Şimdi Ara

Karter Koruma Gerekli mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
5.774
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Darbelerden koruması konusundan ziyade, derin sulara girildiğinde sıvı temasından korumada ne derece etkili?

    Ağırlığı ne kadar ortalama? Yani ekstra ağırlıktan dolayı, fazladan yakıt tüketimine etkisi hissedilir mir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bitter -- 7 Aralık 2009; 22:23:37 >



  • Benim arabada yok ve 2 sefer dağ başında karter patlatıp kaldım birinde çekici çağırdım diğerini kendim yaptım ..
  • İlk sorunun cevabını bilmiyorum ama, kayda değer bir ağırlığının olacağını sanmıyorum.
  • Bence (!) kesinlikle gerekli ama sacdan yapılan ve hafif olanını tercih edin. Sert plastik olanlar da sıçrama su ve ağaç dalları gibi nesnelere koruyabilir fakat 3 mm kalınlığında bükme çelik plakalardan yapılma 30 kg ağırlığındaki nalbur mamülatı karter panzerine de gerek yok. Dersin sularına girdiğnizde korumaz, çünkü havalandırma delikleri var, sıçrama sudan bir derece koruyabilir. Daha çok yollardaki tümsekler, tel/demir gibi parçalar, taş ve kaya, lastik ve ölü hayvanlardan korur. Fabrikada ses izolasyonu olarak dizellere tam koruma takarlar ama benzinli motorlara uygulama takmama yönünde.

    Motorun kazalarda düşüp yolculara zarar vermemesine yönelik kaygılar dile getirildi forumda fakat motorun yere düşmesine sebep olacak bir kazada sacın motorun darbesine ve ağırlığına fazla mukavemet göstermeyeceğini ve yerinden çıkacağını/deforme olacağını düşünüyorum.

    Her halükârda sacdan mamül karter koruması taktırdığıma çok memnunum. İlk yıl görevini tam olarak yerine getirdi, bu yıl da otoban seyahatlerimde herhangi bir sorun yaşamadım. Çamurlu yollarda da sorun olmadı. Kediler de girmiyor artık motora.

    Taner Göde




  • güvenlik testlerinde,
    bir aracın 5 yıldız alabilmesi için
    kaza anında motor bloğunun tırnaklarının koparak aşşağıya düşmesi gerekiyor
    yani yaşam kabinine girmemesi gerekiyor.
    siz 5 yıldızlı araba alır, altınada saçtan felan kendiniz birşeyler takarsanız,
    bu motor bloğunun aşşağıya düşmesini engellemiş olursunuz.
    kaza anında motor bloğu, yaşam kabinine girerek yolcuların hayatını tehlikeye sokar.
    işte bu karter korumanın, kolayca kırılabilmesi için plastik malzemeden yapıyorlar diye dumuştum.
    yanıltıcı bilgi vermemişimdir umarım.
  • benim de gördüğüm; yeni nesil araçlarda plastik oluşu...
  • Motorun yere düşmesi gerekiyorsa bari karterin kendisini sağlam birşeyden yapsınlarda en ufak çarpmada kırılıp yağ boşalnamasa ..

    Belkide onuda dayanıksız alüminyum veya tutya gibi malzemelerden yapmalarının nedenide vurduğunuz zaman kırılıp darbeyi emmesi ve motora minimum zararın verilmesi içindir bilemeyeceğim ..
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Kaput Koruma ve Boya Ölçümü
    10 yıl önce açıldı
    Karter Muhafazası Gerekli mi?
    17 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • aslında araçları yere çok yakın yapıyorlar.
    böyle ben gibi, hız düşkünü olmayan kişilere,
    opsiyonel olarak araç yerden yüksek konumlandırılacak.
    istediğin yere gönül rahatlığı ile gideriz.
    şehir içi-şehirler arsı öylesine anormal tümsek ve çukurlar varki,
    ben daaaima aracımın yerden yüksek olmasını istemişimdir.
  • Karter korumayi aracima taktirmadan once malzemeden emin olabilmek icin incelemi$tim. Oyle aman aman bir agirligi yok, $oyle soyleyim, araciniza fazladan 2 tane daha ali$veri$ po$eti attiginizda yakit tuketiminiz kac mg artarsa, karter korumada da o kadar mg artar Sivi korumasina gelince, belki su birikintilerinden gecerken motora su sicramasini engeller, ancak derin sudan gecerken hic $ansi yok. Zaten karter koruma motorun fazladan isinmasina neden olmasin diye ustunde delikler dahi mevcut. O yuzden karter korumanin sudan koruma $eklinde bir fonksiyonu mevcut degil.

    Ek olarak, Taner Gode'nin de dedigi gibi hem agirlik, hem de motor isinmasini engelleme gibi durumlardan dolayi mutlaka orijinal olanini tercih edin. Ayrica bir kaza aninda karter korumanin da motorla beraber du$tugunu yetkili servis soyledi.

    Gecen gun Istanbul'un gobeginde ba$ima gelen olaydan sonra, aracla ilgili verdigim en dogru kararin da karter koruma taktirmak oldugunu gordum.


    Bu arada, bugun Cihangir'de arabanin altini berbat bir $ekilde vurdum. Yol asfalt degil, parke gibi ta$ti. Giderken arka koltuktaki arkada$a da bir$eyler anlatiyordum. Araclar gectigi icin parke iki taraftan cokmu$, ortasi yuksek kalmi$. Ben de hic dikkat etmeden devam ettim, 3 kere falan berbat bir metal sesi geldi, sanki aracin kaportayi falan bir yere surtuyormu$um gibi. Anlamadim, bir baktim geriye, yol o kadar cokmu$ ki, aracin altini vurmu$um. Vurdum dedigim de epey bir surttum yani. Neyseki yillik bakimda karter koruma taktirmi$tim. Araci parkettigimde altina baktim, karter koruma dupeduz yamulmu$. Icim rahat etmedi tabi, hafta ici bir ara servise gidip araci lifte kaldirtip altina bir bakacagim.


    Siz siz olun, 3'e 5'e bakmadan mutlaka araciniza karter koruma taktirin.




  • fabrika çıkışta araca plastik muhafaza takıyorlar. ben önce malzemeden kaçıyorlar diye düşünüyordum. benim plastik olan muhafaza dağılınca yerine serviste saç olan modeli taktırdım. işin ilginç yanı koruma amaçlı üretilen karter muhafazasının plastik olanı saç olandan daha pahalı.. ters geldi bana. ancak bunun da bir mantığı olduğunu düşünüyorum.. elbette saç olan nispeten iyi koruyacaktır. ancak çarptığında esneme yapmayacağından, çarptığı şekliyle kalacak olması nedeniyle ve aynı darbeyi kartere de ileteceğinden daha fazla zarar verebileceği görüşü de var.. fakat plastik muhafazanın ömrü çok uzun sürmüyor bu da ayrı..
  • Sayın derememo,

    Söyledikleriniz tamamen doğru. Kaza anında motorun yolcu kabininine girmemesi gerekiyor. Frontal bir çarpışmada bu büyük bir sorun olacaktır. NCAP'te
    alabilmesinin şartlarından birisi de o. Her durumda bu ikisi arasında biraz da tercih yapmam gerekiyordu. Fabrikada benzinlilere takılan yarım ay şeklinde ve plastik, dizellere takılan tam muhafaza ve o da plastik ve dolgulu. Benim serviste taktırdığım sacdan, siyah ve boyalı. Servisin kendisi fatura mukabilinde taktı. Daha önceleri kalın demirden takılanlara ben de itimat etmedim ancak sac karter koruması yukarıdaki mesajımda da belirttiğim gibi ülkemiz şartlarının bir zorunluluğu.

    Saygılarımla,

    Taner Göde




  • Altı yere yakın bir araç kullanıyorsan ve bozuk yollarda kullanıyorsan gerekli yok ben asfalttan çıkmıyorum diyorsan gerek yok. Golf 4 ümle patetes tarlası gibi yollarda defalarca altını çarptım. 70-80 tl lik karter koruma sayesinde çook masraftan dahada önemlisi yolda kalmaktan kurtuldum.
  • Hyundai Getz le neredeyse bir futbol topu kadar büyük bir taşın ütünden geçtim , ufak çiziklerle kurtardık , ne kadar sağlammış dedim kendi kedime.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayaz19

    Altı yere yakın bir araç kullanıyorsan ve bozuk yollarda kullanıyorsan gerekli yok ben asfalttan çıkmıyorum diyorsan gerek yok. Golf 4 ümle patetes tarlası gibi yollarda defalarca altını çarptım. 70-80 tl lik karter koruma sayesinde çook masraftan dahada önemlisi yolda kalmaktan kurtuldum.

  • bende kaporta ustasına galvanizli saçtan yaptırdım orijinal servisinde bulunmadığını öğrendim tabi yan san. de yokmuş 50 lira gibi birşey tuttu bence iyi oldu bende tav. ederim bizim yolların durumu malüm
  • Aracımın standartında sactan koruma var. Eğer olmasaydı pek çok defa karteri şanzumanı vs.yi kırmıştım..
  • bence gerekli bir alet.benim arabada fabrika çıkışı olarak mevcut sac koruma var,bugüne kadar birkaç küçük vukuat oldu görevini yaptı,fakat eski arabamda yoktu,serviste satılan,4 adet yassı 10 mm lik demirden oluşan bir koruma taktırmıştım,oldukça sağlam ötesi bir karter muhafazasıydı.
  • fiat servisi ile konustum karter koruma plastiktenmiş bu durumda motorun düşmesi ile ilgili bir sıkıntı yaşanmaz,
  • motor düşünce ne oluyor arkadaşlar? birden ortadan kaybolmuyor heralde.
    veya yer yarılıyor içinemi giriyor?
  • ben kesinlikle gerekli olduğunu düşünüyorum.sonuçta türkiyede yaşıyoruz yolda neyin nezaman çıkacağı belli değil.Yollarımız avrupa yolları gibi değil.Allah kosurun karteri delsek farkına varamasak komple motor yaptıracağız.80-100 tl lik sac karter belki bizi yüksek masraftan koruyacak.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.