  • Millet çatur çutur atıyor vitesi...









    Hatta vitese bile atmana gerek yok




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.