Kore firması Ssang-Yong satıldı ve KGM adı altında ülkemize Torres elektrikliyi getirdiler. Daha önce Seres3 aldığım için bayi müdüresi Aslı hanım teste çağırdı gittim. Aslında “İçten Yanmalı” araçdan devşirme olduğu için biraz çekimser gittim. Bence “Elektrikli Araç EV” ilk tasarımdan itibaren elektrikli tasarlanmalı. Torres DEV gibi, iri, dışardan Rang Roverlarla yarışıyor. Sırada bekleyen test sürüşleri olduğu için fazla donanım incelemesine geçmedim, aslında çok kısa yaptırdıkları sürüş mesafesini rica ederek İzmir - Buca çevre yolunda 10km kadar sürdüm. Eksik gelen donanım diye yazılanlar; - Arka kapı cam perdeleri, keyfe keder - koltuk arkası açılır servis tepsisi, olmadığı yi olmuş, güvenlik ve ilerde trim sesi - Ambiyans yadınlatma, 250tl uzaktan kumandalı usb ambiyans aydınlatma alırım - Kararan dikiz aynası, evet bu olsa iyi olurdu. Bu Avrupa paketiymiş, kısıtlanmasına sebep %40lık pakete geçmemesi çin fiyat ayarlamasıymış. Araç içi çok ferah, geniş, rahat, konforlu, ekran şahane, ekran arayüzü çok güzel, menüler anlaşılır. Sürüş değerleri D sınıf araç hakkını veriyor, bozuk kesimlerden lık lık geçiyor. 10km sürüşde gördüm ki, bende ki diğer EV Kia Niro ve Mg Zs Ev ye göre enerji sarfiyatı 100km ortalamasında 4-5kw daha fazla. Eco modda düz yolda 16-18kw, biraz süratte 100-110km de 22-24kw gib. Ancak sonuçta 1kw için 1.7tl (indirimli ev tarifesi) verdiğim için sorun değil, 100km de 30tl değil 40tl yakmak yine de ucuz. Normal benzinli Torreslerin alt yoldan yüksekliği 21cm gibi, EV de batarya şişkinliği var ama yinede oldukça yüksek 17cm var. Bozuk yollarda sorun olmaz. Bu sınıfta (D) bu kadar iri ve gösterişli elektrikli araç için 1695tl fiyat oldukça uygun. Üstelik 1 milyon km batarya garantisi ile. (dikkat, garanti sadece verim kaybı yaşanırsa geçerli, kullanıcı hataları yok) Menzile gelince, 73kw batarya ile, yazılan 635km şehirçini yapmaz gibi, en iyi ihtimalle 500km görürseniz sevinin. Karma değer wltp 405km. Uzun yolda, Çok çok iyi yol ve sürüş şartlarında 380-400km, normal sürüşde 350km olur gibi. Alınır mı? Bu yazdıklarımı okuyup değerlendirip sizler karar vereceksiniz. Çok büyük beklentileriniz yoksa, alınır. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mimleon -- 19 Şubat 2024; 20:47:30 > |
KGM Torres Elektrikli Test sürüşü yaptım, görüşler
-
-
bende kısa bir test sürüşü yaptım ama parkurda hız yapamadığım için yalıtımı anlayamadım,
siz yalıtım konusunda yorum yapabilir misiniz
-
Testte 4 kişiydik, konuşmaktan dikkat edemedim, ancak rahatsız edici bir durum olmadı.
İri olduğu için 100km de. sonra rüzgar sesi olur sanırım.
-
Ekrana değil de dikiz aynasına yansıtsa daha iyi olurmuş. Rav4 ler dikiz aynasına yansıtıyor kamera görüntüsünü.
-
Fiyatı daha uygun olmalıydı bence bu aracın.
%54 gümrük vergili Çinli'lerle aynı fiyat. Skywell et5, Byd atto 3 vs de bu fiyatlarda. Bilindik vs bir marka olsa anlarım da ismi değişmiş ssangyong sun, biraz chery den örnek al. Uygun fiyata sat işte 1-2 sene, piyasayı domine et. İnsanlar tanısın seni.
-
Test parkuru kısa olduğu için çok doğru olmaz belki ama ben genel anlamda beğendim,
MG4, Tesla Model 3, VW ID4, Subaru Solterra, BYD Atto3 'ü test ettim/kullandım,
Marka ve distribütör konusunda kafam karışık biraz ama vergi avantajından dolayı fiyat/performans olarak içlerinde en iyi diyebilirim
Yeni E-3008, Renault Scenic, Ford Explorer ve VW ID4 fiyatları da belli olsun o zaman karar vericem
-
Torres D suv aynen Skyweell gibi.
Skywell de aynı fiyat çerçevesinde.
Atto3 veya diğerleriile kıyaslamayın..
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X