Şimdi Ara

KARLI VE KAYGAN YOLDA ABS İŞE YARAR MI? (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
152
Cevap
0
Favori
12.399
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Karda buzda durmayı sağlar manevra yaptırır. Kuru zeminde düşük süratte mesafeyi uzatmaz sonuna kadar pedalın yüklenin çok çabuk duruyor. Titreşimli pedal oluyor ama olsun.
  • ABS nin amacı frenleme esnasında direksiyon kilitlemesini önlemektir.Fren esanasında hakimiyet kaybolmaz...
  • ukalalığımı mazur görün ama abs fren sistemi saniyede yaklaşık olarak 27 defa pompalar fren disklerine...
    yanlış bilgi olmasın..




    quote:

    Orjinalden alıntı: ilkercom

    Walla ben ABS siz araçlarla çok pompalayarak kaza yaptım. Biz ancak saniyede 2 defa pompalarız ABS saniyede 8 defa yapıyor

  • ABS kaygan zeminde bir işe yaramaz. İşe yaraması için mutlaka sürtünme katsayısının belli bir katsayının üzerinde olması gerekir.

    Şöyle bir örnek vermek istiyorum...

    Aracımızın tekerleri yerden bir karış yukarıda ve yerle teması yok.

    Aracımızın tekerleri ABS olduğundan dolayı dönebiliyor ve direksiyonumuz kilitlenmemiş...
    Bu aracı nasıl durdurabiliriz...

    ABS li ve ABS siz olarak açıklarsa arkadaşlar sevinirim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ramerturk -- 28 Ocak 2008; 23:33:28 >




  • ABS devreye girinceye kadar kayma ve kaza çok rahat olabilir. Bu yüzden ABS sistemine güvenmek pek doğru olmaz. Güvenlik kısmı işe yarıyor ancak fazla abartmaya gerek yok. Windows XP çıkarken DOS kalktı dediler ama hem DOS, hem de mavi ekran -ataları kadar olmasa da- mesaisini sürdürüyor.

    Ürünü pazarlamak için özelliği abartılabilir. Bu yüzden kendi mantığınızla analiz yapmanızı öneririm.
  • Butun yazilari tek tek okumaya calistim ama herkes su hususu unutmus buzlu kaygan zeminlerde fren mumkun oldugunca kullanilmaz eger araca yon vermek istiyorsaniz aracinizin tipi ne olursa olsun arac kaymaya baslarsa lutfen freni kullanmayin yok kontrol 2 kat zorlasir
  • Saçma sapan örneklerle konuyu uzatmışsınız. Ms dos ile abs nin ne alakası var. Abs nin devreye girme süresi zaten saniyenin binde biri oranında süredir. Sürtünme kat sayısı da ne alaka daha önce bir arkadaş yollamış videoları izleyin ve görün yarıyormu yaranıyormu.

    Bizzat 3 santim buz üzerinde 2000 model civic ile denedim ve aracın kaymadan durduğunu kuru zemindeki kıvraklığa yakın manevra yaptığını gördüm. Araçta 5mm diş derinliğinde lassa marka lastik var. Daha neyin iddaasında bulunuyorsunuz anlamadım. Hava yastığı deseniz tamam tartışılır ama ABS kesinlikle tartışılmaz.

    Yolun yarısı kaygan diğer yarısı kuru buyrun
    http://www.youtube.com/watch?v=6vJQr_ZzTRQ&feature=related

    motorsikletlerde işe yarar mı peki ?
    http://www.youtube.com/watch?v=-Zv3Sacl7JQ&feature=related

    Bu da nasıl çalıştığı en az 10 defa başıma gelmiş senaryo her defasında işe yarıyor.
    http://www.youtube.com/watch?v=uq4DDMMoomU&feature=related

    Kar üzerinde opel astra
    http://www.youtube.com/watch?v=VdoBgowjbR4&feature=related

    http://www.youtube.com/watch?v=5FjgzXRt0wE&feature=related

    http://www.youtube.com/watch?v=PyWpN3pCILo&feature=related




  • quote:

    Orjinalden alıntı: nastyboy

    http://www.youtube.com/watch?v=j-hHWSQhKuc
    İşe yaramaz diyenlere sevgilerle


    ben de bu videoyu arıyordum. Buyur işte yokuş aşşağı karda işe yarıyor daha ne olsun. absli ve abssiz araç arasındaki fark çok açık. tabi kaygan yolda absye güvenip hızlı gitmek akıllıca bir iş değil o da ayrı.
  • Muhakkak yarıyor ki bugün birçok üretici standart olarak arabasına koyuyor ve avrupa birliği koşul haline getirdi.

    Bu arada kesinlikle haklısın ABS ve esp ye güvenip hız yapan kendini ya hastanede yada mezarda bulur. Allah göstermesin. Arabası da hurda da.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: rabies


    quote:

    Orjinalden alıntı: nastyboy

    http://www.youtube.com/watch?v=j-hHWSQhKuc
    İşe yaramaz diyenlere sevgilerle


    ben de bu videoyu arıyordum. Buyur işte yokuş aşşağı karda işe yarıyor daha ne olsun. absli ve abssiz araç arasındaki fark çok açık. tabi kaygan yolda absye güvenip hızlı gitmek akıllıca bir iş değil o da ayrı.


    Top Gear - Fifth Gear - Bosch ESP

    Önce okumak lazım tabi.... ESP farklı bişey ABS farklı bişey...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ramerturk -- 29 Ocak 2008; 0:37:27 >




  • abs' nib fren mesafesine etkisi önemli değil, pozitif ya da negatif etkisi de koşullara göre değişmek üzere önemsenmeyecek kadar az..
    ABS ve esp' nin esas işlevi; aracın kontrolünün sürücüde kalmasını sağlamak.
    Kaygan zeminlerde de frenaj anında kontrolü sürücüye verebildiği kadar verir.
    Ancak herşeyin bir sınırı var;
    Buz pistine dönmüş bir yerde hiçbir sistem işe yaramaz; kontrolü kaybedersiniz hangi sistem olursa olsun.. Sonuçta tekerler hiçbir şekilde yola tutunamıyorsa, abs ve esp' nin yapabileceği hiçbirşey yok, araba kayacaktır, savrulacaktır..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kalsiyum 17 -- 29 Ocak 2008; 0:54:27 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: feanorringeril

    abs' nib fren mesafesine etkisi önemli değil, pozitif ya da negatif etkisi de koşullara göre değişmek üzere önemsenmeyecek kadar az..
    ABS ve esp' nin esas işlevi; aracın kontrolünün sürücüde kalmasını sağlamak.
    Kaygan zeminlerde de frenaj anında kontrolü sürücüye verebildiği kadar verir.
    Ancak herşeyin bir sınırı var;
    Buz pistine dönmüş bir yerde hiçbir sistem işe yaramaz; kontrolü kaybedersiniz hangi sistem olursa olsun.. Sonuçta tekerler hiçbir şekilde yola tutunamıyorsa, abs ve esp' nin yapabileceği hiçbirşey yok, araba kayacaktır, savrulacaktır..



    Aynen bende bunu söylemeye çalışıyorum zaten... Tüm herşey lastikle yol arasındaki tutunmaya bağlı...

    BEN YOKUŞ YUKARI BUZDA ÇİVİLİ LASTİK İLE DURMAK ZORUNDA KALDIM VE O ŞEKİLDE GERİ GERİ KAYDIK ARABADA TRACTION CONTROL VE ABS DE MEVCUT... ALLAHTAN YOLUN KENAR KISMINDA FAZLA BUZ YOKMUŞTA O KISMA KAYDIK...




  • Abi kusura bakmayın benim arabada o zaman ABs değil başka bir şey var.
    Zaten durmuş olan arabada ABS ve TC hiç bir işe yaramaz.
  • Kar bastırdı yollarda ABS olan ve olmayan araç farkını rahatça görüyoruz. Tabii ABS olupta yine kazalar olmuyor değil. Dikkatli kullanmak abs den önce gelir. 3 sn önce frene basmak her zaman daha iyidir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ramerturk

    quote:

    Orjinalden alıntı: rabies


    quote:

    Orjinalden alıntı: nastyboy

    http://www.youtube.com/watch?v=j-hHWSQhKuc
    İşe yaramaz diyenlere sevgilerle


    ben de bu videoyu arıyordum. Buyur işte yokuş aşşağı karda işe yarıyor daha ne olsun. absli ve abssiz araç arasındaki fark çok açık. tabi kaygan yolda absye güvenip hızlı gitmek akıllıca bir iş değil o da ayrı.


    Top Gear - Fifth Gear - Bosch ESP

    Önce okumak lazım tabi.... ESP farklı bişey ABS farklı bişey...


    başkasının açığını yakalamaya çalışmadan önce biraz bilgi sahibi olmak lazım tabi.. Videoyu seyretmeden başlığını okuyup yorum yapmak da değişik bir anlayış, saygı duyarız...

    videoda yaklaşık 3:30 dan itibaren 3 sistemden abs, tracktion control ve esp'den bahsediyor.

    tam olarak 4:03'de "first stop: ABS" diyor ve ABS'yi test ediyor. Yokuş aşşağı jaguar araç ile ABS'i test ediyor.

    puro içilecekse böyle içilir

    --------------------------------------------

    neden illa agresif tavırlar sergilemeye, açık yakalamaye yada laf giydirmeye çalışılır ki? Ramerturk kardeşim "Birader o videoda esp test ediliyor, bir daha bak istersen" deseydin ben de "yanlış anlamışım bir daha bakayım" derdim. "Önce okumak lazım tabi.. " tarzı şeylere gerek var mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rabies -- 29 Ocak 2008; 13:55:23 >




  • ABS nin gereksiz olduğunu ve kaygan zeminde işe yarmadığını iddaa eden adamlarla tartışmayı uzatmamak lazım. @rabies
  • @rabies tavrım için özür dilerim ben kırıcı olmak istemedim fazla uzun uzadı yazmak ta istemedim. Ama kırıcı olduysam tüm samimiyetimle "ÖZÜR DİLERİM".

    Ancak yukarda yazdıklarımdan fikrimi değiştirdiğim anlamı çıkmasın. Ben hala yumuşak karlı ve buzlu yollarda ABS nin hiç bir işe yaramayacağını iddia ediyorum. Şimdi bunu biraz detaylandırmak isterim. (ABS tek başına ise. Eğer araçta ESP ve TC var ise bu durumda ayrıca değerlendirme yapılabilir.)

    ABS nin çalışma prensibini tekraren kısaca özetleyelim gerçi herkes biliyor ama olsun. ABS de frenler kilitlenmesin diye peş peşe pompalanarak lastiklerin kilitlenmesi engelleniyor ve bu bırakma aralarında ARACIN TUTUNMASI var ise yönlendirilmesi sağlanmış oluyor. ÖZETLE;

    -Freni tut.
    -Freni Bırak aracın yönlenmesine izin ver.
    -Freni tut.
    -Freni Bırak aracın yönlenmesine izin ver.
    -Freni tut.
    -Freni Bırak aracın yönlenmesine izin ver.
    ....

    bu işlem milisaniyeler ile yapılıyor. Ancak Karlı zeminlerde (Özelikle yumuşak karlı zeminlerde) ve buzlu satıhlarda aracın lastiğinede bağlı olmak üzere işlem aşağıdaki gibi gerçekleşir.

    -Freni tut.
    -Freni Bırak aracın yönlenmesine izin ver. (Verecemde yönlenmek için yerle temas lazım)
    -Freni tut.
    -Freni Bırak aracın yönlenmesine izin ver. (Verecemde yönlenmek için yerle temas lazım)
    -Freni tut.
    -Freni Bırak aracın yönlenmesine izin ver. (Verecemde yönlenmek için yerle temas lazım)
    ....

    olay bu kadar basit belki yeteri kadar anlatabilmişimdir.




  • sen yolladığımız videoları izlemedin galiba. Ve 2-3 santimetre buzda denedim araç manevra yapıyor ve gayet iyi duruyor diyorum sen araç yere değmiyor diyorsun. yerle nasıl temas etmiyor araç havada asılı mı gidiyor. Yerlerde su da olsa buzda olsa kar da olsa araç zemine temas eder. Bu temas bazen 250kg/cm2 olur bazen 50 kg/cm2 olur.

    Netice de sizin bahsettiğiniz abs ise benim aracımda başka bir teknoloji olmalı. 2000 model hondaya adamlar ne teknoloji koymuş arkadaş. Buzun üzerinde slalom yapıyorum.
  • Arkadaşım merak etme videoların hepsini izledim. Ancak buzda ABS nin dez avantaj olduğu tüm bilimsel çalışmalarda ispat edlmiştir ve bu konunun uzmanı eğitim veren yada yayın yapan herkes bunu söyler. Kişisel tecrübeler bunu değiştiremez. Temas yok dediğim şudurkiaracın ivmesi ile oluşan ileri itme gücünü engelleyebilecek ve aracın yönlenmesini bile sağlayamayacak şekildeki kaygan zeminden bahsediyorum ben.

    Her karlı zemin de tutunma olmayacak diye bir kaide olmadığı gibi her buzda kaygan olacak diye bir kural yoktur.

    Benim iddiam şuki %30 dereceden yüksek bir rampa olsun dediğin gibide 2-3 santimlik kaygan buz olsun ve bu rampanın tepesine 2 araç bırakalım. ABS li ve ABS siz ve bu araçların hareketlerini izleyelim bakalım sonuç ne oluyor.
  • zemin buz olduktan sonra abs bir anlam ifade etmiyor. denemesi bedava değil (!)
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.