Şimdi Ara

Kia Cee'd vs. Citroen C4

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
14
Cevap
0
Favori
748
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,

    2-3 ay sonra alacağım araç için adayları 2 ye düşürdüm:

    - Kia Ceed Concept CRDI (Manuel-128 BG)
    - Citroen C4 Comfort Plus (Manuel-115 BG yada MCP)


    Kesinlikle manuel istiyorum ancak Citroen C4'ün 115 lik manuelleri piyasada çok çok az olunca mecbur geriye MCP şanzımanlılar kalıyor. 92 bg olanlarını düşünmüyorum, ESP de yok üstelik...!

    Siz bu iki araç içerisinden hangisini tercih ederdiniz?

    Citroen'in dizel motoru çok keyifli, dayanıklı ve en ekonomik (4-4,5 lt/km) dizel motor. Ancak Forumda incelediğim kadarıyla bazı sinir bozucu sorunları çıkabiliyor.
    -Direksiyon titremesi,
    - sağdan soldan ıslık-üfleme sesi,
    - otomatik camların kapanırken acayip bir ses çıkarması zorlanıyormuş gibi,
    - döşemede soyulma, renk atması
    - MCP şanzımanın kararsızlığı...

    Kia'nın dizel motoru ise Citroen'e göre daha güçlü ve dayanıklı olsa da ortalama yakıt tüketim değerleri ( 6-6.5 lt /km) Citroene yaklaşamıyor. Bunun dışında forumda Kia ceed ile alakalı net, bariz bir kronik sorunla karşılaşmadım ben.

    Yorumlarınızı bekliyorum...







  • Ceed sahibi olarak cevaplandirayim, kronik olarak abs de gereksiz kitlenme vardi dusuk hizlarda arac kizaklaniyordu, fakat ucretsiz abs guncellemesi ile bu durum duzeldi, simdikilerde zaten yoktur. Performans olarak gayet iyi, 2500 devirden sonra ozellikle ara hizlanmalarda gayet keyif veriyor. Ben aldigim zamanda fiyat/performans olarak cok iyidi, 50 bin liraya cam tavan, ledler, bluetooth, lastik/far/park sensoru, 17 inc jantlar, otomatik katlanan aynalar vs. hepsi var. Donanim olarak bir tek belki de xenon olsaydi iyi olurdu dusunuyorum. Motor acisindan oldukca sorunsuz, tek handikapi otomatikleri biraz fazla yakiyor. Ben duz vites ile en agresif kullanimimda 6.4 litre goruyorum. Su an muhtemelen fiyatlar ucmustur, bilmiyorum ne kadar ama iyi ki almisim diyorum aracimi, uzmedi beni hic. Malzeme kalitesi de gayet iyi. Otomatik fazla yaksa da en azindan tork konvertorlu oldugu icin kafaniz rahat olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • KafzieL kullanıcısına yanıt
    -Direksiyon titremesi,

    2012 model araçlarda salıncak burçlarından dolayı olabiliyordu.Servis anında değiştiriyor.Yeni modellerde duymadım.

    - sağdan soldan ıslık-üfleme sesi,

    Dikiz aynalarından gelen ses sanırım.Ben hiç duymadım.Duyanlar varmış :)

    - otomatik camların kapanırken acayip bir ses çıkarması zorlanıyormuş gibi,
    İlk kez duydum.Sadece cam tamamen kapanıp yerine otururken biraz ses geliyor.Hiç dert etmemiştim.

    - döşemede soyulma, renk atması
    Kimyasal sürülürse dökülür . Ele sürülen krem temizlik malzemesi vsvs tüm araçlarda soyulma yapar.Ben sadece suyla siliyorum hiç bir sorun yok.Arabayı yıkattırırken başında durun.

    - MCP şanzımanın kararsızlığı...

    Saçma sapan bir şanzıman şirket arabalarında kullanıyorum ve hiç sevmiyorum.

    Son olarak bu araba 1500 devirde 240nm tork 1750 devirde 270(overboostla 285) nm tork üretiyor.Sürüş zevki olarak kia motoru ile kıyaslamak çok mantıklı değil.




  • 2 aracada sahip oldum kullandım c4 5 ay ceed 4 ay 2 side dizel otomatik...

    ceed görünüş olarak çok daha spor ve güzel bi araçtı severek aldık kullandık ilk olarak yakıt olarak bizi hiç memnun etmedi tam aksine üzdü şehir içi eşim kullanırken 9litreleri gördük uzun yoldada 6civarı.. satmamın nedeni şehir içinde küçük bi kaza eşim kullanıyordu abs hatası yüzünden araç durmadı çok rahat duracağı yerde ve araçtan soğuduk çünkü bebeğimiz vardı.. başka bir eksisi içindeki parlak black denen yerler çok aşırı çiziliyordu.. başka bir sorunu usb bazen kendi kendine devre dışı kalıyor radyoya geçiyordu bi türlü düzeltemediler bi çok kişide vardı bu sorun.. ancak kuşkusuz daha güçlü bir motora sahipti.. açılır cam tavanı güzeldi ancak zamanla ses yapacağı aşikardı..

    c4 aldık ardından ( çünkü dizel otomatik şart ve seçenek az ve asla dsg olmamak üzere) 5 ay kullandık ceed den sonra bize hiç yakmıyor gibi geldi aynı şartlarda 6 litreyi hiç görmedi uzun yolda 3.8 lere kadar iniyordu ortalaması... sizin söylediğiniz gibi yok ıslık yok direksiyon gibi olaylar ne başıma geldi nede duydum ki araç sıfır alındı garantiden hemen yaptırırdım.. sonra eniştem elimizden aldı aracı (parasını verdi:) bizde c4 picasso aldık aynı motor şanzuman.. eksileri cam tavan var ancak açılmıyor ön takım biraz hassas geldi bana sanki biraz daha narin bi araç.. iç malzeme kıa biraz daha kaliteli c4 den ( picassodan asla:)

    önemli olan ne istediğin eğer daha spor olsun biraz güçlü olsunsa ceed
    yok az yaksın çok gezeyim daha sağlam bi motorsa c4... 2 aracında birbirinden çok üstün yanları yok..

    biri daha spor( göreceli) diğeride çok daha az yakıyor...




  • Yorumunuz için teşekkürler...

    Öncelikle manuel düşündüğüm için ve tam otomatik olduğundan çok yaktığını zaten bildiğim Ceed otomatik versiyonu eliyorum. Manuel versiyonun çok daha az yaktığını tahmin ediyorum. Ancak tabiki C4 kadar az olmayacaktır.

    Asıl merak ettiğim MCP şanzımanın kararlılığı nasıldı? Vites geçişleri çok sarsıntılı ve verimli değil diyorlar. Siz nasıl yorumlarsınız?
    --
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KafzieL

    Yorumunuz için teşekkürler...

    Öncelikle manuel düşündüğüm için ve tam otomatik olduğundan çok yaktığını zaten bildiğim Ceed otomatik versiyonu eliyorum. Manuel versiyonun çok daha az yaktığını tahmin ediyorum. Ancak tabiki C4 kadar az olmayacaktır.

    Asıl merak ettiğim MCP şanzımanın kararlılığı nasıldı? Vites geçişleri çok sarsıntılı ve verimli değil diyorlar. Siz nasıl yorumlarsınız?
    --

    valla iki araca da sahip olan arkadaşlar kadar daha iyi bilgi veremem ama, c4 arka diz mesafesi daha dar ama oturuş pozisyonu tasarımıyla bence daha kaliteli...tabi kişisel görüşüm, mcp şanzıman o kadar da abartıldığı kadar sarsıntılı değil bence, hiç olmazsa 4 ileri tork konvertörlü otomatikten iyidir diye düşünüyorum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tacox -- 7 Mart 2014; 17:50:32 >




  • C4 mcp kullanıcısı olarak bahsi geçen olumsuzlukların hiçbirini yaşamadım henüz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Opel Astra j mi Citroen C4 mü?
    13 yıl önce açıldı
    Citroen C4 vs Opel Astra
    8 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • kia ceedlerde ve hyundai i30 larda toyota corollalarda olan abs erken devrye girmesi sorunu var. ben kendi corolla aracımla geçenlerde bu sebepten ötürü kaza geçirdim. serviste formatla düzeliyor. ceed alırsanız servis geçmişine bakmanızda fayda var. bunun dışında yakıt konusunda citroen daha iyidir bana göre...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jeremy Klakson -- 7 Mart 2014; 21:16:46 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Frank Drebin

    kia ceedlerde ve hyundai i30 larda toyota corollalarda olan abs erken devrye girmesi sorunu var. ben kendi corolla aracımla geçenlerde bu sebepten ötürü kaza geçirdim. serviste formatla düzeliyor. ceed alırsanız servis geçmişine bakmanızda fayda var. bunun dışında yakıt konusunda citroen daha iyidir bana göre...

    Serviste sadece bir güncelleme ile ABS sıkıntısı gideriliyor mu peki??? Yeni öğrendim bu sıkıntıyı ve kesinlikle çok majör bir sorun ... Kafam karıştı açıkçası

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • yeni kasa için konuşuyorsak tüketim hariç her yönüyle ceed tokatlar. bu arada tam otomatik vitesi dezavantaj değil tam tersine avantaj. belki 1litre daha fazla yakarsınız fakat çok konforlu ve sorunsuz bir otomatik vites kullanmış olursunuz.
  • ceedi test surusune ciktim gecenlerde. eski aracim 2004 focusun toklugunu, kalitesini, yol tutusunu bulamadim aracta.
    iki arac arasinda ise ceed daha sorunsuz sanki.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acr -- 8 Mart 2014; 1:20:39 >
    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • KafzieL kullanıcısına yanıt
    mcp hiçte kullanmayanların abarttığı gibi kötü bi yanı yok.. sadece 1-2 geçerken (diğerlerinde asla hissedilmeyecek kadar) bazen devirsiz geçerse manuel bi araçta ki gibi bi geçişi hissetme durumu var okadar.. ancak bu aracı sarsacak yada rahatsız edecek kadar asla değil 2 günde ayağınız alışır ve deviride gazla ayarlayarak onuda yaşamazsınız.. burada konu olan mcp yarıotomatik sizin yerinize bi motor vites geçiriyor hepsi bu.. ben şahsen çok memnunum ayrıca piyasada ki en sağlam ve sorunsuz şanzuman desem abartmam dizel motorla tam uyumlu... bana konfordan önce sağlamlık gerek daha önce konfor dedim malum sorunlu şanzumanlı araçta aldım ancak 7bin tl masraf aştı başıma.. karar sizin mcp ye takılmayın 2 aracında hatta 30 yıl boyunca denemediğim otomatik kalmadı çünkü eşim manuel kullanamıyor pek fark yok aralarında.. düşüneceğiniz yakıt ve görünüş olsun derim.. ayrıce 2 aracında diz masefeside bagajıda aynı desem yeridir...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KafzieL


    quote:

    Orijinalden alıntı: Frank Drebin

    kia ceedlerde ve hyundai i30 larda toyota corollalarda olan abs erken devrye girmesi sorunu var. ben kendi corolla aracımla geçenlerde bu sebepten ötürü kaza geçirdim. serviste formatla düzeliyor. ceed alırsanız servis geçmişine bakmanızda fayda var. bunun dışında yakıt konusunda citroen daha iyidir bana göre...

    Serviste sadece bir güncelleme ile ABS sıkıntısı gideriliyor mu peki??? Yeni öğrendim bu sıkıntıyı ve kesinlikle çok majör bir sorun ... Kafam karıştı açıkçası


    kolay bir işlemdi toyota'da, muhtemelen kia da kolayca hallediyordur. ben aracımın sorununu belirttim servisten aldığımda frenleri daha iyiydi beyinle ilgili bir format atıldığından bahsetmişlerdi...




  • Bu konu benim için de bilgilendirici oldu. Paylaşımda bulunanların eline emeğine sağlık. Bir araç çok satıyorsa millet enayi değil vardır bir sebebi, aynı şekilde fazla satmıyorsa millet yine enayi değil alınmadığına göre vardır bir sebebi.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.