Şimdi Ara

Karter Muhafazası Gerekli mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
39
Cevap
0
Favori
34.873
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Otomatik Astra alacağım. Karter muhafazası taktırmam gerekir mi? Yıllardır araba kullanırım hiç birinde karter muhafazası yoktu, hiç de ihtiyaç duymadım. Ne işe yarar tam olarak da bilmiyorum. Çok gerekli bir şey mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi resmonse -- 22 Şubat 2008; 0:45:56 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Karter Muhafazası: Gerekli mi?

    Bir arabanın karter muhafazası, motorun alt kısmını koruyan önemli bir parçadır. Motorun yağ karterini, egzoz sistemini ve diğer önemli bileşenleri yol koşullarından kaynaklanan hasarlara, çamur, su ve yol döküntülerine karşı korur.

    Karter Muhafazası Olmazsa Ne Olur?

    Karter muhafazası olmadan, motorun alt kısmı hasarlara karşı savunmasız hale gelir. Yol döküntüleri, yağ karterine veya diğer bileşenlere zarar verebilir, bu da ciddi motor sorunlarına yol açabilir. Ayrıca, çamur ve su, motorun aşırı ısınmasına neden olarak arızalara yol açabilir.

    Karter Muhafazası Muayeneden Geçer mi?

    Bazı ülkelerde, karter muhafazasının araç muayenesinden geçmesi gerekir. Hasarlı veya eksik bir karter muhafazası, aracın muayeneden geçememesine neden olabilir.

    Motor Alt Muhafazası Ne İşe Yarar?

    Motor alt muhafazası, karter muhafazasına benzer şekilde çalışır ve motorun alt kısmını korur. Ayrıca, aerodinamik verimliliği artırarak ve yol gürültüsünü azaltarak aracın performansını iyileştirir.

    Araba Muhafazası Nedir?

    Araba muhafazası, aracın dış kısmını hava koşullarından ve diğer zararlı faktörlerden korumak için tasarlanmış bir aksesuardır. Karter muhafazası, araba muhafazasının bir parçasıdır.

    MG HS Karter Koruma

    MG HS araçları için özel olarak tasarlanmış karter korumaları mevcuttur. Bu korumalar, aracın alt kısmını daha da iyi korumak ve motor sorunlarını önlemek için ek bir koruma katmanı sağlar.

    Araba Alt Muhafaza Ne İşe Yarar?

    Araba alt muhafazası, motorun alt kısmını ve diğer bileşenleri yol koşullarından kaynaklanan hasarlara karşı korur. Ayrıca, aerodinamik verimliliği artırır ve gürültüyü azaltır.

    Karter Muhafazası Ne İşe Yarar?

    Karter muhafazası, motorun alt kısmını hasarlara, çamura, suya ve yol döküntülerine karşı korur. Motorun yağ karterini, egzoz sistemini ve diğer önemli bileşenleri hasarlara karşı korumak için hayati önem taşır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • aracın orjinalinde yoksa çok da aman aman gerekli birşey değil.ben aracımı çok sert kullanmam,aşırı bozuk yollara,araziye girmem,aracın altını vurmamaya dikkat ederim.şu ana kadar da hiç işim düşmedi karter muhafazasına..boşuna böyle şeylere zaman ve para harcamayın derim ben.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: helisel

    aracın orjinalinde yoksa çok da aman aman gerekli birşey değil.ben aracımı çok sert kullanmam,aşırı bozuk yollara,araziye girmem,aracın altını vurmamaya dikkat ederim.şu ana kadar da hiç işim düşmedi karter muhafazasına..boşuna böyle şeylere zaman ve para harcamayın derim ben.
    bizim türkiye yollarında nerden neyin çıkacağı , çukurun tümseğin nerden geleceği belli olmadığı yollarda öyle gerekliki , bir kere karter muhafazasını delmiştim , o olmasa neyi delerdim siz düşünün .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: helisel

    aracın orjinalinde yoksa çok da aman aman gerekli birşey değil.ben aracımı çok sert kullanmam,aşırı bozuk yollara,araziye girmem,aracın altını vurmamaya dikkat ederim.şu ana kadar da hiç işim düşmedi karter muhafazasına..boşuna böyle şeylere zaman ve para harcamayın derim ben.
    sürekli şehir içinde asfalt yolda kullanıyorsan, taşlı kayalı bozuk yollara girmiyorsan, orjialinede yoksa gerek yok, karter muhafazası motorun alt kısmında yağın toplandığı hazne, motor yağı değişimlerinde civatası sökülerek motor yağı oradan tamamiyle boşaltılır. gerçi artık bir çok serviste yağ motorun üst kapağından pompayla çekiliyor ya o da ayrı . yani karter delinirse motordaki yağ boşalır, motor yağsız kalır, yatak sarar başına büyük işler açar vs.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kalekale -- 19 Şubat 2008; 15:14:29 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kalekale

    sürekli şehir içinde asfalt yolda kullanıyorsan, taşlı kayalı bozuk yollara girmiyorsan, orjialinede yoksa gerek yok, karter muhafazası motorun alt kısmında yağın toplandığı hazne, motor yağı değişimlerinde civatası sökülerek motor yağı oradan tamamiyle boşaltılır. gerçi artık bir çok serviste yağ motorun üst kapağından pompayla çekiliyor ya o da ayrı . yani karter delinirse motordaki yağ boşalır, motor yağsız kalır, yatak sarar başına büyük işler açar vs.

    Alıntıları Göster
    Karter koruma şehir içinde gereksiz olduğunu düşünüyorum.(ancak burası türkiye hiçbir belediye düzgün çalışmadığını biliyoruz.)Ve eğer yanlış bilmiyorsam artık yeni nesil arabalarda karter korumanın olmamasının nedeni çarpışma anında motoru aşağıya indirmek için yani motorun aşağıya düşürerek yolcu ve sürücü kabinine daha az hasar vereceğini düşündüklerinden dolayı artık karter koruma yok. (yeni nesil arabaların çoğunda)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sky_lord

    Karter koruma şehir içinde gereksiz olduğunu düşünüyorum.(ancak burası türkiye hiçbir belediye düzgün çalışmadığını biliyoruz.)Ve eğer yanlış bilmiyorsam artık yeni nesil arabalarda karter korumanın olmamasının nedeni çarpışma anında motoru aşağıya indirmek için yani motorun aşağıya düşürerek yolcu ve sürücü kabinine daha az hasar vereceğini düşündüklerinden dolayı artık karter koruma yok. (yeni nesil arabaların çoğunda)

    Alıntıları Göster
    YILLARDIR KULLANDIĞIM ARAÇLARDA MUHAFAZA YOKTU. HEPSİNİN KARTER ÇEVRESİNDE YAĞ SIZMALARI AZ ÇOK MUTLAKA VARDI... DEMEKKİ ARACIN ÖNCEKİ KULLANICILARI KARTERİ BİYERLERE DOKUNDURMUŞLAR VEYA YOLDAN SIÇRAYAN KÜÇÜK BÜYÜK CİSİMLER BİŞEKİLDE ETKİLİ OLMUŞTUR BU YAĞ KAÇAKLARINDA...
    ŞU ANDA KULLANDIĞIM ARAÇ 306, 98 MODEL. BU ARAÇTA MUHAFAZA VAR. YAĞ DEĞİŞİMİ İÇİN MUHAFAZAYI SÖKTÜĞÜMDE GÖRDÜĞÜM DURUM BENİ ÇOK ŞAŞIRTTI. NE KARTER NE DE ŞANZIMANIN ALTINDA EN KÜÇÜK (1 DAMLA BİLE) YAĞ YOKTU... VE DOLAYISIYLA EN KÜÇÜK BİR İZ DE YOKTU...
    DEMEK Kİ MUHAFAZA SAYESİNDE HİÇBİR ŞEKİLDE KARTERE BİR DARBE OLMAMIŞ.
    SONUÇ OLARAK OLSA İYİ OLUR DİYORUM...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: roverci

    YILLARDIR KULLANDIĞIM ARAÇLARDA MUHAFAZA YOKTU. HEPSİNİN KARTER ÇEVRESİNDE YAĞ SIZMALARI AZ ÇOK MUTLAKA VARDI... DEMEKKİ ARACIN ÖNCEKİ KULLANICILARI KARTERİ BİYERLERE DOKUNDURMUŞLAR VEYA YOLDAN SIÇRAYAN KÜÇÜK BÜYÜK CİSİMLER BİŞEKİLDE ETKİLİ OLMUŞTUR BU YAĞ KAÇAKLARINDA...
    ŞU ANDA KULLANDIĞIM ARAÇ 306, 98 MODEL. BU ARAÇTA MUHAFAZA VAR. YAĞ DEĞİŞİMİ İÇİN MUHAFAZAYI SÖKTÜĞÜMDE GÖRDÜĞÜM DURUM BENİ ÇOK ŞAŞIRTTI. NE KARTER NE DE ŞANZIMANIN ALTINDA EN KÜÇÜK (1 DAMLA BİLE) YAĞ YOKTU... VE DOLAYISIYLA EN KÜÇÜK BİR İZ DE YOKTU...
    DEMEK Kİ MUHAFAZA SAYESİNDE HİÇBİR ŞEKİLDE KARTERE BİR DARBE OLMAMIŞ.
    SONUÇ OLARAK OLSA İYİ OLUR DİYORUM...

    Alıntıları Göster
    http://forum.donanimhaber.com/m_20367473/tm.htm

    Gerekip gerekmeyeceğinize siz karar verin. Ama yukarıdaki linke de bir tıklayın. Bu konu ile ilgili ilginç ama bir o kadar da üzücü bir anım var. Bakın neler yaşamışım.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: roverci

    YILLARDIR KULLANDIĞIM ARAÇLARDA MUHAFAZA YOKTU. HEPSİNİN KARTER ÇEVRESİNDE YAĞ SIZMALARI AZ ÇOK MUTLAKA VARDI... DEMEKKİ ARACIN ÖNCEKİ KULLANICILARI KARTERİ BİYERLERE DOKUNDURMUŞLAR VEYA YOLDAN SIÇRAYAN KÜÇÜK BÜYÜK CİSİMLER BİŞEKİLDE ETKİLİ OLMUŞTUR BU YAĞ KAÇAKLARINDA...
    ŞU ANDA KULLANDIĞIM ARAÇ 306, 98 MODEL. BU ARAÇTA MUHAFAZA VAR. YAĞ DEĞİŞİMİ İÇİN MUHAFAZAYI SÖKTÜĞÜMDE GÖRDÜĞÜM DURUM BENİ ÇOK ŞAŞIRTTI. NE KARTER NE DE ŞANZIMANIN ALTINDA EN KÜÇÜK (1 DAMLA BİLE) YAĞ YOKTU... VE DOLAYISIYLA EN KÜÇÜK BİR İZ DE YOKTU...
    DEMEK Kİ MUHAFAZA SAYESİNDE HİÇBİR ŞEKİLDE KARTERE BİR DARBE OLMAMIŞ.
    SONUÇ OLARAK OLSA İYİ OLUR DİYORUM...

    Alıntıları Göster
    Kesinlikle taktırmanızı öneririm fiyatı da çok yüksek değil zaten.. Kendi aracımda ve arkadaşımın aracında da mevcut karter koruma.. Kesinlikle çok önemli karter koruma olması..

    Şehiriçi diyip geçmeyin, Bursa'da dümdüz yolda futbol topu yüksekliğinde taşın üstünden geçtim kenara kaçma imkanım olmadığı için ortaladım ve karter korumaya sürterek kurtardım aracım resmen yerinden hopladı...

    Yollarımız malum bugüne kadar birçok çukur ve tümsek atlattım, sürekli şehirlerarası yollarda gidiyorum bu aralar şuanda da İstanbuldayım.. Ve İstanbul yollarının da köy yolundan farkı olmadığını düşünüyorum.. Kısacası karter koruma ülkemizde heraraçta olması gereken birşey.. BEn taktırmanızı öneririm en azından aklınız sürtücekmi acaba gibi şeylerle meşgul olmaz..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mutu07

    Kesinlikle taktırmanızı öneririm fiyatı da çok yüksek değil zaten.. Kendi aracımda ve arkadaşımın aracında da mevcut karter koruma.. Kesinlikle çok önemli karter koruma olması..

    Şehiriçi diyip geçmeyin, Bursa'da dümdüz yolda futbol topu yüksekliğinde taşın üstünden geçtim kenara kaçma imkanım olmadığı için ortaladım ve karter korumaya sürterek kurtardım aracım resmen yerinden hopladı...

    Yollarımız malum bugüne kadar birçok çukur ve tümsek atlattım, sürekli şehirlerarası yollarda gidiyorum bu aralar şuanda da İstanbuldayım.. Ve İstanbul yollarının da köy yolundan farkı olmadığını düşünüyorum.. Kısacası karter koruma ülkemizde heraraçta olması gereken birşey.. BEn taktırmanızı öneririm en azından aklınız sürtücekmi acaba gibi şeylerle meşgul olmaz..

    Alıntıları Göster
    Muhafaza taktırıncada nasıl olsa koruma var diyip lambur lumbur bozuk yollarda gidebiliyorsun. Olmayınca aman yavaş gideyim - bu yol bozuk diğeri deneyeyim diye bir tetikleyici oluşuyor.
    * Genede her iki koşuldada olmazsa olmaz. Neden takmıyorlar ki ; motor üst kapağını şekilli yapmayı biliyorlar ama korumaya gelince ekstradan takıyorlar. ne biçim iş...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: heytbecom

    Muhafaza taktırıncada nasıl olsa koruma var diyip lambur lumbur bozuk yollarda gidebiliyorsun. Olmayınca aman yavaş gideyim - bu yol bozuk diğeri deneyeyim diye bir tetikleyici oluşuyor.
    * Genede her iki koşuldada olmazsa olmaz. Neden takmıyorlar ki ; motor üst kapağını şekilli yapmayı biliyorlar ama korumaya gelince ekstradan takıyorlar. ne biçim iş...

    Alıntıları Göster
    bazıları bu muhafaza varken söküyorlar. amaçları nedir ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chakra

    bazıları bu muhafaza varken söküyorlar. amaçları nedir ?

    Alıntıları Göster
    muhafazayı araca fazla ağırlık yaptığı ve dahada alçalmasına yol açıp,en ufak tüksekte vurmasından dolayı sökenler var...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chakra

    bazıları bu muhafaza varken söküyorlar. amaçları nedir ?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: .TaneR.

    bazıları bu muhafaza varken söküyorlar. amaçları nedir ?

    Ağırlık kazancı ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kalsiyum 17

    quote:

    Orjinalden alıntı: .TaneR.

    bazıları bu muhafaza varken söküyorlar. amaçları nedir ?

    Ağırlık kazancı ?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: feanorringeril


    quote:

    Orjinalden alıntı: .TaneR.

    bazıları bu muhafaza varken söküyorlar. amaçları nedir ?

    Ağırlık kazancı ?

    ne kadardır bunun ağırlığı ki ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: chakra

    quote:

    Orjinalden alıntı: feanorringeril


    quote:

    Orjinalden alıntı: .TaneR.

    bazıları bu muhafaza varken söküyorlar. amaçları nedir ?

    Ağırlık kazancı ?

    ne kadardır bunun ağırlığı ki ?

    Alıntıları Göster
    sakin arkadasim, karteri korayacagim derken canindan olursun...
    astranin alttan motoru ufak tefek tastan vs koruyan plastik bir muhafazasi illa ki vardir. simdi ama karter darbe almasin diye metal bir mufaza taktiracaksin...
    ben de garaj girisinde biraz surtunce servise gitmistim. servisteki coteclerle ve ustalarla uzun zamandir muhabbetim ve samimiyetim var. kesinlikle takmayiz dediler. zira renault motorlari onden darbe durumunda motoru motor kulakciklarindan birakiyor. boylece motor yolcu kabinine degil aracin altina kayiyor dediler.
    benzer sistemi opel de kullaniyordur. muhafaza taktirirsan kulakciklardan kopup aracin altina gitmesi gereken motor direk uzerine gelecektir.
    birak malina gelsin, canindan kiymetli degil ya!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: chakra

    quote:

    Orjinalden alıntı: feanorringeril


    quote:

    Orjinalden alıntı: .TaneR.

    bazıları bu muhafaza varken söküyorlar. amaçları nedir ?

    Ağırlık kazancı ?

    ne kadardır bunun ağırlığı ki ?

    Alıntıları Göster
    astrayı bilememde bende 407 var.malum yere yakın bir araç.bulundugum şehirdede asfalt bir harika.taktırdıgımdan alttan ses geldiginde pek

    umursamıyorum.kullanacagınız ortama vede parası sizin için önemli bir miktar degilse taktırmanızda fayda var.burdaki servis agbi ses yapar

    filan dedi tınmadım taktırdım.ses mes de duymadım daha.duysamda karteri delmekten iyidir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CuCuK

    astrayı bilememde bende 407 var.malum yere yakın bir araç.bulundugum şehirdede asfalt bir harika.taktırdıgımdan alttan ses geldiginde pek

    umursamıyorum.kullanacagınız ortama vede parası sizin için önemli bir miktar degilse taktırmanızda fayda var.burdaki servis agbi ses yapar

    filan dedi tınmadım taktırdım.ses mes de duymadım daha.duysamda karteri delmekten iyidir

    Alıntıları Göster
    Akrabam,kendi aracı olan opel astra clasic e taktırdı. Ancak koruyu alttan okadar sırıtıyorki aracın altı vurulmayacak yerde karter sürtüyor çok sinir bozucu bir durum. Kaş yaparken göz çıkarmak budur heralde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: chakra

    quote:

    Orjinalden alıntı: feanorringeril


    quote:

    Orjinalden alıntı: .TaneR.

    bazıları bu muhafaza varken söküyorlar. amaçları nedir ?

    Ağırlık kazancı ?

    ne kadardır bunun ağırlığı ki ?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: .TaneR.


    quote:

    Orjinalden alıntı: feanorringeril


    quote:

    Orjinalden alıntı: .TaneR.

    bazıları bu muhafaza varken söküyorlar. amaçları nedir ?

    Ağırlık kazancı ?

    ne kadardır bunun ağırlığı ki ?

    Vallahi hiçbir fikrim yok muhtemelen 15-20 kiloyu geçmez ama örneğin taksiciler söktürürler - o kadar bile olsa..
    Yarışanlar da tercih etmez.. Yakıtı bile araba hafif olsun diye yarım depodan fazla almamayı tercih edenler var ne de olsa.
    Ben taktırılmasından yanayım; Türkiye' de yolların durumu belli. Hiç yoktan çukurlar çıkıyor yolda karşımıza.. Bazen farketmiyoruz ya da farketsek bile kaçamıyoruz.. Karter bir delinse farketseniz bile yolun ortasında kalırsınız farketmezseniz vay halinize.. Fiyat da astronomik değil zaten Opel'de - ben alırken taktırmıştım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kalsiyum 17 -- 19 Şubat 2008; 20:38:16 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kalsiyum 17

    quote:

    Orjinalden alıntı: .TaneR.


    quote:

    Orjinalden alıntı: feanorringeril


    quote:

    Orjinalden alıntı: .TaneR.

    bazıları bu muhafaza varken söküyorlar. amaçları nedir ?

    Ağırlık kazancı ?

    ne kadardır bunun ağırlığı ki ?

    Vallahi hiçbir fikrim yok muhtemelen 15-20 kiloyu geçmez ama örneğin taksiciler söktürürler - o kadar bile olsa..
    Yarışanlar da tercih etmez.. Yakıtı bile araba hafif olsun diye yarım depodan fazla almamayı tercih edenler var ne de olsa.
    Ben taktırılmasından yanayım; Türkiye' de yolların durumu belli. Hiç yoktan çukurlar çıkıyor yolda karşımıza.. Bazen farketmiyoruz ya da farketsek bile kaçamıyoruz.. Karter bir delinse farketseniz bile yolun ortasında kalırsınız farketmezseniz vay halinize.. Fiyat da astronomik değil zaten Opel'de - ben alırken taktırmıştım.

    Alıntıları Göster
    Karterin fiyatı önemli bir rakam değil. Ya 100 yada 150 YTL (Başka aksesuarlar da taktıracağım da fiyatını net hatırlamıyorum). Benim derdim, Otomatik VW Passat'lara takılmadığını servis yetkilisi söylemişti. Zira Passat'ın otomatik şanzıman ünitesi, karter muhafazasından daha alt seviyede kalıyormuş. Bu da otomatik şanzımana (yük binince) zarar veriyormuş. Acaba Astra için de böyle bir durum var mı onu öğrenmek istemiştim. Yoksa ne ağırlığını ne de fiyatını düşünüyorum. Yani bir de demiştim ya ben yıllardır hiç kullanmadım ve eksikliğini de duymadım da acaba karter muhafazası gerçekten gerekiyor mu yoksa satıcının palavrası mı diye merak ettim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: VolvoNokturn

    bizim türkiye yollarında nerden neyin çıkacağı , çukurun tümseğin nerden geleceği belli olmadığı yollarda öyle gerekliki , bir kere karter muhafazasını delmiştim , o olmasa neyi delerdim siz düşünün .

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: VolvoNokturn

    bizim türkiye yollarında nerden neyin çıkacağı , çukurun tümseğin nerden geleceği belli olmadığı yollarda öyle gerekliki , bir kere karter muhafazasını delmiştim , o olmasa neyi delerdim siz düşünün .

    100 YTL den kaçıp sonra başını vurma,taktır kafan rahat etsin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: panisher

    quote:

    Orjinalden alıntı: VolvoNokturn

    bizim türkiye yollarında nerden neyin çıkacağı , çukurun tümseğin nerden geleceği belli olmadığı yollarda öyle gerekliki , bir kere karter muhafazasını delmiştim , o olmasa neyi delerdim siz düşünün .

    100 YTL den kaçıp sonra başını vurma,taktır kafan rahat etsin

    Alıntıları Göster
    1997 senesinde sıfır Uno almıştık ve galeriden çıkarır çıkarmaz karter muhafaza taktırmıştık.. Tabi yıllarca şahinlere bindikten sonra çukur mukur tanımıyorsun.. Bayağı bir yararını görmüştük fakat sonraki arabalarımıza taktırmaya gerek duymadık.. Alçak arabaya alıştığımız içindir herhalde..




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.