Şimdi Ara

Citroen ve VTİ - THP

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
11.347
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,

    Citroen C4 almayı planlıyorum. 2010 Ve üzeri olan kasa da olabilir bir alt kasası da olabilir.

    ACABA -> 1.4 Turbo C4 var mı? VTI motoru turbolu mu?

    Öncelikle: Bu aracı önerir misiniz? Kronik problemi vs. var mı?

    Ardından: 1.4 Motor alıp benzinde binmek istiyorum açıkçası. Lakin malum C4 lerin yakıt durumları nedir çok mu yakar?

    Son olarak: VTI mı yoksa THP mi önerirsiniz? (Manuel fites) ve mümkünse Turbo.

    Teşekkürler!



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Citroën ve VTi - THP Motorlar

    VTi Motor Nedir?

    VTi (Variable Valve Lift and Timing Injection), Citroën tarafından geliştirilen bir benzinli motordur. Değişken supap zamanlaması ve değişken supap kaldırma teknolojisini kullanarak güç ve verimliliği optimize eder.

    Citroën 1.6 VTi Motor Nasıl Çalışır?

    1.6 VTi motor, 1,6 litre hacme ve 120 beygir gücüne sahiptir. Değişken supap zamanlaması, farklı motor devirlerinde optimum supap açma ve kapama zamanlamasını sağlar. Değişken supap kaldırma, farklı yük koşullarında ideal hava-yakıt karışımını sağlamak için emme supaplarının yüksekliğini ayarlar.

    VTi Motor Turboludur mu?

    1.6 VTi motor turbosuzdur. Turboşarjlı versiyonu THP (Turbo High Pressure) olarak bilinir.

    1.6 VTi Motor Ömrü

    Bakımının düzgün bir şekilde yapılmasıyla 1.6 VTi motorun uzun bir ömrü vardır. Düzenli yağ değişimleri, filtre bakımı ve uygun sürüş alışkanlıkları motorun ömrünü uzatmaya yardımcı olur.

    VTi Motorun Avantajları:

    • Güç ve verimlilik dengesi
    • Yumuşak ve sessiz çalışma
    • Düşük bakım maliyetleri

    VTi Motorun Dezavantajları:

    • Bazı modellerde yağ sızıntısı sorunları yaşanabilir
    • Turboşarjlı modellere göre daha az güç üretir
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Hocam Citroen ile ilgili bilgim yok ama bu devirde benzinli araç almak çok çok zor. Öyle ki bir süre sonra arabadan soğumaya bile başlarsın. Hoş bu devirde Lpgsiz atmosferik bulmak zor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.4 turbo C 4 yok, vti Citroen'in atmosferik motordur. Thp motorlar turbodur ve 1.6 motordur. Benzini dert etmezseniz iki araç da alınır, vti motorlar lpg uyumludurlar. Kronik sorunu var mı yok mu bilemiyorum. Thp alınıp keyifle binilir bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • VTİ atmosferik, THP turbo beslemedir.

    THP sadece 1.2 ve 1.6 litre hacimde sunuluyor, 1.4 THP yok piyasada.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eski kasa 1.6 sxpk al gec. Yalnızbenzinde hhakikaten arabaya binilmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • O zaman şöyle söyleyeyim;

    Önceki aracımı sattıktan sonra askerlik vs. üstüne de biraz kattım 37 - 38 bin TL lere çıkabiliyorum.

    Astra (H) deneyimim den sonra artık biraz ayağımın altında yumurta olmasın biraz kaçsın istiyorum. Astra beni çok üzdü bu konuda.

    1.4 TSI motorların çok yakmadığı duyumlarını aldım ve araştırmalarım da o yönde sonuç verdi.


    1.4 TSI Golf 5 ve Leon araçlarını yakından takip ediyorum fakat 1 kaç gün önce Leptopum patlak verdi ve ömrünün son demlerini yaşadığının sinyallerini verdi. Bende orta düzey 3 - 4 Bin liralık bir Masa üstü almayı planladım.

    Neticede zaten 4 - 5 Bin TL ile kaçırdığım 1.4 TSI 'ı PC de alırsam artık hiç alamayacağım.

    Aslına bakarsanız 39 - 40 Bine temizinden bir Leon yada Golf bulabilsem PC yi erteleyebilirim lakin bulamadım. Ve bende rakamı 30 binlere çekip hem pc hemde arabayı alayım diyorum.


    Peki şimdi nedir Tavsiyeleriniz? :D Yani LPG li 1.4 VTI alırsam (25 - 30bin tl civarı) yarın bir gün pişman olmam demi? Birazcık kaçsın istiyorum. Öyle çok hız meraklısı değilim sadece çekiş kaliteli ve akışkan olsun araç.



    Edit::::::::::::::::::::::::::::::

    Hatta PC içinde bir konu açmıştım ona da bir el atın isterseniz :)http://forum.donanimhaber.com/m_109243021/tm.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Onurboz2 -- 19 Ağustos 2015; 22:04:55 >




  • Onurboz2 O kullanıcısına yanıt
    Hocam 1.6 Tdi Multijet Hdi Crdi türü dizeller olabilir. Pc için ise 1,5-2.000 liraya gayet güzel bir pc toplayabilirsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @Denim_Blue Hocam ilgin için öncelikle çok teşekkür ederim.

    1- Bilgisayar toplayabilecek donanımsal bilgim yok, işletim sistemi driver falan bunlarla uğraşmak istemiyorum. Hazır marka alıp geçiyim diyorum. Öneriniz var mı?

    2- Dizel aracı da ne bileyim 1 - 2 yaşın üstü almak istemiyorum ve ben öyle çok araç süren biri değilim. Hafta sonları keyfi. (keyf almak için) Bu yönde 1.4 VTI + LPG bana tekrardan Astra maceramı yaşatmaz değil mi? Aracın donanımsal doluluğu da beni cezbetti açıkçası.
  • Onurboz2 O kullanıcısına yanıt
    1-) Hazır sistemler (Misal Casper) toplama bilgisayardan daha pahalıdır. Aynı donanım toplama pc 1.500 ise Casper 2-2.500 civarı oluyor. Hem toplama pcde kendine göre kişiselleştirebilirsin. Ya da Vatan Bilgisayar gibi yerler pc toplama konusumda yardımcı oluyorlar veya sizin için pc toplayabiliyorlar.

    2-) Citroen, bildiğim kadarıyla magnezyum sübab kullanmıyordu, ki Citroenci arkadaşlar yardımcı olurlar, çelik sübab olursa bir de mümkünse tüp takılmamışını bulup sen taktırırabilirsen veya temiz bakılmışını bulabilirsen sıkıntı yaşamazsın.


    Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.8 Turbo Passat Lpg ile dusunmezmisiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Onurboz2

    @Denim_Blue Hocam ilgin için öncelikle çok teşekkür ederim.

    1- Bilgisayar toplayabilecek donanımsal bilgim yok, işletim sistemi driver falan bunlarla uğraşmak istemiyorum. Hazır marka alıp geçiyim diyorum. Öneriniz var mı?

    2- Dizel aracı da ne bileyim 1 - 2 yaşın üstü almak istemiyorum ve ben öyle çok araç süren biri değilim. Hafta sonları keyfi. (keyf almak için) Bu yönde 1.4 VTI + LPG bana tekrardan Astra maceramı yaşatmaz değil mi? Aracın donanımsal doluluğu da beni cezbetti açıkçası.

    Bilgisayar için bütçenizi belirleyip foruma konu açabilirsiniz. Belirlenen parçaları da Vatan gibi bir yerden alıp toplatabilirsiniz onlar kendileri montaj yapıyor. Şahsi tavsiyem işletim sistemi satın almayın elbet bir yerden bulursunuz

    Araç için de atmosferik olan VTI C4 ün performans olarak Astra'dan üstün olacağını sanmıyorum. THP alırsanız tatmin eder.




  • 1,4 vti motor problemsizdir. 160.000 km yaptım. Henüz arıza yapmış değil.
    Performans beklemeyin. 8 litre ortalama tüketimi var. Ama yokuşlarda bayılmaya meyilli.
    Tabi düşük viteste o yokuşu uçarak çıkma imkanıda var ama yol bilgisayarında 15-20 litre tüketimler görüyor.
    Ben lpg taktırmadım. Sorunsuzluk önemli benim için. Lpg yüzünden yolda kalmak istemem. Uyumlu mu değil mi bilmiyorum.
    Satılık ilanları genelde lpg'li.

    Bunların 1,6 dizelleri çok iyi. Onlara bakın derim. Sxpk donanımlılar baya dolu. Onları öneririm.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • DH ve Herkese teşekkür ediyorum. Çok faydalı bilgiler aldım.

    Yarın öncelikle Vatan Bilgisayara uğrayıp Toplama PC teklifi alacağım ve eğer kurulumu yaparlarsa bu şekilde sorun çözülür sanıyorum. Bunu öğrendiğim iyi oldu.

    C4 e gelince, güzel araç fakat 1.4 motorunun beni tadmin etmeyeceği kanaatine vardım. Bilgisayarı ucuz yollu halledersem TSI lara bakmaya aksi halde yapçak bişey yok 1.6 + LPG lere bakmaya başlayacağım.
  • 10 yıldır şu forumdayim,

    Aynı konuda hem işlemci hem de araba tavsiyesi verilen nir konuyu ilk defa gördüm. Işte gerçek donanım haber ruhu bu:)

    Not: thp motor bmw , mini cooper gibi araçlarda da kullanılan sağlam bir motordur. Ancak lpgye uyumlu değildir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @C4_1400 @Denim_Blue tekrar merhaba. 1.6 sx pk buldum km si 100küsür bin ve boyasız. 2007 model LPG li. Acaba bunlar opel gibi lpg ile uyumsuzluk çıkartıyor mu ki? Birde performansı nasıl bir araç, yardımcı olur musunuz?

    Edit
    1.4 ten vazgeçtim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Onurboz2 -- 24 Ağustos 2015; 23:28:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Oncelikle tup dusunmuyorsan, benzini karsilarsan thp. Yok kasar beni dersen vtilara tup takiliyor sanirim. Yok tuple isim olmaz. Az yaksin turbolu olsun dersen hdi. Hayirli olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.4 VTİ Fena motor değildir.Devirli kullanımda performansı 1.33 Toyota'motorundan daha iyidir.Düşük vites yüksek devirde Yokuşlarda vs Uçmasada Süzülerek yol alır.Ayrıca Yakıt'tan sıkılırsanız LPG'yi takıp 20 Krş'a Gezme imkanınızda olur.1.6 Hdi kullanırken keyifli olsada Bakım masrafları vs 1.4 vti'a göre daha külfetli olur + Dizel gürültüsüde var.1.6 Thp ise performans arayanlar için güzel seçenek onun haricinde ekonomi,Bakım maliyetleri vs gibi konularda Üzebilir.
  • Yok yanlış anladınız sanırım. 1.4 vti performans açısından beni tadmin etmeyecek. Dizel araç düşünmüyorum. Bunlarda zaten hemfikiriz. Benim aklıma takılan düz 1.6 motor + LPG kombinasyonunun performansı nasıl? Çekiş sorunu falan yaşar mı? Şöyle örnek vereyim: 1.6 + LPG astra hb kullandım klimada araç kendini çekemiyordu bırak yokuşu. Ama önceki aracım hyundai admire 1.6 + LPG aracımda klimada vs. Fark etmez lpg deyken bile 1.8 Turbo passatla kapışıyordum. Yani opelden sonra yoğurdu değil dondurmayı bile üfleyerek yiyeceğim. Tşk.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uzun uzun okuyamadim ancak, 1.3 getzim var. Benzinde binerken s.ici 30-35krdan sagi inmezdi. Kisin 40kr bile olurdu.
    Lpg taktirdim. 50 liraya 300km(17-18kr), bazen daha fazla.
    Az bira agresifte kullanirim.
    Bu devirde ya dizel ya lpg.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.