|
Karter Muhafazası Gerekli mi? (2. sayfa)
-
-
quote:
Orjinalden alıntı: over and under
Mutlaka taktırın arkadaşlar ama bayağı ağır bişi bu da can sıkıyor
Ağır derken???? 200 kilo var mı yani? Aracın performansını etkileyecek kadar var mı ağırlığı? -
quote:
Orjinalden alıntı: resmonse
quote:
Orjinalden alıntı: over and under
Mutlaka taktırın arkadaşlar ama bayağı ağır bişi bu da can sıkıyor
Ağır derken???? 200 kilo var mı yani? Aracın performansını etkileyecek kadar var mı ağırlığı?
Dostum arkadaşım borasında vardı temiz 40-50kilo vardır belki daha fazladır -
Bizim komşu Partner ile kasisten geçerken muhafazayı eline aldı. Muhafaza plastikten yapılmış. O da kendi imkanlarınca plastiği yamaladı.
Eğer muhafaza metalse taktırın. Gerçekten faydasını görürsünüz. Altı yüksek olduğu halde Toros' ta bile kullanılıyor. -
quote:
Orjinalden alıntı: VolvoNokturn
bizim türkiye yollarında nerden neyin çıkacağı , çukurun tümseğin nerden geleceği belli olmadığı yollarda öyle gerekliki , bir kere karter muhafazasını delmiştim , o olmasa neyi delerdim siz düşünün .
hocama katılmamak elde degil malesefki yurdum yolları çok bozuk 2005 senesinde güzelim tempramı böyle bir çukurda altını iyice vurdum şunu unutmayınki kasko karter delmeyi karşılamıyor o yüzden ben 110 YTL ye çelik saç karter koruma taktırdım -
Kullandığınız yol şartlarına göre değişir. Engebeli vs yollarda aracınızı kullanacaksanız mutlaka taktırın. -
bende taktırdım kafam çok rahat -
peugeot servisinde bana soylenen sey soyleydi
biz dizel araclara karter muhafaza takiyoruz cunku motorun konumu yere daha yakin ama isterseniz sizinkinede takalim benzinlilerde motor daha yukarda bu yuzden benzinlilere standart olarak vermiyoruz ama benzinlilerde karteri delmek daha zor konumdan dolayi
arabayi bi yere oturtmadikca cok zor zarar vermek yani alti yere surtmesiyle oralara zarar gelmiyo bence gereksiz benzinli icin ama dizelde sart diyolar -
ankaranın merkezinde bile 20 cm ye yakın çukur bulabilirsiniz. ülkemizde şart bence. -
quote:
Orjinalden alıntı: ayi terbiyecisi
sakin arkadasim, karteri korayacagim derken canindan olursun...
astranin alttan motoru ufak tefek tastan vs koruyan plastik bir muhafazasi illa ki vardir. simdi ama karter darbe almasin diye metal bir mufaza taktiracaksin...
ben de garaj girisinde biraz surtunce servise gitmistim. servisteki coteclerle ve ustalarla uzun zamandir muhabbetim ve samimiyetim var. kesinlikle takmayiz dediler. zira renault motorlari onden darbe durumunda motoru motor kulakciklarindan birakiyor. boylece motor yolcu kabinine degil aracin altina kayiyor dediler.
benzer sistemi opel de kullaniyordur. muhafaza taktirirsan kulakciklardan kopup aracin altina gitmesi gereken motor direk uzerine gelecektir.
birak malina gelsin, canindan kiymetli degil ya!
bizim 99 model skodamızda da o olay varmıs tabiki biz bilmiyoduk oyle kulakciklardan asagi inecegini motorun. ve karter muhafazasi da taktırdık.taktırmak zorundayiz cunku yollarımız oyle cok ta ic açıcı degil.ve sizin dediginiz gibi de kaza anında motor kabinin icine girer olaylarıda olmadı.karter korumasını da alıp asagi inmis motor.karteri taktıgınız vidanın kuvveti neki o kuvvetle asagı dusen motoru tutsun.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EIRP -- 20 Şubat 2008; 14:49:14 >
-
Şehir de kullanacaksan gerek yok bence. 20 yıldır hiç ihtiyaç olmadı İstanbul'da.
Şu konuda da çok yazıya rastladım.
Önden yapılan sert kazalarda şasinin darbeyi emebilmesi için ön kısım akordeon oluyor ve motor bu esnada aşağıya kayıyor.
Karter muhafazası varken motor aşağıdan çıkamıyor ve yolcu kabinine giriyor...
Seçim sizin! -
quote:
Orjinalden alıntı: abavf
ankaranın merkezinde bile 20 cm ye yakın çukur bulabilirsiniz. ülkemizde şart bence.
Kesinlikle katılıyorum. Günümüz araçları daha çok soket problemleri yüzünden servis kapılarını aşındırıyor. Dikmen Caddesi' nde işimiz olursa Konya Yolu' ndan dolaşıyoruz. -
İşin kötü yanı araçlar fabrika çıkışı plastik gibi bir muhafaza ile yollanıyor. (bazı markalarda) servis ise dökme bir muhafaza takıyor bu arada bir şey olduysa geçmiş olsun. Malum Türkiye yollarını hepimiz bilmekteyiz. Karar size kalmış. Birde bu işlem fabrika çıkışında yapılmalı diyorum ama unutmamak lazım adamlar Türkiyeyi standart alıp yapmıyorlar bu işi -
Aracımdaki tek aksesuar, orjinal taktırmıştım alırken...
İstanbul gibi yolların bozuk olduğu bir şehirde kesinlikle ihtiyaç diye düşünüyorum.. -
esasında opel vw gibi büyük hacimde satış yapan firmaların bunu standart olarak sürmesi gerekir ama ne yazık ki yapmıyorlar ne de olsa bayileri mutlu etme amacındalar.
örnek olarak renaultun ithal-yerli tüm araçlarında karter muhafazası mevcut ve bana göre çok çok gerekli bir eleman, fakat sonradan takılanı ne kadar randıman verir bilmiyorum. -
Arkadaşlar çok önemli bir konu daha var yorumlarda göremedim, daha önce yazan olduysa alıntı yaparım. Karter koruması olmayanlarda alttaki açıklıktan özellikle yavru kediler içeri giriyor. Veteriner Hekim olduğum için çok karşılaştım maalesef. Arabayla kliniğin önüne gelip kaputtan kedi sesi geliyor diyenlerde çok oluyor. Bu konuya da dikkat edelim, orijinalinde olmasa bile yaptırın. Tiggo 8 pro da yok, yaptırdım, plastik tercih ettim.
-
Olsa bile giriyor:
Focus 2017 aracın karter koruması üzerine yetişkin kedinin girip öldüğünü kapalı ortaparkı leş kokusu sardığında anlayabilmiştik...
Kedi Arabamda Vefat Etmiş | DonanımHaber Forum » Sayfa 2 (donanimhaber.com)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cem_Alim -- 30 Ocak 2024; 11:35:55 > -
Tamamen kapanmadığı için her halükarda giriyorlar.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Bu sefer de çıkışları zorlaşıyor. Kartelli araçtan kedi çıkarmak biraz daha güç gibime geliyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X