Şimdi Ara

KARLI VE KAYGAN YOLDA ABS İŞE YARAR MI? (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
152
Cevap
0
Favori
12.399
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: nastyboy

    http://www.youtube.com/watch?v=j-hHWSQhKuc
    İşe yaramaz diyenlere sevgilerle


    ingilizceniz varsa diyecek bişeyim yok...

    ingilizceniz yoksa aracın karlı yolda rampadan inmesini gösteren abs ve faydası

    özel zemin hazırlanmış rampadaki kızım tcs olup olmaması

    en sonda da güzel bir şov var yüksek hızda manevra yapıyor sağ sol o da esp

    video çok güzel abs'nin faydası olmaz diyenlere sevgilerle hem fren mesafesini kısaltıyor hem de yön verebiliyorsunuz




  • Her buz nasıl kaygan olmuyor onu anlamadım. 1 tonluk araç her buzda kayar.
    Ayrıca konunun uzmanı kim acaba.
    Ethem Genim olabilir mi?
    http://www.uzmantv.com/abs-fren-sistemi-surus-guvenligi-acisindan-ne-saglar
    http://www.uzmantv.com/kaygan-zeminlerde-fren-nasil-kullanilmali
    http://www.uzmantv.com/kaygan-zeminlerde-fren-nasil-kullanilmali
    Burada Ethem ustanın en son videosunun son kısmında Fren mesafesini uzattığından bahsediyor. Ama durma yine söz konusu. Manevra kabiliyetinin olmadığından bahsediyor ama yinede az da olsa manevra yapıyor.
    Ve en önemlisi ABS de olsa fizk kurallarından bahsediyor. Dediğimiz gibi ABS de olsa temkinli gitmeli.

    Ama iddası olan varsa abs si olmayan aracıyla gelir dik bir rampada deneriz. Ben bu dediğimi her gün abs li araçla deniyorum.
    Ek olarak Süratiniz buz üzerinde belirli bir hızın üzerindeyse ABS de çözüm değil artık sizi şans mı desem mucizemi yoksa Allah'ın merhameti mi kurtarır bilemem.

    son video
    http://www.uzmantv.com/buzlu-zeminde-arac-kullanirken-nelere-dikkat-etmek-gerekir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ilkercom -- 31 Ocak 2008; 9:04:56 >




  • Yere tutunamadıkdan sonra ABS doğru olarak çalışamaz. Önce tekerlekler yere tutunacak...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: set

    Yere tutunamadıkdan sonra ABS doğru olarak çalışamaz. Önce tekerlekler yere tutunacak...


    yukarıda Ethem usta da zaten parçalı temas dan bahsediyor.
    Ama yüksek süratlerde Kesinlikle çok risk var.
  • Direksiyon hakimiyetini kaybetmemeyi sağlar ki çok önemlidir.
  • cokda yaramıyo
  • Arkadaşlar herkes yorumunu belirtmiş biri ak biri kara demiş ama sonuç nedirr???Yarar mı yaramaz mı???
  • Yaramaz abi almayın ne gerek var koskoca mercedes, bmw, subaru, audi, volvo gibi markalar boşuna koymuş bunları
  • quote:

    Orjinalden alıntı: .IsTanBul.


    quote:

    Orjinalden alıntı: otomobilci_x

    hiç bir işe yaramaz.


    abs nin amacı zaten tekerlek kaymaya başladıgın da dewreye girmek




    +1
  • Unutmayınız buzdan yani sürtünmenin hiç olmadığı yerden bahsediyoruz... Yol tekerleklerin tutunması için uygun değil yani...
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • Eğer tekerlek zemini biraz bile kavrıyorsa yani tekerleklerin vakumlu ve full buz değilse yarar
    ama tekerleklerin kabak ve zemin buz ise panik fren abs den daha başarılıdır.

    yanılıyorsam lütfen kaynak gösterin
  • @serkes dediğin tamamen deneysel olarak kanıtlanabilecek bir senaryo. Ben cam gibi buzun üzerinde manevra denedim defalarca (fren esnasında ) buzun üzerinde fren de denedim ( 60 km yi geçemeden ) ama lastiklerim 5mm diş derinliğine sahipti.
    Benim kafamda ki senaryo kabak lastikle abs siz frene basarsan irek olarak kayar ve kontrolsüz biçimde savrulursun. Ama abs olursa fren mesafesi çok uzun olur ama fazla savrulmadan durursun.
  • ABS genellikle ıslak yüzeylerde ve buzlu veya sertleşmiş kar kaplı yollarda iyi frenleme sağlayabilmektedir. Her ne kadar genellikle geleneksel sistemlerdeki sert frenlemede karşılaşılan tehlikeli tekerlek kilitlenmesi kadar olmasa da, kumlu çakıllı yollarda veya yeni yağmış kardaki frenlemede durma süreleri daha uzun olabilir.

    abs saniyede 18 defa freni pombalar.ABS ile frenleme sırasında yönlendirme yeteneğiniz olsa bile, taşıtınız kaygan yolda kuru yoldaki kadar keskin dönemeyebilir.... bu sistem işe yarar ama belli fizik kurallarını unutmamak lazım..

    esp kuru yolda aracın yoldan cıkmasını en aza indiren bir sistem... ama kaykan yolda bunu %50 veya %60 oranında başarabilir gerisi sürüş kabiliyetine kalmış...

    kaygan zeminde ben arabama güvenirim abs esp vs hepsi var durur diyorsanız bence kendinizi kandırıyorsunuz... hele ki süratli iseniz...

    yüksek hızlarda ne abs ne esp sürücünün canını kurtarır.




  • Yüksek süratte işiniz tamamen şansa kalmış Ferrari bile olsa belirli bir tutunma kabiliyeti var. Ama abs ve esp belirli bir tolerans sağlar ve bu hiç azımsanacak bir miktar değildir.
  • güzel bilgiler paylaşmışsınız teşekkürler
  • Abs normal yolda durma mesafesini çok fazla etkilemez. Kar üzerinde ise fren mesafesini arttırır. Abs nin belki de tek handikapı budur. Ama direksiyon hakimiyetini olumlu etkileri olabilir. Tabi ne olursa olsun önemli olan arabanın özellikleri değil sürücüdür....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Balanced blue

    ABS genellikle ıslak yüzeylerde ve buzlu veya sertleşmiş kar kaplı yollarda iyi frenleme sağlayabilmektedir. Her ne kadar genellikle geleneksel sistemlerdeki sert frenlemede karşılaşılan tehlikeli tekerlek kilitlenmesi kadar olmasa da, kumlu çakıllı yollarda veya yeni yağmış kardaki frenlemede durma süreleri daha uzun olabilir.

    abs saniyede 18 defa freni pombalar.ABS ile frenleme sırasında yönlendirme yeteneğiniz olsa bile, taşıtınız kaygan yolda kuru yoldaki kadar keskin dönemeyebilir.... bu sistem işe yarar ama belli fizik kurallarını unutmamak lazım..

    esp kuru yolda aracın yoldan cıkmasını en aza indiren bir sistem... ama kaykan yolda bunu %50 veya %60 oranında başarabilir gerisi sürüş kabiliyetine kalmış...

    kaygan zeminde ben arabama güvenirim abs esp vs hepsi var durur diyorsanız bence kendinizi kandırıyorsunuz... hele ki süratli iseniz...

    yüksek hızlarda ne abs ne esp sürücünün canını kurtarır.



    kumlu çakıllı yolda, abs daha kolay durur...
    abs'siz araba kumlu öakıllı yolda, savrulur...

    abs'siz fren sisteminde sadece kuru ve yüzeyi düzgün asfaltta durma mesafesi kısadır...

    diğer her koşulda abs avantaklıdır...




  • Karlı ve kaygan yolda abs sadece yolda buzun olup olmadığını anlamama yaradı(buz varsa titreme yapıyordu ) frenleme açısından hiç bir işe yaramıyor. aracı durdurmak için vites küçülterek ilerlemek daha güvenli olur diye düşünüyorum.
  • İstanbula kar yağdığında İSTOÇ a gittim bilen bilir oranın kışı fena oluyor. Sefaköyde kar az az atıştırırken İstoçta yollar tamamen buza kesmişti. Buzda hızlı gidersen bodoslama girersin ABS de işe yaramaz ama yüksek viteste düşük hızda ilerlersen çok işe yarıyor. Önümde minibüs varken frene bastım ABS derveye hemen girdi aracım normal bir şekilde yavaşladı eğer ABS olmasaydı giydirmiştim minibüse arkadan. Kesinlikle işe yarıyor tabiki hızınızın düşük olması lazım Aracımda da 4 mevsim lastikler olmasına rağmen rahat kullandım yolda en azında 2-3 cm buz vardı.
  • Bildiğim lastik kaymaya baslayınca kitlenip ABS devreye girer direksiyonda kitlenmez
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.