Yerli milli propagandası yapmadan , vatandaşını ser sefil etmeden , orada burada şov yapmadan , kredi kartından 750 TL haraç almadan yapıyorlarmış Bakınız Güney Kore dünyada "chip üreten" sayılı bir kaç ülkeden ve sanayii devi oldu artık Önemli not : 2001 yılında başlayan KF-21 Boramae projesi 2026 yılında seri üretime başlanarak bitmesi planlanıyor , öyle 2 senede olmuyormuş değil mi? Güney Kore Hava Kuvvetleri, F-4 ve F-5 uçaklarının yerini almak üzere FA-50 jet motorlu eğitim-taarruz uçağı konseptinden sonra KF-21’e 2001 yılında başlamıştı. Uçağın ilk etapta 4,5’uncu nesil (tam hayalet değil) olarak yeni sistemlere sahip olması, ardından da motor teknolojisi ile 5’inci nesil (yani tam hayalet) tasarım haline getirilmesi planlanıyordu Kore Cumhuriyeti envanterinde bulunan ve artık iyice yaşlanmış durumda olan F-4E Phantom II ve F-5E/F Tiger II uçaklarının yerini almak için yeni bir uçak arayışına girer. Bu süreçte havacılık sanayinin gelişmesine paralel olarak bu ihtiyaç için hazır bir uçağı direkt satın almak yerine milli imkanlarla geliştireceği bir uçağı tedarik etmeye karar verir. KAI (Korea Aerospace Industries) daha önce KT-1 ve T-50 eğitim uçaklarını geliştirmiş daha sonra FA-50 (Advanced Jet Trainers & Light Combat Aircraft) uçağını üretmiş, bunları farklı ülkelere ihraç etmeyi başarmış ve F-16 üretimi ve T-50 geliştirme projeleri için Lockheed Martin firması ile yakın ilişkiler geliştirmiştir. Bu yakın ilişki, KF-21’in tasarımı, geliştirme ve üretim sürecinde onların en büyük gücü olacaktır. Endonezya ortaklığında mali sorunlar çözülüyor Uçağın yüde 20’lik ortağı ise Endonezya, KF-21’in 4,5’uncu nesil modelinden alacak olan Endonezya, uzun bir süredir Güney Kore’ye borçlarını ödeyememesi sonrasında ortaklık hakkında soru işaretleri oluşmuştu. Geçtiğimiz günlerde Endonezya, Güney Kore ile işbirliği içinde geliştirilmekte olan KF-21 Boramae savaş uçağı projesinin ortak geliştirilmesiyle ilgili ödenmemiş borcu ele alma taahhüdünü yineledi. Güney Kore ve Endonezya arasındaki işbirliğinde projenin toplam değeri 6,5 milyar dolar. Anlaşmaya göre, ödemelerin yüzde 20’sinden Endonezya sorumlu. Ancak, finansal kısıtlamalar nedeniyle Endonezya taahhütlerini yerine getiremedi. Ancak Endonezya, Rafale savaş uçaklarını almasına rağmen projede yer almaya devam etme kararlılığını bir kez daha yineledi Endonezya bu yıl içinde ilk taksit olan 80 milyon doları ödecek. Arkasından yeni bir ödeme planlaması yapılacak. KF-21 BORAMAE, 2 adet 22,000lbf (97.9kN) itki üreten F414-GE-400K motoru ile donatılmıştır. Bu motor aynı zamanda F/A-18E/F Super Hornet uçaklarına güç vermektedir. Prototipler için (6 adet) toplamda ise 15 adet motorun GE Aviation firmasından tedarik edilmesi planlanmıştır. Seri üretim uçaklarında da aynı motorların kullanılması ancak bu motorların Güney Kore'de lisans altında üretilmesi hedeflenmektedir. KF-21’in 25.600 kg maximum take-off weight (MTOW), 2.900 km. operasyonel menzile, 2.200 km/h sürate ve 7.700 kg faydalı yük taşıma kapasitesine sahip olması beklenmektedir. KF-21 BORAMAE 16,90 metre uzunluğa, 4,70 metre yüksekliğe ve 11,20 metre kanat açıklığına sahiptir. Ayrıca Kore KF-21 uçağını ihracat stratejisi gözeterek üretmektedir , KF-21 4. nesil taarruz uçaklarından hızlı ve daha az radar izi ile stealth özelliğinden ödün verildiği için F-35 uçağından daha fazla mühimmat taşıyabiliyor ve 4. ve 5. nesil taarruz uçakları arasında kendine yer bulup ihracatı ve ticari açıdan da önemli yere geliyor < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Velvet Golet -- 15 Ekim 2024; 10:49:45 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
KF-21 Boramae Güney Kore Uçağı
-
-
Güney Kore
ABD-AB ve tüm batının her türlü elektroniğine, aviyonik ve motoruna kolayca ulaşabiliyor.
bu yüzden kısa bir sürede gayet güzel bir uçak ortaya çıkardılar.
bizim TFX'ten daha küçük bir uçak.
aslında TFX'in ilk planlarında bizim ki de küçük olacaktı.
F-4 Phantom'ların yerine F-35'ler gelecek
F-16'ların yerine de TFX'i yapacaktık.
fakat F-35'ler gelmeyince, onların rollerini de yapabilecek bir uçak tasarımına gidildi.
bu yüzden TFX büyütüldü. büyüdüğü için de daha kuvvetli motorlara gerek duyuluyor.
hesaplamalara göre 2x35.000 libre itki istiyorlar.
fakat F-16 motorlarını kullanacağımız için onlar 29.000 lb itişli.
birleşik arap emirliklerine satılan F-16V
ve hindistana teklif edilen (F-21 adlandırılan) uçakların motorlarında bazı modifikasyonlarla 32.000 lb itki alındı.
-
İşte önemli nokta bu kadar teknolojiye ve maddi güce rağmen adamlar Endonezya mali ortak olarak almak zorunda kaldı ve yıllardır hala bitiremedi
Siz konuyu yanlış anlamışsınız , sıfırdan savaş uçağı üretmek öyle kolay iş değil bizim prototip uçağı çıkar bakalım ses hızına kaç parçaya bölünüyor gövde olur mu olabilir milimetrik bir hatada bu en küçük örnek
Havada 100 km hızla dümdüz uçan pervaneli drone yapmaya benzemez savaş uçağı üretmek hemde sıfırdan
Öyle kolay olsa Rusya Amerika her sene cep telefonu çıkarır gibi uçak modeli çıkarırdı
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Güney Kore'nin ne zaman böyle işlerini görüp bizden dem vurulsa aklıma yıllardır paylaştığım şu makale geliyor.. (biraz uzundur ama okuyun)
"Ancak Endonezya, Rafale savaş uçaklarını almasına rağmen projede yer almaya devam etme kararlılığını bir kez daha yineledi" şurası bile Endonezya kadar vizyonumuzun olmadığını gösteriyor.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X