Şimdi Ara

Kayra Online - Yerli MMORPG Oyunumuz Yakında. (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
220
Cevap
16
Favori
26.239
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
22 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cerade

    Oyun güzel gözüküyor.Grafikler tatmin edici.İnş başarılı olursunuz.
    Merhaba. Desteğiniz için teşekkürler. Grafikler konusunda hala geliştirmeler devam ediyor. Ayrıca oyunumuzun haritası bitmiş durumda. Tüm zindanlar tamamlanmış durumda. Artık işin arka kısmında daha çok zaman ayırdığımız için pek paylaşım yapamıyoruz. Fakat ilerleyen zamanlarda bazı mekanlarımız ve oyunumuzun hikayesi konusunda Tanıtım videosu yayınlayacağız. Çalışmalar devam ediyor.
  • 15 yıldır MMORPG oynayan biri olarak birkaç önerim olacak izninizle.
    Bu güne kadar sayısız mmorpg oynadım c9, cabal, tera, black desert, vindictus gibi beklentilerin aşırı yüksek olduğu oyunları da yıllarca bekledim ve oynadım.Sonuç abartmıyorum hepsi için tam bir hayal kırıklığı oldu. Bunun sebepleri ise çok basit.

    Bizim Türk milletinin yapısında rekabet, savaş ve gösteriş vardır. Bunu tam anlamıyla karşılayan yegane oyun ise Knight Online, Silkroad ve Metin2 olmuştur. KO ve Metin2'yi oynadım. Ama Knight Online'ın tadı başkaydı.O tadı hiç bir oyundan alamadım.

    KO'da öyle bir yapı vardı ki kendinizi bir ırka ait hissedip o ırk için level kasıp itemler dizip, savaş meydanında varınızı yoğunuzu ortaya koyuyordunuz.Hatta öyle yaşayan bir atmosferi vardı ki oyunda dilenciler, dolandırıcılar ne ararsan vardı.Ben bunu oynadığım diğer oyunlarda hissedemedim, diğer oyunlar çok ruhsuz geldi bana, en önemli eksik de bu bence.

    Önem vermeniz gereken şeyler oldukça basit.

    Rekabet için; ülke, ırk ayrımı
    Savaş için: Ülke savaşları, Irk savaşları ve levele göre saatlik kısa süreli ödüllü savaşlar olmazsa olmaz. Hatta dünya haritasından yer işgal etmeli savaşlar.
    Oyuna bağlılık için: AZ GÖREV olmalı.Lvl kasma slotları olmalı.Görevler bolca exp ve para vermeli sadece kesmeli ve item düşürmeli olmalı, salak gibi sağa sola yürütmemeli.
    Yaşayan Ortam için: Pazar yeri ticaret sistemi iyi olmalı.Bazı düşen itemlerin pazarda bir değeri olmalı.

    ve son olarak bunca yıllık oyun tecrübeme göre normal haritada PVP açma olayı kesinlikle olmamalı. Bunun bir amacı yok çünkü.Ne yani canı savaş isteyen pvp açıp haritadakileri mi doğrasın ? Slotta kasanlar emin olun oyunu bırakıyor bu sebeple. Savaş, meydanda savaşmaya gelenlerle olur, şehrin tarlalarında slot kasanlarla değil. Bu pvp açma olayını kim çıkardıysa sağlam küfür yemiştir bence bu güne kadar. Knight'daki gibi mert olun CZ'de girin savaşın ya da savaş alanında savaşı kazanın ülkeyi basın savaşın. PVP açma olayı kime sorarsan sor saçma sapan bir sistem.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DemirAtlıAdam

    15 yıldır MMORPG oynayan biri olarak birkaç önerim olacak izninizle.
    Bu güne kadar sayısız mmorpg oynadım c9, cabal, tera, black desert, vindictus gibi beklentilerin aşırı yüksek olduğu oyunları da yıllarca bekledim ve oynadım.Sonuç abartmıyorum hepsi için tam bir hayal kırıklığı oldu. Bunun sebepleri ise çok basit.

    Bizim Türk milletinin yapısında rekabet, savaş ve gösteriş vardır. Bunu tam anlamıyla karşılayan yegane oyun ise Knight Online, Silkroad ve Metin2 olmuştur. KO ve Metin2'yi oynadım. Ama Knight Online'ın tadı başkaydı.O tadı hiç bir oyundan alamadım.

    KO'da öyle bir yapı vardı ki kendinizi bir ırka ait hissedip o ırk için level kasıp itemler dizip, savaş meydanında varınızı yoğunuzu ortaya koyuyordunuz.Hatta öyle yaşayan bir atmosferi vardı ki oyunda dilenciler, dolandırıcılar ne ararsan vardı.Ben bunu oynadığım diğer oyunlarda hissedemedim, diğer oyunlar çok ruhsuz geldi bana, en önemli eksik de bu bence.

    Önem vermeniz gereken şeyler oldukça basit.

    Rekabet için; ülke, ırk ayrımı
    Savaş için: Ülke savaşları, Irk savaşları ve levele göre saatlik kısa süreli ödüllü savaşlar olmazsa olmaz. Hatta dünya haritasından yer işgal etmeli savaşlar.
    Oyuna bağlılık için: AZ GÖREV olmalı.Lvl kasma slotları olmalı.Görevler bolca exp ve para vermeli sadece kesmeli ve item düşürmeli olmalı, salak gibi sağa sola yürütmemeli.
    Yaşayan Ortam için: Pazar yeri ticaret sistemi iyi olmalı.Bazı düşen itemlerin pazarda bir değeri olmalı.

    ve son olarak bunca yıllık oyun tecrübeme göre normal haritada PVP açma olayı kesinlikle olmamalı. Bunun bir amacı yok çünkü.Ne yani canı savaş isteyen pvp açıp haritadakileri mi doğrasın ? Slotta kasanlar emin olun oyunu bırakıyor bu sebeple. Savaş, meydanda savaşmaya gelenlerle olur, şehrin tarlalarında slot kasanlarla değil. Bu pvp açma olayını kim çıkardıysa sağlam küfür yemiştir bence bu güne kadar. Knight'daki gibi mert olun CZ'de girin savaşın ya da savaş alanında savaşı kazanın ülkeyi basın savaşın. PVP açma olayı kime sorarsan sor saçma sapan bir sistem.
    Merhaba. Öncelikle desteğiniz, ilginiz ve tavsiyeleriniz için çok teşekkürler. PVP konusunda henüz son kararı zaten vermedik. Ben de yıllarca MMORPG oyunlarında zaman geçirdiğim için aslında pvp konusunda can sıkıcı olayların olmasını istemiyorum. Bu yüzden olabildiğince fikirlere açık durumdayız. Yeni nesil bir MMORPG oyun yapmak istiyoruz fakat eski özelliklerin çoğunu da oyunumuza entegre etmeye çalışıyoruz. Umarız ki bütün oyuncularımızın sevdiği başarılı bir proje çıkarabiliriz.




  • Oyun gayet başarılı görünüyor. Ben iyi bi mmo oyuncusu değilim ama naçizane bir oyun yapımcısı olarak ilk gözüme çarpan şey UI tasarımı oldu. Çoğu insan için önemli bi detay değildir belki ama benim gözüme çok batıyor UI tasarımı. Zamanınız artarsa bi elden geçirmeniz iyi olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: takamoto

    Oyun gayet başarılı görünüyor. Ben iyi bi mmo oyuncusu değilim ama naçizane bir oyun yapımcısı olarak ilk gözüme çarpan şey UI tasarımı oldu. Çoğu insan için önemli bi detay değildir belki ama benim gözüme çok batıyor UI tasarımı. Zamanınız artarsa bi elden geçirmeniz iyi olabilir.
    Merhaba. UI tasarımları tamamiyle değişecek. Sadece gelişim aşamasında hazır arayüz kullanmak istedik. Desteğiniz ve ilginiz için teşekkürler.
  • son durum ne ? Web sitesi vs var mı ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: batfleck03

    son durum ne ? Web sitesi vs var mı ?
    Merhaba. Web sitemiz ve forum sayfamız aslında hazır fakat yayınlamak için hala oyunumuzun belli bir noktasına gelmesini bekliyoruz. Oyunumuzun haritası zaten bitti ve karakterlerimizin geliştirilmesi devam ediyor. Bu arada önceden belirttiğimiz gibi çalışma ofisimizin değiştirilmesi ve oyun stüdyomuzun adıyla açtığımız bir mağazamızın bizi biraz oyalaması bazı şeyleri son 1 ayda geciktirdi. Şuanda hiçbir sorun yok ve çalışmalarımız devam ediyor. Desteğiniz ve ilginiz için çok teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • usta vallahi helal olsun inşallah güzel yerlere gelirsiniz :) başarılarınız devamını dilerim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nurullahcirak61

    usta vallahi helal olsun inşallah güzel yerlere gelirsiniz :) başarılarınız devamını dilerim
    Merhaba. Desteğiniz ve ilginiz için çok teşekkürler. İnşallah güzel bir proje ortaya çıkaracağız ve beklentileri karşılamaya çalışacağız. Çalışmalarımız tam gaz devam ediyor.
  • FrenzyTR58 kullanıcısına yanıt
    Uzun zamandır mmorpg oynamadım. Oyun çıkınca deneyeceğim bakalım. :) Kolay gelsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FrenzyTR58

    Merhaba. Desteğiniz ve ilginiz için çok teşekkürler. İnşallah güzel bir proje ortaya çıkaracağız ve beklentileri karşılamaya çalışacağız. Çalışmalarımız tam gaz devam ediyor.

    Alıntıları Göster
    Harika. Umarim muthis yerlere gelirsiniz.




  • @cato16 Desteğiniz için çok teşekkürler, her zaman bekleriz.

    @Deniztns Desteğiniz ve ilginiz için teşekkürler, umarız ki her şey güzel olur ve ülkemizde de bu tür çalışmaların çoğalmasında katkımız olur.
  • Herkese selamlar, belki bir faydamız olur diyerek görüşlerimi yazmak istedim. 1. sayfada verilen ekran görüntülerine bakarak oyun hakkında fikir edinmeye çalıştık, aklımız erdiği kadarıyla şöyle olsa daha iyi olur dediğimiz hususları aşağıda anlatmaya çalıştım. Amacımız üzüm yemek, bağcıyı dövmek değil, bu sektörde ecnebiler her yıl milyon dolarlar kazanıyorken bizim insanımızın da kazanması en büyük temennimizdir, hatta bir çok emek verilerek buraya kadar gelmiş bir işin sonuçsuz kalması da üzüntümüz olur. Elin gavuru bu işi hikaye yazarı, sanat yönetmeni, grafik editörleri, animasyon, envai çeşit yazılım uzmanı vs bir sürü insan ile yıllarca süren çalışma ile yapıyor, bunu da göz ardı etmemek lazım, adamlar çalışıyor. Bir çalışmayı kötülemek başka bir şey, eleştirmek başka bir şey, adam fps seviyordur mmorpg oyuna kötü der, sebep sadece bu tarz oyunlardan hoşlanmamasıdır, birisi kırmızı seviyordur ötekisi maviyi beğenmez. Gerçekten kaliteli bir ürün ortaya koymak istiyorsanız bütün yorumları okuyup anlayıp hangi açıdan hangi konuda neyin niçin nasıl değişmesi gerektiğine sizin karar vermeniz gerekecektir, her söyleneni yapmak da olmaz, gözardı etmek de olmaz, oyun hakkındaki eleştirileri okurken bence bunlara da dikkat etmelisiniz.

    Öneri: Oyunu piyasaya sürmeden uzun zaman önce fragman vs tanıtım yapmanız gerekir, server açıldığı gün aralıklarla gelip giden 3-5 kişi ile karşılaşmamak için oyunculara ulaşma, talep beklenti oluşturma vb işleri de çok önceden planlamalısınız, kötü yönetilen bir süreç sebebiyle işler sekteye uğrayabilir, hatta bütün çalışma çöpe gidebilir.

    Yazarak ne kadar anlatılır bilmem ama gördüğümüz birkaç resim üzerinden düşüncelerimi genel olarak tarif etmeye çalışacağım, neticede hikaye video gameplay bilgileri elimizde yok. Sizlere faydalı olduğunu düşündüğünüz kısımları kendinizce değerlendirirsiniz.

    -oyun hikayesi hangi zamanlarda veya nasıl bir ortamda geçiyor, bunu bilemiyoruz. Çünkü bazı ortamlar aşırı parlak keskin – bazıları eski çağ görüntüsüne sahip, bazıları modern yapı - bazıları eski yapı, bazı yapılar gerçekçi - bazıları fantastik veya yüzeysel görüntüler. Genel olarak baktığımızda, şöyle bir ortamda şöyle bir hikaye geçiyor diyemiyorum.

    -Grafiklere odaklanılmış ama hangi türlere ne kadar detay kullanılacak belirlemeniz lazım, tüm alanlar mı çok detaylı olacak, mimariler mi, sadece karakterler mi, silahlar mı, ağaç çimen tencere tava çevre nesneleri mi, genel bir yapı yok. Bazı duvarlar da detaylar ve yansımalar seçilebilirken aynı duvarın köşesindeki kaplama çok kötü bir görüntü verebiliyor. Çok iyi görüntülere sahip bir oyun yapmak isterseniz daha detaylı çalışmanız gerek, bu haliyle gereksiz yere uğraşmış olursunuz + gpu cost olmuş olur, ayrıca detaylar oyunun tutması için geçerli bir sebep değil, tonla paralar harcanan AAA olup da umduğunu bulamayan zilyon tane oyun var, fakat kötü grafiklere sahip (silkroad metin2 knight wow) hala sevilenler mevcut.


    Sol üst köşede ve orta üstte Oyuncu özellikleri çok sade, basit, biraz süslemek lazım. aşağıdaki skil paneli ve grafikler bence güzel.

    (RXX şeklindeki yazılar 1. sayfadaki resimlerin numaralarıdır, resme tıklayınca orta üstte yazan numara)

    R41. kare yapılar çok bilim kurgu türüne benzemiş, kenardaki taşlar güzel ama düz çizim tarzı star wars 'ı andırıyor. karakter ve elindeki silah harika görünüyor, ama silahın orta kısmındaki efekt elektrikli bir alete benzetmiş, tam bir yorum yapabilmek için oyun içinde hareketli görmek lazım.

    R42. gayet güzel, otlar, toprak, taşlar ağaçlar, gökyüzü, ortamda güzel bir hava var, sadece duvarlardaki kaplama rahatsız edici, tekrar eder bir tarzı var, sade dalgalı bir desen ile birlikte köprü kemerleri gibi döşemelerde küçük farklar olsa güzel olurdu

    R43. karakterin önündeki taşlar bence fazla parlak, cilalı. köyün arka planında ağaçların arkasında boşluk varmış gibi bir görüntü olmuş, genel ortam gayet güzel.

    R47. her tarafta gerçekçi detaylı görüntüler var fakat hemen ilerde kapı girişinin sağında solunda duran sütunların köşeleri kötü duruyor, resmin sağ dibindeki küçük parçada da aynı durum var, köşe kaplamasını geçişli bir şekil yerine daha net ve kesin hatları olan bir doku yapabilirdiniz

    R52. karakterin arkasındaki surlar için çok uğraşılmış ama biraz daha süsleme ile (ot çiçek sarmaşık ağaç taş girinti çıkıntı vb.) daha iyi olabilirdi, sade kalmış. surların üstünde beyazlık gibi lekeler iyi ama yeterli değil, daha görünür belirgin olmalı, yokuş çıkarken surun üst tarafında yapılan süsleme karakterin arka tarafındaki sura da yapılsa güzel olurdu, surun üstü düz çizgi gibi boş kalmış. en yukarıda çatılar da ortam ahengine uymayan bir durum var, ışık mı renk mi detaylandırma mı bilmiyorum, surun üstündeki ahşap ev de böyle bir durum yok gayet güzel ortama uyum sağlamış. karakter, silah, elbise gayet güzel, hatta müthiş olmuş, AAA kalitesinde. yer ve yakın plan görüntüler gayet güzel


    R54. su borusu, oyun hangi çağda nasıl bir ortamda geçiyor, olay nedir, battal gazi filmlerindeki kol saatini hatırladım ?

    R1. yerdeki halılar ve yatak çok parlak ve renkleri cavlak, evin içi yeterinde aydınlık fakat duvardaki lambalar biz de varız der gibi gün ışığı ile mücadele edip sarı sarı parlamaya çalışıyorlar


    R2. yer döşemeleri çok parlak, her yer ıslak gibi görünüyor, karşıdaki evin arkası açık, ekrandaki yoğunluk hissini bozuyor, sokak ışıkları R1. resimdeki gibi

    R3. ot kaplamalarınızı değiştirin derim, renk ortamına uyumsuz duruyorlar, sütunlardaki kılıçlar sanki kılıç değil taşlarda çıkıntı gibi duruyor, taş bile olsa en azından farklı bir kaplama kullanabilirsiniz.

    R5. ortadaki obje gayet güzel, ama ona bağlanan halatları biraz daha çalışıp süsleyebilirdiniz, sunum ve gösterim önemli.

    R7.tam karşıda arka plan bomboş duruyor, bu şekildeki boşluklar bence bütün sahneyi boşaltıyor, bir sürü obje malzeme item vs eklenmiş çalışılmış bir sahneyi boşa düşürüyor. kubbe ve döşemesi, ateş minder gayet güzel olmuş. ışık renk doku tema uyumu bence perfect. belki kubbenin üstündeki kaplamalardaki renkler için birşey düşünülebilirdi, kubbenin yan tarafları küçük ve pürüzlü renkler varken tepesinde boyalar uzamış gibi

    R8. harika, özellikle karşı bina rengi tonları ve sol taraftaki binanın dokusu baya güzel olmuş, ben çok beğendim

    R15. ortadaki obje kapı girişi galiba, bilemedim, bu orta alan uğraşılmış yapılmış ama etrafı kaba bir toprak doldurması ile boğulmuş, güzelliği ortaya çıkarmak yerine kaybolsun diye uğraşılmış gibi

    R16. buranın mağara veya zindan olduğunu düşünüyorum, mob ve player lar ile burayı doldursanız bile ortam (en azından duvarlar ve yukarısı) boş kalacaktır, çok yüksek bir mekan, biraz daha doğal şekiller vermelisiniz eklemelisiniz, ilk bakışta bomboş bir ortam ve birkaç yeşil kristal + taş görünüyor, ortamı detaylandırmanız lazım, silah ve elbise on numara beş yıldız

    R18, R19. yine boş bir ortam, detaylandırmak lazım

    R20. yerdeki otlarda çeşitlendirme yapın, karşı dağlar bomboş görünüyor, ortamda çok fazla parlama yansıma var

    R22. köyün dışı bomboş kaya toprak dağ, hiç ferahlatıcı bir görüntü değil

    R28. çok basit bir görüntü var, R30. hoş bir ortam, bu iki ekran birbirinin devamı ama ikisi de aynı hissiyatı veremiyor, birbirinden farklı duruyorlar

    R31. dış taraf çok boş ve basit

    R32. tüm kale de aynı kaplama kullanıldığı için yüzeyler girinti çıkıntı şekli vs seçilmiyor bile, oyun içinde nasıl görünür bilemem ama şu anda karşıdan düz bir kareli desen gibi görünüyor




  • merak etmeye başladım.Oyunun sitesi veya sosyal medya hesabını açtıysanız bi link atarmısınız ?
  • @processtr Öncelikle bu derece detaylı yorumlamanız, desteğiniz ve ilginiz için çok teşekkür ederiz. Kendi yorumlarımızdan ve kendi bakış açımızdan ziyade oyuncularımızın yorumları bizim için çok daha değerli olduğunu belirtelim. Bu her zaman böyle olacaktır ve hatta bu konuda forum sayfamızda birçok kez anketler ve yorum konuları açacağız. Detaylı incelemeniz doğrultusunda biz de paylaştığımız her ekran görüntüsünü tekrar gözden geçirdik. Gözden kaçan bir detayın olduğunu fark ettik. Oyunumuzun nihai görüntü biçimi(ki bunların içinde kaplamaların yansımaları, detayları ve daha birçok özellik) paylaştığımız ekran görüntülerinden sadece birkaçında yer alıyor. 13.09.2019 tarihinden önce paylaştığımız ekran görüntülerinde temel gelişim süreci etkisiyle birçok konuda hata yaptığımızı kabul ediyoruz. Fakat şuan sık sık ekran görüntüsü alma fırsatımız olmadığı için her yerin tekrar ekran görüntüsünü alamıyoruz. Şuanda bir resmi tanıtım videosu üzerinde çalıştığımız için, artık ekran görüntülerinden sıyrılma vaktimizin geldiğini düşünüyoruz. Tanıtım videosunda birçok mekanı, efekti ve mekanikleri görmüş olacağız. Özellikle yorumunuzda ve incelemelerinizde dikkat ettiğimiz şey ise, bizim zaten değişiklik yapacağımız konuların %90 'ını yakalamış olmanızdır. Bu yüzden bahsettiğiniz her maddeyi inceledik, neleri zaten yaptığımızı ve neleri henüz yapmadığımızı ayırt ederek çalışma listemize ekledik. Bu yüzden çok teşekkür ederiz.

    @MagicalPoweRR Sosyal medya hesaplarını henüz açmadık, aslında hesaplar ve web site hazır fakat, bu oyunun herhangi bir oyunun PVP serveri mantığıyla kendisini duyurmasını istemedik. Her şeyin kusursuz olduğunu fark ettiğimiz an tanıtım videosu ile birlikte bir web site açacağız. Tabi ki forum sayfası aracılığıyla oyuncu topluluğumuza kapımızı açmayı düşünüyoruz. İlerleyen haftalarda bu konuda duyurumuzu yine buradan yapacağız. Desteğiniz ve ilginiz için çok teşekkür ederiz.




  • Herkese merhaba. Birçok ÖM aldık oyunumuzun şuanki süreci ile ilgili. Projemizde herhangi bir aksaklık yok, karakter ve zırhları konusunda çalışmalarımız devam ediyor. Belirttiğimiz gibi haritamız tamamen bitmiş durumda. Oyunumuzda kullandığımız zırhlarla ilgili ufak bir görsel paylaşmak istedik.

    Kayra Online - Yerli MMORPG Oyunumuz Yakında.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FrenzyTR58 -- 16 Ocak 2020; 17:34:10 >




  • FrenzyTR58 kullanıcısına yanıt
    Beklemedeyiz

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Herkese merhaba. Bir süredir paylaşım yapmıyoruz, özelden aldığımız mesajlara göre sabırsızlanan arkadaşlar ve projeyi yapmaktan vazgeçtiğimizi sanan arkadaşlar mevcut. Oyunumuzdaki zırhlar, animasyonlar, efektler, yaratık modelleri, NPC'ler, karakter silahları tamamlanmış durumda. Fakat oyun motorundaki derleme işlemleri hala devam ediyor. Aşağıda sadece silahlarımızdan bazılarını görebilecek şekilde filtre koyarak bir görsel paylaşmak istedik. Normalde harita dışında tanıtım videomuza kadar hiçbir içerik göstermek istemiyoruz. Fakat bir görselden zarar da gelmez diye düşündük. Küçük bir somut kanıtımız olsun. Çalışmalar tam gaz devam ediyor.

    Kayra Online - Yerli MMORPG Oyunumuz Yakında.




  • Sık sık konuya bakıyorum.Tanıtım videosunu heyecanla bekliyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cerade

    Sık sık konuya bakıyorum.Tanıtım videosunu heyecanla bekliyorum.
    Merhaba, Desteğiniz ve ilginiz için çok teşekkürler. Tanıtım videomuzun dolu dolu olması adına elimizden geleni yapıyoruz, biraz geç olabilir fakat gerçekten tatmin edici bir görüntü vermeyi hedefliyoruz.
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.