Şimdi Ara

Hafif ticari araçlarda ÖTV oranı artıyor mu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
731
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Hafif ticari araçlarda ÖTV oranı artıyor mu?


    Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam satışları, 2022 yılı ocak-mart döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 23,5 azalarak 152 bin 50 olarak gerçekleşti. Bu daralmanın büyük bölümü, son 5 yılda satışları azalan hafif ticari araçlarda gerçekleşti.


    Hafif ticari araçların toplam satışlarının, bir önceki yılın aynı dönemine göre azalmasının ardından çalışmalar hız kazandı. Kulislere yansıyan bilgiye göre, Maliye Bakanlığı'nın yeni çalışmasında hem hafif ticarilerin satışını artıracak hem de devletin vergi kaybını önleyecek bir formül düşünülüyor.

    Türk otomotiv sanayisini 2001 krizinden çıkarıp ihracata yönelten ve Avrupa'nın üretim üssü olmasını sağlayan hafif ticari araçların iç pazardaki kan kaybı her yıl artarak devam ediyor. Yapılacak düzenleme ile bu kaybın önlemesi ve hafif ticarilerin yeniden eski günlerine dönmesi hedefleniyor.


    HIZ SINIRI OTOMOBİLLE AYNI OLUYOR, HER YIL MUAYENE ZORUNLULUĞU KALKIYOR


    Hafif ticari araçlarda muayene binek araçların aksine her yıl düzenli olarak tekrarlanmakta, böylece hem sürücülerin hem de araca binilen yolcuların güvenliği kontrol altına alınmakta. Yapılması düşünülen yeni düzenleme ile birlikte bu uygulama ortadan kalkıyor ve hafif ticarilerin muayene uygulaması aynı binek araçlarda olduğu gibi iki yılda bir oluyor. Muayene uygulaması, tescil tarihinden 3 yıl sonra başlıyor.


    Daha önce kamyonet sınıfında bulunan panelvan cinsi araçlar yeniden tanımlanarak hız limiti, şehirler arası yollarda 85, bölünmüş yollarda 100 ve otoyollarda 110 olarak belirlenmişti. Gelmesi beklenen yeni düzenleme ile birlikte hız sınırı da binek araçlarla aynı seviyeye geliyor.


    Bakanlığının bu yıl içerisinde son şeklini verip uygulamaya sokması beklenen düzenleme yalnızca camlı van olarak adlandırılan hafif ticari araçları kapsayacak. Camlı van dışındaki hafif ticariler için her yıl muayene ve hız sınırı uygulaması devam ederken ÖTV oranı da önceden olduğu gibi yüzde 15 kalacak. Yapılacak yenilikler camlı van araçları kapsayacak. Bu modellerin ÖTV oranının yüzde 30 olarak belirlenmesi bekleniyor. Araçlar önceden olduğu gibi ruhsatta binek değil, hafif ticari (camlı van) olarak geçecek.


    Sektörün önemli oyuncuları Volkswagen Caddy, Peugeot Rifter, Citroen Berlingo, Fiat Doblo'nun camlı van satışları, yeni düzenleme ile birlikte artabilir. Ancak donanım seviyesine göre güncel fiyatı 550 bin lirayı bulan araçların, yapılması muhtemel yeni vergi düzenlemesiyle birlikte 600 bin liraları geçmesi olası. Yeni düzenlemenin bu yıl içerisinde yasalaşması beklense de, düzenleme detaylarına ulaşılamadı. Otomotiv sektörü otoriteleri, çalışma hakkında temkinli ve düzenlemenin 2023 genel seçimlerinden sonraya kalabileceğini düşünüyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi scanh -- 6 Eylül 2023; 16:53:30 >







  • En saçma bulduğum konudan biri şu hız sınırı mevzuu.
    Sifir km Courier'ye 82 sınır koymuşlar, 90 model Şahine 110.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Satışını arttırmak için fiyatını arttırmak mı? Mükemmel bir fikir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ne idüğü belirsiz bir sözde haber sitesinin tıklanma oranını artırmak için uydurduğu asparagas haber. Boşuna kafa yormayın arkadaşlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alisilin07 kullanıcısına yanıt

    Zaten hız sınırı diye birşey olması başlı başına saçmalık.

    Şehir içinde tamam eyvallah ama onun haricinde hız limiti olmaması lazım.

  • Bir devlet düşünün düzenlemeyi sadece vergi geliri azalınca yapan. Neresi olabilir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.