Şimdi Ara

Katı hal bataryalarda maliyetler radikal oranda düşürüldü

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
15
Cevap
0
Favori
513
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Katı hal bataryalarda maliyetler radikal oranda düşürüldü
    Katı hal bataryaların yayınlaşması ve geniş ölçekte benimsenmesinin önündeki en büyük engellerden birisi de maliyetleri. Ancak Çinli bilim insanlarının ortaya koydukları düşük maliyetli yeni katı hal bataryası ile elektrikli araç endüstrisinde yeni bir döneme kapı açılabilir. Aktarılanlara göre yeni tasarım ile maliyetler yüzde 90 düşürülürken performans tarafında diğer katı hal lityum bataryalarla aynı seviye yakalanıyor.



    Katı hal bataryalarda maliyet yüzde 90 düşüyor



    Geleneksel lityum bataryaların sıvı elektrolitlerinin katı hal alternatifiyle değiştirilmesi daha hızlı şarj süreleri, daha iyi performans ve gelişmiş güvenlik standartları vaat ediyor. Ancak katı hal alternatiflerin geniş ölçekli kullanımı, yüksek malzeme ve üretim maliyetleri nedeniyle istenen seviyeye henüz ulaşabilmiş değil.



    Bu bağlamda Çin Bilim ve Teknoloji Üniversitesi'nden (USTC) araştırmacılar ticari uygulamalar için büyük umut vaat edebilecek bir tür katı elektrolit geliştirdiler. Dünyanın önde gelen kimya dergilerinden biri olan German Chemical Society's Angewandte Chemie tarafından yayınlanan çalışmada katı hal bataryalardaki pahalı Lityum sülfür (Li2S) ihtiyacı ortadan kaldırılıyor.



    Katı hal bataryalarda maliyetler radikal oranda düşürüldü
    Katı hal bataryaları, enerji yoğunluğunu artırmak için katot olarak oksit veya sülfür kullanıyor. Üstün performansları nedeniyle, sülfürler genellikle tamamen katı hal bataryalarının gelecekteki pratik kullanımı için en umut verici seçenek olarak kabul ediliyor, ancak yüksek maliyetler büyük engel. Aktarılanlara göre uygulanabilir bir katı hal batarya elektrolitinin üretim maliyeti kilogram başına 50 dolardan az olmalı. Ancak sülfür elektrolitlerinin fiyatı genellikle kilogram başına 195 dolar civarında seyrediyor.



    Ayrıca Bkz.Çinli şirket, ilk ticari potasyum iyon pili duyurdu: Elektrikli bisikletlere güç verecek



    Çinli araştırmacılar hammadde olarak lityum sülfür gerektirmeyen, LPSO adını verdikleri yeni bir sülfür katı elektrolit geliştirdiklerini duyurdu. LPSO, kilogram başına sadece 14 dolarlık bileşen maliyetiyle iki düşük maliyetli bileşikten sentezleniyor. Ki bu da diğer sülfit katı elektrolitlerin hammadde maliyetinin yüzde 8'inden daha az.



    LPSO ve lityum metal ile yapılan bir batarya, oda sıcaklığında 4.200 saatten fazla istikrarlı döngü gösterebiliyor. Performans ve enerji yoğunluğunda da diğer pahalı alternatiflerle eşleşiyor. Araştırmacılar performansta daha fazla gelişme kaydetmek için geliştirmelere de devam ediyor.



    Katı hal batarya rekabeti



    Geleneksel lityum bataryalarda Çin'in gerisinde kalan Japonya, Güney Kore, Avrupa ve ABD, liderliği ele geçirmek için katı hal bataryaları da dahil olmak üzere yeni nesil batarya teknolojileri üzerinde çalışıyor. Hem Toyota hem de Samsung, 2027 yılına kadar ticari katı hal bataryaları piyasaya sürmeyi planlıyor. Diğer Batılı girişimler de benzer tarih hedeflerini taşıyor. Çin ise 2030'a kadar tedarik zinciri oluşturmak için devlet destekli olarak çalışmalar yürütüyor.




    Kaynak:https://interestingengineering.com/innovation/china-low-cost-solid-state-battery-innovation







  • yanlış.. çoktan elektrikliler piyasaya ele geçirmeye başladı. bu fikrinin.degismesi çok basit aslında. 3 ay ELEKTRİKLİ araç kullan.bir daha fosilin yanından geçmezsin. 150.sene öncekileri teknolojiye dönüp bakmazsın. ben şu anda öyleyim. bir daha mümkün değil dönemem herhalde benzinli dizel saçmalığına. 45 kuruşa geliyor km. 350.tork anlık veren sesiz bakım işi olamayan araçlar düşünün. inanın fosil kullananlara acıyorum

  • Kilit nokta şu ; “oda sıcaklığında” , “geliştirilmeye devam ediliyor”

  • Katı hal bataryalarda maliyetler radikal oranda düşürüldü
    Katı hal bataryalarda maliyetler radikal oranda düşürüldütr.wikipedia.org
    George Westinghouse - Vikipedi
    https://tr.wikipedia.org/wiki/George_Westinghouse

    Bütün bu batarya sorunlarının temelinde 150 yıl önce yapılan bir ihale var...

  • bu tarz haberlerin pek bir önemi yok...bitmezde...

    25 yıl olmuş...hala batarya teknolojisi konuşuyoruz...

    Dünya son 50 yıl içerisinde çılgınca gelişti...

    ama bir fren bir yavaşlama gerekiyordu...


    ya hidrojenli araç haberi çıkar...ki bitik ölü projedir...her yönü ile...


    elektrik şuanki küresel piyasa için erken planlama hatası yapılmış bir ürün

    bir çok marka 2035'e kadar olan planlarını tekrar revize etmek durumunda kalıyor ve işi yavaştan almaları gerektiğini anladılar...


    yani anlayacağımız ki görürüz görmeyiz orasını bilemem...


    piyasa daha bir 10 yıl daha gerek fosik gerek hybrid yuvarlanıp gidecek...

  • infinite kullanıcısına yanıt

    yanlış.. çoktan elektrikliler piyasaya ele geçirmeye başladı. bu fikrinin.degismesi çok basit aslında. 3 ay ELEKTRİKLİ araç kullan.bir daha fosilin yanından geçmezsin. 150.sene öncekileri teknolojiye dönüp bakmazsın. ben şu anda öyleyim. bir daha mümkün değil dönemem herhalde benzinli dizel saçmalığına. 45 kuruşa geliyor km. 350.tork anlık veren sesiz bakım işi olamayan araçlar düşünün. inanın fosil kullananlara acıyorum


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fosil yakıtlı araçlar çok uzun bir süre daha bizimle olacaktır. Tüm üretimin kayma ihtimali yok çünkü bu kadar elektirikli aracı besleyecek elektrik üretimi yok

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • umtcnclk U kullanıcısına yanıt

    fosil yakıtlı araçlar için kullanılan petrolü alıp elektriğe çevirsek yarısı fazla kalır.


    -daha gelişmiş santrallerde elektriğe dönüşüm olacağı için bir çuval kadar araba motorundan iki kata yakın verimli bir dönüşüm olabilir.

    -ayrıca santralin baca sistemi arıtma filtreleme ile araçların çevreye vereceği zararı da yüzde 90 oranında azaltabilir.

    -ek olarak da elektriği havadan sudan güneşten elde etme imkanınız var çok daha uygun fiyatlarla.

    -elektrikli araç kullananların evden şarj etme imkanı olması gibi, şarj istasyonlarının çeyreği fiyatına evden şarj ederek tüketim maliyetini km de 40 kuruşa kadar düşürme imkanı... evde ucuz benzin kullanma imkanı yok ama.


    zaten şu anda Türkiyede elektrikli araç şarj istasyonlarının üçte biri elektriğini doğal kaynaklardan elde ediyor.


    fosil yakıtlı araçlar yıllarca daha kullanılacak ama avantajlı olduğu için değil, insanlar elektrikli araçları sorunlu gördüğü için.





  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Piller eskidiğinde ne olacak?
    Tabi ki yeni pil ve pil değişim talebi oluşunca kendi yenileme ve değişim piyasası oluşmaya başlayacak.
    Maliyetler hızla düşecek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • L.o.T.u.S kullanıcısına yanıt

    ben 15 yıldır kullanıyor ve göremiyorum dostum, sen farklı neler gördün bilemiyorum...

    ama yanılgı olduğunu söyleyebilirim.


    neyin 45 kuruşundan bahsediyorsun...

    Otomobil Genel forumlarında sayısız başlığa cevap olarak yazdım

    o bataryan sorun çıkarsın ben göreceğim senin 45 kuruşlarını...


    2010 model Honda'da sorun yaşadım hadi dedik teknolojisi çok eski...argesi 90'lı yıllar

    hybrid'e karşılaştığım batarya saçmalığı (5500$) zar zor garantiye almışlardı 2012'de...

    gerek zoe'nin (2014 Faz I Pil 2.yıl kira)

    8.yılında bataryasının çıkardığı sorun (10.000$ fatura çıkarmışlardı)


    o yüzden elektiriğin işi hele bizim gibi ülkelerde gideceği çok yol var...


    yanlış erkenden tercih eden tester kullanıcıda...aynada yani :)

  • 2100 e ancak gelir

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Sene 2003, Ülkede iktidar henüz yeni değişmiş, ekonomik vaatler verilmiş, yenilikçi olacağız, AB ye gireceğiz denmiş vb.

    Ben 20 yaşımdayım mobil cihazların hızlandığı yayıldığı, ilk kameralı telefonların gezindiği yılların henüz başındayız. Ben o zamanki aklımla "iktidarın yerinde olsam işi gücü bırakır dünyada ne kadar uzman profesör varsa transfer eder ve mobil enerji işini çözerim, çok uzun süre dayanan piller üretmenin yolunu bulurdum" diye bir cümle sarfetmiştim ve bunu öyle laf olsun diye söylemedim. Mobil cihazların çok gelişeceği ve enerjiye ihtiyaç duyacağı belliydi. Gelinen noktada biz inşaat, yol, köprü, park, camii yaptık. Bununla övündük. Bilim ile kavga ettik, liyakatin kalbine bıçak sapladık, doktorlara bile "giderseniz gidin" dedik. Gelinen noktada tüm dünya gelişti, biz hala nelerle uğraşıyoruz neyse....

  • infinite kullanıcısına yanıt
    Hocam kusura bakmayın. Kişisel yaşadığınız problemleri genelliyorsunuz.
    Garanti problemleri Türkiye'de her ürün de var. İçten yanmalı araçlarda problem yaşayıp, firmalarla problem yaşamayan azdır. 2012 Ford C-Max, 3000 km.de gaz yememe problemi ile karşılaştım. Yolda kaldım. Servise çekildi aracım. Aldığınız mazottan dolayı dediler. İşin içinden çıktılar. Yanıtınız Euro dizel değil dediler. Koskoca İstanbul'da, satışı yasak olan ürünü arayıp bulmuşum onlara göre. Tek tek fişleri önlerine koymasam, geçmiş olsun. Şimdi ne oldu. Bu da benim tecrübem. Ne diyeyim. İçten yanmalı araçlar pişmanlıktır mı diyeyim?

    8 yıl garantisi olan bir üründen bahsediyoruz. Bir çok, çok katılımlı araştırmada ömür olarak, tabiki kullanıma bağlı, 10 yıllar olduğu kanıtlanmış pil teknolojisinden 2 yıl sonra bozulacak diye bahsediyorsunuz. Binlerce kullanıcı tecrübesi var. Yapılan testler var. 3 yıl sonunda 103k km.de Hyundai kona da sadece %3 kapasite kaybı var. Ölçümle sabit. Birebir bildiğim bu.

    Elektrikli araçlara karşı olanların en önemli argümanı, pil bozulursa pil biterse. Bitmiyor arkadaşlar. Kabul etseniz de etmeseniz de, ticari maksatlı kullanmadığınız sürece bitmiyor. En azından %99 kullanıcı profili için mümkün değil göremezsiniz.

    Bu arada şunu da ekleyeyim. Arkadaşa kesinlikle katılıyorum. Bir daha içten yanmalı araç kesinlikle almam. Kullanmam. 2.aracım Skoda Superb idi. Elektrikli den vakit kalırsa, arada aküsü boşalmasın diye kullanıyordum. Yoksa yüzüne bakmazdım. Sattım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vs-fb -- 11 Temmuz 2024; 10:4:18 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • vs-fb kullanıcısına yanıt

    benden uzak şam'a vali... Katı hal bataryalarda maliyetler radikal oranda düşürüldü 

  • infinite kullanıcısına yanıt
    Kim ne ile mutlu oluyorsa onu kullansın zaten. Benim maksadım yanlışı düzeltmek. Yoksa herkesi elektrikli araç almaya yönlendirmek gibi bir misyonumuz yok. Selamlar.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.