Şimdi Ara

Insignia’ya yeni BiTurbo dizel motor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
61
Cevap
0
Favori
12.367
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Opel dizel motor yapamıyor diyenlere inat



    Opel’in prestijli Insignia ailesine yeni bir üye katılıyor. Insignia 1.4, 1.6, 2.0 130 hp, 2.0 160 hp ve OPC’den sonra şimdi de 2.0 lt CDTI BiTurbo Insignia, ürün gamında yerini alacak.
    MY12,5 olarak Şubat ayında pazara girmesi planlanan Insignia BiTurbo 195 hp gücünde ve 400 Nm torka sahip. 100 km’de 4.9 lt yakıt tüketimi ve 129 g/km’lik karbondioksit emisyonu ile orta sınıfta en yüksek yakıt verimliliğini sunan otomobiller arasında yerini alıyor. 0′dan 100′e ulaşması 8.7 saniye alan otomobil maksimum 230 km/s hıza ulaşabiliyor. Bunun yanında yakıt tüketimi ve emisyon değerleri ise oldukça düşük seviyelerde seyrediyor. Önden çekişli notchback gövde tiplerinde 100 km’de sadece 4.9 lt mazot tüketimi ön görülüyor.
    Türkiye pazarında 2.0 lt CDTI ile gelecek BiTurbo motor teknolojisi, aslında tüm Insignia gövde tiplerine uygun ve Opel, onu ulaşılabilir bir fiyatla sunmayı hedefliyor. Almanya’da 33.405 Euro’dan satışa çıkacak 2.0 CDTI’ın Türkiye fiyatı, pazara gireceği dönemde netlik kazanacak.
    Opel Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik Insignia BiTurbo teknolojisiyle ilgili olarak; “Bu beygir gücü ve torka sahip otomobillerde 6 silindirli dizel 3 lt’lik motorlara alışılmıştır. Bizim BiTurbo teknolojimizde ise daha küçük motorlar daha fazla güç üretiyor ve %30 yakıt tasarrufu sağlıyor” diyor.
    Insignia BiTurbo teknolojisinde, farklı hacimlerde iki Turbo besleme (Turbocharger), birlikte veya ayrı ayrı çalışabiliyor. Rakipleri arasında Opel, orta segmentte bu teknolojiyi dizel motor ile sunan ilk marka. Daha küçük olan Turbo besleme daha düşük hızlarda ivmelendiriyor. Bu da şu demek; gaz pedalı, hiçbir tereddüt olmaksızın isteğe cevap veren hassasiyette ve turbo gecikme etkisi de önlenmiş durumda. 1500 d/d’den itibaren sürücü 350 Nm torka ulaşabiliyor ki bu da orta sınıftaki güçlü dizellerin ortalama tork değerine karşılık geliyor. Ortalama motor hızında iken iki Turbo besleme birlikte çalışıyor. Hava, küçük Turboda tamamen sıkıştırılmadan önce büyük Turboda bir miktar sıkıştırılıyor. Egzoz gazlarının bir kısmının büyük Turboya aktarılması sırasında by-pass vanası üzerinde sürekli kontrol bulunuyor. Böylece sürücü, güçlü ivmelenmeden yararlanmaya kesintisiz olarak devam ediyor. Daha yüksek hızlarda ise (yaklaşık 3000 d/d’den itibaren) tüm gazlar doğrudan büyük Turboya akıyor ve yüksek hızlarda güç verimi korunuyor.
    2.0 CDTI BiTurbo motorun geliştirilmesindeki esas amaç, orta devirde gaz pedalının tepki yeteneğini arttırırken düşük devirde turbo hava basıncının hızla yükselmesini sağlamak. Burada temel öneme sahip bileşenlerden birisi, düşük devir bölgesinde yalnızca küçük turbo ile birlikte çalışan küçük ara soğutucunun eklenmesidir. Küçük ara soğutucu, yenilikçi bir “ikiz soğutucu sistemi”nin parçası olup Opel’i, istenmeyen “turbo gecikme” etkisini azaltmaya yarayan bir konsepti kullanan ilk otomobil markası yapar. Küçük ara soğutucu, küçük turbodan geçtikten sonra suyu kullanarak motor havasını soğutur. 200 santigrat derece civarından 70 santigrat derece altına soğutulan havanın hacmi de azalır. Böylece motorun yanma haznesine daha çabuk geçer. Orta devir bölgesinde daha büyük ve daha güçlü olan turbo gittikçe daha fazla devreye girer. Buna ait olan daha büyük hava akımı, daha büyük olan konvansiyonel ara soğutucu tarafından soğutulur. Ayrıca, yanma sürecini kapalı devre bir elektronik devre vasıtası ile kontrol eden Cleantech teknolojisi ile motor verimi optimize edilmeye çalışılmıştır. Kızdırma bujilerine takılan sensörler dakikada 130.000 kez basıncı ölçerek motorun daima maksimum performansta çalışmasını sağladığı gibi minimum yakıt tüketimi ve CO2emisyonu sağlar.
    Opel, 2011 Eylül’den beri Insignia ailesinin en çok tercih edilen modellerinde yakıt tüketimini azaltan teknolojiler üzerinde çalışıyor. İşte BiTurbo teknolojisi de bu çalışmanın bir parçası. Tüm Insignia gövde tipleriyle (4 kapı, 5 kapı, sedan, sports tourer) uyumlu olarak sunuluyor. Sürüş dinamikleri Adaptive FlexRide şasi opsiyonu ile çok daha kusursuz hale getirilebiliyor. Ayrıca SuperSport şasi de opsiyonel olarak sunulanlar arasında bulunuyor. OPC serisinde sunulan bu şasi, şimdi çok daha geniş bir tüketici kitlesine hitap edebiliyor. Brembo fren sistemi, HiPerStrut ön süspansiyonlar, Adaptive Cruise Control de sürüş keyfini arttıran unsurlar olarak sunuluyor.

    Kaynak:http://www.otomobildunyam.com/insigniaya-yeni-biturbo-dizel-motor/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metaner -- 6 Aralık 2011; 21:35:02 >







  • Motor iyi duruyor. Umarım hakikaten 195 HP ve 400 NM'nin hakkını verir.

    Ama çok satacağını sanmıyorum. En az 100000 lira olur çünkü.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Raytheon

    Motor iyi duruyor. Umarım hakikaten 195 HP ve 400 NM'nin hakkını verir.

    Ama çok satacağını sanmıyorum. En az 100000 lira olur çünkü.
    100 olmazda başlangıç fiyatı 80 falan veriyorum ben
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Raytheon

    Motor iyi duruyor. Umarım hakikaten 195 HP ve 400 NM'nin hakkını verir.

    Ama çok satacağını sanmıyorum. En az 100000 lira olur çünkü.
    Opel'in beygirlerini biliyoruz :)

    140 hp'lik araçları başka markanın 122 hp'lik araçlarıyla bile yürüyemiyor...

    Demek ki 190 hp olarak açıklanan bu motorla diğer markaların 150 hp civarındaki araçlarıyla hemen hemen aynı performansı alabiliriz ....

    Şaka maka bir yana... motor kağıt üzerinde gayet iyi, inşaallah "ağırlık azaltma" ve "güç aktarımı" ndaki kayıpları da bir an önce gözden geçirirler....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asoz

    Opel'in beygirlerini biliyoruz :)

    140 hp'lik araçları başka markanın 122 hp'lik araçlarıyla bile yürüyemiyor...

    Demek ki 190 hp olarak açıklanan bu motorla diğer markaların 150 hp civarındaki araçlarıyla hemen hemen aynı performansı alabiliriz ....

    Şaka maka bir yana... motor kağıt üzerinde gayet iyi, inşaallah "ağırlık azaltma" ve "güç aktarımı" ndaki kayıpları da bir an önce gözden geçirirler....

    Alıntıları Göster
    Hah! Tam bana lazım olan motor bu. Ama bunun yarısı olacak. Yani 1000cc, 97.5 hp.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bende345 -- 6 Aralık 2011; 22:04:32 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bende345

    Hah! Tam bana lazım olan motor bu. Ama bunun yarısı olacak. Yani 1000cc, 97.5 hp.

    Alıntıları Göster




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bende345

    Hah! Tam bana lazım olan motor bu. Ama bunun yarısı olacak. Yani 1000cc, 97.5 hp.

    Alıntıları Göster
    şu çift turbo motoru 1.6 lt yaklaşık 150 bg üretseler dükkanı açtırıp bu gece siparişi verirdim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bende345

    Hah! Tam bana lazım olan motor bu. Ama bunun yarısı olacak. Yani 1000cc, 97.5 hp.

    Alıntıları Göster
    Bu motor Saab 9-5 2.0 TTiD versiyonuyla aynı muhtemelen.Çift turbo olunca değerler böyle oluyor, yalnız malum vergiler.
    Vergilerden kaçış yolu olarak çift turbolu yeni 1.6 Dci 160 beygirlik motor bu anlamda örnek teşkil ediyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drsnrky

    şu çift turbo motoru 1.6 lt yaklaşık 150 bg üretseler dükkanı açtırıp bu gece siparişi verirdim.

    Alıntıları Göster
    Çok pahalı olur.

    Ama çok güzel bir motor gibi duruyor.
  • 0-100 8.7 sn, beygir israfı yapmışlar gene
  • quote:

    Orijinalden alıntı: unknownartist

    0-100 8.7 sn, beygir israfı yapmışlar gene
    1.6 uc turbo isteriz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: unknownartist

    0-100 8.7 sn, beygir israfı yapmışlar gene

    195 hp insignia ......... 8,7 sn
    184 hp 3 serisi ..........7,5 sn


    Hakikaten bu nedir arkadaş.... kimse tutup da arada ağırlık farkı var demesin, aradaki 130 kg 'lık fark bu yavaşlığı açıklamaya yetmez...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asoz

    quote:

    Orijinalden alıntı: unknownartist

    0-100 8.7 sn, beygir israfı yapmışlar gene

    195 hp insignia ......... 8,7 sn
    184 hp 3 serisi ..........7,5 sn


    Hakikaten bu nedir arkadaş.... kimse tutup da arada ağırlık farkı var demesin, aradaki 130 kg 'lık fark bu yavaşlığı açıklamaya yetmez...

    Boşu boşuna yukarıda, umarım motor hakkını verir yazmadım. Al işte.
  • auto sanziman baltaliyor 0-100u.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kick down

    100 olmazda başlangıç fiyatı 80 falan veriyorum ben

    Insignia NB 2.0 160 HP ‐ Dizel Cosmo -- 93.191
    Insignia NB 2.0 160 HP ‐ Dizel Active Select Cosmo -- 98.341

    Bunlar bile bu paraya satılırken, 2.0 CDTI 195 HP lik aracın 100000 den aşağıya satılmasını düşünmek, hele hele 80000'e satılacağını düşünmek iyimserlikten de öte.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Raytheon -- 6 Aralık 2011; 22:48:38 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    auto sanziman baltaliyor 0-100u.

    Aynı şanzumandan 3 serisinde de var, 6 ileri ve tork konvertörlü....

    şanzumandan başka beceriksizlikler söz konusu bu durumda :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Raytheon

    quote:

    Orijinalden alıntı: kick down

    100 olmazda başlangıç fiyatı 80 falan veriyorum ben

    Insignia NB 2.0 160 HP ‐ Dizel Cosmo -- 93.191
    Insignia NB 2.0 160 HP ‐ Dizel Active Select Cosmo -- 98.341

    Bunlar bile bu paraya satılırken, 2.0 CDTI 195 HP lik aracın 100000 den aşağıya satılmasını düşünmek, hele hele 80000'e satılacağını düşünmek iyimserlikten de öte.

    Alıntıları Göster
    8.7 sn nedir olsa olsa 195 eşşektir bunlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asoz

    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    auto sanziman baltaliyor 0-100u.

    Aynı şanzumandan 3 serisinde de var, 6 ileri ve tork konvertörlü....

    şanzumandan başka beceriksizlikler söz konusu bu durumda :)

    bmw nin steptronic i ile opelin sanzumanini kiyaslamiyosun umarim.

    elmayla armut zira.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: asoz

    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    auto sanziman baltaliyor 0-100u.

    Aynı şanzumandan 3 serisinde de var, 6 ileri ve tork konvertörlü....

    şanzumandan başka beceriksizlikler söz konusu bu durumda :)

    bmw nin steptronic i ile opelin sanzumanini kiyaslamiyosun umarim.

    elmayla armut zira.

    Alıntıları Göster
    Evet yine passat insignia kıyaslamaları başlamış gidemiyor falan fıstık......

    Fiyatı makul olursa manuel vites + flexride + 4x4 opsiyonlu bir cosmo beyaz insignia çok güzel olur..... He birde sunroof....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell


    quote:

    Orijinalden alıntı: asoz

    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    auto sanziman baltaliyor 0-100u.

    Aynı şanzumandan 3 serisinde de var, 6 ileri ve tork konvertörlü....

    şanzumandan başka beceriksizlikler söz konusu bu durumda :)

    bmw nin steptronic i ile opelin sanzumanini kiyaslamiyosun umarim.

    elmayla armut zira.

    Kıyaslıyorum çünkü ikisi de tork konvertörlü eski tip şanzuman....

    bilmediğimiz birşey varsa anlat biz de öğrenelim...




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.