Şimdi şu dönemdeki C segmentindeki araçların en üst donanım seviyesini düşündüğümüzde bu aracın consept paketinde beklediklerim: -Eller serbest araç giriş ve çalıştırma sistemi -Eve kadar aydınlatma sistemi -Çift bölgeli tam otomatik klima ve arka koltuklar için hava kanalı -Geri görüş kamerası ve park asistanı -Sürüşe Duyarlı bi-xenon farlar -Panoramik sunroof -Elektrikli sürücü koltuğu ve yükseklik ayarlı yolcu koltuğu -Yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon -Soğutmalı ve aydınlatmalı toprpido gözü -Sürücü için diz Hava yastığı
ancak keşke olsun diyeceklerim için bu liste biraz uzun sanırım. Yani aracın en üst donanım paketi bile rakiplerinin biraz gerisinde gibi.
Lakin 2010 yılında, Tr ye ilk geldiği zamanlarda tam bir F/p aracıydı diyebilirim. Consept donanım 35-36 bin TL ye alınabiliyordu, o yüzden aracın bütününü
düşündüğümüzde parasına göre donanımıyla alınası bir araç diyebiliriz. Yaklaşık bir yıl sonra donanımda ufak güncellemelere gidildi ki bahsettiğiniz araç da
bunun içine giriyor.
hocam bunları yazınca birden gözüm korktu.
ama 2.elde 30.000 binde ve 1 yaşındaki bu araçlardaki donanımlarda çokta yetersiz kalmıyor sanırım.
ve siz 30.000 tl ye 1 yaşında başka bir araç dşünürmüydünüz?
Yok hocam korkmasın, ben donanımda geri kalmışlığından bahsettim sadece, onlar olmazsa olmaz şeyler değil sonuçta. Zaten o saydığım
donanımlar olsa, söylediğiniz gibi, araç 30 000 TL olmaz. f/p konusunda fena bir araç değil tabii 30 000 TL civarında concept donanımlı, 6 viteslilerden,
yani bir yaşında olan, 10 000 km civarında temizinden bir cerato bulursanız almamak mantıksız olur
Ancak f/p konusunda iyi olan bir başka araç olarak yine 2011 model Cruze LT Plus lara, şu gövdesi hafifleştirilip 124 bg lik olan, bakmanızı tavsiye
edebilirim
ya bende de şöyle bir huy var. çok tutulan araçlar hep antipatik geliyor bana.
bundan önce honda civic 1.8 hb bakıyordum ama genelde 4-5 yaşında .
bende bunu görünce 1 yaşında araştırmak istedim
Anlıyorum hocam belli bir akıma kapılıp çok popüler olan bir şeyi yapmak bana da hep ters gelmiştir, lakin araç konusunda bu huydan feragat etmek
gerekiyor.
Sonuçta araç alırken ikinci el piyasasını da bir düşünmek gerekiyor. Cruze u ceratonun tam anlamıyla rakibi olduğu için önerdim, ve Cruze da en az
Cerato kadar yakışıklı bir araç. Ayrıca malzeme kalitesi biraz daha iyidir Cerato dan. Bagaj hacmi ceratonun biraz gerisinde ve performarsı bir tık
daha kötü sadece.
Anladığım kadarıyla üst paket donanımlı, yeni ikinci el bir araç almak istiyorsunuz şöyle 1 yaşında 30 000 TL civarına. O zaman seçeneklerde direkt
bu iki araç kalıyor. İmkanınız varsa bu iki aracı da inceliyip test edip bir gözden geçirin derim.
quote:
Orijinalden alıntı: unicorn_10
Anlıyorum hocam belli bir akıma kapılıp çok popüler olan bir şeyi yapmak bana da hep ters gelmiştir, lakin araç konusunda bu huydan feragat etmek
gerekiyor.
Sonuçta araç alırken ikinci el piyasasını da bir düşünmek gerekiyor. Cruze u ceratonun tam anlamıyla rakibi olduğu için önerdim, ve Cruze da en az
Cerato kadar yakışıklı bir araç. Ayrıca malzeme kalitesi biraz daha iyidir Cerato dan. Bagaj hacmi ceratonun biraz gerisinde ve performarsı bir tık
daha kötü sadece.
Anladığım kadarıyla üst paket donanımlı, yeni ikinci el bir araç almak istiyorsunuz şöyle 1 yaşında 30 000 TL civarına. O zaman seçeneklerde direkt
bu iki araç kalıyor. İmkanınız varsa bu iki aracı da inceliyip test edip bir gözden geçirin derim.
peki hocam yardımlarınız için tşkler
quote:
Orijinalden alıntı: fortune1905
quote:
Orijinalden alıntı: unicorn_10
Anlıyorum hocam belli bir akıma kapılıp çok popüler olan bir şeyi yapmak bana da hep ters gelmiştir, lakin araç konusunda bu huydan feragat etmek
gerekiyor.
Sonuçta araç alırken ikinci el piyasasını da bir düşünmek gerekiyor. Cruze u ceratonun tam anlamıyla rakibi olduğu için önerdim, ve Cruze da en az
Cerato kadar yakışıklı bir araç. Ayrıca malzeme kalitesi biraz daha iyidir Cerato dan. Bagaj hacmi ceratonun biraz gerisinde ve performarsı bir tık
daha kötü sadece.
Anladığım kadarıyla üst paket donanımlı, yeni ikinci el bir araç almak istiyorsunuz şöyle 1 yaşında 30 000 TL civarına. O zaman seçeneklerde direkt
bu iki araç kalıyor. İmkanınız varsa bu iki aracı da inceliyip test edip bir gözden geçirin derim.
peki hocam yardımlarınız için tşkler
Rica ederim hocam, tercihiniz ne olursa olsun umarım hayırlısı olur
Bu araç hakkında bilgim var. Halen kullanmaktayım :) Yol tutuşu gayet güzel. 17 inç lastikler, 215 taban genişliğine sahip. Sert süspansiyon sayesinde de savrulmuyorsunuz. 30-40 km hızla, ESP ye gerek kalmadan rahat dönüş yapabiliyorsun.
Kalitesi gayet güzel. Ön panelde parçalı yumuşak plastik var, ancak ben plastik fetişisti olmadığımdan pek umursamıyorum. Ön panelden çıtırtı, bilmem ne duymadım şimdiye kadar.
35 lt LPG ile ş. dışı 420 km, ş. içi (Konya-trafik yok, düz ayak) zorlayarak 405 km, agresif kullanaım 235 km yol yapabiliyorum.
Güvenlik donanımı tamdır. 8 hava yastığı, EBD destekli ABS, ESP, ASR mevcut. Direksiyon, comfort donanımda derinlik ve yükseklik ayarlı. Diğer 2 donanımda ve ilandakinde yok. Sadece yükseklik ayarlı.
Başka soru?
Bence yumuşak plastik kalitelidir ses yapmaz muhabbetini kenara bırakın.Türkiye yollarında BMW X5 bile tıkırtı yapıyor
Bir arkadaş özelden sormuştu aracımı. Ona yazdıklarımı buraya kopyala-yapıştır yapayım, fikir edinirsiniz.
Cerato 2011 Comfort paketli aracım var.
Bu kasa 2010 ve 2011 modellerde çıktı. 2012 de de devam ediyor sanırım ancak 2012 modeller henüz gelmedi. Bayiden aldığım bilgiye göre, gelecek donanım ve tipler aynı, hiçbir değişiklik yok, ancak çok fazla talep olduğundan, dünyaya yetiştiremiyorlarmış. Kore, 2200 motorlu cerato olduğunu, 1600 motorlar için Türkiyenin beklemesi gerektiğini söylüyormuş. Bayinin yalancısıyım :)
Aracım orta kabul edilen Comfort donanımlı. Bir üst donanımla farkı sunroof ve dijital klima. Bir de direksiyon derinlik ayarı sadece comfort donanımda var. ayrıntılı donanım bilgisi içinwww.kia.com.tr den bakabilirsiniz.
Yüzeysel olarak biraz anlatayım. Güvenlik olarak günümüz araçlarına göre donanımlı. EBD destekli ABS, yokuş kalkış desteği, ESP, ön ve arka disk fren, 8 hava yastığı, aktif kafalıklar, çocuk koltuk desteği (yeni çıkan sistem, adı aklıma gelmedi)
Motor 1.6 CVVT, otogaz uyumlu, 128 HP, atmosferik, 16 valf,156 nm tork. Performansından gayet memnunum. Atak ve seri bir motor. Düşük devirlerde biraz cansız ama 2000 devirden sonra, aracı zaptetmek biraz zor. Gaz tepkisi güzel. Ancak 1368 kg+yolcular bir araç için çok aşırılık beklememek lazım.
Sürüş olarak sert süspansiyonlu. Pek konforlu değil. Üstelik ben alırken 16 inç jantları 17 ile değiştirttim. Yani çukur, tümsek, hepsini hissediyorsun. Ancak yol tutuşta üzerine tanımam. Buzlu yollar hariç, daha ESP devreye giremedi. Yoldan çıkarmak biraz zor. ESP kapalı bile olsa.
Yol sesini alır, hafif mucurlu asfaltta biraz sıkıntı yaratıyor ama temiz asfaltlı yolda sessiz ilerliyor. Üzerindeki Kumho lastiklerin de bunda payı var. Ancak japonlardan daha iyi olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Motor sesi ise 3000 devirden sonra içeri giriyor, ancak rahatsız edici olduğunu söyleyemem. Aksine hoş bir homurtusu var.
Koltukları, dizaynı,işçiliği çok güzel. Direksiyon, vites topuzu ve kolçak deri. Ön panel hem sert hem yumuşak malzemeli, parçalı. Şimdiye kadar bir sıkıntım olmadı. Süpervision göstergeler kırmızı-beyaz ve gece-gündüz çok hoş görünüyor. Akşam uzun yolda rahatsız edici olabiliyor, ama ayarlanabilir. Ses sistemi çok güzel. Kapıda bas seslerin titreşimini hissetmeme rağmen, en ufak cızırtı yok.
Aracı almadan önce Octavia ve Golf incelemiştim. Her ikisinden de iç hacim olarak daha geniş. Arka yolcu diz mesafesi inanılmaz. Kesinlikle görmeniz lazım.
Beni cezbeden, kaputu açtığımda, darbe emici 2 çelik kolon olmuştu. Onları görünce almaya karar vermiştim.
Yakıt olarak, 6.vites, 70 km hız ile (araç otomatik, Konya yolları da düz olduğundan 6.vitese atıyor), 1600-1700 devir arası yol bilgisayarı 6.5 gösteriyor. Bu şekilde 1 depo gaz ile 405 km yol katettim. Şehiriçi değerdir. 1 depo 35 lt gaz alıyor(simit depo). Normal kullanımda 23 krş civarı yakıyor. Performanslı kullanımda biraz artabilir. Ancak altınızdaki 128 HP güce kayıtsız kalamıyorsunuz. Ancak göreceğiniz en fazla km de 25 krş olacaktır. Benzinde pek kullanmadığım için bu değerleri veremem. Kısacası 90 km yi geçmeyen sakin sürüşlerde, minimum yakıt sarfiyatı. Otogazı 2,5 TL den hesapladığımızda, sakin kullanımda 20 krş yakıyor.
Yokuşta araç sollamalarda gaza biraz yüklenmeniz lazım, otomatik alacaksanız. Yoksa şanzumanın performans törpülediği doğru. Ya da tiptroniğe alıp, vites küçültüp öyle sollama yaparsanız, hiç sıkıntı çıkarmıyor.
Başka sorunuz olursa yazın, cevaplamaya çalışırım.
Bakımları 15.000 km aralıklı. Japon araçları gibi yağını suyunu koyun, sorun çıkarmıyor. Nazlı bir araç değil yani.
Önceki aracım Kia Rio idi. Nasıl olsa Kia diye (afedersiniz) eşek muamelesi yapmıştım. Yağını bile 30.000 de hatırladığım olmuştu. Bana tek krş masraf çıkarmadı,yolda bırakmadı. 5 yıl bindim. Onu görünce, yine Kia aldım.
Bu araç hakkında bilgim var. Halen kullanmaktayım :) Yol tutuşu gayet güzel. 17 inç lastikler, 215 taban genişliğine sahip. Sert süspansiyon sayesinde de savrulmuyorsunuz. 30-40 km hızla, ESP ye gerek kalmadan rahat dönüş yapabiliyorsun.
Kalitesi gayet güzel. Ön panelde parçalı yumuşak plastik var, ancak ben plastik fetişisti olmadığımdan pek umursamıyorum. Ön panelden çıtırtı, bilmem ne duymadım şimdiye kadar.
35 lt LPG ile ş. dışı 420 km, ş. içi (Konya-trafik yok, düz ayak) zorlayarak 405 km, agresif kullanaım 235 km yol yapabiliyorum.
Güvenlik donanımı tamdır. 8 hava yastığı, EBD destekli ABS, ESP, ASR mevcut. Direksiyon, comfort donanımda derinlik ve yükseklik ayarlı. Diğer 2 donanımda ve ilandakinde yok. Sadece yükseklik ayarlı.
Başka soru?
hocam arabanın hızlanması nasıl.
lpg yi alrken mi taktırdınız sonra mı?
neden bu aracı aldınız ?
quote:
Orijinalden alıntı: volkman
Bendede Kia Picanto vardı 1 kez arıza çıkardı o da benden kaynaklı olmutu.Baya sıkıntılı bi arızaydı.Yetkili serviste komple motoru indirmek zorunda kaldılar çok uğraştılar ama yaptılar parça ve işçilik dahil 135 lira tuttu.(Geçen yıldan bahsediyorum).Servis fiyatları çok iyi Tekrardan Kiaya Cerato ile dönmeyi çok istedim ama bütçe sadece GSL Coreye yettiği için vazgeçtim
Bu araç hakkında bilgim var. Halen kullanmaktayım :) Yol tutuşu gayet güzel. 17 inç lastikler, 215 taban genişliğine sahip. Sert süspansiyon sayesinde de savrulmuyorsunuz. 30-40 km hızla, ESP ye gerek kalmadan rahat dönüş yapabiliyorsun.
Kalitesi gayet güzel. Ön panelde parçalı yumuşak plastik var, ancak ben plastik fetişisti olmadığımdan pek umursamıyorum. Ön panelden çıtırtı, bilmem ne duymadım şimdiye kadar.
35 lt LPG ile ş. dışı 420 km, ş. içi (Konya-trafik yok, düz ayak) zorlayarak 405 km, agresif kullanaım 235 km yol yapabiliyorum.
Güvenlik donanımı tamdır. 8 hava yastığı, EBD destekli ABS, ESP, ASR mevcut. Direksiyon, comfort donanımda derinlik ve yükseklik ayarlı. Diğer 2 donanımda ve ilandakinde yok. Sadece yükseklik ayarlı.
Başka soru?
hocam arabanın hızlanması nasıl.
lpg yi alrken mi taktırdınız sonra mı?
neden bu aracı aldınız ?
Aslında yukarda yanıtı verdim :)
Sorunsuzluğu ve güçlü motoru için aldım. En önemlisi de estetik görünümü. Dizaynı çok iyi. Hatta Elantradan bile daha güzel buluyorum. Kendimi farklı hissettiriyor. Dikkat çekici bir tasarımı var.
LPG yi alırken taktırdım. Geçen sene Landirenzo veya stefanelli kit takıldığında LPG garantiyi bozmuyordu. Aracım şu anda 40.000 de ve hiç sorun yaşamadım.
Bu araç hakkında bilgim var. Halen kullanmaktayım :) Yol tutuşu gayet güzel. 17 inç lastikler, 215 taban genişliğine sahip. Sert süspansiyon sayesinde de savrulmuyorsunuz. 30-40 km hızla, ESP ye gerek kalmadan rahat dönüş yapabiliyorsun.
Kalitesi gayet güzel. Ön panelde parçalı yumuşak plastik var, ancak ben plastik fetişisti olmadığımdan pek umursamıyorum. Ön panelden çıtırtı, bilmem ne duymadım şimdiye kadar.
35 lt LPG ile ş. dışı 420 km, ş. içi (Konya-trafik yok, düz ayak) zorlayarak 405 km, agresif kullanaım 235 km yol yapabiliyorum.
Güvenlik donanımı tamdır. 8 hava yastığı, EBD destekli ABS, ESP, ASR mevcut. Direksiyon, comfort donanımda derinlik ve yükseklik ayarlı. Diğer 2 donanımda ve ilandakinde yok. Sadece yükseklik ayarlı.
Başka soru?
hocam arabanın hızlanması nasıl.
lpg yi alrken mi taktırdınız sonra mı?
neden bu aracı aldınız ?
Aslında yukarda yanıtı verdim :)
Sorunsuzluğu ve güçlü motoru için aldım. En önemlisi de estetik görünümü. Dizaynı çok iyi. Hatta Elantradan bile daha güzel buluyorum. Kendimi farklı hissettiriyor. Dikkat çekici bir tasarımı var.
LPG yi alırken taktırdım. Geçen sene Landirenzo veya stefanelli kit takıldığında LPG garantiyi bozmuyordu. Aracım şu anda 40.000 de ve hiç sorun yaşamadım.
Alıntıları Göster
peki hocam bilgiler için tşkler.
quote:
Orijinalden alıntı: fortune1905
peki hocam bilgiler için tşkler.
Rica ederim.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme